KLASA: UP/II-008-07/20-01/1076

URBROJ: 401-01/11-21-6

Zagreb, 22. srpnja 2021.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Grada Jastrebarskog KLASA: UP/I-008-01/20-01/26, URBROJ: 238/12-06-02/4-20-5 od 3. rujna 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Grada Jastrebarskog KLASA: UP/I-008-01/20-01/26, URBROJ: 238/12-06-02/4-20-5 od 3. rujna 2020. godine, kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za dopunu i ispravak informacija ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), kojim je zatražio dokument koji je potpisao bivši gradonačelnik Grada Jastrebarskog ........., a u kojem je vidljiv uvjet prodaje k. č. br. 378, k. o. ........., temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu traženu informaciju.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je tijelo javne vlasti nepotpuno utvrdilo činjenično stanje iz razloga što u posjedu ima traženu informaciju, tj. dokument jer ga je žalitelj osobno pronašao prije dosta godina na internetu, međutim nije ga preuzeo, a sada ga prilikom pretrage nije pronašao. Nadalje, navodi da je traži ovaj dokument iz razloga što je iz njega razvidno da je sa trgovačkim društvom Vučković d.o.o. postignut dogovor, koji ono nije ispunilo, a Grad Jastrebarsko po navedenome nije ništa poduzeo. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da Grad Jastrebarsko dana 17. srpnja 2020. godine zaprimio žaliteljev zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražio da mu se dostavi sva dokumentacija vezana za dogovor i ustupanje dijela čestice 3708 k.o. ......... koja je u naravi put, a koju je Grad Jastrebarsko ustupio trgovačkom društvu Vučković d.o.o., a tijelo javne vlasti je dopisom KLASA: UP/I-008-01/20-01/26, URBROJ: 238/12-06-02/4-20-2 od 3. kolovoza 2020. godine obavijestilo žalitelja o produženju roka za ostvarivanje prava na pristup informacijama za dodatnih 15 dana, sukladno odredbi članka 22. Zakona o pravu na pristup informacijama. Nadalje, utvrđeno je da je Grad Jastrebarsko dopisom KLASA: UP/I-008-01/20-01/26, URBROJ: 238/12-06-02/4-20-3 od 10. kolovoza 2020. godine žalitelju omogućio pristup traženim informacijama, odnosno u prilogu citiranog dopisa od 10. kolovoza 2020. godine dostavio Odluku o ukidanju svojstva javnog dobra KLASA: 021-05/13-01/03, URBROJ: 238/12-01-13-4 od 3. travnja 2013. godine, Odluku o prodaji nekretnine u vlasništvu Grada Jastrebarskog KLASA: 021-05/13-01/05, URBROJ: 238/12-01-13-33 od 11. srpnja 2013. godine i Ugovor o kupoprodaji nekretnina KLASA: 943-01/13-01/3, URBROJ: 238/12-02-13-10 od 16. srpnja 2013. godine sklopljen između Grada Jastrebarskog i trgovačkog društva Vučković d.o.o.

Također, utvrđeno je da je tijelo javne vlasti dana 27. kolovoza 2020. godine zaprimio podnesak žalitelja u kojem u bitnome navodi da temeljem odredbe članka 24. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama traži dopunu tražene informacije jer dokumentacija koja mu je dostavljena nije ona koju je tražio. U nastavku podneska žalitelj obrazlaže da je prije svih odluka i ugovora bio i dogovor oko uvjeta prodaje te da je tadašnji gradonačelnik ......... potpisao dokument iz kojeg je vidljiv uvjet prodaje, a to je da trgovačko društvo ustupi drugu česticu u svojem vlasništvu koja ide uz restoran Princess i koja bi bila zamjena za postojeću koja je predmet prodaje i koja bi se koristila kao izlaz na cestu D310 od strane stanovnika ..........

Postupajući po predmetnom zahtjevu Grad Jastrebarsko donio je rješenje KLASA: UP/I-008-01/20-01/26, URBROJ: 238/12-06-02/4-20-5 od 3. rujna 2020. godine kojim je odbačen žaliteljev zahtjev temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer ne posjeduje informaciju koju je žalitelj zatražio.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Stoga, pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, odnosno dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje, npr. određenog dokumenta, fonograma, crteža i slično.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Razmatrajući sadržaj žaliteljevog zahtjeva za pristup informacijama zaprimljenog u tijelu javne vlasti dana 17. srpnja 2020. godine utvrđeno je da je isti neodređen, odnosno iz navedenog zahtjeva ne proizlazi na koju konkretnu informaciju se isti odnosi, s obzirom da žalitelj traži da mu se dostavi „sva dokumentacija vezana za dogovor i ustupanje dijela čestice 3708 k.o. Cvetković“ između Grada Jastrebarskog i trgovačkog društva Vučković d.o.o.

U smislu ranije citirane odredbe članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, informaciju predstavlja konkretni i određeni dokument, pa slijedom navedenoga kada žalitelj traži „svu dokumentaciju“, isto znači da traži svaki dokument koji se na bilo koji način odnosi na postupak kupoprodaje predmetne katastarske čestice, međutim takva formulacija zahtjeva nije određena, jer pretpostavlja obvezu prvostupanjskog tijela da samo ispituje koje bi se sve informacije mogle odnositi na traženi podatak.

Osim toga, sukladno članku 18. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da se ne smatra zahtjevom za pristup informacijama, između ostalog, traženje uvida u spis predmeta, pa po mišljenju Povjerenika za informiranje nije svrha Zakona o pravu na pristup informacijama da se korisnicima omogućava uvid u kompletne spise predmeta, jer u konkretnom slučaju zahtjev žalitelja je upućen upravo na navedeno, jer žalitelj traži svu dokumentaciju koja se odnosi na određeno postupanje. Naime, formulacija „sva dokumentacija“, se ne može smatrati informacijom, jer bi po toj logici žalitelj uvijek mogao tvrditi da nije dobio „svu dokumentaciju“, pa bi stalno mogao tražiti ispravak ili dopunu „sve dokumentacije“, jer smatra da bi trebalo postojati još nešto u spisu predmeta.

S obzirom na navedeno, žaliteljev podnesak zaprimljen u tijelu javne vlasti dana 27. kolovoza 2020. godine u kojem precizira na koju informaciju u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. citiranog Zakona se odnosi njegov zahtjev, ne bi predstavljao zahtjev za dopunu i ispravak informacije, već novopodneseni zahtjev za pristup informacijama.

U drugostupanjskom postupku tijelo javne vlasti, Grad Jastrebarsko, kao dio spisa predmeta dostavio je preslike dvaju spisa klasifikacijskih oznaka 943-01/09-01/19 i 943-03/13-01/3, a koji se odnose na kupoprodaju navedene katastarske čestice. Uvidom u navedene spise predmeta utvrđeno je da isti, ne sadrže dokument koji bi odgovarao žaliteljevom određenju iz podneska od 27. kolovoza 2020. godine.

Razmatrajući dokumentaciju u spisu ovog predmeta, utvrđeno je da je tijelo javne vlasti, Grad Jastrebarsko, iako nije predmetni podnesak kategoriziralo kao novi zahtjev za pristup informacijama, već se vodilo žaliteljevim u podnesku pozivanjem na odredbu članka 24. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, pravilno provelo prvostupanjski postupak te rješenjem KLASA: UP/I-008-01/20-01/26, URBROJ: 238/12-06-02/4-20-5 od 3. rujna 2020. godine odbacilo zahtjev žalitelja temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu traženu informaciju.

Sukladno svemu navedenome, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Posebno se naglašava da nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno ukoliko istu ima u svom posjedu može li se korisnicima omogućiti pristup informaciji.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 2. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješenje stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09.) odlučeno kao izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan