KLASA: UP/II-008-07/20-01/1150

URBROJ: 401-01/04-21-6

Zagreb, 3. veljače 2021.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije Broj: 02/1-788-2020 od 22. travnja 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.    Poništava se rješenje Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije, Broj: 02/1-788-2020 od 22. travnja 2020. godine.

2.    Odobrava se ......... pravo na pristup preslikama:

-       Izvještaja o radu Ustanove za 2019. godinu, Broj: 03/303-2020 od 26. veljače 2020. godine,

-       Zapisniku sa 2. sjednice Upravnog vijeća Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije održane 26. veljače 2020. godine, Broj: 02/1-111/2-2020.

3.    Djelomično se odobrava ......... pravo na pristup preslici Zapisnika Ministarstva financija, KLASA: 041-01/19-01/161, URBROJ: 513-08-04-19-4 od 6. studenoga 2019. godine, o obavljenom proračunskom nadzoru obračuna i isplata plaća i naknada plaće radnika Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije, Ivana Meštrovića 1/11, Varaždin, OIB: 20184981156, za razdoblje od 1. siječnja 2018. godine do 30. lipnja 2019. godine, na način da se:

-       na stranici broj 1 prekriju podaci o osobnim identifikacijskim brojevima ravnatelja i zamjenice ravnatelja, kao i ostalih zaposlenika Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije, koji su sudjelovali u postupku nadzora,

-       na stranici broj 3 prekrije podatak o osobnom identifikacijskom broju i adresi osobe ovlaštene za zastupanje Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije,

-       na stranicama od broja 30 do broja 46, na kojima se nalazi Tablica broj 10, prekriju podaci o osobnim identifikacijskim brojevima zaposlenika Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije,

te se u tim dijelovima zahtjev za pristup informacijama odbija.

4.    Djelomično se odobrava ......... pravo na pristup preslici:

-       Dnevnika knjiženja glavne knjige za razdoblje od 1. siječnja 2015. do 31. listopada 2020. godine, Analitički konto 32379 Ostale intelektualne usluge, Partner iz SK: 4273, na način da se na istoj prekrije podatak o osobnom identifikacijskom broju odvjetnika,

-       Dnevnika knjiženja glavne knjige za razdoblje od 1. siječnja 2015. do 31. listopada 2020. godine, Analitički konto 32379 Ostale intelektualne usluge, Partner iz SK: 4257, na način da se na istoj prekrije podatak o osobnom identifikacijskom broju odvjetnika,

te se u tim dijelovima zahtjev za pristup informacijama odbija.

5.    Nalaže se Zavodu za javno zdravstvo Varaždinske županije da postupi sukladno točkama 2., 3. i 4. izreke ovog rješenja u roku od 8 dana od dana pravomoćnosti ovog rješenja.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 9. travnja 2020. godine, kojim je zatražio da mu se dostave sljedeće informacije: „1. Izvještaj o radu Ustanove za 2019. godinu, 2. Popis angažiranih odvjetničkih ureda po pruženim uslugama te iznosi koji su do dana pisanja informacije za te pružene usluge isplaćeni. Molim da popis angažiranih odvjetničkih ureda i pruženih usluga izradite za posljednjih pet godina., 3. Zapisnik sa sjednice Upravnog vijeća održane 26. veljače 2020. godine, 4. Zapisnik Ministarstva financija o obavljenom proračunskom nadzoru“. Zahtjev žalitelja u odnosu na točku 1. zahtjeva odbijen jer tijelo javne vlasti smatra da u skladu s odredbom članka 23. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama nema potrebe za dostavom tražene informacije s obzirom da je ista javno objavljena. Nadalje, zahtjev žalitelja u odnosu na točke 2. i 3. zahtjeva odbijen je temeljem članka 23. stavka 5., a u vezi članka 15. stavka 2. točke 2. i točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti smatra da se radi o informacijama koje su poslovna i profesionalna tajna te da su iste zaštićene zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka. Također, tijelo javne vlasti odbilo je zahtjev žalitelja u pogledu točke 4. zahtjeva temeljem članka 15. stavka 1., stavka 2. točke 4. i stavka 3. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što smatra da se u odnosu na traženje iz točke 4. zahtjeva žalitelja radi o informacijama koje se tiču postupaka koje vode nadležna tijela u prethodnom i kaznenom postupku, a koji su još u tijeku, da bi objavljivanje informacija onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje sudskog, upravnog ili drugog pravno uređenog postupka te da je riječ informacijama koje su zaštićene zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da za informacije koje je tražio vlada veliki interes javnosti te da javni interes i transparentan rad jedne jedinice lokalne samouprave ili ustanove koja je pod upravom jedinice lokalne (područne) samouprave, u konkretnom slučaju Varaždinske županije, čiji je vijećnik, uvijek mora biti ispred interesa pojedinca ili skupine. Nadalje navodi kako su neistinite tvrdnje dane u obrazloženju pobijanog rješenja da su traženi podaci predmet kaznenog postupka. Također navodi kako smatra da ne postoji poslovna tajna u radu javne ustanove, a naročito ne za jednog županijskog vijećnika koji ukazuje na nepravilnosti u radu i pokušava onemogućiti materijalne gubitke. Žalitelj ističe kako je već nekoliko puta ranije tražio i dobio zapisnike sa sjednica Upravnog vijeća. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je djelomično osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 9. travnja 2020. godine od Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije zatražio dostavu sljedećih informacija: „1. Izvještaj o radu Ustanove za 2019. godinu, 2. Popis angažiranih odvjetničkih ureda po pruženim uslugama te iznosi koji su do dana pisanja informacije za te pružene usluge isplaćeni. Molim da popis angažiranih odvjetničkih ureda i pruženih usluga izradite za posljednjih pet godina., 3. Zapisnik sa sjednice Upravnog vijeća održane 26. veljače 2020. godine, 4. Zapisnik Ministarstva financija o obavljenom proračunskom nadzoru“. Nadalje je utvrđeno da je Zavod za javno zdravstvo Varaždinske županije donio rješenje Broj: 02/1-788-2020 od 22. travnja 2020. godine, kojim je odbio zahtjev žalitelja. U obrazloženju osporenog rješenja navodi se kako u odnosu na točku 1. zahtjeva žalitelja ne postoji potreba dostave traženog izvještaja sukladno članku 23. stavku 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer je isti javno dostupan. Nadalje, u odnosu na točke 2. i 3. zahtjeva žalitelja navodi se da se tražene informacije mogu smatrati poslovnom i profesionalnom tajnom sukladno odredbi članka 15. stavka 2. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama te da su iste sukladno članku 15. stavku 2. točki 4. citiranog Zakona zaštićene zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka. Vezano za točku 4. zahtjeva žalitelja, navodi se da se radi o informacijama koje se tiču postupaka koje vode nadležna tijela u prethodnom i kaznenom postupku, a koji su još u tijeku, odnosno da bi objavljivanje informacija onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje sudskog, upravnog ili drugog pravno uređenog postupka, a u skladu s člankom 15. stavkom 1. i stavkom 3. točkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama. Ujedno se navodi da je pod točkom 4. riječ o informacijama koje su zaštićene zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka sukladno odredbi članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Odredbom članka 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

U žalbenom postupku dopisom Ureda povjerenika za informiranje KLASA: 008-04/20-01/188, URBROJ: 401-01/04-19-2 od 8. svibnja 2020. godine, Zavodu za javno zdravstvo Varaždinske županije dostavljena je žalba žalitelja te je zatražena dostava cjelokupnog spisa predmeta ukoliko navedeno tijelo javne vlasti ne riješi predmetnu žalbu u smislu članka 113. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09). Ujedno je citiranim dopisom zatražena dostava informacija koje su predmet postupka te dostava dokaza iz kojeg je razvidno da se pri nadležnom tijelu vodi određeni prethodni i kazneni postupak koji je povezan s traženim informacijama.

Zavod za javno zdravstvo Varaždinske županije dopisom Broj: 02/1-906-2020 od 22. svibnja 2020. godine, dostavio je Uredu povjerenika za informiranje prvostupanjski spis predmeta te dio informacija koje su predmet postupka i to Izvještaj o radu Ustanove za 2019. godinu, Zapisnik sa sjednice Upravnog vijeća održane 26. veljače 2020. godine. Ujedno se u citiranom dopisu, vezano za zatraženi popis angažiranih odvjetničkih ureda po pruženim uslugama te iznosima koji su do dana pisanja informacije za te pružene usluge isplaćeni u zadnjih pet godina, navodi kako tražena informacija odnosno dokument ne postoji te da Zavod za javno zdravstvo Varaždinske županije u skladu s Zakonom o pravu na pristup informacijama nije dužan dodatno izraditi posebne dokumente i statistike kako bi udovoljio zahtjevu žalitelja. Također, u odnosu na zatraženi Zapisnik o obavljenom proračunskom nadzoru, navodi se kako se uskraćivanje tog dokumenta događa iz više razloga, te da u prilogu dopisa, sukladno traženju Ureda povjerenika za informiranje dostavljaju dokaz iz kojeg se vidi da se vodi određeni prethodni postupak koji je povezan s traženim informacijama i to dopis Ministarstva zdravstva, KLASA: 023-03/20-01/136, URBROJ: 534-02-1-2/2-20-04 od 6. svibnja 2020. godine, međutim da predmetni Zapisnik o obavljenom proračunskom nadzoru ne može biti priložen dopisu Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije od 22. svibnja 2020. godine, iz razloga propisanih člankom 12. Pravilnika o proračunskom nadzoru („Narodne novine“, broj 71/13 i 57/15).

Dopisom Ureda povjerenika za informiranje KLASA: UPII-008-07/20-01/1150, URBROJ: 401-01/04-20-2 od 19. listopada 2020. godine, od Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije zatražena je nadopuna spisa predmeta. Tako je vezano za informacije iz točke 2. zahtjeva žalitelja zatražena dostava informacija iz kojih su vidljivi odvjetnički uredi i iznosi koji su isplaćeni za njihove usluge u traženom razdoblju (primjerice preslike kartice dobavljača iz računovodstvenih evidencija, konto kartice i slično), dok je vezano za točku 4. zahtjeva žalitelja zatražena dostava Zapisnika Ministarstva financija o obavljenom proračunskom nadzoru, s obzirom da iz prethodnog očitovanja Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije te dokaza priloženog u spisu predmeta proizlazi da se u odnosu na traženu informaciju provodi upravni nadzor, a što ne predstavlja prethodni niti kazneni postupak.

Dopisom Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije Ur.Broj: 02/1-1564/1-2020 od 30. listopada 2020. godine, Uredu povjerenika za informiranje dostavljena je zatražena nadopuna spisa predmeta, zajedno s informacijama iz točke 2. i 4. zahtjeva žalitelja.

Odredbom članka 23. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijelo javne vlasti ne donosi rješenje o zahtjevu kad obavještava korisnika da je informacija javno objavljena.

U žalbenom postupku izvršen je uvid u internetsku stranicu Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije https://www.zzjzzv.hr/ te je utvrđeno je na istoj u rubrici Izvješća objavljeno Izvješće o radu za 2017. godinu, dok traženi Izvještaj o radu Ustanove za 2019. godinu iz točke 1. zahtjeva žalitelja, nije objavljen. Također upisom riječi „izvješće“ ili „izvještaj“ u tražilicu koja se nalazi na navedenoj internet stranici, ne dolazi se do informacije koja je predmet postupka.

S obzirom da iz navedenog proizlazi kako Izvještaj o radu Ustanove za 2019. godinu ili nije javno objavljen ili se do njega ne može doći na lako pretraživ način, a Zavod za javno zdravstvo Varaždinske županije nije uputio žalitelja gdje je tražena informacija konkretno javno objavljena, ne može se zaključiti kako je Zavod za javno zdravstvo Varaždinske županije pravilno odlučio o tom dijelu žaliteljeva zahtjeva kada je utvrdio da ne postoji potreba dostave traženog izvještaja sukladno članku 23. stavku 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer je isti javno dostupan.

Odredbom članka 15. stavka 2. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija poslovna ili profesionalna tajna, sukladno zakonu.

Člankom 15. stavkom 2. točkom 4. istog Zakona propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Nadalje, odredbom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, dužno prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Vlasnik informacije iz članka 15. stavka 2. točke 1. ovog Zakona, po prethodno pribavljenom mišljenju Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost, dužan je, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Iz obrazloženja osporenog rješenja i dostavljenog Zapisnika sa sjednice Povjerenstva za provedbu testa razmjernosti i javnog interesa Ur.Broj: 02/1-756/3-2020 od 16. travnja 2020. godine, proizlazi da je Zavod za javno zdravstvo Varaždinske županije utvrdio kako zatražene informacije iz točke 2. i 3. zahtjeva žalitelja predstavljaju poslovnu tajnu, kao i da su informacije zaštićene zakonom koji se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Člankom 34. Zakona o tajnosti podataka („Narodne novine“, broj 79/07 i 86/12) propisano je da stupanjem na snagu navedenog Zakona prestaju važiti odredbe Zakona o zaštiti tajnosti podataka („Narodne novine“, broj 108/96), osim odredbi navedenih u glavi 8. i 9. istog zakona.

Odredbom članka 19. stavka 1. Zakona o zaštiti tajnosti podataka („Narodne novine“, broj 108/96) propisano je da poslovnu tajnu predstavljaju podaci koji su kao poslovna tajna određeni zakonom, drugim propisom ili općim aktom trgovačkog društva, ustanove ili druge pravne osobe, a koji predstavljaju proizvodnu tajnu, rezultate istraživačkog ili konstrukcijskog rada te druge podatke zbog čijeg bi priopćavanja neovlaštenoj osobi mogle nastupiti štetne posljedice za njezine gospodarske interese.

Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da se općim aktom ne može odrediti da se svi podaci koji se odnose na poslovanje pravne osobe smatraju poslovnom tajnom niti se poslovnom tajnom mogu odrediti podaci čije priopćavanje nije razložno protivno interesima te pravne osobe.

S obzirom na navedeno, informacije koje žalitelj traži: popis angažiranih odvjetničkih ureda po pruženim uslugama, iznosi koji su do dana pisanja informacije za te pružene usluge isplaćeni, Zapisnik sa sjednice Upravnog vijeća održane 26. veljače 2020. godine ne mogu predstavljati proizvodnu tajnu, rezultate konstrukcijskog ili istraživačkog rada, a niti druge podatke u smislu članka 19. stavka 1. Zakona o zaštiti tajnosti podataka.

Uvidom u dostavljene Dnevnike knjiženja glavne knjige za razdoblje od 1. siječnja 2015. do 31. listopada 2020. godine, Analitički konto 32379 Ostale intelektualne usluge, za partnere iz SK: 4273 i 4257, razvidno je da se radi o prikazu troškova Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije vezano za korištenje odvjetničkih usluga. Dakle, radi se o dokumentaciji iz koje je razvidno raspolaganje javnim sredstvima, a što u smislu odredbe članka 16. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, treba biti dostupno javnosti i bez provođenja testa razmjernosti i javnog interesa jer se ne radi o klasificiranom podatku. Nadalje, razvidno je da dostavljeni Dnevnici knjiženja glavne knjige sadrže podatke o osobnim identifikacijskim brojevima odvjetnika.

Sukladno članku 99. Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. godine o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (dalje u tekstu: Opća uredba o zaštiti podataka), ista je u cijelosti obvezujuća i izravno se primjenjuje u državama članicama od 25. svibnja 2018. godine.

Člankom 4. Opće uredbe o zaštiti podataka propisano je da su osobni podaci svi podaci koji se odnose na pojedinca čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi („ispitanik“): pojedinac čiji se identitet može utvrditi jest osoba koja se može identificirati izravno ili neizravno, osobito uz pomoć identifikatora kao što su ime, identifikacijski broj, podaci o lokaciji, mrežni identifikator ili uz pomoć jednog ili više čimbenika svojstvenih za fizički, fiziološki, genetski, mentalni, ekonomski, kulturni ili socijalni identitet tog pojedinca.

Uvodnom odredom broj 4. Opće uredbe o zaštiti podataka propisano je da bi obrada osobnih podataka trebala biti osmišljena tako da bude u službi čovječanstva. Dalje se navodi da pravo na zaštitu osobnih podataka nije apsolutno pravo, te da ga se mora razmatrati u skladu s načelom proporcionalnosti, odnosno da se predmetnom Uredbom poštuju sva temeljna prava i uvažavaju slobode i načela priznata Poveljom koja su sadržana u ugovorima, uključujući slobodu izražavanja i informiranja.

Prema članku 6. Opće uredbe o zaštiti podataka, obrada je zakonita samo ako i u onoj mjeri u kojoj je ispunjeno najmanje jedno od sljedećeg: a) ispitanik je dao privolu za obradu svojih osobnih podataka u jednu ili više svrha, b) obrada je nužna za izvršavanje ugovora u kojem je ispitanik stranka ili kako bi se poduzele radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora, c) obrada je nužna radi poštivanja pravnih obveza voditelja obrade, d) obrada je nužna kako bi se zaštitili ključni interesi ispitanika ili druge fizičke osobe, e) obrada je nužna za izvršavanje zadaće od javnog interesa ili pri izvršavanju službene ovlasti voditelja obrade, f) obrada je nužna za potrebe legitimnih interesa voditelja obrade ili treće strane, osim kada su od tih interesa jači interesi ili temeljna prava i slobode ispitanika koji zahtijevaju zaštitu osobnih podataka.

Pravo na zaštitu osobnih podataka nije apsolutno pravo, već isto treba dovesti u vezu s drugim pravima, u konkretnom slučaju pravom na pristup informacijama koje je također zajamčeno Ustavom Republike Hrvatske, kao i pravo na zaštitu osobnih podataka.

U žalbenom postupku vezano za podatke o osobnim identifikacijskim brojevima odvjetnika, utvrđeno je kako je iste potrebno zaštititi odnosno da ne prevladava javni interes, već prevladava potreba zaštite prava na ograničenje iz članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer bi omogućavanje pristupa navedenim informacijama predstavljalo nepotrebno zadiranje u privatni život navedenih osoba. Takvi podaci ne predstavljaju informacije od javnog značaja, ne odnose se na pitanja javnog zdravlja, javne sigurnosti ili zaštite okoliša, niti na pitanje raspolaganje javnim sredstvima, niti je vjerojatno da bi objava podataka o osobnim identifikacijskim brojevima odvjetnika doprinijela javnom interesu u smislu ostvarivanja temeljnih vrijednosti društvenog poretka i specifičnim načelima funkcioniranja tijela javne vlasti (kao što su dobro upravljanje, zakonitost, odgovornost, integritet).

U odnosu na imena i prezimena odvjetnika kojima su vršene isplate odvjetničkih usluga, u žalbenom postupku utvrđeno je kako se ti osobni podaci ne štite jer se radi o raspolaganju javnim sredstvima. Naime, kada se radi o potrošnji sredstava tijela javne vlasti, što predstavlja raspolaganje javnim sredstvima, tada se zakonom podrazumijeva javni interes odnosno pravo svih fizičkih i pravnih osoba da znaju na koji se način i u koju svrhu koriste navedena sredstva.

Člankom 15. stavkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da ako tražena informacija sadrži i podatak koji podliježe ograničenju iz stavaka 2. i 3. ovoga članka, preostali dijelovi informacije učinit će se dostupnim. Stoga je u odnosu na osobne podatke iz točke 4. izreke ovog rješenja, u žalbenom postupku utvrđeno kako je iste potrebno zaštititi te da je u tom dijelu žaliteljev zahtjev neosnovan, dok se u preostalom dijelu informacije mogu omogućiti žalitelju.

Nadalje, uvidom u dostavljeni Zapisnik sa 2. sjednice Upravnog vijeća Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije od 26. veljače 2020. godine, Broj: 02/1-111/2-2020. razvidno je da se na sjednici raspravljalo o pojedinim točkama dnevnog reda vezanim uz poslove iz djelokruga rada navedenog tijela javne vlasti kao što su verifikacija zapisnika, donošenje odluke o raspodjeli viška prihoda, financijsko poslovanje, izvješće o radu, izvješće o pripravnosti i drugo. Također je razvidno da citirani Zapisnik sadrži osobne podatke kao što su imena i prezimena članova Upravnog vijeća, njihova zanimanja, imena i/ili prezimena pojedinih drugih zaposlenika Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije, županijskog vijećnika te potpis predsjednika Upravnog vijeća, za koje je u žalbenom postupku utvrđeno da iste nije potrebno zaštititi. Naime, iz odredbi Statuta Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije od 19. lipnja 2019. godine, razvidno je da je Upravno vijeće tijelo Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije te da se naknada za rad članova Upravnog vijeća isplaćuje iz sredstava Zavoda. Dakle, radi se o potrošnji javnih sredstava.

Odredbom članka 23. stavka 5. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako se ispune uvjeti propisani u članku 15. stavku 1. ovog Zakona.

Člankom 15. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijela javne vlasti ograničiti pristup informacijama koje se tiču svih postupaka koje vode nadležna tijela u prethodnom i kaznenom postupku za vrijeme trajanja tih postupaka.

Uvidom u dostavljeni dopis Ministarstva zdravstva KLASA: 023-03/20-01/136, URBROJ: 534-02-1-2/2-20-04 od 6. svibnja 2020. godine proizlazi da je Ministarstvo financija provelo obračunski nadzor obračuna i isplata plaća i naknada plaće radnika Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije te da su istim nadzorom utvrđene određene nepravilnosti vezane uz obračun i isplatu plaća radnika navedenog tijela javne vlasti u razdoblju od 1. siječnja 2018. do 30. lipnja 2019. godine, a koje su navedene u Zapisniku Ministarstva financija. Iz citiranog dopisa Ministarstva zdravstva ujedno proizlazi da je nakon navedenog obračunskog nadzora pokrenut i izvanredni upravni nadzor nad zakonitosti općih akata Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije. Slijedom navedenog predmetni Zapisnik Ministarstva financija KLASA: 041-01/19-01/161, URBROJ: 513-08-04-19-4 od 6. studenoga 2019. godine o obavljenom proračunskom nadzoru obračuna i isplata plaća i naknada plaće radnika Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije ne predstavlja informaciju koja je povezana s prethodnim i kaznenim postupkom, već se radi o informaciji vezanoj uz okončani postupak inspekcijskog nadzora, dakle postupak koji je završen i nakon kojega je pokrenut drugi nadzorni postupak.

Člankom 15. stavkom 3. točkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako postoje osnove sumnje da bi njezino onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje sudskog, upravnog ili drugog pravno uređenog postupka, izvršenje sudske odluke ili kazne.

Iako se Zavod za javno zdravstvo Varaždinske županije pozvao u osporenom rješenju na citiranu zakonsku odredbu iz samog obrazloženja osporenog rješenja te iz Zapisnika sa sjednice Povjerenstva za provedbu testa razmjernosti i javnog interesa Ur.Broj: 02/1-756/3-2020 od 16. travnja 2020. godine, nije razvidno kako odnosno na koji način bi omogućavanje pristupa predmetnom Zapisniku Ministarstva financija o obavljenom proračunskom nadzoru obračuna i isplata plaća i naknada plaće radnika Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije, onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje postupka. Naime, Zavod za javno zdravstvo Varaždinske županije ne samo da nije obrazložio na koji način bi omogućavanje pristupa predmetnom Zapisniku Ministarstva financija onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje postupka, već navedena tvrdnja nije potkrepljena nikakvom dokumentacijom koja bi joj bila u prilog.

Sukladno navedenom, a i činjenici da je postupak okončan, u konkretnom slučaju ne postoji mogućnost primjene odredbe članka 15. stavka 3. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Uvidom u predmetni Zapisnik Ministarstva financija o obavljenom proračunskom nadzoru obračuna i isplata plaća i naknada plaće radnika Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije u žalbenom postupku je utvrđeno kako isti sadrži podatke o osobnim identifikacijskim brojevima i adresama fizičkih osoba koje bi trebalo zaštititi. Naime, u odnosu na te podatke prevladava potreba zaštite prava na ograničenje iz članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer bi omogućavanje pristupa navedenim istima predstavljalo nepotrebno zadiranje u privatni život fizičkih osoba na koje se podaci odnose. Posebno se napominje kako takvi podaci ne predstavljaju informacije od javnog značaja, ne odnose se na pitanja javnog zdravlja, javne sigurnosti ili zaštite okoliša, niti na pitanje raspolaganje javnim sredstvima, niti je vjerojatno da bi objava tih podataka doprinijela javnom interesu u smislu ostvarivanja temeljnih vrijednosti društvenog poretka i specifičnim načelima funkcioniranja tijela javne vlasti kao što su dobro upravljanje, zakonitost, odgovornost, integritet i slično. Stoga u odnosu na osobne podatke iz točke 3. izreke ovog rješenja, Povjerenik za informiranje smatra da je iste potrebno zaštititi, te je u tom dijelu žaliteljev zahtjev neosnovan, dok se u preostalom dijelu informacija može omogućiti žalitelju.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Slijedom navedenog, valjalo je sukladno članku 117. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku, u vezi s člankom 25. stavkom 7. te člankom 15. stavkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, riješiti kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan