KLASA: UP/II-008-07/21-01/102

URBROJ: 401-01/04-21-2

Zagreb, 1. veljače 2021.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Posedarje, KLASA: 362-01/20-01/03, URBROJ: 2198/07-3-20-4 od 22. srpnja 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Općine Posedarje KLASA: 362-01/20-01/03, URBROJ: 2198/07-3-20-4 od 22. srpnja 2020. godine, kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Pobijanim rješenjem Općine Posedarje odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) kojim je zatražio presliku dopisa kojim je trgovačko društvo DALMACIJA AGENT d.o.o. iz Šibenika iniciralo pokretanje postupka imenovanja prinudnog upravitelja na području Općine Posedarje sukladno članku 385. stavku 1. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima („Narodne novine“, broj 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12 i 152/14), temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer se tražena informacija ne može pronaći u arhivi Općine Posedarje.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu, u kojoj u bitnom navodi da rješenje osporava u cijelosti zbog pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja i zbog pogrešne primjene zakona. Ističe kako je Općina Posedarje pogrešno utvrdila činjenično stanje iz razloga što nije moguće da se ne može pronaći dopis koji je naslovljen na Općinskog načelnika, koji sadrži referentnu listu jedinica lokalne samouprave koje su prethodno udovoljile dopisu, te sadrži prijedlog 0,30 HRK/m2 za naknadu upravitelju. Nadalje ističe kako je na tako utvrđeno činjenično stanje pogrešno primijenjen Zakon o pravu na pristup informacijama jer izreka rješenja nije pravno utemeljena u objektivnim pravnorelevantnim činjenicama već je utemeljena na subjektivnoj percepciji službenika za informiranje. Žalitelj navodi da mu je suprotno odredbama članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama Općina Posedarje odbila njegov zahtjev zbog nemogućnosti pronalaska dopisa, te da mu je odbijanjem uskraćeno zakonsko ostvarenje prava na pristup informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 27. svibnja 2020. godine, ponovljenim zahtjevima od 12. lipnja 2020. godine i 20. srpnja 2020. godine, zatražio od Općine Posedarje da mu dostavi presliku dopisa kojim je trgovačko društvo DALMACIJA AGENT d.o.o. iz Šibenika iniciralo pokretanje postupka imenovanja prinudnog upravitelja na području Općine Posedarje sukladno članku 385. stavku 1. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima. Nadalje je utvrđeno da je Općina Posedarje rješenjem KLASA: 362-01/20-01/03, URBROJ: 2198/07-3-20-4 od 22. srpnja 2020. godine, odbacila žaliteljev zahtjev temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer se tražena informacija ne može pronaći u arhivi Općine Posedarje.

Dopisom Ureda povjerenika za informiranje KLASA: 008-04/20-01/851, URBROJ: 401-01/04-20-2 od 1. rujna 2020. godine, Općini Posedarje dostavljena je žalba žalitelja te je zatraženo da ukoliko Općina Posedarje ne riješi žalbu u smislu članka 113. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) i o tome izvijesti Ured povjerenika za informiranje, da žalbu i ostale akte ovog predmeta dostavi na rješavanje. U citiranom dopisu Ureda povjerenika za informiranje ujedno je od Općine Posedarje zatraženo da vezano za informaciju koja je predmet postupka dodatno provjeri i utvrdi da li Općina Posedarje posjeduje zatraženu informaciju.

Dopisima Ureda povjerenika za informiranje KLASA: 008-04/20-01/851, URBROJ: 401-01/04-20-4 od 19. listopada 2020. godine i KLASA: 008-04/20-01/851, URBROJ: 401-01/03-20-5 od 26. studenoga 2020. godine, požureno je traženje Ureda Povjerenika za informiranje navedeno u gore citiranom dopisu od 1. rujna 2020. godine.

Dana 28. siječnja 2021. godine Općina Posedarje dostavila je Uredu povjerenika za informiranje spis predmeta te očitovanje u kojem se u bitnom navodi kako ne mogu pronaći dopis kojim je trgovačko društvo DALMACIJA AGENT d.o.o. iz Šibenika iniciralo imenovanje prinudnog upravitelja i da pretpostavljaju kako takav dopis nikada nije zaprimljen. Također se u očitovanju navodi kako je prema navodima načelnika direktor trgovačkog društva DALMACIJA AGENT d.o.o. inicirao sastanak na kojem je upoznao načelnika sa zakonskom obvezom te ponudio suradnju, nakon čega je načelnik smatrajući da se radi o hitnoj stvari čim prije sazvao sjednicu vijeća na kojoj je donesena Odluka o imenovanju prinudnog upravitelja.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

U žalbenom postupku je utvrđeno kako iz spisa predmeta proizlazi da Općina Posedarje ne posjeduje traženu informaciju, niti ista ima saznanja gdje se informacija nalazi. Naime, Povjerenik za informiranje priklonio se stajalištu Općine Posedarje da traženi dopis ne mogu pronaći, da se isti ne nalazi u arhivi te kako je vjerojatno da takav dopis nikada nije niti zaprimljen.

Posebno se naglašava kako nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno ukoliko istu ima u svom posjedu može li se korisnicima omogućiti pristup informaciji.

U postupku prije donošenja rješenja nadležno tijelo mora utvrditi pravo stanje stvari i u tu svrhu utvrditi sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja, pridržavajući se pri tome pravila koja vrijede za dokazni postupak. Prema ocijeni Povjerenika za informiranje u prvostupanjskom postupku je kod rješavanja o zahtjevu žalitelja bilo nedostataka, ali su oni takvi da nisu mogli utjecati na drugačije rješenje stvari. Stoga se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan