KLASA: UP/II-008-07/20-01/1085

URBROJ: 401-01/10-20-6

Zagreb, 10. prosinca 2020. godine

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja trgovačkog društva Zagrebački holding d.o.o., KLASA: ZGH-09-20-751, URBROJ: 01-01-02/20-20-6 od 2. rujna 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.  Poništava se rješenje trgovačkog društva Zagrebački holding d.o.o., KLASA: ZGH-09-20-751, URBROJ: 01-01-02/20-20-6 od 2. rujna 2020. godine

2.  Odobrava se ......... pravo na pristup preslici sljedeći dokumenata:

-       Odluci o radnim mjestima s koeficijentima složenosti poslova za podružnicu Gradska groblja od 21. listopada 2019. godine

-       Odluci o koeficijentu složenosti poslova u podružnici Zagrebačke ceste, KLASA: ZGH-10-16-108, URBROJ: 01-02-02-18-20 od 13. lipnja 2018. godine

-       Odluci o koeficijentima složenosti poslova u podružnici Vladimir Nazor, KLASA: ZGH-01/15-143, URBROJ: 01-01-02-19-27 od 4. prosinca 2019. godine

-       Odluci o koeficijentima složenosti poslova u podružnici Tržnice Zagreb, KLASA: ZGH-01-19-390, URBROJ: 01-01-02-19-13 od 19. lipnja 2019. godine

-       Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilnika o sistematizaciji poslova podružnice Zagrebparking od 2. rujna 2011. godine

-       Odluci o koeficijentima složenosti poslova u podružnici Čistoća od 18. prosinca 2019. godine

-       Odluci o koeficijentima složenosti poslova u podružnici Upravljanje projektima, KLASA: ZGH-10-17-32, URBROJ: 01-01-02-17-50 od 20. rujna 2017. godine

-       Odluci o koeficijentima složenosti poslova u podružnici Zrinjevac, KLASA: ZGH-01-17-234, URBROJ: 01-01-02-17-07 od 5. travnja 2017. godine

-       Odluci o koeficijentima složenosti poslova u podružnici Robni terminali Zagreb, KLASA: ZGH-01-17-255, URBROJ: 01-01-02-17-05 od 11. svibnja 2017. godine

-       Odluci o koeficijentu složenosti poslova u podružnici Upravljanje nekretninama, KLASA: ZGH-41-16-420, URBROJ: 01-01-02-17-16 od 5. travnja 2017. godine

-       Pravilniku o dopunama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta  Zagrebačkog holdinga d.o.o., podružnice Tržnice Zagreb, KLASA: ZGH-01-14-450, URBROJ: 01-01-02-14-04 od 10. rujna 2014. godine

3.    Odobrava se ......... pravo na pristup preslici sljedećih dokumenata:

-       Pravilniku o I. izmjenama Pravilnika o organizaciji Zagrebačkog holdinga d.o.o., podružnice Gradska groblja od 17. listopada 2018. godine

-       Pravilniku o I. izmjenama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji poslova podružnice Čistoća od 23. lipnja 2016. godine

-       Pravilniku o dopuni Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji poslova u podružnici Zrinjevac od 21. travnja 2008. godine

-       Pravilniku o II. izmjenama i dopunama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji poslova podružnice Zagrebačke ceste iz lipnja 2016. godine

-       Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta podružnice Gradska groblja iz prosinca 2013. godine

4.    Odobrava se ......... pravo na pristup preslici sljedećih dokumenata:

-       Pravilniku o II. izmjenama i dopunama Pravilnika o sistematizaciji poslova i odluka o koeficijentima podružnice Zagrebparking od 25. ožujka 2015. godine

-       Pravilniku o II. izmjenama Pravilnika o sistematizaciji poslova i analitičkoj procjeni radnih mjesta podružnice Robni terminali Zagreb od 22. srpnja 2015. godine

-       II. izmjeni i dopuni Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji poslova podružnice Čistoća od 9. studenog 2016. godine

-       Pravilniku o izmjeni Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji poslova podružnice Zrinjevac od 23. listopada 2013. godine

-       Pravilniku o II. izmjenama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Zagrebačkog holdinga d.o.o., podružnice Vladimir Nazor od 17. listopada 2017. godine

-       Pravilniku o II. izmjenama Pravilnika o organizaciji Zagrebačkog holdinga d.o.o., podružnici Gradska groblja od 25. rujna 2019. godine

5.    Odobrava se ......... pravo na pristup preslici sljedećih dokumenata:

-       Pravilniku o III. izmjenama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji poslova podružnice Čistoća od 5. lipnja 2019. godine

-       Pravilniku o dopunama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji poslova podružnice Zrinjevac od 26. veljače 2014. godine

-       Pravilniku o III. izmjenama i dopunama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji poslova podružnice Zrinjevac od 10. ožujka 2016. godine

-       Pravilniku o III. izmjenama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Zagrebačkog holdinga d.o.o., podružnice Vladimir Nazor od 4. prosinca 2019. godine

6.    Odobrava se ......... pravo na pristup preslici sljedećih dokumenata:

-       Pravilniku o III. izmjenama Pravilnika o organizaciji Zagrebačkog holdinga d.o.o., podružnice Gradska groblja od 21. listopada 2019. godine

-       Pravilniku o IV. izmjenama i dopunama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji poslova podružnice Zrinjevac, KLASA: ZGH-01-17-75, URBROJ: 01-01-02-17-05 od 8. veljače 2017. godine

-       Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Zagrebačkog holdinga d.o.o. – podružnice Tržnice Zagreb od 6. svibnja 2015. godine

-       Izmjeni Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji poslova i analitičkoj procjeni radnih mjesta podružnice Robni terminal Zagreb od 22. ožujka 2012. godine

-       Pravilniku o izmjenama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Zagrebačkog holdinga d.o.o., podružnice Vladimir Nazor od 23. veljače 2017. godine

-       Odluci o radnim mjestima s koeficijentima za podružnicu Čistoća od 16. ožujka 2011. godine

7.    Odobrava se ......... pravo na pristup preslici sljedećih dokumenata:

-       Pravilniku o organizaciji društva i sistematizaciji poslova Zagrebačke ceste d.o.o. iz siječnja 2005. godine

-       Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji poslova i analitičkoj procjeni radnih mjesta podružnice Robni terminali Zagreb iz siječnja 2012. godine

-       Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji poslova podružnice Čistoća iz ožujka 2011. godine

8.    Odobrava se ......... pravo na pristup preslici sljedećih dokumenata:

-       Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Zagrebačkog holdinga d.o.o., podružnice Tržnice Zagreb od 29. srpnja 2011. godine

-       Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji poslova u podružnici Zrinjevac od 31. prosinca 2007. godine

-       Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta u podružnici Gradska groblja iz ožujka 2012. godine

-       Pravilniku o sistematizaciji poslova – podružnica Zagrebparking iz srpnja 2011. godine

-       Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Zagrebačkog holdinga d.o.o. – podružnice Upravljanje projektima i odluci o koeficijentima iz svibnja 2015. godine

-       Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta za podružnicu Tržnice Zagreb – Prilog 2 – Radna mjesta po grupama složenosti poslova s pojedinačnim koeficijentima, brojem izvršitelja i utvrđenim dodacima na teže uvjete rada

9.    Odobrava se ......... pravo na pristup preslici Pravilnika o sistematizaciji radnih mjesta u podružnici ZGOS te odluci o koeficijentima od 19. ožujka 2019. godine

10.  Odobrava se ......... pravo na pristup preslici Pravilnika o III. izmjenama Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji poslova i analitičkoj procjeni radnih mjesta podružnice Robni terminali Zagreb iz svibnja 2017. godine, Tarifnom prilogu iz ožujka 2012. godine te Tarifnom prilogu od 24. rujna 2015. godine.

11. Nalaže se trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. da postupi sukladno točkama 2. do 10. izreke ovog rješenja u roku od osam dana od dana pravomoćnosti ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za dopunu informacija ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 7. srpnja 2020. godine, kojim je tražio informaciju o sistematizaciji radnih mjesta u Zagrebačkom holdingu, jer je po stavu prvostupanjskog tijela informacija u postupku izrade.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravodobno uložio žalbu u kojoj navodi što je bilo predmet njegova zahtjeva za pristup informacijama. Ističe da se ne slaže s navodima iz prvostupanjskog rješenja, te ukazuje da je tražio postojeću sistematizaciju, a ne onu koja je u izradi, odnosno da je tražio podatke za sve unutarnje organizacijske jedinice. Navodi da je tijelo javne vlasti prekoračilo rok za donošenje rješenja. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 12. svibnja 2020. godine od prvostupanjskog tijela tražio sistematizaciju radnih mjesta.

U žalbenom postupku Povjereniku za informiranje dostavljen je spis na nadležno postupanje po žalbi žalitelja.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Sukladno članku 6. Zakona o pravu na pristup informacijama informacije su dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovog Zakona.

Prema članku 15. stavku 4. točki 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija u postupku izrade unutar jednog ili među više tijela javne vlasti, a njezino bi objavljivanje prije dovršetka izrade cjelovite i konačne informacije moglo ozbiljno narušiti postupak njezine izrade.

Člankom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, dužno prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Vlasnik informacije iz članka 15. stavka 2. točke 1. ovog Zakona, po prethodno pribavljenom mišljenju Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost, dužan je, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Iz obrazloženja osporenog rješenja u bitnom proizlazi da prvostupanjsko tijelo da se zahtjevu žalitelja ne može udovoljiti jer je informacija u postupku izrade.

Izloženo shvaćanje prvostupanjskog tijela nije moguće prihvatiti iz razloga koji se navode u nastavku.

Naime, osporeno rješenje prvostupanjskog tijela ne sadrži ni minimum sastavnih dijelova rješenja sukladno članku 98. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09), a Povjerenik za informiranje posebno ukazuje na nedostatak bilo kakvog obrazloženja, odnosno pozivanja na konkretnu zakonsku normu, te izostanak upute o pravnom lijeku, čime je počinjena povreda odredbe članka 98. Zakona o općem upravnom postupku.

Što se tiče samog obrazloženja, isto se sadržajno svodi na zakonsko ograničenje iz članka 15. stavka 4. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, odnosno da se radi o informaciji u postupku izrade.

Međutim, obrazloženje prvostupanjskog rješenje ne sadrži test razmjernosti i javnog interesa, svrha kojeg je analizirati razloge za i protiv omogućavanja pristupa informacijama, a kako je to naglašeno u članku 5. točki 7. Zakona o pravu na pristup informacijama, pa ograničavanje prava žalitelja, bez provođenja zakonom propisanog postupka, Povjerenik za informiranje ocjenjuje arbitrarnim

Osim toga, u konkretnom slučaju se ne radi o dopuni zahtjeva u smislu članka 24. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer dopuna zahtjeva pretpostavlja da je korisnik dobio određenu informaciju, koja smatra nepotpunom ili netočnom.

U konkretnom slučaju, a kako je to razvidno iz žalbe žalitelja, isti je podneskom od 7. srpnja 2020. godine jasno naveo da traži postojeću sistematizaciju, a ne onu koja je u izradi, iz čega proizlazi da je žalitelj samo precizirao svoj zahtjev.

Dakle, ako žalitelj traži postojeću sistematizaciju, tada se po mišljenju Povjerenika za informiranje postojeća sistematizacija ne može smatrati informacijom u izradi.

Drugim riječima, kad bi žalitelj tražio novu sistematizaciju, tada bi u obzir mogla doći primjena članka 15. stavka 4. točke. 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, a postojeća sistematizacija predstavlja dovršenu informaciju, odnosno činjenica što će se ista izmijeniti ne znači da postojeća sistematizacija predstavlja informaciju u postupku izrade.

Razmatrajući informacije koje su Povjereniku za informiranje dostavljene u žalbenom postupku, Povjerenik za informiranje ističe da se radi o aktima kojima su uređena radna mjesta i koeficijenti kod prvostupanjskog tijela, dakle radi se općem aktu prvostupanjskog tijela internog karaktera, kojim se regulirana prava zaposlenika prvostupanjskog tijela.

Što se tiče samih informacija koje su predmet postupka, iste su dostavljene Povjereniku za informiranje u 9 elektroničkih poruka, pa je Povjerenik za informiranje pojedine dokumente navedene u točkama 2. do 10. ovog rješenja grupirao po zaprimljenim elektroničkim porukama prvostupanjskog tijela, a kako bi izreka rješenja bila jasna i razumljiva u smislu članka 98. stavka 3. Zakona o općem upravnom postupku.

Nadalje, na dokumente koji su pobliže navedeni u izreci rješenja Povjerenika za informiranje nije moguće primijeniti niti jedno od zakonskih ograničenja iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama, a i preporuka je Povjerenika za informiranje da se takvi akt proaktivno objavljuju u smislu članka 10. Zakona o pravu na pristup informacijama (Smjernica Povjerenika za informiranje, KLASA: 008-01/15-01/14, URBROJ: 401-01/02-16-01 od 28. prosinca 2016. godine o primjeni članka 10. Zakona o pravu na pristup informacijama, koja je javno objavljena na poveznici  https://pristupinfo.hr/pravni-okvir/upute-smjernice-obrasci/.)

Osim toga, presudom Visokog upravnog suda Republike Hrvatske broj UsII-37/19 od 16. svibnja 2019. godine potvrđeno je rješenje Povjerenika za informiranje, KLASA: UP/II-008-07/18-01/297, URBROJ: 401-01/04-18-4 od 27. prosinca 2018. godine u točki 3. izreke kojim je žalitelju, između ostalog, omogućen pristup katalogu radnih mjesta u trgovačkom društvu, čime je zapravo potvrđeno da se radi o informaciji od javnog značaja.

Povjerenik za informiranje također ukazuje na činjenicu da je Kolektivni ugovor za radnike u trgovačkom društvu Zagrebački holding d.o.o. iz prosinca 2019.  javno dostupan na poveznici https://www.zgh.hr/UserDocsImages/dokumenti/onama/Kolektivni%20ugovor%20za%20radnike%20u%20trgova%C4%8Dkom%20dru%C5%A1tvu%20Zagreba%C4%8Dki%20holding%20d.o.o.pdf.

Uvidom u navedeni Kolektivni ugovor razvidno je da je člankom 59. istog propisana osnovica za plaću, dok je člankom 61. Kolektivnog ugovora propisano kako se razvrstavaju radna mjesta prema složenosti poslova.

U konkretnom slučaju, odluke o koeficijentima složenosti poslova su izvan kategorija radnih mjesta po Kolektivnog ugovoru, pa ako je javno objavljen Kolektivni ugovor, tada po mišljenju Povjerenika u konkretnom slučaju ne postoji legitimni cilj koji bi se štitio onemogućavanjem pristupa sistematizaciji i odlukama o koeficijentima složenosti poslova.

Zaključno, radi se aktima koji su temelj za izračun plaće radnika, pa polazeći od činjenice da se radi o trgovačkom društvu koje nije dužno provoditi javni natječaj radi zaposlenja, Povjerenik za informiranje smatra da će upravo omogućavanje pristupa traženim informacijama doprinijeti transparentnosti u postupku zapošljavanja kod prvostupanjskog tijela.

Dakle, ako su poznati opći uvjeti zaposlenja kod prvostupanjskog tijela, tada nema nikakvog razloga da i posebni uvjeti zaposlenja (kroz koeficijente izvan uvjeta iz Kolektivnog ugovora) ne budu dostupni javnosti.

Slijedom navedenog, temeljem članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku u vezi s člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama trebalo je odlučiti kao pod točkama 1. do 11. izreke ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                                       dr. sc. Zoran Pičuljan