KLASA: UP/II-008-07/21-01/9

URBROJ: 401-01/03-21-2

Zagreb, 15. ožujka 2021.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Javne ustanove „Rezervat Lokrum“, KLASA: 008-01-02/20-430, URBROJ: 2117-1-54-20-02 od 14. prosinca 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Javne ustanove „Rezervat Lokrum“, KLASA: 008-01-02/20-430, URBROJ: 2117-1-54-20-02 od 14. prosinca 2020. godine, kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Javne ustanove „Rezervat Lokrum“ odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 30. studenog 2020. godine, kojim je zatražio dokumentaciju odabrane ravnateljice (životopis, prilozi ukoliko su utjecali na izbor i sl.) sukladno zakonskim propisima o zaštiti osobnih podataka te drugim, temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer prvostupanjsko tijelo ne posjeduje traženu informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj u bitnome navodi da istu izjavljuje zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja te zbog pogrešne primjene zakona. Navodi da je tijelo javne vlasti nepotpuno utvrdilo činjenično stanje iz razloga što iako je navedeno točno, isto je tek formalnost. Navodi da kao potpunu informaciju Upravno vijeće Javne ustanove Rezervat Lokrum prosljeđuje predstavničkom tijelu jedinice lokalne samouprave, stoga je navedena informacija formirana (inače ista ne bi mogla biti predmet rasprave sjednice Gradskog vijeća) što je u suprotnosti s navedenim u rješenju. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj dana 30. studenoga 2020. godine tijelu javne vlasti podnio zahtjev za pristup informacijama, kojim je zatražio dostavu informacije o dokumentaciji odabrane ravnateljice (životopis, prilozi ukoliko su utjecali na izbor i sl.) sukladno zakonskim propisima o zaštiti osobnih podataka te drugim.

Uvidom u osporeno rješenje utvrđeno je da je tijelo javne vlasti odbacilo zahtjev žalitelja kojim traži informacije o dokumentaciji odabrane ravnateljice jer tijelo javne vlasti tražene informacije ne posjeduje te nema saznanja gdje se informacije nalaze. Iz obrazloženja osporenog rješenja proizlazi da sukladno članku 38. Zakona o ustanovama ravnatelja Javne ustanove „Rezervat Lokrum“ imenuje predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave, odnosno Gradsko vijeće Grada Dubrovnika te s obzirom da u trenutku donošenja rješenja nije okončan postupak imenovanja nove ravnateljice te da dužnost vršitelja dužnosti ravnatelja i dalje obnaša Nikolina Grković. Nadalje, navodi se da je ista predložena od strane Upravnog vijeća kao kandidat za ravnateljicu, međutim imenovanje ravnatelja mora biti potvrđeno od strane Gradskog vijeća Grada Dubrovnika, a koje u tom trenutku nedostaje.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Odredbom članka 38. stavka 1. Zakona o ustanovama („Narodne novine“, broj 76/93, 29/97, 47/99, 35/08 i 127/19) propisano je da ravnatelja imenuje i razrješava upravno vijeće, ako posebnim zakonom u smislu članka 35. stavka 1. toga Zakona nije drugačije određeno. U stavku 2. istoga članka propisano je da se Zakonom ili aktom o osnivanju može odrediti da ravnatelja javne ustanove imenuje Vlada Republike Hrvatske, čelnik nadležnog tijela državne uprave ili predstavničko tijelo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.

U drugostupanjskom postupku izvršen je uvid u Statut Javne ustanove ̓Rezervat Lokrum̛ (dalje u tekstu: Statut) od 22. veljače 2019. godine koji je objavljen na internetskoj stranici tijela javne vlasti https://www.lokrum.hr/wp-content/uploads/2015/05/Statut-Javne-ustanove-Rezervat-Lokrum.pdf-od-24.05.2019.pdf. U članku 2. Statuta propisano je da je osnivač Javne ustanove ̓Rezervat Lokrum̛ Grad Dubrovnik, na temelju suglasnosti Državne uprave za zaštitu prirode i okoliša, zaključka Skupštine Dubrovačko-neretvanske županije, zaključka Gradskog vijeća Grada Dubrovnika te ugovora između Grada Dubrovnika i Dubrovačko-neretvanske županije od 30. lipnja 1999. godine.

Odredbom članak 19. stavka 2. Statuta propisano je da Upravno vijeće raspisuje javni natječaj za izbor ravnatelja Ustanove te predlaže Gradskom vijeću Grada Dubrovnika kandidata za izbor. Sukladno članku 28. Statuta ravnatelja ustanove imenuje i razrješuje Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na prijedlog Upravnog vijeća.

U drugostupanjskom je postupku izvršen uvid na internetsku stranicu Grada Dubrovnika u Službeni glasnik broj 16. od 18. prosinca 2020. godine http://www.dubrovnik.hr/sluzbeni-glasnik?odluka=1226 u rješenje o imenovanju ravnateljice Javne ustanove Rezervat Lokrum od 17. prosinca 2020. godine, te je utvrđeno da je Gradsko vijeće Grada Dubrovnika na 35. sjednici održanoj 17. prosinca 2020. godine donijelo rješenja o imenovanju Nikoline Grković ravnateljicom Javne ustanove Rezervat Lokrum na mandatno razdoblje od 28. prosinca 2020. do 28. prosinca 2024. godine.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili uvezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

U članku 18. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da se ne smatra zahtjevom za pristup informacijama traženje uvida u cjelokupni spis predmeta, objašnjenja ili uputa vezanih uz ostvarivanje nekog prava ili izvršavanje obveze, izrade analize ili tumačenja nekog propisa, kao ni stvaranje nove informacije.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Slijedom navedenog, pristup informaciji znači dobivanje preslike određenog dokumenta, snimke ili nekog drugog zapisa podataka i ne predstavlja obvezu tijela javne vlasti da obavlja određene radnje, odnosno izrađuje novu informaciju ili mišljenje, vrši analize, daje tumačenja i slično.

Uzimajući u obzir sve navedeno, u žalbenom je postupku zaključeno da je u konkretnom slučaju tražena informacija koju tijelo javne vlasti nije posjedovalo kada je odlučivalo o predmetnom zahtjevu za pristup informacijama. Naime, žalitelj je u svom zahtjevu tražio dokumentaciju odabrane ravnateljice, a kako postupak imenovanja ravnatelja Javne ustanove „Rezervat Lokrum“ od strane Gradskog vijeća Grada Dubrovnika nije bio okončan, tijelo javne vlasti nije imalo tražene informacije. Navedeni zaključak potvrdio je i sam žalitelj u žalbi.

Stoga, nakon provedenog postupka Povjerenik za informiranje zaključio je da je prvostupanjsko tijelo pravilno postupilo kada je odbacilo zahtjev žalitelja temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što ne posjeduje zatraženu informaciju.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09), propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenik za informiranje je utvrdio da je prvostupanjski postupak pravilno proveden i da je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano pa je slijedom navedenog riješeno je kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan