KLASA: UP/II-008-07/17-01/898

URBROJ: 401-01/11-19-4

Zagreb, 24. listopada 2019.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... iz Ogulina, ........., izjavljene protiv rješenja Grada Ogulina KLASA: UP/I-011-02/17-01/40, URBROJ: 2133/02-03/3-17-2 od 10. listopada 2017. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Grada Ogulina KLASA: UP/I-011-02/17-01/40, URBROJ: 2133/02-03/3-17-2 od 10. listopada 2017. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu traženu informaciju, obrazac PROR-POT Športske zajednice Grada Ogulina za 2015. godinu.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je pobijano rješenje neistinito, netočno, pravno promašeno i da ga odbacuje u cjelini. Nadalje, navodi da je od tijela javne vlasti dobio PROR-POT obrazac za 2016. godinu, pa je stoga zatražio istu informaciju i za 2015. godinu, a konstatacija da žalitelj zlorabi svoje pravo učestalim zahtjevima za istu informaciju, nije točna. Također, navodi da Grad Ogulin mora posjedovati traženu informaciju, što dokazuje i činjenica da posjeduje PROR-POT obrazac Športske zajednice Grada Ogulina za 2016. godinu. Predlaže da se uvaži žalba i omogući pristup informacijama.

Žalba je neosnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 3. listopada 2017. godine od Grada Ogulina zatražio da mu se dostavi popunjeni obrazac PROR-POT (izvještaj o utrošku proračunskih sredstava) za 2015. godinu za Športsku zajednicu Grada Ogulina. Nadalje, utvrđeno je da je postupajući po predmetnom zahtjevu tijelo javne vlasti donijelo rješenje KLASA: UP/I-011-02/17-01/40, URBROJ: 2133/02-03/3-17-2 od 10. listopada 2017. godine kojim je odbačen zahtjev žalitelja u skladu s odredbom 23. stavak 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju.

U obrazloženju pobijanog rješenja navodi se da je u provedenom postupku utvrđeno da Grad Ogulin ne posjeduje traženi obrazac jer je žalitelju već odgovoreno dopisom KLASA: 011-02/16-01/14, URBROJ: 2133/02-03/3-16-4 od 24. svibnja 2016. godine i rješenjem KLASA: UP/I-011-02/16-01/14 URBROJ: 2133/02-03/3-16-11 od 6. rujna 2016. godine da je Športska zajednica Grada Ogulina dostavljala sveobuhvatnije financijsko izvješće o utrošenim sredstvima Grada Ogulina, koje podnosi Gradskom vijeću Grada Ogulina svake godine za prethodnu godinu. Nadalje, navodi se da iz tog razloga nije bilo potrebno dostavljati obrazac PROR-POT te ga Grad Ogulin za 2015. godinu ne posjeduje. Također, navodi se i da Grad Ogulin odbacuje zahtjev i na temelju članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama jer žalitelj učestalim zahtjevima za iste ili istovjetne informacije zloupotrebljava pravo na pristup informacijama.

U drugostupanjskom postupku Grad Ogulin dostavio je dopis KLASA: UP/I-011-02/17-01/40, URBROJ: 2133/02-03/3-17-7 od 3. studenoga 2017. godine u kojem iznosi tijek postupanja po žaliteljevim zahtjevima: 1. dana 6. svibnja 2016. godine Grad Ogulin zaprimio je žaliteljev zahtjev za dostavu popunjenog obrasca PROR-POT Športske zajednice Grada Ogulina za 2015. godinu; 2. dana 24. svibnja 2016. godine Grad Ogulin žalitelju dostavlja obavijest da ne posjeduje traženi obrazac jer Športska zajednica Grada Ogulina dostavlja sveobuhvatno izvješće o poslovanju i financijama; 3. dana 3. lipnja 2016. godine Grad Ogulin zaprima žaliteljevu žalbu po kojoj Povjerenik zaključkom od 1. kolovoza 2018. godine nalaže Gradu Ogulinu da riješi predmetni zahtjev; 4. dana 6. rujna 2016. godine Grad Ogulin donosi rješenje o odbacivanju zahtjeva jer ne posjeduje traženu informaciju te Povjerenik za informiranje rješenjem od 20. travnja 2017. godine odbija kao neosnovanu žaliteljevu žalbu izjavljenu protiv predmetnog rješenja; 5. dana 12. rujna 2017. godine Grad Ogulin zaprimio je žaliteljev zahtjev kojim je zatražio dostavu obrasca PROR-POT Športske zajednice Grada Ogulina za 2016. godinu koji mu je dostavljen dana 25. rujna 2017. godine; 6. dana 4. listopada 2017. godine Grad Ogulin zaprimio je zahtjev žalitelja kojim je zatražio dostavu PROR-POT obrasca za 2015. godinu, a kako tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju rješenjem je odbačen predmetni zahtjev. Nadalje, navodi se da Grad Ogulin do 2016. godine nije tražio niti dobivao obrazac PROR-POT Športske zajednice Grada Ogulina, a navedeni obrasci će od tada nadalje biti dostupni javnosti.

Nadalje, u drugostupanjskom postupku izvršen je uvid u spis predmeta KLASA: UP/II-008-07/16-01/524 pokrenutog temeljem žalbe žalitelja protiv rješenja Grada Ogulina KLASA: UP/I-011-02/16-01/14, URBROJ: 2133/02-03/3-16-11 od 6. rujna 2016. godine. U navedenom postupku Povjerenik za informiranje odbio je žalbu žalitelja izjavljenu protiv citiranog rješenja Grada Ogulina od 6. rujna 2016. godine jer je u drugostupanjskom postupku utvrđeno da tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju koju je žalitelj zatražio, odnosno PROR-POT obrazac Športske zajednice Grada Ogulina za 2015. godinu. Također, u navedenom postupku Grad Ogulin očitovao se dopisom KLASA: UP/I-011-02/16-01/14, URBROJ: 2133/02-03/3-17-15 od 27. ožujka 2017. godine u kojem u bitnome navodi da Grad Ogulin ne posjeduje navedeni obrazac jer ga Športska zajednica nije dostavila iz razloga što je izvješće o radu i financiranju puno opsežniji od PROR-POT obrasca te taj opsežni izvještaj posjeduje žalitelj te da nema potrebe inzistirati na jednom PROR–POT obrascu kojega nemaju, kada izvješće donosi puno više i detaljnije podatke.

Također, izvršen je i uvid u spis predmeta KLASA: UP/II-008-07/17-01/897 pokrenutog temeljem žalbe žalitelja protiv rješenja Športske zajednice Grada Ogulina od 27. rujna 2017. godine. U navedenom postupku Povjerenik za informiranje također je odbio predmetnu žalbu jer je u drugostupanjskom postupku utvrđeno da tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju koju je žalitelj zatražio, odnosno PROR-POT obrazac Športske zajednice Grada Ogulina za 2015. godinu.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Stoga, pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, odnosno dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje, npr.  određenog dokumenta, fonograma, crteža i slično.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Razmatrajući dokumentaciju u spisu ovog predmeta te spisima predmeta KLASA: UP/II-008-07/16-01/524 i KLASA: KLASA: UP/II-008-07/17-01/897, utvrđeno je da je tijelo javne vlasti, Grad Ogulin, pravilno proveo prvostupanjski postupak te rješenjem KLASA: UP/I-011-02/17-01/40, URBROJ: 2133/02-03/3-17-2 od 10. listopada 2017. godine odbacio zahtjev žalitelja temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu traženu informaciju, odnosno iz navedenih spisa predmeta proizlazi da prvostupanjsko tijelo ne posjeduje traženu informaciju obrazac PROR-POT Športske zajednice Grada Ogulina za 2015. godinu jer je za navedeno razdoblje Športska zajednica Grada Ogulina izradila izvješće o poslovanju i utrošku proračunskih sredstava. Nadalje, u obrazloženju osporenog rješenja prvostupanjsko tijelo poziva se i na odredbu članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, ali u tom dijelu prvostupanjsko rješenje ne sadrži odlučne činjenice te nije moguće ispitati niti pravilnost primjene navedene odredbe.

Sukladno svemu navedenome, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Također, u pogledu navoda žalitelja iz predmetne žalbe, da tijelo javne vlasti treba i mora posjedovati traženu informaciju, posebno se naglašava da nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno ukoliko istu ima u svom posjedu može li se korisnicima omogućiti pristup informaciji.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenik za informiranje je utvrdio da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka u pogledu pozivanja na odredbe članka 23. stavka 5. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješenje ove upravne stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) odlučeno kao izreci ovog rješenja. 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan