KLASA: UP/II-008-07/21-01/29

URBROJ: 401-01/04-21-4

Zagreb, 26. svibnja 2021.

       

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Primorsko-goranske županije KLASA: UP/I-032-02/20-03/13, URBROJ: 2170/1-01-01/2-20-2 od 25. studenoga 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.    Poništava se rješenje Primorsko-goranske županije KLASA: UP/I-032-02/20-03/13, URBROJ: 2170/1-01-01/2-20-2 od 25. studenoga 2020. godine.

2.    Odobrava se ......... pravo na pristup preslici rješenja Primorsko-goranske županije, Upravnog odjela za zdravstvo: KLASA: UP/I-121-01/19-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-19-32, od 15. srpnja 2019. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/20-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/3-20-11, od 25. rujna 2020. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/16-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/5-16-114, od 29. studenoga 2016. godine, KLASA: UP/I-121-01/17-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-17-63, od 3. kolovoza 2017. godine, KLASA: UP/I-121-01/14-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/4-14-81, od 1. prosinca 2014. godine, KLASA: UP/I-121-01/15-01/4, URBROJ: 2170/1-06-02/4-14-83, od 18. studenoga 2015. godine, KLASA: UP/I-121-01/16-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/5-16-112, od 29. studenoga 2016. godine, KLASA: UP/I-121-01/17-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-17-61, od 3. kolovoza 2017. godine, KLASA: UP/I-121-01/18-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/2-18-106, od 21. studenoga 2018. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/19-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-19-37, od 19. srpnja 2019. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/17-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-17-64, od 3. kolovoza 2017. godine, KLASA: UP/I-121-01/18-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/2-18-107, od 21. studenoga 2018. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/19-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-19-30, od 15. srpnja 2019. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/20-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/3-20-9, od 25. rujna 2020. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/19-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-19-35, od 19. srpnja 2019. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/20-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/3-20-7, od 25. rujna 2020. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/17-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-17-59, od 3. kolovoza 2017. godine, KLASA: UP/I-121-01/20-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/3-20-10, od 25. rujna 2020. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/5-13-130, od 27. prosinca 2013. godine, KLASA: UP/I-121-01/14-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/4-14-80, od 1. prosinca 2014. godine, KLASA: UP/I-121-01/15-01/4, URBROJ: 2170/1-06-02/4-15-82, od 18. studenoga 2015. godine, KLASA: UP/I-121-01/16-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/5-16-110, od 29. studenoga 2016. godine, KLASA: UP/I-121-01/17-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-17-60, od 3. kolovoza 2017. godine, KLASA: UP/I-121-01/18-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/2-18-101, od 16. studenoga 2018. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/19-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-19-36, od 19. srpnja 2019. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/20-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/3-20-8, od 25. rujna 2020. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/14-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/4-14-26, od 4. rujna 2014. godine, KLASA: UP/I-121-01/14-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/4-14-79, od 1. prosinca 2014. godine, KLASA: UP/I-121-01/15-01/4, URBROJ: 2170/1-06-02/5-15-81, od 18. studenoga 2015. godine, KLASA: UP/I-121-01/16-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/5-16-111, od 29. studenoga 2016. godine, KLASA: UP/I-121-01/12-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-12-16, od 21. prosinca 2012. godine, KLASA: UP/I-121-01/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/5-13-125, od 24. prosinca 2013. godine, KLASA: UP/I-121-01/14-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/4-14-82, od 1. prosinca 2014. godine, KLASA: UP/I-121-01/15-01/4, URBROJ: 2170/1-06-02/5-15-84, od 18. studenoga 2015. godine, KLASA: UP/I-121-01/16-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/5-16-113, od 29. studenoga 2016. godine, KLASA: UP/I-121-01/17-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-17-62, od 3. kolovoza 2017. godine, KLASA: UP/I-121-01/18-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/2-18-100, od 16. studenoga 2018. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/19-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-19-31, od 15. srpnja 2019. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, te KLASA: UP/I-121-01/20-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/3-20-12, od 25. rujna 2020. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu.

3.    Nalaže se Primorsko-goranskoj županiji da postupi sukladno točki 2. izreke ovog rješenja u roku od 8 dana od dana pravomoćnosti ovog rješenja.

                                                            

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Primorsko-goranske županije odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), kojim je zatražila dostavu preslika rješenja na temelju kojih su izvršene isplate sredstava za natprosječne rezultate rada službenika Upravnog odjela za zdravstvo za razdoblje od 2012. do zaključno 2020. godine, temeljem članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer su zatražene informacije zaštićene zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Protiv osporenog rješenja žaliteljica je pravovremeno izjavila žalbu u kojoj u bitnom navodi kako je tijelo javne vlasti suprotno odredbama članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama odbilo njezin zahtjev zbog tvrdnje da su traženi podaci osobni podaci točno određenog službenika te kao takvi podliježu zakonskom ograničenju pristupa takvim podacima sukladno članku 15. stavku 2. točki 4. Zakona. Nadalje navodi kako joj je odbijanjem zahtjeva uskraćeno zakonsko ostvarenje prava na pristup informacijama te da rješenje osporava u cijelosti zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja te zbog pogrešne primjene zakona. Također navodi kako je tijelo javne vlasti nepotpuno utvrdilo činjenično stanje iz razloga što: tražena dokumentacija odnosno rješenja nisu označena niti jednom oznakom tajnosti; ime i prezime službenika nije tajni podatak; bruto iznos sredstava za nagrađivanje naznačen u traženim rješenjima nije tajan i osobni podatak; podaci temeljem kojih kriterija pojedini službenik ostvaruje pravo na naknadu za natprosječne rezultate također nije tajan niti osoban podatak; Pravilnik o kriterijima za utvrđivanje natprosječnih rezultata u radu i načinu isplate dodataka za uspješnost u radu, SN Primorsko-goranske županije 33/17 primjenjuje se tek od 2018. godine, ranija rješenja su bez takvih podataka/obrasca; informacije o kriterijima nisu niti tražene, mogle su se i izostaviti; sredstva za nagrađivanje isplaćena su iz proračuna Primorsko-goranske županije dakle riječ je o javnom novcu; podatak da je podnositeljica službenica nije od značaja za ovu pravnu stvar; podatak o načinu dostave rješenja službenicima nije od značaja za ovu pravnu stvar; podaci su zatraženi za sve godine od 2012. sa zaključno 2020. godinom, dakle i za 2020. godinu. Žaliteljica ističe kako je na tako utvrđeno činjenično stanje tijelo javne vlasti pogrešno primijenilo Zakon o pravu na pristup informacijama jer isti u članku 16. stavku 3. predviđa situaciju prevladavajućeg javnog interesa za omogućavanjem pristupa zatraženoj informaciji, bez obzira na postojanje relativnog ograničenja prava na pristup informacijama. Nadalje ističe kako se u takvoj situaciji neće primjenjivati test razmjernosti i javnog interesa, uz iznimku ako zatražena informacija predstavlja klasificirani podatak kada će se predmetni test ipak morati provesti, što ovdje nije slučaj jer je naime, člankom 16. stavkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano kako su informacije o raspolaganju javnim sredstvima dostupne javnosti i bez provođenja postupka testa razmjernosti i javnog interes. Također ističe kako slijedom navedenog, ako se zatražena informacija odnosi na raspolaganje javnim sredstvima, a nije klasificirana stupnjem tajnosti već postoji neki drugi relativni razlog za ograničenja od pristupa, ona treba biti dostupna javnosti i bez provedbe testa. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žaliteljica dana 11. studenoga 2020. godine Primorsko-goranskoj županiji, kao tijelu javne vlasti, putem elektroničke pošte, podnijela zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražila preslike rješenja na temelju kojih su izvršene isplate sredstava za natprosječne rezultate rada službenika Upravnog odjela za zdravstvo za razdoblje od 2012. do zaključno 2020. godine. Nadalje je utvrđeno kako je postupajući po predmetnom zahtjevu Primorsko-goranska županija donijela rješenje KLASA: UP/I-032-02/20-03/13, URBROJ: 2170/1-01-01/2-20-2 od 25. studenoga 2020. godine, kojim je odbila zahtjev žaliteljice temeljem članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer su zatražene informacije zaštićene zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

U obrazloženju osporenog rješenja u bitnom se navodi kako je uvidom u traženu dokumentaciju odnosno rješenja na temelju kojih su izvršene isplate sredstava za natprosječne rezultate rada službenika Upravnog odjela za zdravstvo, za razdoblje od 2012. sve do zaključno 2020. godine, utvrđeno da se radi o pojedinačnim rješenjima koja sadrže osobne podatke odnosno da su u istima navedena osobna imena i prezimena službenika te su rješenja dostavljana osobno službeniku sukladno Zakonu o općem upravnom postupku. Nadalje se navodi kako se u obrazloženju tih rješenja, a sukladno Pravilniku o kriterijima za utvrđivanje natprosječnih rezultata u radu načinu isplate dodatka za uspješnost u radu („Službene novine“, broj 33/17), navodi temeljem kojih kriterija pojedini službenik ostvaruje pravo na isplatu naknade za natprosječne rezultate, a što uključuje ocjenu kojom je službenik ocijenjen u prethodnoj godini te ostale kriterije uspješnosti i odnosa službenika prema radu, strankama i/ili službi uopće, broj ostvarenih bodova po pojedinom kriteriju te konačan izračun dodatka. Također se navodi kako je sastavni dio tih rješenja i prijedlog za isplatu dodatka za uspješnost u radu koji sadrži sve navedene podatke iz obrazloženja. U obrazloženju osporenog rješenja ističe se kako svi navedeni podaci koji se odnose na rad, zalaganja i odnos prema radu i službi uopće kao osobni podaci točno određenog službenika podliježu zakonskom ograničenju pristupa takvim informacijama sukladno članku 15. stavku 2. točki 4. Zakona. Nadalje se ističe kako je provedenim testom razmjernosti i javnog interesa utvrđeno da u odnosu na navedene osobne podatke u rješenjima temeljem kojih su izvršene isplate sredstava za natprosječne rezultate rada službenika Upravnog odjela za zdravstvo ne prevladava javni interes za omogućavanjem pristupa istim, već da prevladava potreba zaštite prava na ograničenje iz članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona, obzirom da bi omogućavanje pristupa navedenim podacima predstavljalo nepotrebno zadiranje u privatnost tih osoba. Također se ističe kako se pri provođenju testa, razmotrila mogućnost primjene članka 15. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama kojim je propisano da ako tražena informacija sadrži i podatak koji podliježe ograničenju iz stavka 2 i 3. istog članka, da će se preostali dijelovi informacije učiniti dostupnima, međutim da dostavljanjem rješenja, uz izostavljanje svih navedenih osobnih podataka ugrozio bi se sam smisao traženih informacija, odnosno razumijevanje bitnog sadržaja traženih informacija, a što je stvarni interes žaliteljice. U obrazloženju osporenog rješenja navodi se i kako nije utvrđeno da su se u medijima vodile bilo kakve javne rasprave za navedene informacije, osim toga iste se ne odnose na pitanja javnog zdravija, javne sigurnosti ili zaštite okoliša. Nadalje se navodi kako je žaliteljica kao službenica istog Upravnog odjela za zdravstvo sva rješenja koja se odnose na nju primila, odnosno da u svakom trenutku može izvršiti uvid u ista u osobnom očevidniku službenice, a koje očevidnike vodi nadležni Upravni odjel za opću upravu i upravljanje imovinom Primorsko-goranske županije. Također se Primorsko-goranska županija u obrazloženju osporenog rješenja poziva na odredbe Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 2. travna 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka kojom se utvrđuju pravila povezana sa zaštitom pojedinaca u pogledu obrade osobnih podataka i pravila povezana sa slobodnim kretanjem osobnih podataka, te se štite temeljna prava i slobode pojedinaca, a posebno njihovo pravo na zaštitu osobnih podataka.

Člankom 38. stavkom 4. Ustava Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 56/90, 135/97, 8/9., 113/00,124/00, 28/01, 41/01, 55/01, 76/10, 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14) jamči se pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti. Ograničenja prava na pristup informacijama moraju biti razmjerna naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju te nužna u slobodnom i demokratskom društvu, a propisuju se zakonom.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovog Zakona.

Odredbom članka 23. stavka 5. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti odbiti zahtjev ako se ispune uvjeti propisani u članku 15. stavcima 2., 3. i 4. , a u vezi s člankom 16. stavkom 1. ovog Zakona. Nadalje, odredbom članka 15. stavka 2. točke 4. istog Zakona propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

U žalbenom postupku Primorsko-goranska županija dostavila je Uredu povjerenika za informiranje žalbu sa spisom predmeta. Kao dio spisa predmeta dostavljene su preslike Rješenja Primorsko-goranske županije, Upravnog odjela za zdravstvo: KLASA: UP/I-121-01/19-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-19-32, od 15. srpnja 2019. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/20-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/3-20-11, od 25. rujna 2020. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/16-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/5-16-114, od 29. studenoga 2016. godine, KLASA: UP/I-121-01/17-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-17-63, od 3. kolovoza 2017. godine, KLASA: UP/I-121-01/14-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/4-14-81, od 1. prosinca 2014. godine, KLASA: UP/I-121-01/15-01/4, URBROJ: 2170/1-06-02/4-14-83, od 18. studenoga 2015. godine, KLASA: UP/I-121-01/16-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/5-16-112, od 29. studenoga 2016. godine, KLASA: UP/I-121-01/17-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-17-61, od 3. kolovoza 2017. godine, KLASA: UP/I-121-01/18-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/2-18-106, od 21. studenoga 2018. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/19-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-19-37, od 19. srpnja 2019. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/17-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-17-64, od 3. kolovoza 2017. godine, KLASA: UP/I-121-01/18-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/2-18-107, od 21. studenoga 2018. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/19-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-19-30, od 15. srpnja 2019. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/20-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/3-20-9, od 25. rujna 2020. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/19-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-19-35, od 19. srpnja 2019. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/20-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/3-20-7, od 25. rujna 2020. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/17-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-17-59, od 3. kolovoza 2017. godine, KLASA: UP/I-121-01/20-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/3-20-10, od 25. rujna 2020. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/5-13-130, od 27. prosinca 2013. godine, KLASA: UP/I-121-01/14-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/4-14-80, od 1. prosinca 2014. godine, KLASA: UP/I-121-01/15-01/4, URBROJ: 2170/1-06-02/4-15-82, od 18. studenoga 2015. godine, KLASA: UP/I-121-01/16-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/5-16-110, od 29. studenoga 2016. godine, KLASA: UP/I-121-01/17-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-17-60, od 3. kolovoza 2017. godine, KLASA: UP/I-121-01/18-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/2-18-101, od 16. studenoga 2018. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/19-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-19-36, od 19. srpnja 2019. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/20-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/3-20-8, od 25. rujna 2020. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/14-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/4-14-26, od 4. rujna 2014. godine, KLASA: UP/I-121-01/14-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/4-14-79, od 1. prosinca 2014. godine, KLASA: UP/I-121-01/15-01/4, URBROJ: 2170/1-06-02/5-15-81, od 18. studenoga 2015. godine, KLASA: UP/I-121-01/16-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/5-16-111, od 29. studenoga 2016. godine, KLASA: UP/I-121-01/12-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-12-16, od 21. prosinca 2012. godine, KLASA: UP/I-121-01/13-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/5-13-125, od 24. prosinca 2013. godine, KLASA: UP/I-121-01/14-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/4-14-82, od 1. prosinca 2014. godine, KLASA: UP/I-121-01/15-01/4, URBROJ: 2170/1-06-02/5-15-84, od 18. studenoga 2015. godine, KLASA: UP/I-121-01/16-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/5-16-113, od 29. studenoga 2016. godine, KLASA: UP/I-121-01/17-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/5-17-62, od 3. kolovoza 2017. godine, KLASA: UP/I-121-01/18-01/2, URBROJ: 2170/1-06-02/2-18-100, od 16. studenoga 2018. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/19-01/3, URBROJ: 2170/1-06-02/2-19-31, od 15. srpnja 2019. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu, KLASA: UP/I-121-01/20-01/1, URBROJ: 2170/1-06-02/3-20-12, od 25. rujna 2020. godine s pripadajućim Obrascem Prijedloga za isplatu dodatka za uspješnost u radu.

Uvidom u dostavljena rješenja Primorsko-goranske županije, Upravnog odjela za zdravstvo, utvrđeno je kako se ista mogu omogućiti žaliteljici bez ograničenja. Naime, informacije koje žaliteljica traži odnose se na raspolaganje javnim sredstvima, a koje su sukladno odredbi članka 16. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama automatski dostupne bez provođenja testa razmjernosti i javnog interesa. Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama u skladu s načelima otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti, a upravo omogućavanje informacija o tome kako se troše javna sredstva doprinosi ostvarivanju navedenih načela.

Iako dostavljena rješenje sadrže osobne podatke kao što su ime i prezime službenika/namještenika, radno mjesto, ime i prezime predlagatelja, bruto iznos dodatka za uspješnost u radu, kriteriji, broj bodova, ocjena, ponašanje službenika (poštivanje radnog vremena, odnos sa strankama, odnos prema radu i slično), osnovica za isplatu dodatka, postotak osnovice i visina iznosa dodatka, potpis odgovorne osobe, u konkretnom slučaju takvi osobni podaci se ne štite. Naime, radi se o osobnim podacima osoba koje su zaposlenici tijela javne vlasti i čija se isplata dodatka za uspješnost u radu isplaćivala iz proračuna odnosno javnih sredstava.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Slijedom navedenog, na temelju članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) i članka 25. stavka 7. Zakona o pravu na pristup informacijama, riješeno je kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                                       dr. sc. Zoran Pičuljan