KLASA: UP/II-008-07/20-01/920

URBROJ: 401-01/03-21-4

Zagreb, 22. travnja 2021. godine

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Josipdol KLASA: UP/I-008-01/20-01/12, URBROJ: 2133/13-01-20-02 od 3. lipnja 2020. godine i protiv rješenja Općine Josipdol KLASA: UP/I-008-01/20-01/12, URBROJ: 2133/13-01-20-04 od 13. srpnja 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.    Poništava se rješenje Općine Josipdol KLASA: UP/I-008-01/20-01/12, URBROJ: 2133/13-02-20-04 od 13. srpnja 2020. godine.

2.    Poništava se rješenje Općine Josipdol KLASA: UP/I-008-01/20-01/12, URBROJ: 2133/13-01-20-02 od 3. lipnja 2020. godine.

3.    Obavještava se ......... da su informacije o utrošenim novčanim sredstvima na projektu obnove Starog grada Modruša po utrošenim stavkama za period od 2015. – 2018. godine u Registru ugovora o javnoj nabavi i okvirnih sporazuma javno dostupne i objavljene putem internetske stranice Općine Josipdol https://josipdol.hr/ova_doc/registri-ugovora-opcine-josipdol/ i https://arhiva.josipdol.hr/registar-ugovora-o-javnoj-nabavi-i-okvirnih-sporazuma/, a za period od 1. siječnja 2018. godine i na internetskoj stranici Elektroničkog oglasnika javne nabave Republike Hrvatske (EOJN RH) https://eojn.nn.hr/Spin/application/ipn/JavniReporti/RptRegistarUgovora.aspx.

4.    Obavještava se ......... da su informacije o prihodima i rashodima Općine Josipdol u Godišnjim izvještajima o izvršenju Proračuna Općine Josipdol, kao i Izvješća o izvršenju programa javnih potreba u kulturi javno dostupne i objavljene u Glasniku Karlovačke županije na internetskoj stranici Karlovačke županije https://www.kazup.hr/index.php/arhiva-glasnici.

5.    Odobrava se ......... pristup preslikama sljedećih informacija:

-      karticama računa Općine Josipdol po poziciji kapitalne pomoći Ministarstva kulture za period od 1. siječnja 2015. - 20. svibnja 2020. godine,

-      ugovorima o korištenju sredstava Ministarstva kulture sklopljenim između Općine Josipdol i Ministarstva kulture za period od 1. siječnja 2015. - 20. svibnja 2020. godine,

-      izvješćima Općine Josipdol o provedbi programa konstruktivne sanacije Starog grada Modruša za period od 1. siječnja 2015. - 20. svibnja 2020. godine,

-      zahtjevu Općine Josipdol KLASA: 612-01/19-01/02, URBROJ: 2133/13-02-19-10 od 12. studenoga 2019. godine za sredstva Ministarstva kulture za zaštitne radove na nepokretnim kulturnim dobrima u 2019. godini,

-      rješenjima Ministarstva kulture KLASA: UP/I-612-08/16-04/2281, URBROJ: 532-04-02-09/3-16-2 od 3. listopada 2016. godine, KLASA: UP/I-612-08/17-04/1294, URBROJ: 532-04-02-09/3-17-2 od 14. lipnja 2017. godine, KLASA: UP/I-612-08/18-04/1030, URBROJ: 532-04-02-09/3-18-2 od 10. svibnja 2018. godine kojima se izdaje prethodno odobrenje Općini Josipdol za sanaciju i rekonstrukciju branič kule Starog grada Modruša,

-      dopisima Ministarstva kulture, Konzervatorskog odjela u Karlovcu KLASA: 612-08/15-26/1555, URBROJ: 532-04-02-09/3-16-6 od 7. prosinca 2016. godine i KLASA: 612-08/18-26/0943, URBROJ: 532-04-02-09/3-19-8 od 14. studenog 2016. godine kojima se Ministarstvu kulture, Upravi za zaštitu kulturne baštine dostavljaju računi za zaštitne radove u 2016. godini i u 2019. godini u vezi s arheološkim istraživanjem Starog grada Modruša,

-      ugovoru br. 12-15 o obavljanju poslova tehničkog savjetovanja i stručnog nadzora od 5. studenoga 2015. godine i I. dodatku osnovnom ugovoru o obavljanju poslova tehničkog savjetovanja i stručnog nadzora.

6.    Predmet se u dijelu zahtjeva koji se odnosi na informacije o tome tko je izradio studiju i projektnu dokumentaciju, tko je izvodio radove te tko je vršio nadzor nad izvedenim, vraća prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.

7.    Nalaže se Općini Josipdol da postupi sukladno točki 5. izreke ovog rješenja u roku od 8 dana od dana pravomoćnosti ovog rješenja.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Općine Josipdol KLASA: UP/I-008-01720-01/12, URBROJ: 2133713-01-20-02 od 3. lipnja 2020. godine odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 25. svibnja 2020. godine kojim je tražio informacije o utrošku novčanih sredstava na projektu obnove starog grada Modruša za period 1.1.2015.-20.5.2020. godine jer traži izradu nove informacije, odnosno izvješća – analize o transferiranim sredstvima Ministarstva kulture, općinskim sredstvima i ulaganjima što se temeljem članka 18. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama ne smatra informacijom.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravodobno uložio žalbu zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog stanja, pogrešne primjene materijalnog prava i bitne povrede odredaba postupka. Navodi da zahtjevom nije zatraženo nikakvo stvaranje nove informacije kao niti izradu analiza. Ističe kako su zatražene isključivo jasne informacije koje tijelo javne vlasti mora imati, a odnose se na navedeni projekt. Navodi kako se ne traži novo raščlanjivanje podataka, a samim time i stvaranje nove informacije, nego se kao informacija traže podaci koji su kao takvi knjiženi odnosno evidentirani. Nadalje, navodi da je pouka o pravnom lijeku da se prigovor upućuje načelniku tijela javne vlasti u roku od 8 dana zakonski neutemeljena jer ga upućuje da prigovor podnosi tijelu koje mu je uskratilo informaciju. Predlaže da se žalba uvaži i da mu se omogući pristup traženoj informaciji.

Osporenim je rješenjem Općine Josipdol KLASA: UP/I-008-01/20-01/12, URBROJ: 2133/13-02-20-04 od 13. srpnja 2020. godine odbačena kao nedopuštena žalba žalitelja izjavljena protiv rješenja Općine Josipdol KLASA: UP/I-008-01/20-01/12, URBROJ: 2133/13-02-20-02 od 3. lipnja 2020. godine. Iz obrazloženja navedenog rješenja proizlazi da protiv rješenja službenika za informiranje žalba nije dopuštena, već da je dopušten prigovor općinskom načelniku tijela javne vlasti te primjenom odredbe članka 113. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku, odlučeno da je ista nedopuštena.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravodobno uložio žalbu zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, pogrešne primjene materijalnog prava i bitne povrede odredaba postupaka. Navodi da je tijelo javne vlasti postupajući po dostavljenoj žalbi predmetnim rješenjem odbacila žalbu, a kao razlog odbacivanja navedena je njezina nedopuštenost sukladno članku 113. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku jer službenik za informiranje po obrazloženju i dalje nezakonito i pogrešno drži da je kao pravni lijek na prvotno rješenje bio dopušten isključivo (nezakonit) prigovor općinskom načelniku. Navodi da mu je osporeno rješenje dostavljeno običnom poštom u poštanskom sandučiću 6. kolovoza 2020. godine što smatra (ne)namjernom nepravilnom dostavom od strane tijela javne vlasti jer je sva njegova korespondencija bila isključivo preporučeno uz povratnicu.

Žalbe su osnovane.

U drugostupanjskom je postupku utvrđeno da je rješenjem Općine Josipdol KLASA: UP/I-008-01/20-01/12, URBROJ: 2133/13-02-20-04 od 13. srpnja 2020. godine odbačena kao nedopuštena žalba žalitelja izjavljena protiv rješenja Općine Josipdol KLASA: UP/I-008-01/20-01/12, URBROJ: 2133/13-02-20-02 od 3. lipnja 2020. godine. Iz obrazloženja navedenog rješenja proizlazi da protiv rješenja službenika za informiranje žalba nije dopuštena, već da je dopušten prigovor općinskom načelniku tijela javne vlasti te primjenom odredbe članka 113. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku, odlučeno da je ista nedopuštena.

Odredbom članka 25. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da se protiv rješenja tijela javne vlasti može izjaviti žalba Povjereniku u roku od 15 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan