KLASA: UP/II-008-07/21-01/51

URBROJ: 401-01/05-21-2

Zagreb, 15. siječnja 2021.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, KLASA: UP/I-008-01/20-03/05, URBROJ: 517-10-1-20-1 od 7. prosinca 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, KLASA: UP/I-008-01/20-03/05, URBROJ: 517-10-1-20-1 od 7. prosinca 2020. godine, kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Pobijanim rješenjem Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja (dalje u tekstu: Ministarstvo) odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj)  kojim je zatražena informacija o koja se odnosi na kuponsku privatizaciju, i to: popis svih 227 882 branitelja koji su evidentirani u kuponskoj privatizaciji, realizirane načine prava imatelja kupona, novčani iznos koji su dobili slijedom svojih prava, pregled provedenih zamjena dionica, odnosno danih novčanih naknada te dokumentaciju prosudbe o provedenoj kuponskoj privatizaciji. Predmetni zahtjev odbačen je temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu, u kojoj navodi kako je predmetno rješenje diskriminatorno i uvredljivo, bez ikakve razumne i utemeljene potpore, stoga predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je dana 12. studenog 2020. godine Centar za restrukturiranje i prodaju ustupio Ministarstvu žaliteljev zahtjev kojim je zatražena informacija o koja se odnosi na kuponsku privatizaciju, i to: popis svih 227 882 branitelja koji su evidentirani u kuponskoj privatizaciji, realizirane načine prava imatelja kupona, novčani iznos koji su dobili slijedom svojih prava, pregled provedenih zamjena dionica, odnosno danih novčanih naknada te dokumentaciju prosudbe o provedenoj kuponskoj privatizaciji.

U obrazloženju pobijanog rješenja, kojim je odbačen žaliteljev zahtjev, Ministarstvo navodi kako je utvrđeno da nije u posjedu dokumentacije temeljem koje bi se mogle dati tražene informacije.

Ministarstvo navodi kako je temeljem Zakona o upravljanju državnom imovinom („Narodne novine“, broj 145/2010, 70/2012, 94/2013) prestaje s radom Hrvatski fond za privatizaciju te sve njegove poslove, imovinu, prava, obveze, uredsku i drugu opremu i arhiv preuzima Agencija za upravljanje državnom imovinom. Nadalje, Zakonom o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 94/13, 18/16, 89/17, 52/18, 112/18) prestaje s radom Agencija za upravljanje državnom imovinom te sva prava i obveze, sklopljene ugovore, pokrenute sudske postupke preuzima Centar za restrukturiranju i prodaju. Slijedom navedenog, Ministarstvo zaključno navodi kako nije pravni sljednik Hrvatskog fonda za privatizaciju te samim time nije preuzelo dokumentaciju Centra za restrukturiranje i prodaju.

Odredbom članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Uvidom  spis predmeta je utvrđeno kako je žaliteljev zahtjev jasno definiran, stoga Ministarstvo ne bi trebalo imati dvojbe o identificiranju, a potom i lociranju zatražene informacije u slučaju da je posjeduje.

Osim toga, u žalbenom je postupku utvrđeno da žalitelj u žalbi ne navodi argumente niti ističe pravne propise koji ukazuju na činjenicu da bi Ministarstvo trebalo posjedovati zatražene informacije.

S obzirom da je tijelo javne vlasti povodom zaprimljenog zahtjeva utvrdilo da ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi, Povjerenik za informiranje je utvrdio da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a prvostupanjsko tijelo je stoga o zahtjevu stranke odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, tako da se  prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu  prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Slijedom navedenog je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

Uputa o pravnom lijeku:

Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                                       dr. sc. Zoran Pičuljan