KLASA: UPII-008-07/19-01/590

URBROJ: 401-01/03-20-6

Zagreb, 15. siječnja 2020.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavak 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... iz Trogira, ........., zastupanog po punomoćniku Bori Rajiću, odvjetniku iz Splita, izjavljene protiv rješenja  Grada Trogira KLASA: UP/I-032-01/19-01/1, URBROJ: 2184/01-33/10-19-1 od dana 29. srpnja 2019. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Grada Trogira KLASA: UP/I-032-01/19-01/1, URBROJ: 2184/01-33/10-19-1 od dana 29. srpnja 2019. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Pobijanim rješenjem Grada Trogira KLASA: UP/I-032-01/19-01/1, URBROJ: 2184/01-33/10-19-1 od dana 29. srpnja 2019. godine, odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od dana 23. srpnja 2019. godine, kojim je tražio rezultate natječaja za predmet nabave izgradnje spomenika Hrvatskim braniteljima u parku Žudika, temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Protiv osporenog rješenja Grada Trogira žalitelj je pravodobno izjavio žalbu u kojoj u bitnome navodi da pobija navedeno rješenje zbog pogrešnog i nepotpunog činjeničnog stanja, bitne povrede odredbi postupovnog prava, pogrešne primjene materijalnog prava. Predlaže ukidanje pobijanog rješenja i nalaganje tijelu prvog stupnja dostavu tražene informacije, podredno predlaže da drugostupanjsko tijelo poništi  prvostupanjsko rješenje i samo riješi stvar i žalitelju dostavi traženu informaciju.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da je žalitelj dana 23. srpnja 2019. godine, podnio  zahtjev za pristup informacijama kojim je tražio rezultate natječaja za predmet nabave izgradnja spomenika Hrvatskim braniteljima u parku Žudika, na način izvršenja uvida u spis i izrade preslika dokumenata koji sadrže traženu informaciju.

U pobijanom rješenju prvostupanjsko tijelo u bitnom navodi da je objavilo dokumentaciju o nabavi za provođenje projektnog natječaja za izradu umjetničkog rješenja za spomenik Hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata na internetskoj stranici www.trogir.hr i u elektroničkom oglasniku javne nabave. Nadalje ističe da je prema istoj dokumentaciji rok za predaju natječajnih radova bio 01. srpnja 2019. godine, te da je bio obvezan donijeti odluku o rezultatu natječaja u roku od 60 dana od isteka roka za dostavu natječajnih radova te objaviti rezultat natječaja u „Narodnim novinama“ kroz elektronički oglasnik javne nabave. Ujedno ukazuje da odluka o rezultatu natječaja nije donesena i da je postupak javne nabave još u tijeku. Nadalje navodi da pravo na pristup informacijama podrazumijeva pravo tražiti dokumente, zapise, podatke i druge informacije koje su već u posjedu tijela javne vlasti, a ne podrazumijeva davanje očitovanja i pojašnjenja, odnosno stvaranje novih informacija, te da Grad Trogir nema tražene informacije niti ima saznanja gdje se iste nalaze zbog čega je, a temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, odbacilo zahtjev za pristup informacijama žalitelja.

Zajedno sa spisom predmeta, Grad Trogir je u drugostupanjskom postupku dostavio Povjereniku za informiranje, i Dokumentaciju o nabavi za provođenje projektnog natječaja za izradu umjetničkog rješenja za  spomenik Hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata, KLASA: 361-01/19-01/15, URBROJ: 2184/01-30/01-19-3 od dana 31. svibnja 2019. godine, a u kojoj su između ostalog i definirani rokovi. Naime, u navedenoj dokumentaciji je istaknuto da je rok za predaju natječajnih radova 01. srpnja 2019. godine do 15:00 sati na Protokol Gradske uprave Grada Trogira, da će ocjenjivački sud završiti s radom u roku od 15 dana po završetku natječaja nakon čega će odabir natječajnih radova dostaviti Naručitelju koji je obvezan o rezultatima natječaja donijeti obavijest u roku od 60 dana od isteka roka za dostavu natječajnih radova.

Člankom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama u bitnom je propisano kako se ovim Zakonom uređuje pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti, dok je člankom 5. stavkom 1. točkom 3. navedenog Zakona propisano da je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Uvidom su u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj podnio zahtjev za pristup informacijama dana 23. srpnja 2019. godine, a o kojem je prvostupanjsko tijelo odlučilo pobijanim rješenjem dana 29. srpnja 2019. godine, te da je žalba podnesena dana 20. kolovoza 2019. godine.

Drugostupanjsko je tijelo u drugostupanjskom postupku uvidom u dostavljenu dokumentaciju utvrdilo da tražena informacija nije postojala u trenutku podnošenja zahtjeva za pristup informacijama, a što proizlazi iz dostavljene Odluke o odabiru najpovoljnije ponude, KLASA:361-01/19-01/15, URBROJ: 2184/01/-30/01-19-9 od dana 21. kolovoza 2019. godine, dok je zahtjev za pristup informacijama podnesen 23. srpnja 2019. godine. Ujedno je utvrđeno i da je predmetna informacija i javno objavljena 22. kolovoza 2019. godine putem Elektroničkog oglasnika javne nabave Republike Hrvatske zajedno sa zapisnikom o pregledu i ocjeni ponude ( https://eojn.nn.hr/Oglasnik/).

Zbog svega navedenog žalbeni navodi žalitelja se ne mogu uvažiti.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine broj 47/09.) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

U drugostupanjskom postupku utvrđeno je kako je prvostupanjsko tijelo pravilno odlučilo kada je odbacilo zahtjev žalitelja iz razloga što u tom trenutku nije posjedovalo traženu informaciju, odnosno prvostupanjsko je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Zoran Pičuljan