KLASA: UP/II-008-07/19-01/216

URBROJ: 401-01/11-19-1

Zagreb, 10. lipnja 2019.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka. 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ……… i ………, ………, Stony Brook, ………, USA, izjavljene protiv rješenja Općine Primošten KLASA: 008-04/18-01/26, URBROJ: 2182/02-02-19-1 od 18. veljače 2019. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Općine Primošten KLASA: 008-04/18-01/26, URBROJ: 2182/02-02-19-1 od 18. veljače 2019. godine.

2.    Predmet se dostavlja prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ……… i ……… (dalje u tekstu: žalitelji) od 26. studenoga 2018. godine kojim su zatražili tonsku snimku 10. sjednice Općinskog vijeća Općine Primošten od 14. rujna 2018. godine, temeljem odredbe članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja žalitelji su pravodobno uložili žalbu u kojoj u bitnome navode da prema zakonski važećem Poslovniku Općinskog vijeća je jasno da bi trebale postojati sačuvane tonske snimke sjednica te da bi iste trebale biti javno dostupne, s obzirom da je člankom 91. Poslovnika propisano da se sjednice Općinskog vijeća snimaju, a prijepis tonske snimke sjednice čuva Jedinstveni upravni odjel Općine Primošten. Nadalje, navode da je na predmetnoj sjednici raspravljan njihov zahtjev, a nisu mogli prisustvovati istoj. Također, traže od Povjerenika za informiranje da zatraže izvornike zapisnika sa 10. i 11. sjednice Općinskog vijeća budući da isti nisu dostupni na službenim stranicama Općine Primošten.  Predlažu da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u dokumentaciju u spisu predmeta utvrđeno je da su žalitelji dana 25. studenoga 2018. godine Općini, kao tijelu javne vlasti, podnijeli zahtjev za pristup informacijama u kojim su zatražili tonsku snimku 10. sjednice Općinskog vijeća Općine Primošten od 14. rujna 2018. godine. S obzirom da tijelo javne vlasti nije u zakonskom roku iz članka 20. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama nije odlučilo o predmetnom zahtjevu, žalitelji su podnijeli žalbu Povjereniku za informiranje koji je rješenjem KLASA: UP/II-008-07/08-07/19-01/59, URBROJ: 401-01/11-19-1 od 22. siječnja 2019. godine naložio Općini Primošten da u roku od 8 dana od zaprimanja riješi predmetni zahtjev sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama.

Daljnjim uvidom u spis predmeta je utvrđeno da je Općina Primošten žaliteljima dostavila dopis Klasa: UP/I-008-04/19-03/01, Ur.broj: 281/02-02/19-2 od 5. veljače 2019. godine u kojem se u bitnome navodi da se sjednice Općinskog vijeća snimaju samo iz razloga kako bi tajnik Općine Primošten što vjernije mogao sastaviti zapisnik, a nakon toga Općina Primošten nije u obvezi čuvati te tonske zapise. Nadalje, navodi se da je zapisnik sa 10. sjednice Općinskog vijeća, zajedno sa svim odlukama, dostupan na službenoj internetskoj stranici Općine Primošten.

Postupajući po predmetnom zahtjevu Općina Primošten donijela je i rješenje KLASA: 008-04/18-03/26, URBROJ: 2182/02-02-19-1 od 18. veljače 2019. godine kojim se zahtjev žalitelja obija temeljem odredbe članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, a u obrazloženju rješenja ponavlja se prethodno navedeno u dopisu Općine Primošten Klasa: UP/I-008-04/19-03/01, Ur.broj: 281/02-02/19-2 od 5. veljače 2019. godine.

U postupku po žalbi, a s obzirom na navode žalbe te osporenog rješenja, drugostupanjsko tijelo mora utvrditi da li je žalitelj predmetnim zahtjevom za pristup informacijama tražio podatak koji se može podvesti pod definiciju „informacije“ iz članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, posjeduje li tijelo javne vlasti zatraženu informaciju u trenutku podnošenja zahtjeva te postoje li ograničenja zbog kojih je informacija izuzeta od javnog pristupa.

Stoga je Povjerenik za informiranje dopisom KLASA: 008-04/19-01/115, URBROJ: 401-01/11-19-2 od 22. ožujka 2019. godine zatraženo je od Općine Primošten obrazloženje okolnosti navedenih u obrazloženju pobijanog rješenja, odnosno očitovanje vezano uz postupanje s tonskim zapisima sjednica Općinskog vijeća Općine Primošten i načinu njihovog čuvanja. Također, zatraženo je od Općine Primošten da, ukoliko postoji, dostavi dokaz da je snimka sjednice Općinskog vijeća koja je predmet zahtjeva, uništena.

Postupajući po traženome, Općina Primošten dostavila je dopis KLASA: 008-04/18-03/26, URBROJ: 2182/02-02-19-5 od 30. svibnja 2019. godine u kojem navodi da je žaliteljima Općina Primošten dostavljala sve informacije u vezi njihovih upita te smatra da nema potrebe bezbroj puta odgovarati na isti upit.

Na temelju svega navedenog u žalbenom postupku utvrđeno je da pobijano rješenje Općine Primošten treba poništiti i predmet vratiti prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak. Naime, utvrđeno je da je tijelo javne vlasti donijelo pobijano rješenje jer je utvrdilo da ne posjeduje traženu informaciju, no pogrešno je primijenilo zakonsku osnovu donošenja rješenja, odnosno članak 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, već je trebalo primijeniti odredbu članka 23. stavka 4. citiranog Zakona kojom je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje traženu informaciju te nema saznanja gdje se navedena informacija nalazi.

Nadalje, Općina Primošten u žalbenom postupku nije dostavila dokaz ili očitovanje koje je zatražio Povjerenik za informiranje, a iz kojeg bi se bez sumnje mogla utvrditi osnovanost pobijanog rješenja, odnosno posjeduje li ili ne posjeduje Općina Primošten traženu informaciju: tonsku snimku 10. sjednice Općinskog vijeća Općine Primošten održane 14. rujna 2018. godine.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku, riješeno kao u izreci rješenja, a predmet se zbog prirode upravne stvari dostavlja na ponovni postupak prvostupanjskom tijelu.

U ponovnom postupku prvostupanjsko tijelo dužno je utvrditi sve činjenice koje su važne za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja, činjenice prikazati u spisima predmeta i potkrijepiti ih odgovarajućim dokazima, te utvrditi mogu li se preslike zatraženih informacija ili određenih dijelova zatraženih informacija, ako ih tijelo javne vlasti posjeduje, temeljem odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama dostaviti žaliteljima i na temelju tako utvrđenog činjeničnog stanja, nakon primitka rješenja u zakonskom roku  riješiti ovu upravnu stvar.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Zoran Pičuljan