KLASA: UP/II-008-07/20-01/910
URBROJ: 401-01/05-20-4
Zagreb, 7. listopada 2020.
Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Karlovačke županije, KLASA: UP/I-008-02/20-01/1, URBROJ: 2133/1-01/03-20-04 od 23. lipnja 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće
RJEŠENJE
Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Karlovačke županije, KLASA: UP/I-008-02/20-01/1, URBROJ: 2133/1-01/03-20-04 od 23. lipnja 2020. godine, kao neosnovana.
O b r a z l o ž e n j e
Pobijanim rješenjem Karlovačke županije odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) kojim je zatražen pristup informacijama kada je, pod kojim uvjetima i gdje župan Damir Jelić upisao poslijediplomski studij. Predmetni zahtjev odbačen je temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da tijelo javne vlasti ne posjeduje zatraženu informaciju.
Protiv osporenog rješenja žalitelj je uložio žalbu, u kojoj navodi kako rješenje osporava u cijelosti. Smatra kako je nemoguće da tijelo javne vlasti ne posjeduje zatraženu informaciju te kako je ona bitna da bi se otklonila sumnja u koruptivne aranžmane. Navodi kako javnost ima pravo na tu informaciju jer je postao polaznik poslijediplomskog studija za obnašanja dužnosti, a ne prije ili nakon toga. Smatra kako ne postoje razlozi za uskratom zatražene informacije te predlaže da se njegova žalba uvaži.
Žalba je neosnovana.
Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 23. travnja 2020. godine od Karlovačke županije, kao tijela javne vlasti, zatražio sljedeće informacije: kada je, pod kojim uvjetima i gdje župan upisao poslijediplomski studij.
S obzirom da Karlovačka županija nije riješila zahtjev za pristup informacijama u roku koji je propisan Zakonom o pravu na pristup informacijama, žalitelj je izjavio žalbu Povjereniku za informiranje, koji je rješenjem, KLASA: UP/II-008-07/20-01/424, URBROJ: 401-01/14-20-1 od 5. lipnja 2020. godine, naložio Karlovačkoj županiji da u roku od 8 dana od zaprimanja rješenja riješi žaliteljev zahtjev za pristup informacijama od 23. travnja 2020. godine sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama.
U obrazloženju pobijanog rješenja, kojim je odbačen žaliteljev zahtjev, u bitnom se navodi kako je nakon izvršene provjere s resornim upravnim odjelom za kadrovske poslove utvrđeno kako Karlovačka županija ne posjeduje traženu informaciju jer ista nije nastala u okviru ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.
Ured povjerenika za informiranje je u žalbenom postupku zatražio od Karlovačke županije dopisom, KLASA: UP/II-008-07/20-01/910, URBROJ: 401-01/05-20-4 od 1. listopada 2020. godine, nadopunu spisa, odnosno informaciju financira li se županov poslijediplomski studij iz privatnih sredstava ili sredstava Karlovačke županije.
Karlovačka županija je dopisom, KLASA: 008-02/20-01/1, URBROJ: 2133/1-01/03-20-08 od 28. rujna 2020. godine, izvijestio Ured povjerenika kako se poslijediplomski sada već bivšeg župana ne financira iz proračunskih sredstava Karlovačke županije te da o izvorima financiranja studija nemaju saznanja jer se radi o osobnoj stvari bivšeg župana, a ne o aktivnosti Karlovačke županije.
S obzirom na pravni temelj uskrate prava na pristup informacijama, u drugostupanjskom je postupku razmatrana odredba članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama kojom je propisano kako će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.
Također je i razmatrana odredba članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, kojom je propisano kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.
U skladu sa navedenim odredbama, žalbeno je tijelo poklonilo povjerenje tijelu javne vlasti koje tvrdi da ne posjeduje zatraženu informaciju jer ista nije nastala u okviru ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.
Naime, župan ne mora imati završen fakultet, kao ni poslijediplomski studij, da bi obavljao funkciju župana – s obzirom da je izabran od strane građana – već je jedini uvjet njegovog izbora, odnosno kandidiranja, propisan odredbom članka 3. stavka 2. Zakona o lokalnim izborima („Narodne novine“, broj 144/12, 121/16, 98/19, 42/20), kojim je propisano kako za općinskog načelnika, gradonačelnika i župana te njihovog zamjenika ima pravo biti biran birač koji na dan stupanja na snagu odluke o raspisivanju izbora ima najmanje šest mjeseci prijavljeno prebivalište na području jedinice za čije se tijelo izbori provode.
Nadalje, s obzirom da Karlovačka županija ne financira županov studij, dakle ne uzima se u obzir raspolaganje javnim sredstvima, ne postoji niti jedan razlog zašto bi tijelo javne vlasti moralo imati dokumentaciju koja se odnosi na županov studij, koja u tom slučaju ulazi u njegovu privatnu domenu te potpada pod zaštićene osobne podatke.
Žaliteljeva žalba je paušalna te navod kako treba „otkloniti sumnju u quid pro quo koruptivne aranžmane“ nema svoje uporište u obrazloženju žalbe niti stvarnom primjeru koji bi ukazivao na postojanje javnog interesa.
S obzirom da je tijelo javne vlasti povodom zaprimljenog zahtjeva utvrdilo da ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi, kao da i ne postoji pravni temelj koji bi nalagao posjedovanje zatražene informacije, Povjerenik za informiranje je utvrdio da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a prvostupanjsko tijelo je stoga o zahtjevu stranke odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, tako da se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.
Slijedom navedenog je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) odlučeno kao u izreci ovog rješenja.
Uputa o pravnom lijeku:
Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.
POVJERENIK ZA INFORMIRANJE
dr. sc. Zoran Pičuljan