KLASA: UP/II-008-07/21-01/660

URBROJ: 401-01/06-21-3

Zagreb, 19. listopada 2021.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Javne ustanove Rezervat Lokrum, KLASA: 008-02/21-01/11, URBROJ: 2117/1-54-01-21-04, Broj: 10 od 30. srpnja 2021. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Javne ustanove Rezervat Lokrum, KLASA: 008-02/21-01/11, URBROJ: 2117/1-54-01-21-04, Broj: 10 od 30. srpnja 2021. godine, kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 23. srpnja 2021. godine, kojim je od Javne ustanove Rezervat Lokrum zatražio informacije o iznosima koji su isplaćeni za zbrinjavanje životinja s otoka Lokruma sukladno Programu zaštite divljači za poseban rezervat šumske vegetacije – otok Lokrum za gospodarsko razdoblje od 1. travnja 2016. godine do 31. ožujka 2026. godine te osobama kojima su oni isplaćeni odnosno imaju se isplatiti dostavom računa iz kojih su te informacije vidljive, pozivom na odredbu članka 20. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer žalitelj nije u zakonski propisanom roku dostavio zatraženo pojašnjenje odnosno ispravak zahtjeva.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je istim odbijen njegov zahtjev za pristup informacijama koji je podnio 23. srpnja 2021. godine te navodi sadržaj navedenog zahtjeva. Žalitelj nadalje navodi kako je tijelo javne vlasti suprotno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama odbilo njegov zahtjev jer isti nije specificiran te kako je po njegovom zahtjevu nepotpuno i pogrešno utvrdilo činjenično stanje i pogrešno primijenilo materijalno pravo. Pojašnjava kako je svoj zahtjev pojasnio dostavom prethodnog rješenja na koje je i ukazao u istom pojašnjenju. Žalitelj navodi kako smatra da tijelo javne vlasti namjerno krši zakonske odredbe te prikriva podatke za koje je evidentan ogroman interes javnosti te da je iz svega navedenog vidljivo da ne postoje razlozi za odbijanje njegovog zahtjeva i uskratu tražene informacije. Od Povjerenika za informiranje traži da poništi osporeno rješenje i predlaže da uvaži njegovu žalbu.

Žalba je neosnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žalitelj dana 23. srpnja 2021. godine Javnoj ustanovi Rezervat Lokrum, podnio zahtjev za pristup informacijama u kojem je zatražio da mu se dostave informacije o sljedećem: iznosima koji su isplaćeni za zbrinjavanje životinja s otoka Lokruma (sukladno Programu navedenom u priloženom rješenju) – kontne kartice, nazivima osoba kojima su isti isplaćeni, iznosi koji se imaju isplatiti na temelju navedenog, te dostava računa iz kojih su vidljive isporučene usluge uz istaknutu cijenu za iste.

Iz spisa predmeta je utvrđeno i da je Javna ustanova Rezervat Lokrum nakon zaprimanja navedenog zahtjeva žalitelja aktom KLASA: 008-02/21-01/11, URBROJ: 2117/1-54-12-21-02 od 27. srpnja 2021. godine, a temeljem članka 20. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, pozvalo žalitelja da pojasni svoj zahtjev u roku od pet dana od dana zaprimanja navedenog poziva na način da isti specificira. U istom aktu citirana je odredba članka 20. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, u kojoj je propisano da ako podnositelj zahtjeva ne ispravi zahtjev na odgovarajući način, a na temelju dostavljenog se ne može sa sigurnošću utvrditi o kojoj se traženoj informaciji radi, da će tijelo javne vlasti zahtjev rješenjem odbaciti.

Nadalje, iz spisa predmeta je utvrđeno kako je žalitelj nakon primitka navedenog akta prvostupanjskom tijelu dana 27. srpnja 2021. godine dostavio podnesak u kojem je ponovio zahtjev od 23. srpnja 2021. godine te je naveo da se uz isti dostavlja rješenje u kojem se opisuje meritum zahtjeva, relokacija životinja s otoka Lokruma, pa da je stoga tijelo javne vlasti upoznato njegovim zahtjevima i temama unutar istih. U prilogu je žalitelj dostavio rješenje Povjerenika za informiranje UP/II-008-07/21-01/434, URBROJ: 401-01/06-21-2 od 12. srpnja 2021. godine, kojim je odbijena njegova žalba protiv rješenja prvostupanjskog tijela o odbacivanju zahtjeva žalitelja KLASA: 008-02/21-02/03, URBROJ: 2117/1-54-12-21-07 od 22. travnja 2021. godine.

Daljnjim uvidom u spis predmeta je utvrđeno kako je Javna ustanova Rezervat Lokrum, po predmetnom zahtjevu donijela osporeno rješenje KLASA: 008-02/21-01/11, URBROJ: 2117/1-54-01-21-04, Broj: 10 od 30. srpnja 2021. godine, kojim je temeljem članka 20. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama odbačen zahtjev žalitelja od 23. srpnja 2021. godine, s obzirom da nije u zakonski propisanom roku ispravio svoj zahtjev na način da bi se moglo točno utvrditi o kojoj se traženoj informaciji radi.

Dana 23. kolovoza 2021. godine Javna ustanova Rezervat Lokrum je dostavila spis predmeta po žalbi žalitelja na nadležno odlučivanje aktom od 19. kolovoza 2021. godine. U navedenom dopisu Javna ustanova Rezervat Lokrum se očitovala kako ostaje kod svog prvostupanjskog rješenja iz razloga što tijela javne vlasti nisu dužna samostalno utvrđivati na koje se informacije zahtjev odnosi, a da u predmetnom slučaju žalitelj nije podnio jasan odnosno konkretan zahtjev. Također je istaknuto kako je predmetni zahtjev žalitelja odbačen, jer niti po pozivu žalitelj nije točno naznačio u odnosu na koje točno zbrinjavanje, kojih životinja i u kojem razdoblju traži informacije.

Člankom 20. stavkom 2. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će u slučaju nepotpunog ili nerazumljivog zahtjeva tijelo javne vlasti bez odgode pozvati podnositelja zahtjeva da ga ispravi u roku od pet dana od dana zaprimanja poziva na ispravak. Ako podnositelj zahtjeva ne ispravi zahtjev na odgovarajući način, a na temelju dostavljenog se ne može sa sigurnošću utvrditi o kojoj se traženoj informaciji radi, tijelo javne vlasti odbacit će zahtjev rješenjem.

Uvidom u predmetni zahtjev za pristup informacijama utvrđeno je kako je žalitelj isti postavio općenito navodeći da traži iznose isplaćene za zbrinjavanje životinja s otoka Lokruma odnosno kontne kartice iz kojih bi bile vidljive osobe i iznosi koji su im isplaćeni te račune iz kojih bi bile vidljive usluge i cijene istih, nakon čega je prvostupanjsko tijelo od njega zatražilo da svoj zahtjev pojasni obzirom da iz istog nije bilo razvidno na zbrinjavanje kojih točno se životinja misli i u kojem razdoblju kako bi se točno utvrdile činjenice te donijela odluka o zahtjevu.

Uvidom u rješenje Povjerenika za informiranje UP/II-008-07/21-01/434, URBROJ: 401-01/06-21-2 od 12. srpnja 2021. godine, a koje je žalitelj priložio uz podnesak koji je prvostupanjskom tijelu dostavio nakon poziva na pojašnjenje zahtjeva, utvrđeno je da je njegova žalba odbijena u odnosu na odbacivanje zahtjeva žalitelja u kojem su traženi dokumenti iz kojih bi proizlazio nalog za prijevoz životinja s Otoka Lokruma te u pogledu cijene za usluge premještanja životinja s otoka Lokruma. Nadalje, iz citiranog rješenja Povjerenika za informiranje je vidljivo i to kako je prvostupanjsko tijelo u postupku po tome zahtjevu žalitelju odobrilo pristup Programu zaštite divljači za poseban rezervat šumske vegetacije – otok Lokrum za gospodarsko razdoblje od 1. travnja 2016. godine do 31. ožujka 2026. godine, uz traženje plaćanja troška stvarnih materijalnih troškova obzirom da se radilo o opsežnom dokumentu, te da žalitelj nije uplatio predujmljeni iznos troškova navodeći kako se ne radi o informaciji koju je tražio odnosno kako bi se ista trebala javno objaviti na internetskoj stranici tijela javne vlasti.

S obzirom da se gore navedeni Program zaštite divljači za poseban rezervat šumske vegetacije – otok Lokrum odnosi na prošlo te buduće razdoblje te da žalitelj u zahtjevu nije naveo u odnosu na zbrinjavanje kojih se životinja traže podaci, u žalbenom je postupku zaključeno kako je prvostupanjsko tijelo opravdano zatražilo od žalitelja da pojasni svoj zahtjev, a također je zaključeno kako žalitelj svojim podneskom od 27. srpnja 2021. godine nije postupio po navedenom traženju odnosno nije pojasnio zahtjev na način da bi se iz istog moglo točno utvrditi koje informacije traži. Uzimajući u obzir činjenicu da je žalitelj zaprimio akt kojim je pozvan da specificira svoj zahtjev, a da nije postupio po navedenom pozivu odnosno nije na odgovarajući način ispravio svoj zahtjev, ne mogu se prihvatiti njegovi žalbeni navodi, pri čemu se posebno ističe kako se žalitelj u svom podnesku koji je dostavio nakon traženja pojašnjenja pozvao na rješenje drugostupanjskog tijela kojim je odbijena njegova žalba u pogledu dijela ranijeg zahtjeva, a kojim je njegov zahtjev odbačen temeljem odredbe članka 23. stavka 4. zakona o pravu na pristup informacijama iz razloga jer ne posjeduje tražene informacije.

U žalbenom postupku je stoga utvrđeno da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, te se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu prihvatiti, niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09.) propisano je kako će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Slijedom navedenog je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan