KLASA: UP/II-008-07/21-01/97

URBROJ: 401-01/06-21-4

Zagreb, 23. travnja 2021.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15) te članka 46. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Grada Varaždina, KLASA: UP/I-008-02/20-01/12, URBROJ: 2186/01-04/16-20-2 od 30. prosinca 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Obustavlja se postupak povodom žalbe ..........

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Grada Varaždina odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 18. prosinca 2020. godine (u tijelu javne vlasti urudžbiran 21. prosinca 2020. godine), temeljem članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što je navedeno tijelo javne vlasti smatralo da žalitelj zahtjevom nije tražio informaciju u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj u bitnome navodi da istu izjavljuje zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja te posljedično pogrešne primjene zakona. Navodi da mu je osporenim rješenjem nezakonito uskraćeno zakonsko ostvarenje prava na pristup informacijama tvrdnjom da bi ispunjavanje njegovog zahtjeva tražilo stvaranje novih informacija, a što smatra neprihvatljivim obrazloženjem. Ističe da je takvo postupanje Grada Varaždina čisti primjer netransparentnosti koji bi se mogao interpretirati i kao skrivanje informacija od građana. Žalitelj navodi kako se u konkretnom slučaju radi o prikazu informacija koji tijelo javne vlasti mora posjedovati odnosno da on umjesto traženja detaljne dokumentacije i svih vezanih dokumenata traži doslovce elementarne informacije vezane uz tražene stavke – datum realizacije, iznos, primatelja i kratki opis. Ističe da bi se te informacije mogle smatrati novim informacijama isključivo ako one ne postoje, a da je to nemoguće, obzirom da bez njih Grad Varaždin ne bi mogao objaviti niti sumarne informacije, a koje su već objavljene. Zaključno žalitelj navodi kako nije istinita tvrdnja iz osporenog rješenja o tome da su tražene informacije iz zahtjeva javno objavljene, jer je javno vidljiv samo prikaz sumarnih realiziranih troškova četvrte razine. S obzirom da smatra kako je iz svega navedenog vidljivo da ne postoje razlozi za odbijanje njegovog zahtjeva, pa od Povjerenika za informiranje traži da poništi osporeno rješenje i odobri mu pristup traženim informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.

Grad Varaždin je dana 28. siječnja 2021. godine, dopisom KLASA: UP/I-008-02/20-01/12, URBROJ: 2186/01-04/13-21-4 od 25. siječnja 2021. godine, dostavio žalbu i spis predmeta Povjereniku za informiranje na nadležno rješavanje.

S obzirom na navode žalitelja iz predmetne žalbe vezano za utvrđenje prvostupanjskog tijela o nepostojanju informacija zatraženih u predmetnom zahtjevu, Povjerenik za informiranje je dopisom KLASA: UP/II-008-07/21-01/97, URBROJ: 401-01/06-21-2 od 29. siječnja 2021. godine od Grada Varaždina, kao nadopunu spisa predmeta zatražio dostavu informacija koje su predmet postupka.

Dana 22. travnja 2021. godine Povjerenik za informiranje je zaprimio obavijest Grada Varaždina KLASA: UP/I-008-02/20-01/12, URBROJ: 2186/01-04/13-21-11 od 20. travnja 2021. godine, u kojoj je navedeno da je žalitelj odmah nakon izjavljene žalbe, koju je izjavio putem prvostupanjskog tijela, podnio novi zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražio gotovo identične informacije kao u konkretnom slučaju. Nadalje, navedeno je kako je žalitelj dana 20. travnja 2021. godine izvršio uvid u informacije koje je tražio zahtjevima od 15. siječnja 2021. godine te 21. prosinca 2020. godine (podnesen 18.prosinca 2020. godine), kao i da je preslike istih preuzeo kod prvostupanjskog tijela, o čemu je sastavljena Službena bilješka koja se dostavlja u prilogu citiranog akta. Zaključno je navedeno da je iz navedenog vidljivo da je žalitelj po oba navedena zahtjeva ostvario pristup zatraženim informacijama.

Uvidom u priloge gore citirane obavijesti utvrđeno je da je Grad Varaždin dostavio Povjereniku za informiranje Službenu bilješku KLASA: 008-02/21-01/6, URBROJ: 2186/01-04/13-20-15 od 20. travnja 2021. godine iz koje je razvidno da je žalitelj potpisom potvrdio kako je izvršio uvid u dokumentaciju prvostupanjskog tijela, a čime su usvojeni njegovi zahtjevi za pristup informacijama od 21. prosinca 2020. godine te 15. siječnja 2021. godine.

Člankom 113. stavkom 5. Zakona o općem upravnom postupku je propisano da kad prvostupanjsko tijelo ocijeni da je žalba osnovana u cijelosti ili djelomično, zamijenit će pobijano rješenje novim ako se ne dira u prava trećih osoba.

 

Zakon o pravu na pristup informacijama u članku 23. propisuje načine rješavanja zahtjeva. Tako je člankom 23. stavkom 1. točkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano da tijelo javne vlasti ne donosi rješenje kad korisniku omogućuje pristup traženoj informaciji.

Člankom 46. stavkom 5. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da kad se tijekom postupka utvrdi da više ne postoje pravne pretpostavke za vođenje postupka, rješenjem će se obustaviti postupak.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 18. prosinca 2020. godine (urudžbiran kod prvostupanjskog tijela 21. prosinca 2020. godine) od Grada Varaždina zatražio da mu se dostavi detaljan pregled realiziranih troškova Ureda gradonačelnika vezano uz stavku Intelektualne i osobne usluge, obzirom da je javno objavljeno da je u 2019. godini realizirano ukupno 1.054.112,50 kn, ali niti jedan detalj po toj stavci. Ono što traži je popis realiziranih troškova po toj stavci u obliku – datum, iznos, primatelj (fizička ili pravna osoba – naziv, OIB), Opis (što/zašto je plaćeno) u elektroničkom obliku. Također, moli prema istom izvoru – identično raspisane detalje vezano uz proračunske korisnike: Upravni odjel za poslove gradonačelnika i gradskog vijeća (388.207,70 kn), Upravni odjel za komunalne poslove, urbanizam i zaštitu okoliša (1.798.601,68 kn), Koncertni ured Varaždin (1.867.255,83 kn) i Javna ustanova Gradski bazeni (458.196,63 kn).

Također, utvrđeno je da je Grad Varaždin tijekom žalbenog postupka, postupilo sukladno članku 113. stavku 5. Zakona o općem upravnom postupku, koji propisuje da kad prvostupanjsko tijelo ocijeni da je žalba osnovana u cijelosti ili djelomično, zamijenit će pobijano rješenje novim ako se ne dira u prava trećih osoba. Naime, Grad Varaždin je, umjesto dostave zatražene nadopune spisa, a koja je bila nužna da bi Povjerenik za informiranje kao drugostupanjsko tijelo donio odluku o predmetnoj žalbi, izvijestio istog da je žalitelju omogućio pristup u predmetnom zahtjevu zatraženim informacijama.

U ovom slučaju, s o obzirom da je prvostupanjsko tijelo promijenilo svoju odluku i postupilo sukladno odredbi članka 23. stavka 1. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, u konkretnom slučaju je zaključeno kako više nema mjesta daljnjem postupanju u ovom predmetu s obzirom da je prvostupanjsko tijelo žalitelju omogućilo pristup informacijama.

Slijedom navedenog, valjalo je temeljem članka 46. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku odlučiti kao u izreci rješenja.

Napominje se da je člankom 24. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano da ukoliko korisnik smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njezin ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije. Stavkom 2. navedenog članka je propisano da je tijelo javne vlasti obvezno odlučiti o zahtjevu za dopunu, odnosno ispravak informacije u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva, sukladno odredbama članka 23. ovog Zakona.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan