KLASA: UP/II-008-07/13-01/126

URBROJ: 401-01/02-15-04

Zagreb, 16. ožujka 2015.                  

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ……… iz Belog Manastira, ………, izjavljene protiv dopisa Ekonomskog fakulteta u Osijeku, Klasa: 900-01/13-01/166, Ur.broj: 2158-19-01-13-166 od 13. prosinca 2013. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se dopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku Klasa: 900-01/13-01/166, Ur.broj: 2158-19-01-13-166 od 13. prosinca 2013. godine.

2.    Odobrava ……… dobivanje informacije koja sadrži podatak o stručnoj spremi, zvanju i datumu stjecanja za ……… na Ekonomskom fakultetu  u Osijeku i to iz Potvrde Ekonomskog fakulteta u Osijeku broj: 0010069001-5 i broj: 0010069001-6 od 14. siječnja 2014. godine, na način da se prije dostave informacija prekriju datum rođenja, mjesto, država rođenja i  matični broj na navedenim Potvrdama.

3.    Nalaže se Ekonomskom fakultetu u Osijeku, da u roku od 8 dana od zaprimanja ovog rješenja postupi sukladno točki 2.  izreke ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim dopisom koji ima značenje odbijajućeg rješenja, odbijen je zahtjev ……… za ostvarivanje prava na pristup informacijama o stručnoj spremi, zvanju i datumu stjecanja za ………, temeljem odredbe članka 15. stavka 4. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, a vezi odredbe članka 11. stavka 3. Zakona o zaštiti osobnih podataka.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj navodi kako izjavljuje žalbu na predmetno rješenje zbog nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, odnosno pogrešne primjene zakonskih propisa. Nadalje navodi da razlog traženja informacija činjenica da je gospodin  ……… nedavno imenovan (jedinim) članom javnog poduzeća „Baranjski vodovod“ u Belom Manastiru, 50% vlasnik kojega je Grad Beli Manastir, a on kao odgovorni član Gradskog vijeća Grada Belog Manastira ne samo da ima pravo, nego prema svojim biračima ima obvezu znati „za sigurno kakvu diplomu odnosno stručnu spremu (zvanje) gospodin Hranić ima, odnosno da ima pravo i obvezu imati na raspolaganju točnu, potpunu i ažurnu informaciju prije donošenju odluka vezanih uz dužnost koju obnaša. Također navodi da je u posjedu Odluke o poništenju godišnjeg odmora za radnika ………, kojeg je potpisao direktor javne tvrtke „Baranjski vodovod“ gospodin ……… dana 11. rujna 2013. godine, a  ispod koje je titula univ.bacc.oec. koja je bila javno dostupna na oglasnoj ploči tvrtke Baranjski vodovod iz Belog Manastira. Također navodi da je izvor njegove sumnje u stručnu spremu i zvanje gospodina  ………  bio članak u dnevnom listu „Glas Slavonije“ od 10. rujna 2013. godine u kojem gospodin …….. novinaru Glasa Slavonije tvrdi kako „ima 30 godina, te je prije 6 godine završio Ekonomski fakultet, smjer menadžment“. Predlaže de se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žalitelj dana 3. prosinca  2013. godine zatražio od Ekonomskog fakulteta u Osijeku informaciju za ……… i to stručnu spremu i zvanje (i datum stjecanja ako ima) eventualno stečenim na Ekonomskom fakultetu u Osijeku.

Člankom 15. stavkom 2. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijelo javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka. Stavkom 5. istog članka Zakona je propisano da ako tražena informacija sadrži i podatak koji podliježe ograničenju iz stavka 2. i 3. ovog članka, preostali dijelovi informacije učinit će se dostupnim.

Odredbom članka  7. stavka 1. podstavka 1. do 8. Zakona o zaštiti osobnih podataka (“Narodne novine“, broj 103/03., 118/06., 41/08., 130/11. i 106/12.- pročišćeni tekst) propisan je pravni temelj prikupljanja i obrade osobnih podataka.

Člankom 11. stavkom 3. citiranog Zakona propisano je da je zabranjeno davanje osobnih podataka na korištenje drugim primateljima za čiju obradu, odnosno korištenje nisu ovlašteni prema odredbama članka 7. i članka 8. stavka 2. ovoga Zakona te ako je svrha za koju se osobni podaci traže na korištenje suprotna odredbi članka 6. stavka 2. i 3. ovoga Zakona.

U provedenom postupku je uvidom u podatke iz Sudskog registra utvrđeno da je u vrijeme podnošenja zahtjeva  za pristup informacijama ………  bio direktor trgovačkog društva Baranjski vodovod d.o.o. i da je navedeno trgovačko društvo u stopostotnom vlasništvu jedinica lokalne samouprave i to:  Grada Beli Manastir, Općine Kneževi Vinogradi, Općine Draž, Općine Petlovac, Općine Čeminac i Općine Popovac, te je navedeno trgovačko društvo tijelo javne vlasti i obveznik primjene Zakona o pravu na pristup informacijama.

Ekonomski fakultet u Osijeku je u žalbenom postupku  dostavio  dokumentaciju i to Potvrdu broj: 0010069001-5  i broj: 0010069001-6 od 14. siječnja 2014. godine, koje predstavljaju informacije koje sadrže tražene podatke.

U žalbenom postupku je utvrđeno da ne dolazi do kršenja Zakona o zaštiti osobnih podataka ako se dostave informacije koje sadrže podatke vezane uz  stručnu spremu, zvanje i datum stjecanja ……… na Ekonomskom fakultetu u Osijeku budući da je ta informacija vezana uz radno mjesto osobe koja je u vrijeme podnošenja zahtjeva za pristup informacijama bila zaposlena u tijelu javne vlasti, a koji bi radi transparentnog rada i zapošljavanja u tijelu javne vlasti trebala biti dostupna. Isto tako je potrebno imati u vidu da je podatke o stručnoj spremi Alen Hranić već javno objavio te u ovom slučaju ne bi dolazio do povrede osobnih podataka.

Prilikom dostave informacije žalitelju Ekonomski fakultet u Osijeku treba imati u vidu odredbe o djelomičnom omogućavanju pristupa informacijama koje je propisano odredbom članka 15. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama. Stoga bi  na Potvrdi broj: 0010069001-5  i broj: 0010069001-6 od 14. siječnja 2014. godine trebalo prekriti datum rođenja, mjesto, državu rođenja i  matični broj jer bi u konkretnom slučaju došlo do povrede osobnih podataka neovlaštenim korištenjem od strane treće osobe u svrhu koja nije podudarna sa svrhom s kojom je tijelo javne vlasti prikupilo osobne podatke i moguće zloporabe tih podataka, te u tom dijelu  prevladava potreba zaštite osobnih podataka u odnosu na javni interes.

Potrebno je također uputiti na dobru praksu pojedinih fakulteta u Republici Hrvatskoj koji objavljuju diplomirane studente primjerice Pravni fakultet u Zagrebu, Arhitektonski fakultet u Zagrebu i Medicinski fakultet u Zagrebu.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 1. točke 1.Zakona o općem upravnom postupku i članka 25. stavka 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješeno kao izreci ovog  rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.    

POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.