KLASA: UP/II-008-07/21-01/517

URBROJ: 401-01/05-21-7

Zagreb, 23. studenog 2021.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Hrvatskog taekwondo saveza od 31. svibnja 2021. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Hrvatskog taekwondo saveza od 31. svibnja 2021. godine kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Hrvatskog taekwondo saveza (dalje u tekstu: HTS) odbijen je zahtjev za dopunu i ispravak informacije ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 19. svibnja 2021. godine, kojim je zatražen popis fizičkih osoba koje su predstavljale punopravne članice HTS-a na Skupštini.

Protiv pobijanog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu navodeći kako je rješenje nezakonito. Navodi kako je dana 14. svibnja 20201. godine zatražio informaciju – popis osoba kao ovlaštenih predstavnika članica HTS-a koje su predstavljale članice na Skupštini održanoj 27. do 29. siječnja 2021. godine, te da je dobio samo dostavu registarskog popisa klubova i njihovih zakonskih zastupnika. Nakon što je, kako žalitelj navodi, razgovjetnije ponovio zahtjev, ponovno je dobio nepotpunu informaciju. Navodi kako je zatražio traženu informaciju u prikladnom obliku, dakle, ne dopunu informacije kako se nepravilno procjenjuje u navodi u pobijanom rješenju, a taj i takav zahtjev je nepravilno proglašen traženjem „potpuno druge informacije“, s obzirom da se ne radi o drugoj, a kamoli potpuno drugoj informaciji. Predlaže da se njegova žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 14. svibnja 2021. godine zatražio popis fizičkih osoba koje su predstavljale punopravne članice HTS-a na Skupštini HTS-a održanoj od 27. do 29. siječnja 2021. godine.

Nakon što mu je tijelo javne vlasti dostavilo informaciju, žalitelj je zahtjevom za dopunu ili ispravak informacije od 19. svibnja 2021. godine konstatirao kako zaprimljena informacija nije ona koju je zatražio, s obzirom da je dostavljen popis ovlaštenih osoba za pojedine klubove iz registra, a ne popis fizičkih osoba koje su predstavljale punopravne članice HTS-a na Skupštini. Slijedom navedenog, smatra da se očito radi o pogrešnoj informaciji i pogrešnoj ispravi, stoga traži dopunu informacije: predstavnička ovlaštenja svih članica na elektronskoj sjednici Skupštine HTS-a održane od 27. do 29. siječnja 2021. godine, eventualno, ukoliko je predviđeno tajno glasovanje po potrebi zatamniti glas – zaokružene opcije.

HTS je potom donio pobijano rješenje kojim je odbio žaliteljev zahtjev smatrajući kako nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije s obzirom da mu je upravo dostavljena tražena informacija – popis fizičkih osoba (delegata) koje su predstavljale punopravne članice HTS-a na Skupštini HTS-a održanoj od 27. do 29. siječnja 2021. godine. HTS smatra kako zahtjevom od 19. svibnja 2021 . godine žalitelj traži potpuno drugu informaciju stoga se taj zahtjev ne može smatrati zahtjevom za dopunom ili ispravkom dane informacije.

Kako bi dodatno razjasnio situaciju posjeduje li tijelo javne vlasti zatraženu informaciju, Ured povjerenika za informiranje je 3. rujna 2021. godine zatražio od HTS-a putem e-maila dostavu informacije koju je žalitelj zatražio svojim zahtjevom.

U dopisu od 8. studenog 2021. godine, HTS navodi kako je sjednica Skupštine od 27. do 29. siječnja 2021. godine bila elektronska sjednica, dakle članice su glasale dostavom glasačkih listića/predstavničkih ovlaštenja u zadanom vremenskom periodu, te je popis osoba koje su glasale ispred članica ispisa iz glasačkog listića/predstavničkog ovlaštenja. HTS još navodi kako u prilogu dopisa šalje primjer glasačkog listića/predstavničkog ovlaštenja te popis predstavnika članica ne elektronskoj redovnoj sjednici Skupštine od 27. do 29. siječnja 2021. godine.

U žalbenom je postupku uzeta u obzir odredba članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, kojom je propisano kako će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako utvrdi da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

Prema članku 24. stavku 1. Zakona o pravu na pristup informacijama ako korisnik smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njezin ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije.

S obzirom na navedene zakonske odredbe, te obostrano nijekanje žalitelja i tijela javne vlasti da se radi o zahtjevu za dopunu i ispravaka informacije, u žalbenom postupku je utvrđeno da žaliteljev zahtjev od 19. svibnja 2021. godine doista predstavlja zahtjev za dopunu i ispravak informacije.

Naime, žalitelj smatra kao dobivena informacija nije točna, odnosno nije ona koju je zatražio, slijedom čega ima potrebu pojasniti prvopostavljeni zahtjev od 14. svibnja 2021. godine, a ne postaviti novi zahtjev.

Osim toga, žalitelj i piše predmetni zahtjev od 19. svibnja 2021. godine na obrascu nazvanom zahtjev za dopunu ili ispravak informacije, kao što i u samom zahtjevu navodi da se „ovim putem traži dopuna informacije“, stoga nije razumljivo njegovo negiranje u žalbi da je zatražio dopunu informacije.

Nadalje, s obzirom da je sjednica Skupštine HTS-a bila elektronska sjednica, u žalbenom postupku je utvrđeno da je tijelo javne vlasti dostavilo žalitelju točno onu informaciju koju je i zatražio jer je iz objašnjenja HTS-a i dostavljenog predstavničkog ovlaštenja vidljivo da je upravo na obrascu navedeno ime i prezime osobe ovlaštene za predstavljanje i zastupanje, a koja je informacija i dostavljena žalitelju.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) je propisano da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Slijedom navedenog, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari te je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan