KLASA: UP/II-008-07/19-01/46

URBROJ: 401-01/06-19-7

Zagreb, 13. svibnja 2019.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... iz Zagreba, ........., izjavljene protiv rješenja Fakulteta strojarstva i brodogradnje, Sveučilišta u Zagrebu, Klasa: UP I 035-01/18-37/1, Urbroj: 251-66-1700-18-192 od 21. prosinca 2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ........., izjavljena protiv rješenja Fakulteta strojarstva i brodogradnje, Sveučilišta u Zagrebu, Klasa: UP I 035-01/18-37/1, Urbroj: 251-66-1700-18-192 od od 21. prosinca 2018. godine.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 12. prosinca 2018. godine, kojim je od Fakulteta strojarstva i brodogradnje, Sveučilišta u Zagrebu, zatražio preslike popisa realiziranih i nerealiziranih javno financiranih projekata Katedre za tehničku termodinamiku u razdoblju od 2013. godine do dana podnošenja zahtjeva, temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što tijelo javne vlasti ne posjeduje zatražene informacije i nema saznanja gdje se iste nalaze.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da rješenje pobija u cijelosti zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja i zbog pogrešne primjene zakona. Nadalje, žalitelj navodi kako je tijelo javne vlasti suprotno odredbama članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama odbacilo njegov zahtjev netočno navodeći kako zatražene informacije ne posjeduje. Žalitelj navodi kako u prilogu žalbe dostavlja Popis gradiva s rokovima čuvanja Fakulteta strojarstava i brodogradnje, Sveučilišta u Zagrebu te ističe da iz istog proizlazi da tijelo javne vlasti posjeduje u zahtjevu zatražene podatke, no da se nije u dovoljnoj mjeri potrudilo iste potražiti i dostaviti mu ih. Žalitelj zaključno navodi da je iz svega navedenog vidljivo da ne postoje razlozi za odbijanje zahtjeva za pristup informacijama i uskratu zatražene informacije te od Povjerenika za informiranje traži da poništi osporeno rješenje i omogući mu pristup istima. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žalitelj zahtjevom od 12. prosinca 2018. godine od Fakulteta strojarstava i brodogradnje, Sveučilišta u Zagrebu, zatražio sljedeće: „preslike popisa realiziranih i nerealiziranih javno financiranih projekata Katedre za tehničku termodinamiku u razdoblju od 2013. godine do dana podnošenja.”

Također je utvrđeno da je Fakultet strojarstava i brodogradnje, Sveučilišta u Zagrebu postupajući po zahtjevu donio osporeno rješenje Klasa: UP I 035-01/18-37/1, Urbroj: 251-66-1700-18-192 od 21. prosinca 2018. godine, kojim je odbacio zahtjev temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što tijelo javne vlasti ne posjeduje zatražene informacije i nema saznanja gdje se iste nalaze. U obrazloženju osporenog rješenja navedeno je kako u traženom razdoblju za žalitelja Fakultet strojarstava i brodogradnje, Sveučilišta u Zagrebu nije vodio popise realiziranih i nerealiziranih javno financiranih projekata Katedre za tehničku termodinamiku odnosno da isto tijelo takve popise ne vodi, pa je slijedom navedenog odlučeno kao u izreci osporenog rješenja.

Fakultet strojarstva i brodogradnje, Sveučilišta u Zagrebu se u dopisu Klasa: UP I 035-01/19-37/1, Urbroj: 251-66-1700-19-10 od 17. siječnja 2019. godine, kojim je dostavljen spis predmeta na nadležno rješavanje, dodatno očitovao da u cijelosti ostaje kod osporenog rješenja te kako ne posjeduje izrađene informacije koje bi se odnosile na predmetni zahtjev. U citiranom se dopisu pojašnjava da su u Popisu gradiva s rokovima čuvanja pod rednim brojem 354., koji je žalitelj priložio uz predmetnu žalbu, navedeni Popisi realiziranih i nerealiziranih javno financiranih projekata, no da tamo nije navedeno da se takvi popisi projekata vode po katedrama. Nadalje se navodi kako se takvi popisi vode na razini tijela javne vlasti kao cjeline a ne za pojedine katedre, pa je slijedom navedenog u postupku po zahtjevu žalitelja utvrđeno da Fakultet strojarstava i brodogradnje, Sveučilišta u Zagrebu ne posjeduje popis projekata kakav traži žalitelj u odnosu na Katedru za tehničku termodinamiku.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Razmotrivši dokumentaciju u spisu predmeta, Povjerenik za informiranje je zaključio kako je tijelo javne vlasti u prvostupanjskom postupku po primitku predmetnog zahtjeva utvrdilo da ne posjeduje zatražene informacije koje su se tražile navedenim zahtjevom za pristup informacijama. Stoga se ne mogu prihvatiti žalbeni navodi žalitelja, jer iz njih proizlazi da je žalitelj podnio predmetni zahtjev sukladno rednom broju 354. Posebnog popisa gradiva s rokovima čuvanja  Fakulteta strojarstava i brodogradnje, Sveučilišta u Zagrebu od 20. svibnja 2014. godine, gdje su pod oznakom 7.2.2.1. navedeni Popisi realiziranih i nerealiziranih javno financiranih projekata koji se imaju čuvati trajno, smatrajući da navedeno tijelo javne vlasti posjeduje takav popis projekata Katedre za tehničku termodinamiku, no to što žalitelj smatra da neka dokumentacija kao takva postoji u posjedu tijela javne vlasti ne mora značiti da ista u konkretnom slučaju zaista i postoji.

Naime, u konkretnom slučaju nije sporno da li Fakultet strojarstva i brodogradnje, Sveučilišta u Zagrebu posjeduje popise realiziranih i nerealiziranih javno financiranih projekata na razini cjeline jer i samo tijelo javne vlasti navodi da se isti vode, ali naveden nije predmet ovog zahtjeva, nego da li postoje takvi popisi Katedre za tehničku termodinamiku ili ne, a u žalbenom postupku je zaključeno da se takvi popisi ne vode na razini katedri te stoga ne postoje. U pogledu navedenog se napominje da ovo rješenje ne sprječava žalitelja da zatraži informacije o projektima na način kako ih tijelo javne vlasti vodi.

Pri navedenom se posebno napominje i to da nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup postojećoj informaciji za koju je nedvojbeno utvrđeno da jest u posjedu tijela javne vlasti.

Razmatrajući sve prethodno navedeno te predmetni zahtjev žalitelja, Povjerenik za informiranje zaključuje kako je žalba žalitelja protiv osporenog rješenja neosnovana, s obzirom da je u drugostupanjskom postupku utvrđeno da je tijelo javne vlasti po predmetnom zahtjevu u osporenom rješenju ispravno odlučilo odbacivši zahtjev žalitelja iz razloga što ne posjeduje tražene informacije te je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.                             

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan