KLASA: 008-08/20-01/9

URBROJ: 401-01/1-20-2

Zagreb,23. siječnja 2020.

Korisnik                                                                                            

Ured povjerenika za informiranje zaprimio je 13. siječnja 2020. godine Vaš dopis kojim ukazujete na donošenje Zaključka Odbora za Statut, poslovnik i propise Gradske skupštine JLP(R)S, a u kojemu se navodi obveza provedbe savjetovanja s javnošću za opće akte koje predlože gradski zastupnici i klubovi zastupnika, te Vas zanima jesu li gradski zastupnici odnosno klubovi zastupnici obveznici primjene članka 11. Zakona o pravu na pristup informacijama, te ako je tome tako, jesu li u obvezi imenovati službenika za informiranje i objaviti godišnji plan savjetovanja s javnošću.

Na početku je potrebno kazati kako su obveznici provedbe savjetovanja tijela državne uprave, druga državna tijela, jedinice lokalne i područje regionalne samouprave i pravne osobe s javnim ovlastima, iz čega proizlazi da je JLP(R)S, ali ne i Gradska skupština JLP(R)S, tijelo javne vlasti i obveznik provedbe savjetovanja s javnošću.

Međutim, za provedbu članka 11., sukladno stavku 4., nadležni su, uz resore koji rade na pripremi nacrta prijedloga akta, odnosno upravni odjeli kad se radi na pripremi zakonskih prijedloga, podzakonskih akata, strateških i planskih dokumenata i općih akata kada se njima utječe na interese korisnika, i stručne službe odnosno službenici koji su ovlašteni za stavljanje dokumenata u postupak e- savjetovanja.

Člankom 88. Statuta Gradske skupštine JLP(R)S propisano je da pravo predlaganja akata koje usvaja Gradska skupština imaju zastupnici, klubovi zastupnika i radna tijela Gradske skupštine, dok je člankom 90. istog akta navedeno kako prijedlog odluke sadrži pravni temelj za donošenje odluke, zatim ocjenu stanja, osnovna pitanja koja se trebaju urediti i svrhu koja se želi postići uređivanjem odnosa na predložen način, ocjenu sredstava potrebnih za provođenje odluke te način njihova osiguravanja, tekst prijedloga odluke s obrazloženjem, kao i važeću odluku, ako se predlaže izmjena ili dopuna odluke.

Također stoji da se uz prijedlog odluke može se priložiti i odgovarajuća dokumentacija, dok članak 11., stavak 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisuje da izvješće o provedbi savjetovanja nositelj izrade nacrta obavezno dostavlja tijelu koje usvaja ili donosi propis, opći akt ili dokument.

Iz navedenog proizlazi da Gradska skupština Grada Zagreba treba uskladiti članak 88. svog Statuta, na način da propiše da se prijedlogu odluke koja se upućuje na usvajanje mora priložiti i Izvješće o provedenom savjetovanju za predmetni akt.

U dogovoru s JLP(R)S, koje je tijelo javne vlasti i obveznik provedbe savjetovanja s javnošću,potrebno je utvrditi na kojoj će se internetskoj stranici provoditi savjetovanja s javnošću za akte kojih su predlagatelji (i nositelji izrade) zastupnici, klubovi zastupnika ili radna tijela Gradske skupštine te odrediti službenika odgovornog za provedbu savjetovanja s javnošću.

Dodatno, prilikom donošenja i/ili ažuriranja Plana savjetovanja s javnošću JLP(R)S, potrebno je predvidjeti sve akte koji će biti upućeni na usvajanje Gradskoj skupštini bez obzira na predlagatelja, u jednom godišnjem planu savjetovanja s javnošću, što je svrsishodnije iz perspektive korisnika.

Također je moguće da JLP(R)S, kao tijelo javne vlasti odredi veći broj službenika za informiranje i/ili koordinatora provedbe savjetovanja, koji će međusobno surađivati, ako navedeno smatrate korisnim i potrebnim. Neka tijela javne vlasti su također posegnula za sličnim rješenjima.