KLASA: UP/II-008-07/20-01/985

URBROJ: 401-01/04-20-5

Zagreb, 10. rujna 2020.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Grada Zagreba KLASA: 008-02/20-02/220, URBROJ: 251-02-02/15-20-15 od 24. srpnja 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Grada Zagreba KLASA: 008-02/20-02/220, URBROJ: 251-02-02/15-20-15 od 24. srpnja 2020. godine, kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Grada Zagreba KLASA: 008-02/20-02/220, URBROJ: 251-02-02/15-20-15 od 24. srpnja 2020. godine, odbijen je kao neosnovan zahtjev za dopunu i ispravak informacije ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 1. srpnja 2020. godine, a kojim je zatražio ispravak dostavljene informacije, odnosno presliku akta KLASA: 371-01/97-01/166, URBROJ: 251-11-04/97-2. Zahtjev žalitelja je odbijen temeljem članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacije jer nema osnove za dopunu dane informacije.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj u bitnom navodi da istu izjavljuje zbog pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja te zbog pogrešne primjene materijalnog prava. Smatra da je navedeno tijelo javne vlasti pogrešno utvrdilo da prethodno dostavljeni akti predstavljaju traženu informaciju te da je na tako utvrđeno činjenično stanje pogrešno primijenilo Zakon o pravu na pristup informacijama. Navodi da prethodno dostavljeni akti Komisije za Statut, poslovnik i propise te dopis Gradonačelnika nisu označeni KLASA: 371-01/97-01/166, URBROJ: 251-11-04-97-2, o čemu se tijelo javne vlasti precizno izjasnilo u svom Zaključku KLASA: 008-02/20-02/65, URBROJ: 251-02-02/014-20-3 od 6. ožujka 2020. godine. Navodi da zahtjevom za pristup informacijama od 18. veljače 2020. godine nije tražio dopis nego preslik akta. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta je utvrđeno kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 18. veljače 2020. godine, od tijela javne vlasti, Grada Zagreba, zatražio presliku akta KLASA: 371-01/97-01/166, URBROJ: 251-11-04-97-2 te akta KLASA: 371-01/97-01/166, URBROJ: 251-11-04-97-1 iz 1997. godine.

Daljnjim uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je povodom predmetnog zahtjeva žalitelja, Grad Zagreb donio Zaključak KLASA: 008-02/20-002/220, URBROJ: 251-02-02/015-20-3 od 18. lipnja 2020. godine, kojim je temeljem preciziranog zahtjeva žalitelja produžio rok za odlučivanje o istom te da je u prilogu dopisa KLASA: 008-02/20-02/220, URBROJ: 251-02-02/015-20-6 od 23. lipnja 2020. godine, žalitelju dostavio tražene informacije. Uvidom u informacije koje su predmetnim dopisom dostavljene žalitelju, utvrđeno je da iste u naravi predstavljaju presliku akta Komisije za Statut, Poslovnik i propise Gradske skupštine Grada Zagreba, KLASA: 021-05/97-08/36, URBROJ: 251-11-01/005-97-2 od 19. prosinca 1997. godine te njemu pripadajućeg dopisa gradonačelnika Grada Zagreba od 19. prosinca 1997. godine kojim je podnesen amandman na članak 13. Prijedloga odluke o komunalnom doprinosu.

Nadalje, utvrđeno je da je po primitku citiranog dopisa Grada Zagreba i priloženih informacija, žalitelj dana 1. srpnja 2020. godine uputio navedenom tijelu javne vlasti podnesak nazvan „prigovor“, a koji po sadržaju predstavlja zahtjev za dopunu i ispravak informacije iz članka 24. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama. U predmetnom podnesku žalitelj navodi da informacija koju je zaprimio temeljem svojeg zahtjeva za pristup informacijama u prilogu dopisa Grada Zagreba KLASA: 008-02/20-02/220, URBROJ: 251-02-02/015-20-6 od 23. lipnja 2020. godine, nije ona koju je zatražio.

Zaključno, uvidom u osporeno rješenje Grada Zagreba utvrđeno je da je zahtjev za dopunu i ispravak informacije žalitelja odbijen temeljem članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama jer nema osnove za dopunu dane informacije. U obrazloženju osporenog rješenja u bitnom se navodi da je uvidom u cjelokupni spis predmeta KLASA: 371-01/97-01/166 utvrđeno da upravo akti, odnosno informacije koje su dostavljene žalitelju, predstavljaju URBROJ: 251-11-04/97-2 u tom spisu predmeta.

Postupajući po žalbi, dopisom Ureda povjerenika za informiranje, KLASA: 008-07/20-01/985, URBROJ: 401-01/10-20-2 od 18. kolovoza 2020. godine od Grada Zagreba zatražena je dopuna spisa predmeta sa cjelokupnim spisom KLASA: 371-01/97-01/166, a koji sadržava i popis pismena u navedenom predmetu.

Dana 21. kolovoza 2020. godine u Uredu povjerenika za informiranje zaprimljen je cjelokupni spis KLASA: 371-01/97-01/166, a koji sadržava i popis pismena u navedenom predmetu, a iz kojeg je razvidan redoslijed urudžbiranja pismena u istom.

Nadalje, uvidom u drugo pismeno urudžbirano u predmetu KLASA: 371-01/97-01/166, utvrđeno je da se radi o aktu koji je prethodno dostavljen žalitelju, odnosno Izvješću komisije za Status, Poslovnik i propise Gradske skupštine Grada Zagreba, KLASA: 021-05/97-08/36, URBROJ: 251-11-01/005-97-2 od 19. prosinca 1997. godine, te dopisa gradonačelnika Grada Zagreba od 19. prosinca 1997. godine kojim je podnesen amandman na članak 13. Prijedloga odluke o komunalnom doprinosu, kao sastavnog dijela navedenog Izvješća.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 24. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da ako korisnik smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njezin ispravak odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije.

Odredbom članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako utvrdi da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

Iz spisa predmeta razvidno je da je Grad Zagreb povodom žaliteljevog zahtjeva pristup informacijama, u prilogu dopisa KLASA: 008-02/20-02/220, URBROJ: 251-02-02/015-20-6 od 23. lipnja 2020. godine, istome dostavio presliku Izvješća komisije za Status, Poslovnik i propise Gradske skupštine Grada Zagreba, KLASA: 021-05/97-08/36, URBROJ: 251-11-01/005-97-2 od 19. prosinca 1997. godine, te presliku dopisa gradonačelnika Grada Zagreba od 19. prosinca 1997. godine kojim je podnesen amandman na članak 13. Prijedloga odluke o komunalnom doprinosu, kao sastavnog dijela navedenog Izvješća. Također je razvidno da je Grad Zagreb u obrazloženju osporenog rješenja naveo da upravo dostavljena informacija, odnosno akti predstavljaju URBROJ: 2 u spisu predmeta KLASA: 371-01/97-01/166.

Budući da iz spisa predmeta proizlazi kako Grad Zagreb u spisu KLASA: 371-01/97-01/166 ne posjeduje drugi akte urudžbirane pod traženim rednim brojem 2, osim onih koje mu je povodom zahtjeva za pristup informacijama od 18. veljače 2020. godine dostavio u prilogu dopisa, KLASA: 008-02/20-02/220, URBROJ: 251-02-02/015-20-6 od 23. lipnja 2020. godine, u žalbenom postupku je utvrđeno kako je Grad Zagreb pravilno ocijenio da nema osnove za dopunu dane informacije

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09), propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenik za informiranje je utvrdio da je prvostupanjski postupak pravilno proveden i da je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku, odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan