KLASA: UPII-008-07-19-01/852

URBROJ: 401-01/04-20-6

Zagreb, 9. ožujka 2020.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavak 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Viškovo KLASA: UP/I-008-02/19-01/6, URBROJ: 2170-09-04/04-19-2 od 11. studenog 2019. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

           

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Općine Viškovo KLASA: UP/I-008-02/19-01/6, URBROJ: 2170-09-04/04-19-2 od 11. studenog 2019. godine, kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Pobijanim rješenjem Općine Viškovo KLASA: UP/I-008-02/19-01/6, URBROJ: 2170-09-04/04-19-2 od 11. studenog 2019. godine, odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 28. listopada 2019. godine, u dijelu kojim je zatražio dokumentaciju vezanu uz dodjelu parkirnih mjesta, odnosno rješavanja prometa u mirovanju na području Općine Viškovo u razdoblju od 1. siječnja 2015. godine do danas, Predmetni dio zahtjeva žalitelja odbačen je temeljem temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama. Također, pobijanim rješenjem Općine Viškovo usvojen je zahtjev žalitelja u dijelu kojim je zatražio informacije o odgovornoj osobi unutar Jedinstvenog upravnog odjela, koja je odgovorna za poslove vezane uz dodjelu javnih površina osobama za potrebe njihovog zahvata.

Protiv pobijanog rješenja Općine Viškovo žalitelj je pravodobno izjavio žalbu u kojoj u bitnome navodi da tijelo javne vlasti, Općina Viškovo, nije dostavila potpune i točne informacije već je nezakonito i netočno obavijestila korisnika prava da ne posjeduje tražene informacije pod točkama 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8. i 9. zahtjeva za pristup informacijama. Smatra da Općina Viškovo raspolaže traženim informacijama jer te i takve informacije Općina Viškovo spominje u svojim drugim aktima i informacijama, odnosno jer su te i takve informacije (akti) morali postojati, s obzirom da su one nužne i neizostavne za donošenje odluka koje je Općina Viškovo donosila te za postupanja koja je ista provodila putem svojih tijela. U odnosu na dio pobijanog rješenja kojim je odbačen zahtjev žalitelja za pristup informacijama po točkama 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. i 8., žalitelj navodi da su u važećem dokumentu Izvješće o stanju u prostoru Općine Viškovo za razdoblje od 2012. do 2016. godine (Službene novine Općine Viškovo 2017/04) na stranici 106, u Tablici 33: Javna parkirališta i kapaciteti, navedena javna parkirališta sa iskazom broja parkirnih mjesta, a sve iz izvora GIS baza Općine Viškovo. Također, navodi da je u dostavljenoj informaciji vezano za izradu dokumentacije za uređenje prometnih površina, Općina Viškovo dostavila dio prometnog situacijskog plana iz kojeg su vidljiva rezervirana parkirna mjesta za Turističku zajednicu Općine Viškovo i Župni dvor, na koji je ishodovana suglasnost Ministarstva unutarnjih poslova, te da je na navedenoj lokaciji parkirnih mjesta postavljena i vertikalna prometna signalizacija. Žalitelj zaključuje da je iz važećih dokumenata evidentno da Općina Viškovo raspolaže evidencijom o parkirnim mjestima te da se ista vodi u GIS sustavu Općine Viškovo. Također, ukazuje da Općina Viškovo izrađuje prometne situacijske planove u kojima ucrtava rezervirana parkirna mjesta. Nadalje, navodi da Općina Viškovo svoj odgovor temelji samo na uvidu u digitalnu arhivu, iako u traženju informacija nije specificiran način njihovog arhiviranja već isključivo način dostave. Slijedom navedenog, ukazuje da Općina Viškovo ne može temeljiti odgovor isključivo uvidom u digitalnu arhivu te smatra da ista raspolaže traženim informacijama, a koje mu nije dostavila. U odnosu na dio pobijanog rješenja kojim je žalitelju usvojen zahtjev za pristup informacijama, isti ukazuje da je tražio ime i prezime odgovorne osobe, a ne funkciju radnog mjesta i funkcioniranje unutarnjeg ustrojstva općinske uprave te da isti ne može znati vrijeme zaposlenja pojedinih djelatnika Općine Viškovo, a time niti vrijeme odgovornosti. Navodi da na internetskim stranicama Općine Viškovo na koje se žalitelja upućuje, nije ažurirana lista djelatnika sa opisom poslova, odnosno da opisi poslova svih djelatnika nisu dostupni. Također, ne smatra navedeno upućivanje na internetske stranice Općine Viškovo dostavljanjem tražene informacije. Nadalje, navodi da je Općina Viškovo donijela Odluku o 1. izmjenama i dopunama Odluke o ustrojstvu i djelokrugu rada općinske uprave Općine Viškovo, a sve temeljem provedenog posrednog inspekcijskog nadzora nad radom tijela Općine Viškovo, kojom se mijenjaju odredbe vezane uz način rada i upravljanje jedinstvenim upravnim odjelom kao i odgovornost istog. Slijedom navedenog, žalitelj smatra da je dobivena informacija nepotpuna i netočna iz razloga jer isti nije tražio informaciju tko je odgovoran za rad službenika i uputstva gdje pogledati, već je tražio ime i prezime odgovorne osobe unutar jedinstvenog upravnog odjela koja je odgovorna za poslove vezane uz dodjelu javnih površina osobama za potrebe njihovog zahvata, i to od 1. siječnja 2015. godine do danas. Zaključno, navodi da podaci s internetskih stranica nisu ažurirani, potpuni te da se istovremeno ne može utvrditi ime i prezime odgovorne osobe u traženom vremenskom periodu, što se u informaciji traži. Slijedom navedenog, smatra da mu Općina Viškovo nije dostavila tražene informacije. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj putem elektroničke pošte od 25. listopada 2019. godine, podnio tijelu javne vlasti, Općini Viškovo, zahtjev za pristup informacijama kojim je tražio sljedeće informacije: „1. elaborat i/ili grafički i/ili tekstualni prikaz i/ili opis javnih površina; 2. akt kojim se osobama definiraju kriteriji dodjele parkirnih mjesta tj. dijelova ili u cijelosti javnih površina; 3. akt i/ili informacija značenja izraza „neposredna blizina“ i izraza „u blizini“ definiranog iz stavkama planske dokumentacije N1-1/UPU-1 koje se odnose na rješavanje prometa u mirovanju a na temelju kojih se dodjeljuju javne površine; 4. akti Općine Viškovo koji su dodijeljeni osobama kako bi za zahvat, u sklopu javne površine riješili promet u mirovanju; 5. elaborat i/ili grafički i/ili tekstualni prikaz zauzeća javnih površina od strane osoba; 6. akti u kojima su definirane naknade za korištenje površina; 7. akti u kojima su definirani uvjeti za korištenje površina; 8. akti u kojima su definirana vremenska trajanja korištenja površina; 9. ime i prezime glavne odgovorne osobe unutar jedinstvenog upravnog odjela koja je odgovorna za posao tj. poslove vezane za dodjelu javnih površina osobama za potrebe njihovog pothvata.

Također, u svom zahtjevu žalitelj, između ostalog, navodi da se tražene informacije odnose na sve pravne i fizičke osobe koje se nalaze unutar obuhvata Urbanističkog plana uređenja naselja Viškovo N1-1/UPU-1/ i imaju riješen promet u mirovanju unutar obuhvata Urbanističkog plana uređenja naselja Viškovo N1-1/UPU-1/, zatim na sve pravne i fizičke osobe koje se nalaze izvan obuhvata Urbanističkog plana uređenja naselja Viškovo N1-1/UPU-1/ i imaju riješen promet u mirovanju unutar obuhvata Urbanističkog plana uređenja naselja Viškovo N1-1/UPU-1/ te na sve pravne i fizičke osobe koje se nalaze unutar obuhvata Urbanističkog plana uređenja naselja Viškovo N1-1/UPU-1/ i imaju riješen promet u mirovanju izvan obuhvata Urbanističkog plana uređenja naselja Viškovo N1-1/UPU-1/. Uz navedeno, žalitelj u predmetnom zahtjevu ukazuje da se tražene informacije odnose na period od 1. siječnja 2015. godine do danas.

Nadalje, uvidom u pobijano rješenje Općine Viškovo KLASA: UP/I-008-02/19-01/6, URBROJ: 2170-09-04/04-19-2 od 11. studenog 2019. godine, utvrđeno je da je temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama odbačen zahtjev žalitelja za pristup informacijama, u dijelu kojim se traži dostava informacija pod točkama 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. i 8. zahtjeva. U obrazloženju pobijanog rješenja u bitnome se navodi da je uvidom u digitalnu arhivu Općine Viškovo utvrđeno da tijelo javne vlasti, Općina Viškovo, ne posjeduje informacije pod naprijed navedenim točkama zahtjeva. Također, navodi se da u navedenom periodu (od 1. siječnja 2015. godine do danas) Općina Viškovo nije dodjeljivala na korištenje javne površine u svrhu rješavanja prometa u mirovanju a vezano za obuhvat Urbanističkog plana uređenja naselja Viškovo N1-1/UPU-1/. Nadalje, utvrđeno je da je pobijanim rješenjem usvojen dio zahtjeva žalitelja za pristup informacijama, u dijelu kojim se traži dostava informacije pod točkom 9. zahtjeva. U obrazloženju pobijanog rješenja u bitnome se navodi da se poslovi vezani za dodjelu javnih površina obavljaju u Jedinstvenom upravnom odjelu u Odsjeku za urbanizam, komunalni sustav i ekologiju te da je za rad službenika u upravnom tijelu odgovora pročelnik, koji upravlja Jedinstvenim upravnim odjelom. Također, navodi se da su na internetskoj stranici Općine Viškovo objavljene informacije o unutarnjem ustrojstvu te da su navedena imena i prezimena čelnika tijela i voditelja ustrojstvenih jedinica.

Daljnjim uvidom u dopis Općine Viškovo KLASA: UP/I-008-02/19-01/06, URBROJ: 2170-09/04-27-19-6 od 4. prosinca 2019. godine, koji je zaprimljen u Uredu povjerenika za informiranje dana 5. prosinca 2019. godine te kojim je Povjereniku za informiranje dostavljena na rješavanje žalba žalitelja zajedno sa spisom predmeta, utvrđeno je da se u istome u bitnom navodi da je rješavajući po predmetnom zahtjevu tijelo javne vlasti utvrdilo da nije moguće dostaviti žalitelju informacije pod točkama 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. i 8., s obzirom da Općina Viškovo ne posjeduje zatražene informacije, niti ima saznanja gdje se iste nalaze, te da je slijedom navedenog doneseno rješenje o djelomičnom odbacivanju zahtjeva. Nadalje, navodi se da se parkirna mjesta za Turističku zajednicu i Župni dvor koje žalitelj navodi u žalbi ne odnose na navedeno razdoblje od 1. siječnja 2015. godine do danas te da Općina Viškovo nije izradila prometno-situacijske planove u kojima definira promet u mirovanju, a vezano uz navedeno razdoblje i vezano za obuhvat Urbanističkog plana uređenja naselja Viškovo N1-1/UPU-1/. Nadalje, navodi se da je uvidom u digitalnu arhivu Općine Viškovo utvrđeno da navedeno tijelo javne vlasti za navedeno razdoblje nije dodjeljivalo na korištenje javne površine u svrhu rješavanja prometa u mirovanju, a vezano za obuhvat Urbanističkog plana uređenja naselja Viškovo N1-1/UPU-1/ te da stoga nije moguće žalitelju dostaviti tražene informacije. U odnosu na točku 9. zahtjeva žalitelja, kojim je isti tražio ime i prezime glavne odgovorne osobe unutar Jedinstvenog upravnog odjela koja je odgovorna za posao, odnosno poslove vezane za dodjelu javnih površina osobama za potrebe njihovog zahvata, navodi se da je u tom dijelu usvojen predmetni zahtjev žalitelja na način da je istome obrazložena odgovornost nadređenog službenika, a sukladno Zakonu o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. navodi se da je Jedinstveni upravni odjel Općine Viškovo ustrojen 2014. godine temeljem Odluke o ustrojstvu i djelokrugu rada općinske uprave Općine Viškovo, a koja je objavljena u službenim novinama SN 04/2014, također objavljenim na internet stranici Općine Viškovo. Dalje se navodi da Jedinstvenim upravnim odjelom upravlja pročelnik te da je od tada do danas na radno mjesto pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela imenovana jedna osoba čije je ime i prezime objavljeno na internet stranicama Općine Viškovo, a sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama. Također, navodi se da je tijelo javne vlasti vodilo računa o razdoblju navedenom u zahtjevu žalitelja te se ukazuje da se Prijedlogom odluke o 1. izmjenama i dopunama Odluke o ustrojstvu i djelokrugu rada općinske uprave Općine Viškovo ne mijenja način rada i upravljanja Jedinstvenim upravnim odjelom, kao i odgovornost istog, već da se temeljem provedenog posrednog inspekcijskog nadzora vrši usklađenje terminologije s važećim propisima.

Postupajući po predmetnoj žalbi, dopisom Ureda povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/19-01/852, URBROJ: 401-01/04-20-3 od 10. siječnja 2020. godine zatraženo je pojašnjenje Općine Viškovo u odnosu na dio pobijanog rješenja kojim je odbačen zahtjev žalitelja za pristup informacijama, odnosno da li navedeno tijelo javne vlasti uopće ne raspolaže s traženim informacijama za navedeno razdoblje pod točkama 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. i 8. zahtjeva te nema saznanja gdje se iste nalaze, ili samo tražene informacije nema sadržane u svojoj digitalnoj arhivi, ali ima u nekom drugom obliku, odnosno drugoj evidenciji ili sustavu (primjerice GIS sustav Općine Viškovo).

Dana 22. siječnja 2020. godine u Uredu povjerenika za informiranje zaprimljen je dopis Općine Viškovo KLASA: UP/I-008-02/19-01/06, URBROJ: 2170-09/04-27-20-8 od 20. siječnja 2020. godine, u kojem se u bitnome navodi da Općina Viškovo uopće ne raspolaže s traženim informacijama za navedeno razdoblje pod točkama 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. i 8. zahtjeva te da nema saznanja gdje se iste nalaze.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Razmatranjem dokumentacije u spisu predmeta, u žalbenom je postupku zaključeno kako je tijelo javne vlasti u prvostupanjskom postupku po primitku predmetnog zahtjeva utvrdilo da ne posjeduje zatražene informacije pod točkama 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7. i 8. zahtjeva žalitelja za pristup informacijama. Stoga je žalba žalitelja protiv osporenog rješenja neosnovana, s obzirom da je u drugostupanjskom postupku utvrđeno da je tijelo javne vlasti po predmetnom zahtjevu u osporenom rješenju ispravno odlučilo odbacivši zahtjev žalitelja iz razloga što ne posjeduje tražene informacije te je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Posebno se napominje i to da nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup postojećoj informaciji za koju je nedvojbeno utvrđeno da jest u posjedu tijela javne vlasti.

Nadalje, odredbom članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Slijedom navedenog, uvidom u internetske stranice Općine Viškovo utvrđeno je da su putem poveznice https://opcina-viskovo.hr/ustrojstvo-opcine/opcinska-uprava/jedinstveni-upravni-odjel javno dostupne informacije o odgovornoj osobi koja rukovodi Jedinstvenim upravnim odjelom Općine Viškovo, kao i o osobama zaposlenim u nižim ustrojstvenim jedinicama unutar Jedinstvenog upravnog odjela, zajedno sa njihovim opisima poslova.

Vezano uz žalbene navode koji se odnose na nezadovoljstvo žalitelja dobivenom informacijom iz usvojenog dijela zahtjeva, ukazuje se na odredbu članka 24. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, kojom je propisano da korisnik, ako smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njezin ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije. Tijelo javne vlasti, prema članku 24. stavku 2. citiranog članka Zakona, obvezno je odlučiti o zahtjevu za dopunu, odnosno ispravak informacije u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva, sukladno odredbama članka 23. citiranog Zakona.

Zbog svega navedenog žalbeni navodi žalitelja se ne mogu uvažiti.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ broj 47/09) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

U drugostupanjskom postupku utvrđeno je kako je prvostupanjsko tijelo pravilno odlučilo kada je odbacilo zahtjev žalitelja iz razloga što ne posjeduje traženu informaciju niti ima saznanja gdje se informacija nalazi, odnosno prvostupanjsko je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan