KLASA: UP/II-008-07/19-01/673

URBROJ: 401-01/04-19-3

Zagreb, 11. studenog 2019.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka. 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... iz Medulina, ........., izjavljene protiv rješenja Općine Medulin KLASA: 032-06/19-01/0016, URBROJ: 2168/02-01/05-19-4 od 27. kolovoza 2019. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Općine Medulin KLASA: 032-06/19-01/0016, URBROJ: 2168/02-01/05-19-4 od 27. kolovoza 2019. godine

2.    Predmet se dostavlja prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za ostvarivanje prava na pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žalitelj)kojimje zatražio informaciju je li ishodovana lokacijska i građevinska dozvola za javnu rasvjetu na predjelu Kapovice k.č. 1247/14, 1247/4 i 1247/28 sve k.o. Medulin, temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju i nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj u bitnome navodida je tijelo javne vlasti suprotno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama odbilo njegov zahtjev zbog pogrešnog utvrđenja činjeničnog stanja i povrede materijalnog prava, pri čemu mu je uskraćeno zakonsko ostvarenje prava na pristup informacijama. Nadalje, navodi da je o predmetnom slučaju, tj. izgradnji javne rasvjete na navedenim katastarskim česticama u Medulinu objavljen članak, u glasniku Općine Medulin, Medinfo br. 47, od prosinca 2016. godine. Također, navodi da je u Izvješću o radu načelnika Općine Medulin za razdoblje od 1. srpnja do 31. prosinca 2016. godine, upućenog Općinskom vijeću Općine Medulin od 31. ožujka 2017. godine, KLASA: 010-01/17-01/0003, URBROJ: 2168/02-01/3-17-1, pod točkom 3. Prostorno planiranje i komunalni sustav, st. 3.1 Izgradnja komunalne infrastrukture za naselje Medulin, navedena izgradnja javne rasvjete na lokaciji Kapovica, na k.č. 1247/14, 1247/4 i 1247/28, sve k.o. Medulin. Žalitelj navodi da je tijelo javne vlasti nepotpuno utvrdilo činjenično stanje iz razloga njemu nepoznatog te da je na tako utvrđeno činjenično stanje pogrešno primjenilo Zakon o pravu na pristup informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 16. srpnja 2019. godine, od tijela javne vlasti Općine Medulin zatražio sljedeće informacije: „projektnu dokumentaciju, odnosno lokacijsku i građevinsku dozvoluza izgradnju javne rasvjete u Medulinu – Kapovici na k.č. 1247/14, k.č. 1247/4 i k.č. 1247/28 sve k.o. Medulin; da li je javna rasvjeta izgrađena u skladu sa prostornim planovima na snazi, Zakonom o prostornom uređenju, Zakonom o gradnji i drugim zakonima i pravilnicima“.

Nadalje, utvrđeno je da je postupajući po predmetnom zahtjevu Općina Medulin žalitelju dostavila odgovor putem dopisa KLASA: 032-06/19-01/0016 od 31. srpnja 2019. godine, u kojem se u bitnome navodi kako je predmetna javna rasvjeta izgrađena prije dana stupanja na snagu Zakona o komunalnom redarstvu („Narodne novine“ broj 68/18 i 110/18), temeljem kojeg se komunalna infrastruktura iz članka 59. stavka 1. Zakona, koja nije evidentirana u katastru ili nije evidentirano njezino stvarno stanje, temeljem članka 132. Zakona, evidentira u katastru na temelju geodetskog elaborata izvedenog stanja komunalne infrastrukture, potvrde jedinice lokalne samouprave da se radi o komunalnoj infrastrukturi, a koje pribavlja i nadležnom tijelu za katastar dostavlja jedinica lokalne samouprave, odnosno javni isporučitelj koji upravlja komunalnom infrastrukturom i rješenja nadležnog zemljišnoknjižnog suda o provedbi prijavnog lista u zemljišnu knjigu. Nadalje, ukazuje se da je člankom 132. stavak 4. Zakona o komunalnom redarstvu određeno da „na evidentiranje u katastru i upis u zemljišne knjige komunalne infrastrukture iz stavka 1. ovoga članka ne primjenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje prostorno uređenje o parcelaciji građevinskog zemljišta niti odredbe drugih zakona i propisa kojima se uređuje katastar zemljišta i nekretnina, vlasništvo, druga stvarna prava i zemljišne knjige, a koje su protivne stavcima 1. i 2. ovoga članka 132. Zakona“. U dopisu se navodi da temeljem navedenih odredbi i obaveza Općina Medulin sukcesivno provodi zakonom propisani postupak evidentiranja komunalne infrastrukture sukladno odredbama članka 132. Zakona o komunalnom gospodarstvu. Vezano uz dio upita žalitelja „je li javna rasvjeta izgrađena u skladu sa prostornim planovima na snazi, Zakonom o prostornom uređenju, Zakonom o gradnji i drugim zakonima i pravilnicima“ u predmetnom dopisu se navodi da isti, sukladno članku 18. stavak 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, se ne smatra zahtjevom obzirom da je riječ o tumačenju nekog propisa te stvaranju nove informacije, što sukladno navedenom zakonu nije zahtjev za pravo na pristup informacijama.

Daljnjim uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je zbog nezadovoljstva dobivenim odgovorom, žalitelj dana 12. kolovoza 2019. uputio tijelu javne vlasti Općini Medulin zahtjev za ispravak dostavljene informacijei dostavu točne informacije, u kojem u bitnome navodi da nije dobio odgovor na konkretno pitanje da li su izdane zakonske dozvole, koje su predviđene za građevine javne rasvjete. Također, navodi da drugi dio zahtjeva koji glasi:„je li javna rasvjeta izgrađena u skladu sa prostornim planovima na snazi, Zakonom o prostornom uređenju, Zakonom o gradnji i drugim zakonima i pravilnicima“ nije bilo pitanje, negoviše „dopuna pitanja i konstatacija“.

U pogledu žaliteljevog zahtjeva za ispravakinformacije, tijelo javne vlasti je donijelo rješenje KLASA: 032-06/19-01/0016, URBROJ: 2168/02-01/05-19-4 od 27. kolovoza 2019. godine kojim se njegov zahtjev odbacuje.

U obrazloženju pobijanog rješenja navodi se u bitnome dau provedenom postupku traženi spisi nisu pronađeni, a Općina Medulin nema saznanja je li za izgrađenu javnu rasvjetu izdana lokacijska i građevinska dozvola. Navodi se da iz zahtjeva stranke nije vidljivo kada je predmetna građevina izgrađena, a Općina Medulin do 1. kolovoza 2019. godine nije izdavala građevinske dozvole već ih je do navedenog datuma izdavala Istarska županija, odnosno ranije Ured državne uprave u Istarskoj županiji.

Člankom 21. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da ako tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju, a ima saznanja o tijelu koje je posjeduje, dužno je bez odgode, a najkasnije u roku od osam dana od zaprimanja zahtjeva, ustupiti zahtjev tome tijelu, a o čemu će obavijestiti podnositelja. Rokovi ostvarivanja prava na pristup informaciji računaju se od dana kada je nadležno tijelo javne vlasti zaprimilo ustupljeni zahtjev.

U žalbenom postupku utvrđeno je da iz obrazloženja pobijanog rješenjaproizlazi da tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju, no da ima saznanja o tijelu koje bi istu moglo posjedovati, odnosno u konkretnom slučaju Istarska županija ili Ured državne uprave u Istarskoj županiji.

U postupku prije donošenja rješenja nadležno tijelo mora utvrditi pravo stanje stvari i u tu svrhu utvrditi sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja, pridržavajući se pri tome pravila koja vrijede za dokazni postupak.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku, riješeno kao u izreci rješenja, a predmet se zbog prirode upravne stvari dostavlja na ponovni postupak prvostupanjskom tijelu.

Prilikom rješavanja žaliteljevog zahtjeva za pristup informacijama, tijelo javne vlasti treba uzeti u obzir odredbu članka 21. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama te ukoliko već ima saznanja da navedene informacije posjeduje drugo tijelo javne vlasti, što proizlazi iz obrazloženja rješenja Općine Medulin KLASA: 032-06/19-01/0016, URBROJ: 2168/02-01/05-19-4 od 27. kolovoza 2019. godine, dužno je zahtjev ustupiti tom drugom tijelu javne vlasti na nadležno rješavanje. Tijelo javne vlasti nije dužno utvrđivati posjeduje li drugo tijelo javne vlasti faktički traženu informaciju, nego je ukoliko već ima saznanja da neko drugo tijelo javne vlasti posjeduje traženu informaciju, dužno postupiti sukladno članku 21. stavku 2. Zakona o pravu na pristup informacijama.

U ponovnom postupku prvostupanjsko tijelo je dužno utvrditi sve činjenice koje su važne za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja te ih prikazati u spisima predmeta i potkrijepiti odgovarajućim dokazima, te na temelju tako utvrđenog činjeničnog stanja riješiti ovu upravnu stvar.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan