KLASA: UP/II-008-07/14-01/292

URBROJ: 401-01/05-15-02

Zagreb, 30. studenog 2015.

Povjerenik za informiranje, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe MM Poslovnog savjetovanja, vlasnika ………, Požega, ………, izjavljene protiv rješenja Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, KLASA: UP/I-011-01/14-06/08, URBROJ: 530-10-14-1 od 28. svibnja 2014. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba MM Poslovnog savjetovanja, vlasnika ………, izjavljena protiv rješenja Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, KLASA: UP/I-011-01/14-06/08, URBROJ: 530-10-14-1 od 28. svibnja 2014. godine , kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) odbijen je zahtjev za pristup informacijama MM Poslovnog savjetovanja, vlasnika ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) temeljem članka 23. stavka 5. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga jer se zatražene informacije ne smatraju informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. navedenog Zakona.

Protiv pobijanog rješenja žalitelj je pravodobno uložio žalbu, u kojoj u bitnom navodi kako se uskim tumačenjem članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, kojim je određena definicija informacije, otežava ostvarivanje prava na pristup informacijama, jer javnopravna tijela navedeno ne gledaju prvenstveno kao pravo proizašlo iz demokratskog uređenja društva, nego kao nepotrebno petljanje fizičkih i pravnih osoba u rad javnopravnih tijela. Žalitelj navodi kako je i u ovom slučaju zahtjev odbijen zbog pukog formalizma, ne vodeći računa o cilju i svrsi navedenih odredbi, stoga žalitelj protiv pobijanog rješenja podnosi žalbu Povjereniku za informiranje sa zahtjevom da se navedeno rješenje ukine i vrati predmet na odlučivanje prvostupanjskom tijelu.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta je utvrđeno kako je Ministarstvo dana 14. svibnja 2015. godine zaprimilo žaliteljev zahtjev za pristup informacijama u kojem žalitelj navodi kako je na stranci Ministarstva na, http://mppi.hr/UserDocsImages/UPI%20NP%20UCENICI%2016-10_13.pdf objavljeno  skupno izvješće o izvršenim inspekcijskim nadzorima prijevoza učenika po županijama u vremenu od 17. rujna do 4. listopada 2013. godine. Prema podacima iz navedenog izvješća žalitelj  moli dostavu informacija o tome koji su prijevoznici bili predmet kontrole u Krapinsko-zagorskoj, Ličko-senjskoj, Međimurskoj, Požeško-slavonskoj, Primorsko-goranskoj, Zagrebačkoj te Vukovarsko-srijemskoj županiji; koji prekršaji su utvrđeni kod prijevoznika u navedenim slučajevima te koje su mjere i prema kome poduzete od strane Inspekcije cestovnog prometa u odnosu na pojedinog prijevoznika.

U obrazloženju pobijanog rješenja Ministarstvo navodi kako je žaliteljev zahtjev odbijen rješenjem iz razloga jer Ministarstvo ne raspolaže zatraženom informacijom kao informacijom iz Zakona o pravu na pristup informacijama. Ministarstvo ima oko 70 inspektora cestovnog prometa raspoređenih po županijama u Republici Hrvatskoj, a koji su vršili nadzor prijevoza učenika, te da je od Uprave prometne inspekcije, Službe inspekcije cestovnog prometa napravljen skupni izvještaj po županijama sa brojem obavljenih pregleda, brojem nadziranih škola, brojem nadziranih prijevoznika, sa utvrđenim prekršajima po pojedinim Zakonima po kojima nadzire Inspekcija cestovnog prometa, te poduzetim mjerama, te mjerama koje su u postupku.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. ovog Zakona.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Slijedom navedenog, pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, odnosno informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku, odnosno, zakonska definicija informacije ne uključuje obvezu tijela javne vlasti da daje odgovore na pitanja i sastavlja novu informaciju; drugim riječima, pristup informacijama u zakonskom smislu znači dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje, npr.  određenog dokumenta, fonograma, crteža i slično.

Iz predmetnog zahtjeva za pristup informacijama proizlazi kako žalitelj od Ministarstva traži da na temelju postojeće informacije koja je izrađena i javno dostupna izradi novu informaciju, da odgovori na određena pitanja, odnosno da izvrši analizu i izdvoji određene informacije.

Ovo rješenje ne isključuje žaliteljevo pravo da traži od Ministarstva pojedinačne zapisnike sastavljene povodom izvršenih inspekcijskih nadzora, te da potom sam izvrši analizu istih i da dođe do podataka koji su mu potrebni. S obzirom da je žalitelj od Ministarstva zatražio da izradi analizu informacije koja je bila već dostupna na internetskim stranicama, tijelo javne vlasti to nije bilo dužno učiniti jer žalitelj nije tražio informaciju sukladno zakonskoj definiciji informacije iz članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Povjerenik za informiranje je utvrdio da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, stoga se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu  prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Slijedom navedenog je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.