KLASA: UP/II-008-07/15-01/181

URBROJ: 401-01/04-15-02

Zagreb, 30. listopada 2015.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ……… iz Osijeka, ………, izjavljene protiv rješenja Dječjeg vrtića Osijek KLASA: UP/I-034-01/15-01/02, URBROJ: 2158/87-02-15-01 od 17. ožujka 2015. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja Dječjeg vrtića Osijek KLASA: UP/I-034-01/15-01/02, URBROJ: 2158/87-02-15-01 od 17. ožujka 2015. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem u točki 1. izreke rješenja odbačen je zahtjev ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) za ostvarivanje prava na pristup informacijama - preslika stranice knjige prijemne pošte i preslika stranice knjige pismohrane u kojoj je evidentirana arhivirana otvorena zamolba ……… od 7. listopada 2013. godine, temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer otvorena zamolba nije urudžbirana pa stoga Dječji vrtić Osijek ne posjeduje traženu informaciju. Nadalje, osporenim rješenjem u točki 2. izreke rješenja odbijen je zahtjev žalitelja u pogledu dostave preslike otvorene zamolbe ……… od  7. listopada 2013. godine sa zatamnjenim zaštićenim osobnim podacima temeljem članka 23. stavka 5. točke 2., a u vezi članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je informacija zaštićena Zakonom o zaštiti osobnih podataka.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da pobijano rješenje nije utemeljeno na Zakonu. Nadalje navodi da ako se zatamne zaštićeni osobni podaci ………, tada oni više nisu zaštićeni, a isto tako tijelo javne vlasti je već korisniku dostavilo ime i prezime ……… da se radi o ………pa stoga nema nikakvog opravdanog razloga da se ne dostavi informacija pod 2. koja definitivno postoji, zna se da je datirana 7. listopada 2013. godine, a tijelo javne vlasti ju posjeduje i skriva. Također navodi da neevidentirana ulazna pošta nije opravdan razlog da se korisniku ne dostavi takva bezrazložno neevidentirana informacija u obliku dokumenta. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom od 5. ožujka 2015. godine, zatražio od Dječjeg vrtića Osijek da mu dostavi pisanu informacija koju tijelo posjeduje ili da postupi prema Zakonu o pravu na pristup informacijama ako ju ne posjeduje i to: 1. presliku stranice knjige primljene pošte u kojoj je zaprimljena otvorena zamolba ……… od 7. listopada 2013. godine (Obrazac br.1), 2. presliku stranice knjige pismohrane u kojoj je evidentirana arhivirana otvorena zamolba ………od 7. listopada 2013. godine (Obrazac br.12) i 3. presliku otvorene zamolbe ……… od 7. listopada 2013. godine sa zatamnjenim zaštićenim osobnim podacima. Nadalje je utvrđeno da je Dječji vrtić Osijek, rješenjem KLASA: UP/I-034-01/15-01/02, URBROJ: 2158/87-02-15-01 od 17. ožujka 2015. godine u točki 1. izreke rješenja odbacio zahtjev žalitelja za ostvarivanje prava na pristup informacijama za dostavom preslike stranice knjige prijemne pošte u kojoj je zaprimljena otvorena zamolba ………od 7. listopada 2013. godine i preslike stranice knjige pismohrane u kojoj je evidentirana arhivirana otvorena zamolba ………od 7. listopada 2013. godine jer otvorena zamolba nije urudžbirana pa stoga Dječji vrtić Osijek ne posjeduje traženu informaciju. Također je utvrđeno da je citiranim rješenjem od 17. ožujka 2015. godine Dječji vrtić Osijek u točki 2. izreke rješenja odbio zahtjev za ostvarivanje prava na pristup informacijama žalitelja u pogledu dostave preslike otvorene zamolbe ……… od 7. listopada 2013. godine sa zatamnjenim zaštićenim osobnim podacima jer je informacija zaštićena Zakonom o zaštiti osobnih podataka.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisno je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Dopisom KLASA: UP/I-034-01/15-01/02, URBROJ: 2158/87-02-15-02 od 17. travnja 2015. godine Dječji vrtić Osijek dostavio je Povjerenici za informiranje žalbu žalitelja i spis predmeta na nadležno postupanje. U dopisu se očitovao da se otvorene zamolbe nisu uvodile u urudžbeni zapisnik, niti su se razmatrale, već se čuvaju u posebnom registratoru pod nazivom otvorene zamolbe za posao unutar pravne službe. Također je u dopisu navedeno da dječji vrtići tek izmjenama Zakona o predškolskom odgoju iz 2013. godine dobivaju javne ovlasti, te podliježu Uredbi o uredskom poslovanju, a da su izmjene Zakona stupile na snagu 31. srpnja 2013. godine, te da je rok za usklađivanje akata bio 31. listopada 2013. godine. Kao dio dokumentacije spisa predmeta dostavljene su preslike određenih stranica urudžbenog zapisnika (od 20. rujna 2013. do 6. studenog 2013.) iz kojih je razvidno da predmetna otvorena zamolba nije urudžbirana.

Budući da Dječji vrtić Osijek ne posjeduje stranicu knjige prijemne pošte i stranicu knjige pismohrane u kojoj je evidentirana arhivirana otvorena zamolba ……… od 7. listopada 2013. godine, ne mogu se prihvatiti kao osnovani žalbeni navodi žalitelja.

Člankom 15. stavkom 2. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijelo javne vlasti može ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Zakonom o zaštiti osobnih podataka („Narodne novine“, broj 103/03., 118/06., 41/08., 130/11., 106/12. – pročišćeni tekst) uređuje se zaštita osobnih podataka o fizičkim osobama te nadzor nad prikupljanjem, obradom i korištenjem osobnih podataka u Republici Hrvatskoj. Svrha zaštite osobnih podataka je zaštita privatnog života i ostalih ljudskih prava i temeljnih sloboda u prikupljanju, obradi i korištenju osobnih podataka.

Člankom 2. stavkom 1. točkom 1. citiranog Zakona propisano je da je osobni podatak svaka informacija koja se odnosi na identificiranu fizičku osobu ili fizičku osobu koja se može identificirati; osoba koja se može identificirati je osoba čiji se identitet može utvrditi izravno ili neizravno, posebno na osnovi identifikacijskog broja ili jednog ili više obilježja specifičnih za njezin fizički, psihološki, mentalni, gospodarski, kulturni ili socijalni identitet.

U članku 7. stavku 1. točkama 1. do 8. Zakona o zaštiti osobnih podataka propisan je pravni temelj prikupljanja i obrade osobnih podataka.

Odredbom članka 11. stavka 3. gore citiranog Zakona propisano je da je zabranjeno davanje osobnih podataka na korištenje drugim primateljima za čiju obradu, odnosno korištenje nisu ovlašteni prema odredbama članka 7. i članka 8. stavka 2. ovoga Zakona te ako je svrha za koju se osobni podaci traže na korištenje suprotna odredbi članka 6. stavka 2. i 3. ovoga Zakona.

Uvidom u otvorenu zamolbu od 7. listopada 2013. godine, koju je Dječji vrtić Osijek u žalbenom postupku dostavio Povjerenici za informiranje kao dio spisa predmeta, Povjerenica za informiranje je utvrdila da ista sadrži osobne podatke te da su ispunjeni uvjeti za primjenu odredbe članka 11. stavka 3. Zakona o zaštiti osobnih podataka.

Člankom 8. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija pripada svim korisnicima na jednak način i pod jednakim uvjetima, te da su korisnici ravnopravni u njegovom ostvarivanju.

Odredbom članka 9. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da korisnik koji raspolaže informacijom sukladno ovom Zakonu, ima pravo tu informaciju javno iznositi.

Ispitujući pravilnost provedenog testa razmjernosti i javnog interesa Povjerenica za informiranje ne nalazi javni interes da se žalitelju omogući preslika otvorene zamolbe  budući  da preteže zaštita osobnih podataka podnositelja zamolbe jer se ne radi o osobi koja je zaposlena u tijelu javne vlasti, a ni o potrošnji javnog novca. Kada bi se zatražena informacija omogućila žalitelju, tada bi se ista trebala omogućiti bilo kojoj osobi koja bi je zatražila, a budući da svaka fizička osoba ima pravo na zaštitu svojih osobnih podataka, koje ne čine samo ime, prezime, OIB, adresa, telefonski broj i slično, već i obilježja specifična za njezin fizički, psihološki, mentalni, gospodarski, kulturni ili socijalni identitet, tražena informacija ne može se omogućiti žalitelju.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, te je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr.  sc. Anamarija Musa, dipl.  iur.