KLASA: UP/II-008-07/21-01/529

URBROJ: 401-01/06-21-2

Zagreb, 25. lipnja 2021.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, KLASA: UP/I-008-01/21-01/01, URBROJ: 517-14-2-1-21-1 od 1. lipnja 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ........., izjavljena protiv rješenja Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, KLASA: UP/I-008-01/21-01/01, URBROJ: 517-14-2-1-21-1 od 1. lipnja 2020. godine, kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za dopunu informacije ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 7. svibnja 2021. godine, kojim je od Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja zatražio informacije o aktivnostima i radnjama koje su poduzele institucije Republike Hrvatske kojima navedeno ministarstvo upravlja u svezi Zaključaka (nalaza) Državnog ureda za reviziju Republike Hrvatske, pozivom na odredbu članka 20. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer žalitelj nije u zakonski propisanom roku dostavio zatraženo pojašnjenje odnosno ispravak zahtjeva.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi razloge zbog kojih su mu potrebne informacije koje je tražio odnosno informacije o poduzetom glede otklanjanja uočenih/utvrđenih nepravilnosti vezanih za Proces kuponske privatizacije od strane Državnog ureda za reviziju Republike Hrvatske te kako drži nevjerojatnim da je njegov zahtjev Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja proglasilo nerazumljivim. Od Povjerenika za informiranje traži da poništi osporeno rješenje i predlaže da uvaži njegovu žalbu.

S obzirom da je uvidom u predmetni podnesak žalitelja utvrđeno kako uz isti nije priložen njegov zahtjev podnesen Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja niti citirani akt protiv kojeg je uložio žalbu, a da je iz sadržaja žalbe proizlazilo da povodom traženja informacija o poduzetom glede otklanjanja uočenih/utvrđenih nepravilnosti vezanih za Proces kuponske privatizacije žalitelju nisu dostavljene tražene informacije, Ured povjerenika za informiranje je postupajući po predmetnoj žalbi aktom KLASA: 008-04/21-01/448, URBROJ: 401-01/06-21-2 od 10. lipnja 2021. godine dostavio isti podnesak Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja te zatražio očitovanje o postupanju po zahtjevu žalitelja.

Dana 21. lipnja 2021. godine Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja je dostavilo spis predmeta po žalbi žalitelja na nadležno odlučivanje. Aktom KLASA: UP/I-008-01/21-01/01, URBROJ: 517-14-2-1-21-3 od 21. lipnja 2021. godine Ministarstvo se očitovalo vezano za postupanje po zahtjevima žalitelja vezanima za predmetni podnesak. U citiranoj obavijesti je navedeno kako je žalitelj dana 12. travnja 2021. godine prvostupanjskom tijelu podnio zahtjev kojim je tražio informacije o aktivnostima i radnjama koje su poduzele institucije Republike Hrvatske kojima navedeno ministarstvo upravlja u svezi Zaključaka (nalaza) Državnog ureda za reviziju Republike Hrvatske, po kojemu je žalitelju dostavljena obavijest sukladno članku 23. stavku 1. točki 6. Zakona o pravu na pristup informacijama. Također je navedeno kako je žalitelj nakon toga dana 7. svibnja 2021. godine podnio zahtjev za dopunu informacija, u kojem je ponovo tražio istovjetne informacije, nakon čega je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja dana 14. svibnja 2021. godine pozvalo žalitelja da specificira svoj zahtjev jer je isti nerazumljiv, odnosno da pojasni koje točno informacije traži, da je navedeni poziv žalitelj preuzeo 19. svibnja 2021. godine, a da je, s obzirom da u ostavljenom roku žalitelj zahtjev nije pojasnio na odgovarajući način, doneseno rješenje o odbacivanju njegovog zahtjeva za dopunu informacije.

Žalba je neosnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 12. travnja 2021. godine (u tijelu javne vlasti zaprimljen 15. travnja 2021. godine) od Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, kao tijela javne vlasti, zatražio informacije o aktivnostima i radnjama koje su poduzele institucije Republike Hrvatske kojima Vi upravljate u svezi zaključaka (nalaza) Državnog ureda za reviziju Republike Hrvatske, a koje navodi u nastavku. Žalitelj je u tom zahtjevu napomenuo i to da se radi o tek prvom njegovom zahtjev na ovu temu obzirom da je o istoj odlučio objaviti knjige.

Također je utvrđeno da je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja postupivši po navedenom zahtjevu žalitelju dostavilo obavijest KLASA: 008-01/21-01/44, URBROJ: 517-14-21-2 od 29. travnja 2021. godine, kojom ga je izvijestilo da se njegov zahtjev sukladno odredbi članka 18. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama ne smatra zahtjevom za pristup informacijama. U navedenoj obavijesti žalitelj je sukladno odredbi članka 23. stavka 1. točke 6. Zakona o pravu na pristup informacijama obaviješten na koji način može ostvariti svoje pravo odnosno da se sa svojim traženjem obrati Centru za restrukturiranje i prodaju.

Nadalje je utvrđeno da je nakon toga žalitelj podnio novi zahtjev od 5. svibnja 2021. godine (u tijelu javne vlasti zaprimljen 14. svibnja 2021. godine koji je prvostupanjsko tijelo označilo kao zahtjev za dopunu informacije, u kojem je zatražio ponovo iste informacije kao i zahtjevom od 12. travnja 2021. godine u kojem je podsjetio da se u njegovom slučaju radi o obrazovanoj sobi koja zna svoja prava.

Iz spisa predmeta je utvrđeno i da je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja nakon zaprimanja zahtjeva žalitelja od 5. svibnja 2021. godine, aktom KLASA: 008-01/21-01/54, URBROJ: 517-14-2-1-21-2 od 14. svibnja 2021. godine, a temeljem članka 20. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, pozvalo žalitelja da dopuni svoj zahtjev u roku od pet dana od dana zaprimanja navedenog poziva na način da isti specificira. U istom aktu žalitelj je upozoren da će, ukoliko ne ispravi zahtjev dostavom traženog u navedenom roku, njegov zahtjev biti odbačen rješenjem sukladno članku 20. stavku 2. Zakona o pravu na pristup informacijama. Da je žalitelj zaprimio citirani poziv dana 19. svibnja 2021. godine razvidno je iz potpisane dostavnice koja također prileži spisu predmeta.

Daljnjim uvidom u spis predmeta je utvrđeno kako je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, po predmetnom zahtjevu za dopunu informacije donijelo osporeno rješenje KLASA: UP/I-008-01/21-01/01, URBROJ: 517-14-2-1-21-1 od 1. lipnja 2020. godine, kojim je temeljem članka 20. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama odbačen zahtjev žalitelja od 12. travnja 2021. godine, s obzirom da nije u zakonski propisanom roku ispravio svoj zahtjev na način da bi se moglo točno utvrditi o kojoj se traženoj informaciji radi.

Člankom 20. stavkom 2. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će u slučaju nepotpunog ili nerazumljivog zahtjeva tijelo javne vlasti bez odgode pozvati podnositelja zahtjeva da ga ispravi u roku od pet dana od dana zaprimanja poziva na ispravak. Ako podnositelj zahtjeva ne ispravi zahtjev na odgovarajući način, a na temelju dostavljenog se ne može sa sigurnošću utvrditi o kojoj se traženoj informaciji radi, tijelo javne vlasti odbacit će zahtjev rješenjem.

Uzimajući u obzir sve navedeno, a posebno činjenicu da je žalitelj zaprimio akt kojim je pozvan da ispravi odnosno dopuni svoj zahtjev na način da isti specificira, a da on nije postupio po navedenom pozivu niti u roku od pet dana koji mu je dan za ispravak a niti nakon proteka tog roka, ne mogu se prihvatiti njegovi žalbeni navodi o tome kako drži nevjerojatnim da je njegov zahtjev Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja proglasilo nerazumljivim kada nije niti pokušao tijelu javne vlasti pojasniti što zahtjevom traži, a u žalbi nije dao nikakve razloge zbog kojih drži osporeno rješenje nezakonitim.

U žalbenom postupku je stoga utvrđeno da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, te se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu  prihvatiti, niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09.) propisano je  kako će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Slijedom navedenog je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                            POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                                        dr. sc. Zoran Pičuljan