KLASA:      008-03/21-01/5
URBROJ:  401-01/08-21-8
Zagreb,     26. siječnja 2021.
 
Korisnik                                                               

 

Ured povjerenika za informiranje zaprimio je Vaše sljedeće podneske s prilozima:
 
a) dana 11. siječnja 2021. godine Vašu predstavku u kojoj ukazujete na nedobivanje audio snimki posljednje tri sjednice Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb - istok. U predstavci navodite da prema odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“ broj 25/13 i 85/15 – u daljnjem tekstu: Zakon) bilo tko može doći na sjednicu navedenog Vijeća te snimiti sjednicu putem audio ili video zapisa. Navodite da su sve sjednice snimljene jer Vam ih je stručna služba dala (do mjeseca rujna), a odbila Vam je dati tražene tonske zapise s posljednje tri sjednice. Ukazujete da su Vam zaposlenici Grada Zagreba prema Statutu i Poslovniku dužni pomoći u radu, da ne može Gradski ured derogirati odredbe Zakona te da ne postoji nikakva osnova da se dokument audio snimke skriva.

Uz predstavku, dostavili ste odgovor Gradske četvrti Novi Zagreb - istok od 8. siječnja 2021. godine, u kojem se navodi da su svi verificirani zapisnici vijeća mjesnih odbora kao i predmetne Gradske četvrti dostupni na mrežnim stranicama Grada Zagreba, te da je Poslovnikom o radu Vijeća Gradske četvrti Novi Zagreb - istok određeno da se sjednice mogu snimati, no objava i distribucija snimljenog sadržaja predstavlja posebnu obradu osobnih podataka sukladno Općoj uredbi o zaštiti podataka za koju bi se trebao ispuniti uvjet zakonitosti obrade propisan odredbama članka 6. Opće uredbe o zaštiti podataka (SL EU L119), te da je dežurstvo u Područnom odsjeku Novi Zagreb - istok utorkom i četvrtkom do 18.00 sati.

b) dana 17. siječnja 2021. godine podnesak u kojem u bitnom navodite da ste sve dosadašnje audio snimke sjednica, svih sjednica Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb istok, dobili od Stručne službe, bez ikakvih problema, da ste neke sjednice snimali sami a neke su snimali građani koji su dolazili na sjednice, te da se na jednoj od snimki koje ste preuzeli u mjesnoj samoupravi, jasno čuje potvrda predsjednika i Stručne službe da znaju da imate pravo na snimke i da nije sporno da ih i dobijete. Ukazujete da zapisnici koje Područni ured mjesne samouprave piše, nema sve podatke, već je to popis nazočnih, da se ne vidi omjer glasanja po točkama, kao niti dijelovi rasprava, pa taj dokument nema nikakve vrijednosti te da nitko tko to čita ne može steći dojam o radu Vijeća i zalaganju vijećnika.

U prilogu ovog podneska dostavili ste podnesak službenice za informiranje od 11. siječnja 2021. godine (nije vidljivo kome je upućen), u kome se traži očitovanje u svezi zatraženih audio zapisa sjednica te da li bi postojalo ograničenje prava na pristup informaciji kada je riječ o dostavi zatraženih audio zapisa sjednica ukoliko oni postoje te

- Vaš odgovor na predmetni dopis od 11. siječnja 2021. godine službenici za informiranje pod nazivom: "Zahtjev za pristup informacijama (zapisnici iz studenog )" u kojem ukazujete da se čini da Vaš upit nije sasvim razumljiv, da ste tražili audio snimke na osnovu kojih se izrađuju Zapisnici i koji postoje u arhivi mjesne samouprave te

- odgovor Gradske četvrti Novi Zagreb-istok od 11. siječnja 2021. godine upućen službenici za informiranje u kojem se navodi: "Temeljem zahtjeva članice VGČ Novi Zagreb - istok, gospođe Mikić Muha, za dostavu zapisnika, izvješćujemo Vas kako su svi verificirani zapisnici sjednica vijeća mjesnih odbora kao i Vijeća Gradske četvrti javno dostupni na mrežnim stranicama Grada Zagreba, http://web.zagreb.hr/sjednice/2017/sjednice_VGC_2017.nsf/CPDNW?OpenFrameset o čemu je gospođa u pisanoj formi obaviještena" te predmetni odgovor Gradske četvrti Novi Zagreb-istok od 8. siječnja 2021. godine.

c) dana 22. siječnja 2021. godine podnesak u kojem u bitnom navodite da se radi o dokumentima koji postoje i da ne postoji razlog njihove uskrate, da su audio snimke dokumenti na koje imate pravo i kao građanka i kao vijećnica prema Statutu Grada Zagreba, da su to javni dokumenti javnog tijela, javne sjednice, da ste dobili sve prethodne snimke, pa i onu na kojoj "stoji da gospoda ZNAJU da ja imam pravo na snimke i da tu njima nije ništa sporno. Zapisnici su manjkavi kao dokumenti, zapisnici koji su dostupni su popis nazočnih."

U prilogu tog podneska dostavili ste obavijest koja Vam je upućena putem e-maila dana 21. siječnja 2021. godine od službenice za informiranje Grada Zagreba, sukladno odredbi članka 22. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, u kojoj Vas se obavještava da se prema toj odredbi rokovi za ostvarivanje prava na pristup informaciji mogu produžiti za 15 dana, računajući od dana kad je tijelo javne vlasti trebalo odlučiti o zahtjevu za pristup informaciji, ako je to nužno da bi se osigurala potpunost i točnost tražene informacije, te da se slijedom navedene odredbe određuje produženje roka za ostvarivanje prava na pristup informaciji za još 15 dana računajući od 22. siječnja 2021.

Pored toga, u prilogu tog podneska dostavili ste e-mail od 5. siječnja 2021. godine (nije vidljivo kome je upućen), u kome se navodi da "obzirom na potres koji smo imali, nisam vas htjela uznemiravati na dan kada sam se najavila. Spremam se za našu sljedeću sjednicu. Ljubazno molim hitan odgovor, da li vam više odgovara da po ovjerene i potpisane (usvojene) zapisnike iz studenog dođem danas, ili u četvrtak? Radi se o zapisnicima sljedećih mjesnih odbora: Dugave, Travno, Zapruđe, Utrine, Jakuševec, Središće i Sopot (za ove molim da budu OVJERENI). Preostali ne trebaju biti ovjereni, ali sve ću ih preuzeti. Podsjećam Vas da na službenim stranicama nema velikog broja zapisnika, i da su stranice kao takve neupotrebljive. Također, zamolila sam ljubazno da mi pripremite službene snimke posljednje tri sjednice Vijeća, pa ću i njih preuzeti" te

- podnesak od 7. siječnja 2020. godine koji ste uputili na Gradsku četvrt Novi Zagreb-istok, na Gradski ured za mjesnu samoupravu te na službenika za informiranje Grada Zagreba, pod nazivom "Najava dolaska", u kojem između ostalog pitate "Imam li ja pravo po Zakonu, Statutu, čemu god tražiti i DOBITI to što tražim? Mislite da će katastrofalno stanje u Gradu i Državi sada zasjeniti sve ostalo? Imate pri ruci sve to što tražim. I nije vam baš nikakav problem to mi prirediti kao što sam tražila prije mjesec dana, da dođem i pokupim.  Kada mogu doći po svoje fileove?"

d) dana 24. siječnja 2021. godine podnesak koji je zaprimljen dana 25. siječnja 2021. godine u Uredu Povjerenika za informiranje, u kojem tražite objavu i da Vam se pošalje i 43. sjednica MO Hrelić iz prosinca, te u prilogu tog podneska

- e-mail u kojem navodite da na mrežnoj stranici nisu objavljeni svi zapisnici iz mjeseca studenog, da molite stručnu službu da radi svoj posao, da se pripremate za sjednicu i nedostaju Vam materijali;

e) dana 24. siječnja 2021. godine podnesak koji je zaprimljen dana 25. siječnja 2021. godine u Uredu Povjerenika za informiranje, u kojem između ostalog ukazujete da se na mrežnim stranicama Grada Zagreba ne nalaze svi potrebni dokumenti te da na audio zapisnike imate pravo i kao vijećnica i kao građanka, da nema tu državnih tajni.

f) dana 25. siječnja 2021. godine podnesak u kojem molite audio zapise javnih sjednica koje ste tražili te tražite od Povjerenika za informiranje da Vas zaštiti od "samovolje gradskih službenika i njihovog kršenja ZPPI i EU normi koje je RH preuzela".

Slijedom svega navedenog, obavještavate se o sljedećem:

1. Kao što Vam je već ukazano u odgovoru na upit, KLASA: 008-03/20-01/444 od 10. studenoga 2020. godine, procedura ostvarivanja vijećničkih prava nije povezana s odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama i na njih se ne primjenjuju načela, rokovi i drugi instituti Zakona. Drugim riječima, u slučaju izostanka odgovora na postavljena vijećnička pitanja ili nedobivanja materijala traženih za potrebe obavljanja predmetnih dužnosti, nije predviđeno pravo žalbe ili predstavke Povjereniku za informiranje već nadzor nad zakonitošću rada tijela gradske četvrti i tijela mjesnog odbora obavlja gradonačelnik.

Članovi vijeća gradskih četvrti imaju prava i dužnosti utvrđene Statutom Grada Zagreba („Službeni glasnik Grada Zagreba, broj 23/162/1823/183/20), te u konkretnom slučaju - Poslovnikom o radu Vijeća Gradske četvrti Novi Zagreb - istok (Službeni glasnik Grada Zagreba 15/18) i Pravilima Gradske četvrti Novi Zagreb - istok (Službeni glasnik Grada Zagreba 9/17 i 15/18).

 

Između ostalog, imaju pravo tražiti i dobiti podatke i obavijesti od tijela Grada Zagreba i gradskih upravnih tijela potrebne za obavljanje dužnosti člana Vijeća te s tim u vezi, koristiti se njihovim stručnim i tehničkim uslugama, postavljati pitanja i tražiti obavijesti na sjednici Vijeća ili ih uputiti u pisanom obliku i na njih dobiti odgovor te ako član Vijeća nije zadovoljan odgovorom, može tražiti daljnja pojašnjenja, odnosno o tome predložiti raspravu na sjednici Vijeća.

 

Nadalje, u upitu je ukazano na odredbu članka 1. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, kojom je propisano da se odredbe ovog Zakona ne primjenjuju na stranke u sudskim, upravnim i drugim na zakonu utemeljenim postupcima, kojima je dostupnost informacija iz tih postupaka utvrđena propisom (u slučaju vijećnika vijeća gradske četvrti - Statuta Grada Zagreba, Poslovnika o radu Vijeća Gradske četvrti Novi Zagreb-istok i Pravila Gradske četvrti Novi Zagreb – istok).

 

Stoga je ukazano da vijećnik vijeća gradske četvrti može od tijela Grada Zagreba (Gradske skupštine ili gradonačelnika) ili gradskih upravnih tijela (u konkretnom slučaju Gradskog ureda za mjesnu samoupravu), tražiti i dobiti podatke i obavijesti potrebne za obavljanje dužnosti člana Vijeća. Ako predmetne cjelovite zapisnike koje ste tražili ne možete dobiti putem posebnih, ranije u tekstu navedenih propisa, možete podnijeti zahtjev za pristup informacijama Vijeću gradske četvrti Novi Zagreb-istok na načine koji su propisani Zakonom, bilo u usmenom ili pisanom obliku, a svaki taj zahtjev mora biti potpun i razumljiv kako bi po njemu službenik za informiranje mogao postupati. Pri tome se ukazuje da zahtjev za pristup informacijama možete podnijeti kao svaka druga fizička osoba, bez pozivanja na dužnost vijećnika ili uz naznaku navedene dužnosti, te da podnošenje zahtjeva uz naznaku dužnosti koju obavljate ne stvara posebne pravne posljedice, poseban status ili prednost u odnosu na druge korisnike.

 

Također je ukazano da u slučaju nerješavanja Vašeg zahtjeva u zakonskom roku, možete podnijeti žalbu zbog tzv. šutnje uprave Povjereniku za informiranje. Žalba treba sadržavati Vaše podatke (ime i prezime, adresu) i mora biti potpisana. Ako je podnosite elektroničkim putem, a nemate elektronički potpis, možete skenirati potpisanu žalbu i poslati je elektroničkim putem. Uz žalbu, potrebno je priložiti presliku zahtjeva s dokazom o predaji zahtjeva za pristup informaciji tijelu javne vlasti. Pri upućivanju žalbe možete se koristiti i obrascem žalbe zbog tzv. šutnje uprave, koji je dostupan na mrežnoj stranici Povjerenika za informiranje (https://www.pristupinfo.hr/pravni-okvir/upute-smjernice-obrasci/). 

 

Za detaljnije informacije u vezi razlikovanja vijećničkih prava i prava prema Zakonu, upućeni ste na  

·         Smjernice za provedbu ZPPI: Vijećnička pitanja i Zakon o pravu na pristup informacijama

·         Smjernice za provedbu ZPPI: Ostvarivanje prava na pristup informacijama zastupnika i vijećnika u predstavničkim tijelima – dodatne smjernice

 

objavljenima na poveznici: https://www.pristupinfo.hr/wp-content/uploads/2018/10/Smjernice-1-2017-Vije%c4%87ni%c4%8dka-pitanja-i-ZPPI.pdf.

U odnosu na Vaše navode iz predstavke da na webu postoje zaključci, a ne kompletni zapisnici, ukazano je da pravo na pristup informacijama obuhvaća pravo korisnika na traženje i dobivanje informacije kao i obvezu tijela javne vlasti da omogući pristup zatraženoj informaciji, odnosno da objavljuje informacije neovisno o postavljenom zahtjevu kada takvo objavljivanje proizlazi iz obveze određene zakonom ili drugim propisom.

Također, ukazano je da Zakon u članku 10. stavku 1. točki 12. propisuje proaktivnu objavu zaključaka sa službenih sjednica, a ne zapisnika, no Zakon ne sprječava objavu cjelovitih zapisnika.

 

2. Nadalje, iz Vaših podnesaka koji su navedeni u ovom aktu, nije vidljivo da li ste i kada ste Vijeću Gradske četvrti Zagreb - istok ili Gradu Zagrebu podnijeli zahtjev za pristup informacijama te što ste točno njime tražili.

Naime, u e-mailu od 5. siječnja 2021. godine tražite službene snimke posljednje tri sjednice Vijeća, u odgovoru na dopis službenice za informiranje od 11. siječnja 2021. godine navodite "da se čini da Vaš upit nije sasvim razumljiv, da ste tražili audio snimke na osnovu kojih se izrađuju Zapisnici i koji postoje u arhivi mjesne samouprave" a u podnesku od 24. siječnja 2021. godine tražite da Vam se pošalje i 43. sjednica MO Hrelić iz prosinca.

Tek iz dostavljenog priloga uz podneske od 17. i 22. siječnja 2021. godine, proizlazi da ste uputili određeni zahtjev za pristup informacijama Gradu Zagrebu (koji niste dostavili u prilozima, pa nije jasno što ste točno tražili), da je službenica za informiranje tražila očitovanje (proizlazi od Gradske četvrti Novi Zagreb-istok) te da Vam je produžen rok rješavanja zahtjeva za pristup informacijama.

Kako se zahtjev za pristup informacijama rješava u upravnom postupku a mogućnost produženja roka rješavanja je propisana odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, te kako je Grad Zagreb sukladno zakonskoj odredbi produžio rok rješavanja te je u obavijesti naveo i zakonski razlog produženja roka (ako je to nužno da bi se osigurala potpunost i točnost tražene informacije-članak 22. stavak 1. točka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama), ukazuje se da je Vaša predstavka na nerješavanje zahtjeva za pristup informacijama preuranjena. Ako po isteku produženog roka Vaš zahtjev za pristup informacijama ne bude riješen, tada možete, kao što je već ukazano u odgovoru na Vaš ranije postavljeni upit, podnijeti žalbu zbog šutnje uprave Povjereniku za informiranje, odnosno uputiti nam predstavku.

Također, ukazuje se da se jednom postavljeni zahtjev za pristup informacijama ne može nadopunjavati novim traženjima, jer svako novo traženje predstavlja novi zahtjev za pristup informacijama za čije rješavanje teče zakonski rok od 15 dana od dana zaprimanja urednog zahtjeva, koji rok se može produžiti iz razloga navedenih u članku 22. stavku 1. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Međutim, kako iz cjelokupne dokumentacije koju ste uputili nije jasno kojeg ste točno datuma podnijeli zahtjev ili zahtjeve za pristup informacijama i kojem tijelu javne vlasti (Gradu Zagrebu ili Gradskoj četvrti Novi Zagreb - istok ili na oba tijela javne vlasti), od navedenih tijela javne vlasti zatražit će se izvješće o navedenom, o čemu ćete biti obaviješteni.

Također, kako u podnescima ukazujete i na neažurno objavljivanje informacija (zapisnika) na mrežnim stranicama Grada Zagreba, o navedenoj zakonskoj obvezi će se također zatražiti dostava izvješća, te ćete o navedenom biti obaviješteni.

3. Iz Vaših navoda u dostavljenim podnescima proizlazi da Vam je Stručna služba odbila dati tražene snimke posljednjih tri sjednica, te ukazujete da su Vam prema Statutu i Poslovniku zaposlenici Grada dužni pomoći u radu, molite stručnu službu da radi svoj posao, da se pripremate za sjednicu i nedostaju Vam materijali.

U odnosu na predmetne navode, proizlazi da ste im se obratili u svojstvu vijećnice radi ostvarenja svojih vijećničkih prava te da ste onemogućeni u ostvarenju istih. Međutim, kao što je već ukazano, nadzor nad ostvarivanjem Vaših vijećničkih prava temeljem Statuta, Poslovnika o radu Vijeća Gradske četvrti Novi Zagreb-istok i Pravila Gradske četvrti Novi Zagreb – istok nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje, pa u odnosu na ove navode Povjerenik za informiranje nema ovlasti postupati.

4. Nadalje, u odnosu na Vaše navode u predstavci da svatko može doći na sjednicu i snimati ju prema odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, ukazuje se da navedena tvrdnja nije točna niti predmetni Zakon u svojim odredbama regulira navedenu situaciju.

U Dodatnim smjernicama za proaktivnu/pravovremenu objavu dnevnih redova sjednica i zaključaka/zapisnika te mogućnosti prisustvovanja na njima, objavljenima na poveznici: https://pristupinfo.hr/pravni-okvir/upute-smjernice-obrasci/ navodi se sljedeće:

Pitanje legalnosti samog čina snimanja (tonskog ili slikovnog), kao i pitanje najave snimanja, objašnjavanja svrhe snimanja i eventualno traženje privole snimanih osoba te reproduciranje snimljenog materijala, nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje, već se navedena pitanja uređuju odredbama Kaznenog zakona („Narodne novine“, br. 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18 – kaznena djela protiv privatnosti, čl. 143. i 144.), odredbama Opće uredbe o zaštiti podataka (GDPR) te eventualno statuta, poslovnika ili drugog općeg akta predstavničkog tijela čija se sjednica želi snimati ili javno prenositi.

Kako nadležnost Povjerenika za informiranje u vezi s ovim pitanjem nije definirana odredbama članka 12. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz kojih je razvidno da se ne spominje mogućnost snimanja sjednica, tako smo mišljenja da se mogućnost takvog načina snimanja sjednica mora regulirati internim aktima i propisima koji reguliraju rad tijela javne vlasti, odnosno u širem smislu je regulirana Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) i Kaznenim zakonom.

Načelno razmatrajući, jamstvo zaštite privatnosti i osobnih podataka te jamstvo pristupa informacijama i pravo na slobodu novinarskog izvještavanja, spadaju u jednaku kategoriju Ustavom zajamčenih ljudskih prava i temeljnih sloboda, stoga je pitanje svakog pojedinog slučaja te više preklapajućih propisa koji takav slučaj reguliraju, da se utvrdi smije li se ili ne smije snimati sjednica tijela javne vlasti.

Pri tome naglašavamo da nije dopušteno snimanje zatvorenog dijela sjednice, odnosno dijela sjednice kada se raspravlja o pitanjima u kojima se po zakonu javnost mora isključiti, odnosno ako se radi o informacijama za koje postoje ograničenja prava na pristup informacijama.

Također, s osnove primjene Zakona o pravu na pristup informacijama, ukazuje se na presudu Visokog upravnog suda, poslovni broj: Us/II-129/20-9 od 15. listopada 2020. godine u kojoj se navodi da inzistiranje korisnika prava na dostavi zvučnih zapisa sjednica nakon što mu je već udovoljeno za dostavom preslike zapisnika, nema osnove u odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama za udovoljenjem tog zahtjeva.

5. Zatim, u odnosu na Vaše navode iz podneska od 17. siječnja 2021.  godine da "zapisnici koje Područni ured mjesne samouprave piše, nema sve podatke, već je to popis nazočnih, da se ne vidi omjer glasanja po točkama, kao niti dijelovi rasprava, pa taj dokument nema nikakve vrijednosti te da nitko tko to čita ne može steći dojam o radu Vijeća i zalaganju vijećnika" te na navode iz podneska od 21. siječnja 2021. godine da su "Zapisnici manjkavi kao dokumenti, zapisnici koji su dostupni su popis nazočnih" ukazuje se da Povjerenik za informiranje u radu po predstavkama ili provedbi inspekcijskih nadzora ne provjerava odnosno ne utvrđuje istinitost informacija koja su tijela javne vlasti obvezna objavljivati odnosno koja posjeduju, a koja se odnose na transparentnost u donošenju odluka, transparentnost okvira rada i planiranja, financijsku transparentnost i transparentnost u pružanju usluga i komunikaciji s korisnicima, već tijela javne vlasti odgovaraju za sadržaj objavljenih informacija odnosno informacija koju posjeduju, odnosno za njihovu točnost, potpunost i aktualnost. Ako smatrate da određene informacije nekog tijela javne vlast koje to tijelo objavljuje odnosno koje posjeduje, nisu istinite ili točne, možete se obratiti nadležnim tijelima jer se u inspekcijskom postupku ili postupku po predstavci koji se provodi sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama ne vrši provjera istinitosti svake objavljene informacije odnosno svake informacije koje tijelo javne vlasti posjeduje, već da li je tijelo javne vlasti objavilo informacije sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama odnosno da li je riješilo Vaš zahtjev za pristup informacijama sukladno odredbama tog Zakona.

6. Nadalje, u odnosu na navode iz podneska od 21. siječnja 2021. godine u kojem navodite "da se radi o dokumentima koji postoje i da ne postoji razlog njihove uskrate, da su audio snimke dokumenti na koje imate pravo i kao građanka i kao vijećnica prema Statutu Grada Zagreba, da su to javni dokumenti javnog tijela, javne sjednice, da ste dobili sve prethodne snimke, pa i onu na kojoj "stoji da gospoda ZNAJU da ja imam pravo na snimke i da tu njima nije ništa sporno", navodi se sljedeće:

U svojstvu građanina ne ostvarujete pravo na dostupnost informacije prema odredbama Statuta ili Poslovnika, već u svojstvu vijećnika. Stoga se ponovno ukazuje na razliku između ostvarivanja vijećničkih prava i prava na pristup informacijama. Ako ostvarujete pravo na informaciju prema odredbama Statuta ili Poslovnika u svojstvu vijećnika, te Vam nadležna ustrojstvena jedinica Grada Zagreba ili Gradska četvrt čiji ste član uskrati navedeno pravo, Povjerenik za informiranje nije nadležan za navedeno postupanje, jer navedena prava se ne ostvaruju sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, u upravnom postupku, na način i u rokovima propisanim u odredbama predmetnog Zakona. Tek ako nakon što ste iscrpili navedeni pravni put dostupnosti informacije po posebnom propisu koji imate kao vijećnica (ne i istodobno s tim putem), možete određenu informaciju tražiti putem odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama, jer u protivnom dolazi do preklapanja postupanja u formalnom i materijalnom smislu po upućenim podnescima.

7. Zatim, ukazuje se da i na traženim informacijama koje se odnose na tonske zapise sjednica ili prijepise sjednica može postojati neko zakonsko ograničenje, imajući u vidu da Zakon o pravu na pristup informacijama u članku 12. stavku 2. propisuje izuzetke od obveze javnosti rada.

Naime, ako tijelo javne vlasti na traženoj informaciji (tonskom zapisu ili prijepisu sjednice) utvrdi postojanje nekog zakonskog ograničenja iz članka 15. stavka 2. točaka 2., 3., 4., 5., 6. i 7., stavka 3. ili 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, tada je dužno, prije donošenja odluke provesti test razmjernosti i javnog interesa sukladno članku 16. stavku 1. Zakona. Kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno je utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom rješenjem, sukladno članku 23. stavku 3. Zakona. Ako se utvrdi da postoje ograničenja pristupu informaciji u cijelosti ili djelomično, tada je sukladno članku 23. stavku 5. točki 2. Zakona potrebno rješenjem odbiti zahtjev u cijelosti ili djelomično, te u obrazloženju tog rješenja navesti zbog kojih razloga se, nakon provedenog testa razmjernosti i javnog interesa ograničava pristup traženoj informaciji.

Slijedom svega navedenog, upućujete se da detaljnije informacije o tome što se smatra zahtjevom za pristup informacijama i o načinima rješavanja zahtjeva za pristup informacijama možete pronaći u objavljenom vodiču za korisnike Zakona - "Ostvari svoje pravo na informaciju", koji je dostupan na poveznici http://www.pristupinfo.hr/dokumenti-i-publikacije/ a praksu Ureda povjerenika za informiranje i Visokog upravnog suda Republike Hrvatske možete pronaći u tražilici odluka i mišljenja - TOM, na poveznici  https://tom.pristupinfo.hr/pregledfilter1.php, na kojoj možete pronaći i primjere rješavanja vezane uz tonske zapise sjednica.

Detaljnije informacije o obvezi javnosti rada možete pronaći u objavljenim Smjernicama za provedbu članka 12. ZPPI – Javnost rada i Dodatnim smjernicama za proaktivnu / pravovremenu objavu dnevnih redova sjednica i zaključaka / zapisnika te mogućnosti prisustvovanja na njima, na poveznici: https://pristupinfo.hr/pravni-okvir/upute-smjernice-obrasci/.