KLASA: UP/II-008-07/14-01/199

URBROJ: 401-01/06-15-04

Zagreb, 28. travnja 2015.                 

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ……… iz Martijanca, ………, izjavljene protiv rješenja Općine Martijanec KLASA: 008-02/14-01/1, URBROJ: 2186/19-03-14-14 od 12. ožujka 2014. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Općine Martijanec KLASA: 008-02/14-01/1, URBROJ: 2186/19-03-14-14 od 12. ožujka 2014. godine. 

2.    Odobrava se ………uvid i pravljenje preslike dostavljenih izvješća FINE o ostvarenju prihoda Općine Martijanec po mjesecima u 2013. i 2014. godini.

3.    Nalaže se Općini Martijanec da u roku od 8 dana od dana primitka ovog rješenja postupi sukladno točki 2. izreke ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) za ostvarivanjem prava na pristup informacijama temeljem članka 20. stavka 2. i članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, a kojim je zatražio uvid u dostavljena izvješća FINE o ostvarivanju prihoda Općine Martijanec po mjesecima u 2013. te 2014. godini.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je dana 28. veljače 2014. godine od Općine Martijanec, zahtjevom za pristup informacijama zatražio „uvid u dostavljena izvješća FINE o ostvarenju prihoda Općine Martijanec po mjesecima u 2013. godini te za 2014. godinu, tj. za proteklo razdoblje 2014. godine“. Također navodi da mu je tijelo javne vlasti predmetni zahtjev odbacilo protivno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama te da pozivanje na odredbe Zakona o proračunu u obrazloženju rješenja nema nikakve neposredne pravne veze s rješavanjem njegovog zahtjeva. Također navodi da je tijelo javne vlasti u osporenom rješenju pogrešno primijenilo odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama, posebice vezano za odredbu članka 20. stavka 2., jer ga kako navodi tijelo javne vlasti nije prethodno pozvalo da ispravi svoj zahtjev. Žalitelj nadalje navodi kako je tijelo javne vlasti nepravilno primijenilo i članak 23. stavak 4., jer se u predmetnom slučaju ne radi o drugom sudskom, upravnom ili drugom postupku. Također, žalitelj napominje kako mu je isto tijelo već i ranije na istovjetan način odbacilo zahtjev uz obrazloženje kako mu je tražena informacija dostupna kao vijećniku Općinskog vijeća navedenog tijela javne vlasti, ali da to nije slučaj budući da mu se kao vijećniku Općinskog vijeća uskraćuju informacije, osobito o ostvarivanju prihoda i rashoda u istom. Iz navedenih razloga žalitelj od drugostupanjskog tijela traži da poništi osporeno rješenje i omogući mu pristup traženim informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su sve informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 28. veljače 2014. godine, zatražio uvid u dostavljena izvješća FINE o ostvarenju prihoda Općine Martijanec po mjesecima u 2013. godini te za 2014. godinu, tj. za proteklo razdoblje 2014. godine. Nadalje je utvrđeno da je Općina Martijanec donijela rješenje KLASA: 008-02/14-01/1, URBROJ: 2186/19-03-14-14 od 12. ožujka 2014. godine kojim je odbacila zahtjev žalitelja pozivajući se na odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama i to članka 20. stavka 2. koji se odnosi na odbacivanje nerazumljivog zahtjeva i na odredbu članka 23. stavka 4. koji se odnosi na odbacivanje zahtjeva ukoliko tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju. U obrazloženju osporenog rješenja tijelo javne vlasti u bitnome obrazlaže kako su u provedenom postupku utvrdili da izrađuju izvješća o prihodima i rashodima sa zakonski određenim razdobljima i u zakonskom roku ih dostavljaju nadležnim institucijama te objavljuju u zakonski određenim rokovima na zakonski određenim načinima i mjestima, ali uopće ne navodeći ništa o tome da li predmetne informacije posjeduju ili ne odnosno u kojem smislu im je predmetni zahtjev žalitelja bio nepotpun ili nerazumljiv te da li su žalitelja pozvali da ispravi svoj zahtjev.

U žalbenom postupku Povjerenica za informiranje je dopisom KLASA: UP/II-008-07/14-01/199, URBROJ: 401-01/06-15-02 od 10. ožujka 2015. godine zatražila od Općine Martijanec nadopunu spisa u pogledu informacija koje su predmet ovog postupka odnosno dokaz da iste ne posjeduju, budući da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama zatražio uvid u dostavljena izvješća FINE o ostvarenju prihoda Općine Martijanec po mjesecima, a iz osporenog rješenja nije bilo razvidno da li ih Općina posjeduje ili ne jer ih se u istom niti ne navodi.

Dana 7. travnja 2015. godine Općina Martijanec je dopisom KLASA: 008-02/15-01/1, URBROJ: 2186/19-03-15-7 od 27. ožujka 2015. godine dostavila Povjerenici za informiranje izvješća FINE o ostvarenju prihoda Općine Martijanec po mjesecima u 2013. godini te za 2014. godinu te je utvrđeno da tražene informacije iz predmetnog zahtjeva postoje i da su u posjedu tijela javne vlasti. Stoga je razvidno da je tijelo javne vlasti pogrešno postupilo kada je odbacilo zahtjev žalitelja temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama. Tijelo javne vlasti je u ovom slučaju pogrešno primijenilo navedenu zakonsku odredbu koja se primjenjuje kada tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se ista nalazi, budući da posjeduje tražene informacije u obliku dokumenata. Također, vezano za pozivanje na odredbu članka 20. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama u obrazloženju osporenog rješenja, iz dokumentacije u spisu predmeta je utvrđeno da tijelo javne vlasti nije pozvalo žalitelja da ispravi svoj zahtjev. Naime, iz predmetnog zahtjeva i informacija koje je žalitelj njime tražio je očito da je isti razumljiv i da je tijelo javne vlasti moglo utvrditi na koju se dokumentaciju odnosi.

Prema članku 5. stavku 1. točki 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, informacija je svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

U žalbenom postupku utvrđeno je da je žalitelj zatražio izrađenu i konačnu informaciju koje je u posjedu tijela javne vlasti, te je izvršenim uvidom u predmetnu dokumentaciju, odnosno informacije koje su predmet ovog postupka, utvrđeno da iste ne sadrže razloge za ograničenje iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Također, potrebno je spomenuti kako nije relevantno pozivanje tijela javne vlasti na odredbe Zakona o proračunu, budući da se u rješavanju zahtjeva za pristup informacijama primjenjuju odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku i članka 25. stavka 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješeno kao izreci ovog  rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.    

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.