KLASA: UP/II-008-07/19-01/386

URBROJ: 401-01/05-19-1

Zagreb, 8. srpnja 2019.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15) povodom žalbe ……… iz Zagreba, ………, izjavljene protiv rješenja Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, KLASA: UP/I-008-02/19-01/05, URBROJ: 526-02-02-01/2-19-1 od 8. travnja 2019. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, KLASA: UP/I-008-02/19-01/05, URBROJ: 526-02-02-01/2-19-1 od 8. travnja 2019. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Pobijanim rješenjem  Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) odbačen je zahtjev za pristup informacijama ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj)  kojim su zatraženi ugovori o zamjeni dionica zaključenim između privatnih investicijskih fondova i Hrvatskog fonda za privatizaciju u kuponskoj privatizaciji. Predmetni zahtjev odbačen je temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju niti ima saznanja gdje se informacija nalazi.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je izjavio žalbu, u kojoj u bitnom navodi kako je Ministarstvo nepotpuno i pogrešno utvrdilo činjenično stanje te je nepravilno primijenilo zakonske odredbe, stoga predlaže drugostupanjskom tijelu da mu odobri pristup zatraženim informacijama.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 6. ožujka 2019. godine zatražio od Ministarstva ugovore o zamjeni dionica zaključenim između privatnih investicijskih fondova i Hrvatskog fonda za privatizaciju u kuponskoj privatizaciji.

Ministarstvo je žaliteljev zahtjev odbacilo rješenjem, KLASA: UP/I-008-02/19-01/05, URBROJ: 526-02-02-01/2-19-1 od 8. travnja 2019. godine, u čijem obrazloženju stoji da je Ministarstvo dana 27. ožujka 2019. godine ustupilo žaliteljev zahtjev Centru za restrukturiranju i prodaju temeljem odredbe članka 21. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da je navedeno tijelo pravni sljednik Hrvatskog fonda za privatizaciju. Budući da je Centar za restrukturiranju i prodaju obavijestio žalitelja i Ministarstvo kako ne posjeduje zatraženu informaciju, Ministarstvo je odlučilo rješenjem odbaciti žaliteljev zahtjev od 6. ožujka 2019. godine, s obzirom da je žalitelj ponovno zatražio dana 1. travnja 2019. godine uvid u informaciju. Ministarstvo navodi kako je temeljem Zakona o upravljanju državnom imovinom („Narodne novine“, broj 145/2010, 70/2012, 94/2013) prestaje s radom Hrvatski fond za privatizaciju te sve njegove poslove, imovinu, prava, obveze, uredsku i drugu opremu i arhiv preuzima Agencija za upravljanje državnom imovinom. Nadalje, Zakonom o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 94/13, 18/16, 89/17, 52/18, 112/18) prestaje s radom Agencija za upravljanje državnom imovinom te sva prava i obveze, sklopljene ugovore, pokrenute sudske postupke preuzima Centar za restrukturiranju i prodaju. Slijedom navedenog, Ministarstvo zaključno navodi kako nije pravni sljednik Hrvatskog fonda za privatizaciju te samim time nije u posjedu traženih informacija, odnosno nikada ih nije preuzeli te nema saznanja gdje se ta informacija nalazi.

Povjerenik za informiranje je dana 19. lipnja 2019. godine zaprimio očitovanje Ministarstva, KLASA: UP/I-008-02/19-01/05, URBROJ: 526-02-02-01-01/2-19-3 od 13. lipnja 2019. godine, u kojem se navodi da je povodom zaprimljenog zahtjeva izvršen uvid u djelovodnike i „Zbirni popis arhivskog dokumentarnog gradiva“ te je utvrđeno da se zatražena dokumentacija ne nalazi u posjedu Ministarstva. U nastavku očitovanja se u bitnom ponavlja dio obrazloženja iz pobijanog rješenja o razlozima neposjedovanja zatražene informacije.

Odredbom članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Uvidom  spis predmeta je utvrđeno kako je žaliteljev zahtjev jasno definiran, stoga Ministarstvo ne bi trebalo imati dvojbe o identificiranju, a potom i lociranju zatražene informacije u slučaju da je posjeduje.

Tijelo javne vlasti je navelo zakone temeljem kojih ne postoji poveznica između Hrvatskog fonda za privatizaciju i Ministarstva, te prema kojima sve poslove Hrvatskog fonda za privatizaciju koji je prestao s radom, kao i  imovinu, prava, obveze, uredsku i drugu opremu i arhiv preuzima Agencija za upravljanje državnom imovinom, nakon čijeg prestanka s radom sva prava i obveze, sklopljene ugovore, pokrenute sudske postupke preuzima Centar za restrukturiranju i prodaju.

Žaliteljev argument kako Ministarstvo nije pravni sljednik Centra za restrukturiranje i prodaju, koji je utemeljen na obavijesti navedenog tijela nije relevantan da se opravdano sumnja kako bi Ministarstvo trebalo posjedovati zatraženu informaciju.

Naime, Centar za restrukturiranje i prodaju citira odredbu članka 10. stavka 2. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i državnih upravnih organizacija („Narodne novine“, broj 48/99), kojim je između ostalog propisano da je  nakon prestanka postojanja  Ministarstva privatizacije nadzor zakonitosti rada Hrvatskog fonda za privatizaciju nastavilo obavljati Ministarstvo gospodarstva.

To, međutim, ne znači da je Ministarstvo prestankom postojanja Hrvatskog fonda za privatizaciju preuzelo sve poslove, prava, obveze i imovinu Fonda, već to samo znači da je stupanjem na snagu Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i državnih upravnih organizacija Ministarstvo nastavilo obavljati nadzor zakonitosti rada nad Hrvatskim fondom za privatizaciju, koje je u tom trenutku postojalo i obavljalo poslove iz svoje nadležnosti.

Ministarstvo je u obrazloženju rješenja dokazalo kako ne posjeduje  zatražene informacije ni kao vlasnik istih ni kao pravni sljednik.

Povjerenik za informiranje je utvrdio da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a prvostupanjsko tijelo je stoga o zahtjevu stranke odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, tako da se  prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu  prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Slijedom navedenog je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Zoran Pičuljan