KLASA: UP/II-008-07/18-01/811

URBROJ: 401-01/11-19-3

Zagreb, 29. travnja 2019.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... iz Ogulina, ........., izjavljene protiv rješenja Karlovačke županije KLASA: 008-01/18-01/28, URBROJ: 2133/1-01-03/01-18-04 od 24. rujna 2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Karlovačke županije KLASA: 008-01/18-01/28, URBROJ: 2133/1-01-03/01-18-04 od 24. rujna 2018. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), temeljem odredbe članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je tijelo javne vlasti utvrdilo da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je tijelo javne vlasti nepotpuni utvrdilo činjenično stanje i na osnovu toga donijelo prvostupanjsko rješenje. Nadalje, navodi da je zahtjevom za pristup informacijama zatražio informaciju o raspodjeli (namjeni i iznosu) sredstava iz tablice koju je dostavio, a nalaze se u retku RAZLIKA (389.000,00KN) za 2017. godinu, a tijelo javne vlasti ga je obavijestilo dopisom KLASA: 008-01/18-01/28, URBROJ: 2133/1-01-03/01-18-02 od 12. rujna 2018. godine da je informacija javno objavljena te je nezadovoljan uručenom obavijesti podnio zahtjev za dopunu i ispravak informacije dana 19. rujna 2018. godine koji je tijelo javne vlasti odbilo.  Predlaže da se uvaži žalba i omogući pristup informacijama.

Žalba je neosnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u predmetnu žalbu i spis predmeta utvrđeno je sljedeće:

-        žalitelj je zahtjevom za pristup informacijama zatražio informaciju o raspodjeli (namjena i iznos) sredstava iz tablice koju je dostavio kao prilog svom zahtjevu, a koji se nalaze u retku RAZLIKA (389.000,00KN) za 2017. godinu; žalitelj kao pojašnjenje svog zahtjeva navodi da je Zajednica športova Karlovačke županije donirala proračunska sredstva proračuna Karlovačke županije Športskoj zajednici Grada Ogulina u 2017. godini, ali se ne može točno utvrditi o kojem je iznosu riječ i za koju namjenu zato što Zajednica športova Karlovačke županije objavljuje samo raspodjelu za dio Programa javnih potreba u sportu Karlovačke županije i to za dio od cca 75% sa kojim raspolaže, a njega zanima raspodjela (iznos i namjena) svih 100% sredstava Programa javnih potreba u sportu Karlovačke županije;

-        postupajući po predmetnom zahtjevu Karlovačka županija dostavila je žalitelju dopis KLASA: 008-01/18-01/28, URBROJ: 2133/1-01-03/01-18-02 od 12. rujna 2019. godine u kojem se navodi da su tražene informacije javno objavljene na Internet stranicama Karlovačke županije: www.kazum.hr pod Odjeli-Financije-Dokumenti;

-        dana 19. rujna 2019. godine žalitelj je, nezadovoljan zaprimljenom obaviješću, podnio zahtjev za dopunu i ispravak informacije kojim traži da mu se dostavi informacija koju je zatražio zahtjevom od 30. kolovoza 2018. godine, a koja se odnosi na raspodjelu tzv. županovih 389.800,00kn u 2017. godini za potrebe sporta u Karlovačkoj županiji; pojašnjava da se radi o razlici između realiziranog djela programa javnih potreba u sportu i stvarno namijenjenih sredstava Programa javnih potreba u sportu u Karlovačkoj županiji;

-        postupajući po predmetnom zahtjevu za dopunu i ispravak informacije tijelo javne vlasti, Karlovačka županija, donijelo je rješenje KLASA: 008-01/18-01/28, URBROJ: 2133/1-01-03/01-18-04 od 24. rujna 2018. godine temeljem odredbe članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je utvrdilo da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

U obrazloženju pobijanog rješenja u kojem se u bitnome navodi da razlika na koju žalitelj upućuje ne postoji, odnosno ista je nastala pogrešnom analizom javno dostupnih podataka te pogrešnim pribrajanjem sredstava koja su utrošena za potrebe tehničke kulture. Nadalje, navodi se da su sve informacije koje se odnose na predmet upita dostupne kao javno objavljene i to iz čak tri različita javna izvora: na internetskoj stranici Karlovačke županije dostupan je popis korisnika donacija Karlovačke županije i popis korisnika donacija od strane Zajednice športova Karlovačke županije, a na internetskoj stranici Zajednice športova Karlovačke županije dostupno je izvješće o  korištenju sredstava proračuna Karlovačke županije za potrebe sporta u 2017. godini. Također, navodi se da je prvotnom obaviješću žalitelj upućen na javno odstupni izvor potrebnih informacija, unatoč tome što nije niti zahtijevao konkretnu postojeću informaciju, već pojašnjenje.

Kao dio prvostupanjskog spisa predmeta dostavljeno je i očitovanje više stručne suradnice za kulturu, tehničku kulturu i sport Upravnog odjela za školstvo Karlovačke županije od 3. rujna 2019. godine u kojem se navodi da razlika koju žalitelj navodi ne postoji, odnosno da je pogrešno iščitao podatke iz javno objavljenih dokumenata te se pojašnjavaju iznosi isplaćeni za potrebe sporta u Karlovačkoj županiji u 2017. godini: da je Zajednici športova Karlovačke županije sa pozicije 8547 Tekuće donacije isplaćeno 1.152.000,00 kuna, sa pozicije 8548 Kapitalne donacije 138.000,00 kuna, da je pojedinim klubovima sa pozicije 8549 Promidžba i razvoj sporta isplaćeno 119.900,00 od čega je Zajednici športova Karlovačke županije dodijeljeno dodatnih 5.000,00 kuna, što je ukupno 1.295.00,00 kuna tijekom godine, a ukupno za sport je u 2017. godini isplaćeno 1.490.900,00 kuna. Nadalje, navodi se da je tim iznosima žalitelj greškom pribrojio iznos koji je u 2017. godini iz proračuna utrošen za potrebe tehničke kulture (ukupno 274.900,00 kuna), pa je dobio sporni iznos od 1.684.800,00 kuna.

Člankom 24. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da ako korisnik smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njezin ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako utvrdi da nema osnove za dopunu i ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

Navedenu zakonsku odredbu tijelo javne vlasti primijenit će u slučaju kada utvrdi da je postupajući po zahtjevu za pristup informacijama korisniku omogućilo pristup svim informacijama koje posjeduje u odnosu na postavljeni zahtjev te nema s obzirom na sadržaj podnesenog zahtjeva za dopunu i ispravak informacije ne proizlazi da je pružena informacija nepotpuna ili netočna.

Stoga je, razmatrajući dokumentaciju u spisu ovog predmeta, u žalbenom postupku utvrđeno je da je tijelo javne vlasti, Karlovačka županija, pravilno provela prvostupanjski postupak te rješenjem KLASA: 008-01/18-01/28, URBROJ: 2133/1-01-03/01-18-04 od 24. rujna 2018. godine odbila zahtjev žalitelja temeljem odredbe članka 23. stavka 5. točka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Naime, Karlovačka županija je odbila predmetni zahtjev za dopunu i ispravak informacije iz razloga što za isti nema osnove, s obzirom da je  postupajući po žaliteljevom zahtjevu za pristup informacijama utvrdila koje informacije posjeduje kao izrađene, a koje se odnose na raspodjelu sredstava Karlovačke županije za potrebe sporta te je žalitelja obavijestilo gdje su iste javno objavljene.

Tijelo javne vlasti u postupku ostvarivanja prava na pristup informacijama dužno je omogućiti pristup onim informacijama koje ima u svom posjedu i za koje ne postoje zakonska ograničenja, a informacije navedene u članku 10. Zakona o pravu na pristup informacijama, tijelo javne vlasti dužno je javno objaviti. Pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, dakle informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku, odnosno zakonska definicija informacije ne uključuje obvezu tijela javne vlasti da izrađuje analize, izvješća i sastavlja odgovore na pitanja, sastavlja izjave, pokreće postupke ili da obavlja dodatne aktivnosti.

Sukladno svemu navedenome, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) odlučeno kao izreci ovog rješenja. 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan