KLASA: UP/II-008-07/21-01/171

URBROJ: 401-01/11-21-2

Zagreb, 13. rujna 2021.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Grada Dubrovnika KLASA: UP/I-008-02/21-01/02, URBROJ: 2117/01-08-01/28-21-01 od 5. veljače 2021. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se ......... izjavljena protiv rješenja Grada Dubrovnika KLASA: UP/I-008-02/21-01/02, URBROJ: 2117/01-08-01/28-21-01 od 5. veljače 2021. godine, kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), kojim je zatražio podatke o tome posjeduju li automobili s fotografija priloženih uz zahtjev odobrenje za korištenje parkirnih mjesta, zašto prometni redari ne kontroliraju navedeno te informacije o nadzoru rezerviranih parking mjesta od dana stupanja na snagu važeće Odluke, temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu traženu informaciju.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da rješenje osporava u cijelosti zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene zakona. Nadalje, navodi da je članak 33. Odluke o organizaciji i načinu naplate i kontrole parkiranja u Gradu Dubrovniku od 26. kolovoza 2015. godine te nadopuna od 3. ožujka 2020. godine navodi da nadzor nad parkiranjem vozila na javnim parkirališnim površinama obavlja ovlaštena osoba organizatora parkiranja, a da je do navedene u članku 33. stavku 2. stajalo da nadzor nad parkiranjem na rezerviranim parkirališnim mjestima provode prometni redari. Također, navodi da je tijelo javne vlasti nepotpuno utvrdilo činjenično stanje iz razloga što je zahtjev trebalo ustupiti trgovačkom društvu Sanitat Dubrovnik d.o.o. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je je žalitelj dana 28. prosinca 2020. godine Gradu Dubrovniku dostavio putem elektroničke pošte zahtjev za pristup informacijama u prilogu kojeg dostavlja fotografije rezerviranih parking mjesta na parkiralištu Josipa Kosora te postavlja pitanje: „Jesu li ovo vozila koja imaju odobrenje za korištenje istih te zašto prometni redari (ukoliko nisu) ne kontroliraju navedeno (sukladno Odluci Gradskog vijeća)?“ Nadalje, navodi da traži informacije o nadzoru rezerviranih parking mjesta, od dana donošenja, odnosno stupanja na snagu važeće Odluke.

Tijelo javne vlasti je postupajući po predmetnom zahtjevu donijelo rješenje KLASA: UP/I-008-02/21-01/02, URBROJ: 2117/01-08-01/28-21-01 od 5. veljače 2021. godine kojim se zahtjev, temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, odbacuje jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu traženu informaciju.

U obrazloženju pobijanog rješenja u bitnome se navodi da Grad Dubrovnik ne posjeduje u zahtjevu zatražene informacije niti ima saznanja gdje se iste nalaze jer nadzor rezerviranih parking mjesta nije u opisu poslova prometnih redara već je njihov opseg poslova propisan Zakonom o sigurnosti prometa na cestama i Pravilnikom o uvjetima i načinu obavljanja poslova nadzora nepropisno zaustavljenih ili parkiranih vozila te uvjetima za obavljanje poslova premještanja nepropisano zaustavljenih ili parkiranih vozila, a koji ne uključuju nadzor nad rezerviranim parkirališnim mjestima.

U drugostupanjskom postupku Grad Dubrovnik je dostavljajući na nadležno postupanje spis predmeta dopisom KLASA: UP/I-008-02/21-01/02, URBROJ: 2117/01-08-01/28-21-03 od 18. veljače 2021. godine dostavio i očitovanje vezano uz žaliteljev zahtjev navodeći da kako je u članku 33. Odluke o organizaciji i načinu naplate i kontrole parkiranja u Gradu Dubrovniku od 25. kolovoza 2021. godine, a koju je žalitelj priložio žalbi, došlo do promjene jer je Odlukom o izmjenama i dopunama navedene Odluke iz ožujka 2020. godine brisan članak 33. stavak 2. Nadalje, navodi se da Grad Dubrovnik ne obavlja kontrolu nad rezerviranim parkirališnim mjestima, a provjerom s trgovačkim društvom Sanitat Dubrovnik d.o.o. utvrđeno je kako ni oni ne obavljaju navedeni nadzor, pa im stoga zahtjev nije niti ustupljen.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 3. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09.) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako je prvostupanjsko rješenje na zakonu osnovano, ali zbog drugih razloga, koji su navedeni u ovom rješenju, a ne onih koji su navedeni u osporenom rješenju.

Naime, člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. ovog Zakona.

U drugostupanjskom postupku utvrđeno je, uzevši u sadržaj žaliteljevog zahtjeva od 28. prosinca 2020. godine, da se informacije koje je zatražio ne mogu smatrati za informaciju u smislu odredbe članka 5. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama. Naime, pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, odnosno dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje, npr. određenog dokumenta, fonograma, crteža i slično, odnosno podataka sadržanih u elektroničkoj bazi do kojih je moguće doći jednostavnim pretraživanjem, a iz sadržaja žaliteljevog zahtjeva nesumnjivo proizlazi da od tijela javne vlasti traži odgovore na pitanja i pojašnjenja vezana uz primjenu i provedbu Odluke organizaciji i načinu naplate i kontrole parkiranja u Gradu Dubrovniku, odnosno o provedbi nadzora nad rezerviranim parkirnim mjestima. Osim toga, odredbom članka 18. stavkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama tijelo javne vlasti je izrijekom davanja objašnjenja ili uputa vezanih uz ostvarivanje nekog prava ili izvršavanje obveze, izrade analize ili tumačenja nekog propisa, kao ni stvaranje nove informacije.

Slijedom navedenog, pravilnom primjenom odredbe citirane odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama žalitelj ne bi imao pravo na pristup traženim informacijama sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, iz kojeg razloga je sukladno članku 116. stavku 1. točke 3. Zakona o općem upravnom postupku riješeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan