KLASA: UP/II-008-07/15-01/121

URBROJ: 401-01/11-15-05

Zagreb, 23. listopada 2015.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.) povodom žalbe ……… iz Osijeka, ………, izjavljene protiv rješenja Dječjeg vrtića Osijek KLASA: UP/I-034-01/15-01/01, URBROJ: 2158/87-02-15-01 od 26. veljače 2015. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja Dječjeg vrtića Osijek KLASA: UP/I-034-01/15-01/01, URBROJ: 2158/87-02-15-01 od 26. veljače 2015. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ……... (u daljnjem tekstu: žalitelj) temeljem članka 23. stavka 5. točke 2., a u vezi članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da izjavljuje žalbu jer pobijano rješenje nije utemeljeno na zakonu. Nadalje, navodi da tijelo javne vlasti ne spori da posjeduje traženu informaciju u obliku otvorene zamolbe. Također, navodi da nisu na zakonu utemeljeni razlozi zašto je informacija uskraćena pogotovo jer je otkriven osobni podatak, ime i prezime, a ostali osobni podaci se mogu, ako su doista zaštićeni, prije dostavljanja preslike zacrniti te da je nejasno zašto je rješenje utemeljeno na zakonu kojim se uređuje zaštita osobnih podataka jer je rješenjem korisniku dostavljeno ime i prezime osobe s istim prezimenom. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom od 14. veljače 2015. godine, zatražio od Dječjeg vrtića Osijek da mu se dostavi pisana informacija koju tijelo posjeduje, je li i kada ……… iz Osijeka nakon 31. prosinca 2011. godine u navedenu gradsku ustanovu podnijela pisanu zamolbu za zasnivanje radnog odnosa. Nadalje, iz spisa predmeta je razvidno da je Dječji vrtić Osijek, rješenjem KLASA: UP/I-034-01/15-01/01, URBROJ: 2158/87-02-15-01 od 26. veljače 2015. godine odbio zahtjev žalitelja jer je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Člankom 15. stavkom 2. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijelo javne vlasti može ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Zakonom o zaštiti osobnih podataka  („Narodne novine“, broj 103/03., 118/06., 41/08., 130/11., 106/12. – pročišćeni tekst) uređuje se zaštita osobnih podataka o fizičkim osobama te nadzor nad prikupljanjem, obradom i korištenjem osobnih podataka u Republici Hrvatskoj. Svrha zaštite osobnih podataka je zaštita privatnog života i ostalih ljudskih prava i temeljnih sloboda u prikupljanju, obradi i korištenju osobnih podataka.

Člankom 2. stavkom 1. točkom 1. citiranog Zakona propisano je da je osobni podatak svaka informacija koja se odnosi na identificiranu fizičku osobu ili fizičku osobu koja se može identificirati; osoba koja se može identificirati je osoba čiji se identitet može utvrditi izravno ili neizravno, posebno na osnovi identifikacijskog broja ili jednog ili više obilježja specifičnih za njezin fizički, psihološki, mentalni, gospodarski, kulturni ili socijalni identitet.

U članku 7. stavku 1. točkama 1. do 8. Zakona o zaštiti osobnih podataka propisan je pravni temelj prikupljanja i obrade osobnih podataka.

Odredbom članka 11. stavka 3. gore citiranog Zakona propisano je da je zabranjeno davanje osobnih podataka na korištenje drugim primateljima za čiju obradu, odnosno korištenje nisu ovlašteni prema odredbama članka 7. i članka 8. stavka 2. ovoga Zakona te ako je svrha za koju se osobni podaci traže na korištenje suprotna odredbi članka 6. stavka 2. i 3. ovoga Zakona.

Uvidom u informacije koje su sastavni dio spisa predmeta, a koje je Dječji vrtić Osijek dostavio uz očitovanje KLASA: UP/I-034-01/15-01/01, URBROJ: 2158/87-02-15-02 od 23. ožujka 2015. godine, Povjerenica za informiranje je utvrdila da iste sadrže osobne podatke te da su ispunjeni uvjeti za primjenu odredbe članka 11. stavka 3. Zakona o zaštiti osobnih podataka. Također je utvrđeno da podnositeljica zamolbe za zasnivanje radnog odnosa nije ………, već ……… o čemu je žalitelj obaviješten dopisom Dječjeg vrtića Osijek KLASA: 601-02/15-01/01, URBROJ: 2158/87-02-15-01 od 16. veljače 2015. godine.

Člankom 8. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija pripada svim korisnicima na jednak način i pod jednakim uvjetima, te da su korisnici ravnopravni u njegovom ostvarivanju.

Odredbom članka 9. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da korisnik koji raspolaže informacijom sukladno ovom Zakonu, ima pravo tu informaciju javno iznositi.

Provodeći test javnog interesa, Povjerenica za informiranje ne nalazi javni interes da se žalitelju omogući preslika otvorene zamolbe za zasnivanje radnog odnosa te je utvrdila da preteže zaštita osobnih podataka podnositelja takve zamolbe jer se radi o osobi koja nije zaposlena u tijelu javne vlasti i ne radi se o potrošnji javnog novca. Naime, ukoliko bi se zatražene informacije omogućile žalitelju te iste informacije bi se onda trebale omogućiti bilo kojoj osobi koja bi ih zatražila. Svaka osoba ima pravo na zaštitu svojih osobnih podataka, a koje ne čine samo ime, prezime, OIB, adresa, telefonski broj i slično, već i obilježja specifična za njezin fizički, psihološki, mentalni, gospodarski, kulturni ili socijalni identitet.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, te je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

drsc. Anamarija Musa, dipliur.