KLASA: UP/II-008-07/16-01/34

URBROJ: 401-01/05-16-02

Zagreb,  7. 4. 2016.

Povjerenik za informiranje, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15), povodom žalbe ………, Varaždin, ………, izjavljena protiv rješenja Ministarstva unutarnjih poslova, broj: 511-01-43-UP/I-7210/2015 od 21. 12. 2105. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ………, izjavljena protiv rješenja Ministarstva unutarnjih poslova, broj: 511-01-43-UP/I-7210/2015 od 21. 12. 2015. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova (u daljnjem tekstu: MUP) odbijen je zahtjev za dopunom informacije ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) temeljem članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da je utvrđeno kako nema osnove za dopunu informacije iz članka 24. navedenog Zakona.

Povjereniku za informiranje je dana 18. 1. 2016. godine zaprimio dopis MUP-a, broj: 511-01-43-152/164-15-5 od 13. 1. 2016. godine, u prilogu kojega je dostavljena pravovremeno izjavljena žaliteljeva žalba od 12. 1. 2016. godine.  Žalitelj u žalbi u bitnom navodi kako je pobijanim rješenjem odbijen zahtjev za pristup informacijama koji je podnio dana 7. 12. 2015. i zahtjev za dopunom informacija od 16. 12. 2015. godine, te kako izjavljuje žalbu zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja i zbog pogrešne primjene zakona. Žalitelj smatra kako je MUP nepotpuno utvrdio činjenično stanje jer nije zaprimio odgovor na niti jedno od postavljenih pitanja vezanih uz natječaj, a potom je na tako utvrđeno činjenično stanje pogrešno primijenio Zakon o pravu na pristup informacijama jer je njegov zahtjev odbijen kao neosnovan, iako žalitelj smatra da kao djelatnik MUP-a, koji je  ispunio sve uvjete iz Pravilnika o upućivanju policijskih službenika u mirovne misije, ima pravo sudjelovanja na međunarodnom natječaju raspisanom od strane EU, Europskog akcijskog centra, te da mu je neizdavanjem suglasnosti glavnog ravnatelja onemogućeno sudjelovanje u natječaju. Žalitelj predlaže Povjereniku za informiranje da uvaži njegovu žalbu, poništi rješenje MUP-a i omogući mu pristup zatraženoj informaciji.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta je utvrđeno kako je žalitelj dana 7. 12. 2015. godine podnio MUP-u zahtjev za pristup informacijama u kojem u bitnom navodi kako se obraća zahtjevom za pristup informacijama vezanim uz natječaj MUP-a za sudjelovanje policijskih službenika u promatračkoj mirovnoj misiji EUMM Georgia. Žalitelj je predmetnim zahtjevom zatražio uvid u kompletnu natječajnu dokumentaciju, odnosno uvid u način obavještavanja i tko je sve obaviješten o pojedinom natječaju, redoslijed dolaska prijava policijskih službenika na natječaj, te način na koji su policijski službenici odabrani, odnosno dobili suglasnost glavnog ravnatelja.

Dopisom, broj: 511-01-43-152-157/15 od 8. 12. 2015. godine, MUP je obavijestio žalitelja kako je člankom 23. stavkom 1. točkom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano da tijelo javne vlasti ne donosi rješenje o zahtjevu kad obavještava korisnika da se podnesak ne smatra zahtjevom u smislu članka 18. stavka 5. ovoga Zakona, pri čemu je dužno uputiti korisnika na način ostvarivanja njegova traženja. Uzevši u obzir navedeno, MUP u predmetnom dopisu potom citira odredbu članka 18. stavak 5. navedenog Zakona, kojom je propisano da se zahtjevom za pristup informacijama ne smatra traženje uvida u cjelokupni spis predmeta, objašnjenja ili uputa vezanih uz ostvarivanje nekog prava ili izvršavanje obveze, izrade analize ili tumačenja nekog propisa, kao ni stvaranje nove informacije. S  obzirom da je žalitelj svojim zahtjevom zatražio uvid u cjelokupni spis predmeta, odnosno objašnjenje ili uputu vezanu uz ostvarivanje nekog prava, MUP je obavijestio žalitelja kako je njegov podnesak proslijeđen na nadležno postupanje mjerodavnoj ustrojstvenoj jedinici (Službi za stratešku međunarodnu policijsku suradnju).

Dopisom, broj: 511-01-43-152-157/2-15 od 9. 12. 2015. godine, MUP je obavijestio žalitelja kako je zaprimio mjerodavno očitovanje nadležne Službe za stratešku međunarodnu policijsku suradnju, u kojem se u bitnom navodi kako je žalitelj dana 27. 11. 2015. godine dostavio popunjenu prijavu na natječaj za popunu slobodnih mjesta u promatračkoj misiji EUMM Georgia, te kako je po isteku roka za prijave kandidata, dana 30. 11. 2015. godine, kreirana rang-lista kandidata prema uvjetovanim kriterijima, a na temelju istih su i nominirana dva policijska službenika koji su prijavljeni na natječaj. Svim zainteresiranim kandidatima je proslijeđena obavijest da će u daljnjem selekcijskom postupku biti kontaktirani samo oni kandidati čija prijava ima suglasnost glavnog ravnatelja policije za nominaciju, odnosno oni za koje od strane misije dobiju obavijest da su ušli u uži izbor.

Žalitelj je zahtjevom za dopunu informacija od 16. 12. 2015. godine, u bitnom navodi kako svojim ranijim zahtjevom nije tražio preslike dokumenta već samo uvid u sljedeće: tko je obaviješten o predmetnom natječaju, redoslijed pristizanja popunjenih aplikacija odnosno prijava na natječaj, uvid u rang listu koja je napravljena prema kriterijima koji su spomenuti u odgovoru, te tko je u konačnici dobio suglasnost glavnog ravnatelja.

U drugostupanjskom postupku  je utvrđeno kako je žalitelj zahtjevom za dopunu informacija u stvari samo ponovio traženje iz zahtjeva od 7. 12. 2015. godine, u kojem je izričito naglasio kako traži uvid u kompletnu natječajnu dokumentaciju, drugim riječima, žaliteljev zahtjev se ne smatra zahtjevom za pristup informacijama u smislu članka 18. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da je zatražio uvid u spis, odnosno u natječajnu dokumentaciju.

MUP je ispravno obavijestio žalitelja gore spomenutim dopisom, broj: 511-01-43-152-157/15 od 8. 12. 2015. godine, kako se njegov podnesak ne smatra zahtjevom u smislu članka 18. stavka 5. ovoga Zakona, te da je njegov podnesak proslijeđen na nadležno postupanje mjerodavnoj ustrojstvenoj jedinici, od koje je sljedeći dan i dobio odgovor.

MUP je potom rješenjem odbio žaliteljev zahtjev za dopunom informacije, s obzirom da je tijelo javne vlasti ispravno postupilo po prvotnom zahtjevu od 7. 12. 2015. godine.

S obzirom da se u ovom predmetu radi o pristupu informacijama koje se odnose na natječajni  postupak, potrebno je citirati odredbu članka 1. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, koji propisuje kako se odredbe ovog Zakona ne primjenjuju na stranke u sudskim, upravnim i drugim na zakonu utemeljenim postupcima, kojima je dostupnost informacija iz tih postupaka utvrđena propisom.

Iz priloženog spisa predmeta je razvidno kako se žalitelj dana 27. 11. 2015. godine prijavio na natječaj MUP-a za sudjelovanje policijskih službenika u promatračkoj mirovnoj misiji EUMM Georgia, te kako se na njega, kao stranku u natječajnom postupku, primjenjuju odredbe Pravilnika o upućivanju policijskih službenika u mirovne operacije  i druge aktivnosti u inozemstvu („Narodne novine“, broj 118/12) koji u člancima 5. do 12. propisuje tijek izbornog postupka, odnosno internog natječajnog postupka. Ujedno treba upozoriti na odredbe članka 84. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj: 47/09.), kojim je propisano obavješćivanje stranaka i zainteresiranih osoba o tijeku postupka i razgledavanje spisa. O odbijanju zahtjeva za razgledavanje i umnožavanje spisa donosi se rješenje, na koje stranke imaju pravo žalbe. Iz navedenog proizlazi kako se u ovom slučaju ne bi niti trebale primjenjivati odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama, budući da je dostupnost informacijama utvrđena posebnim propisima.

Pristup informacijama u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama odnosi se na pristup javnim informacijama koje su u posjedu tijela javne vlasti i koje bi bile dostupne bilo kojoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi bez iznimke, te koje nisu vezane uz pojedinačne postupke uređene posebnim propisima. Stoga je u ovom predmetu posebnim propisima uređen pristup informacijama, ne za sve osobe, već samo za stranke i zainteresirane osobe, a tijelo javne vlasti koje provodi natječajni postupak temeljem posebnih propisa omogućava uvid u natječajnu dokumentaciju, te eventualno, po vlastitoj procjeni, i presliku iste.

Svakako je važno napomenuti kako za vrijeme žaliteljevog podnošenja zahtjeva za pristup informacijama, te zahtjeva za dopunu informacija, natječajni postupak bio još u tijeku, odnosno još nisu izabrani sudionici promatračke mirovne misije. Davanjem podataka iz natječajnog postupka koji je u tijeku, narušio bi se integritet samog postupka, a gledajući sa pozicije javnog interesa, načelno ne preteže javni interes o tome koji su se kandidati prijavili na natječaj, kojim redom, rang lista kandidata, suglasnost glavnog ravnatelja i sl., već bi javni interes pretezao eventualno u slučaju traženja  podatka o izabranim kandidatima po okončanju natječajnog postupka.

Povjerenik za informiranje je utvrdio da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, stoga se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu  prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Slijedom navedenog je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.