KLASA: UP/II-008-07/18-01/530

URBROJ: 401-01/06-19-4

Zagreb, 18. travnja 2019. godine

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15), povodom žalbe trgovačkog društva Gradnja d.o.o. iz Senja, Petra Preradovića 25, zastupanog po odvjetniku  ......... iz Senja, ........., izjavljene protiv rješenja Grada Senja KLASA: 008-01/18-01/08, URBROJ: 2125-03/03/3-18-03 od 13. lipnja 2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Grada Senja KLASA: 008-01/18-01/08, URBROJ: 2125-03/03/3-18-03 od 13. lipnja 2018. godine.

2.    Odobrava se trgovačkom društvu Gradnja d.o.o. pravo na pristup sljedećim informacijama:

-        Troškovniku, 1. do 24. listu iskaza procijenjenih troškova iz kolovoza 2015. godine - Plaža i šetnica od Škvera do treće drage u Senju, 1. faza profil 09-12/112 m1, Ureda ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju;

-        i 2. listu iskaza procijenjenih troškova iz kolovoza 2015. godine - Plaža i šetnica od Škvera do treće drage u Senju, 1. faza profil 09-12/112 m1, Ureda ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju (sveukupno opetovanje 1. faze);

-        1., 2., 3., 4. i 5. listu iskaza procijenjenih troškova iz kolovoza 2015. godine - Plaža i šetnica od Škvera do treće drage u Senju, 1. faza profil 09-12/112 m1, Javna rasvjeta, Ureda ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju;

-        do 21. listu iskaza procijenjenih troškova iz kolovoza 2015. godine - Plaža i šetnica od Škvera do treće drage u Senju, 1. faza profil 09-12/112 m1, Spremište opreme SO -1, Ureda ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju;

-        do 21. listu iskaza procijenjenih troškova iz kolovoza 2015. godine - Plaža i šetnica od Škvera do treće drage u Senju, 1. faza profil 09-12/112 m1, Ugostiteljski objekt UO -1, Ureda ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju;

-        Odluci Grada Senja o odabiru KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/02-17-19 od 27. prosinca 2017. godine;

-        Zapisniku Grada Senja o pregledu i ocjeni ponuda KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/03/14-17-18 od 27. prosinca 2017. godine;

-        Ugovoru o javnoj nabavi radova Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/02-17-20 od 28. prosinca 2017. godine sklopljenom između Grada Senja kao naručitelja i Zajednice ponuditelja Vodogradnja Rijeka d.o.o., Kukljanovo 314, 51227 Kukljanovo, OIB: 79606812499 i BSK commerce d.o.o., J.P.Kamova 111, 51 000 Rijeka, OIB: 97659538229, kao izvođača;

-        Dodatku Ugovoru o javnoj nabavi radova Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/02-18-25 od 12. siječnja 2018. godine sklopljenom između Grada Senja kao naručitelja i Zajednice ponuditelja Vodogradnja Rijeka d.o.o., Kukljanovo 314, 51227 Kukljanovo, OIB: 79606812499 i BSK commerce d.o.o., J.P.Kamova 111, 51 000 Rijeka, OIB: 97659538229, kao izvođača;

-        Ugovoru o provedbi stručnog nadzora građenja Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/17-01/03, URBROJ: 2125-03/02-18-02 od 17. siječnja 2018. godine sklopljenom između Grada Senja kao naručitelja i Željka Kraljića, Ured ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju, S.S. Kranjčevića 4, Senj, OIB: 29532855364, kao izvršitelja;

-        Ugovoru o pružanju usluge koordinatora II Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/18-01/04, URBROJ: 2125-03/02-18-02 od 17. siječnja 2018. godine sklopljenom između Grada Senja kao naručitelja i Željka Kraljića, Ured ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju, S.S. Kranjčevića 4, Senj, OIB: 29532855364, kao izvršitelja;

-        prijavi početka građenja Grada Senja KLASA: 361-01/18-01/02, URBROJ: 2125-03/02-18-01 od 2. veljače 2018. godine dostavljenoj Ličko-senjskoj županiji, Upravnom odjelu za graditeljstvo,zaštitu okoliša i prirode te komunalno gospodarstvo, Ispostavi Senj;

-        Zahtjevu za odobrenjem nepredviđenih radova trgovačkog društva Vodogradnja Rijeka d.o.o. Kukljanovo, vezano za Ugovor o javnoj nabavi radova Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/02-17-20 od 28. prosinca 2017. godine;

-        Suglasnosti nadzornog inženjera Željka Kraljića na zahtjev izvođača za odobrenjem nepredviđenih radova vezano za Izgradnju plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - II. etapa, od 12. veljače 2018. godine;

-        Obavijesti Grada Senja o uvođenju u posao izvoditelja radova KLASA: 361-01/18-01/02, URBROJ: 2125-03/02-18-02 od 15. veljače 2018. godine;

-        Zapisniku Grada Senja KLASA: 361-01/18-01/02, URBROJ: 2125-03/03/11-18-03 od 16. veljače 2018. godine, sastavljenom povodom uvođenja u posao izvođača radova temeljem ugovora o javnoj nabavi radova Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/02-17-20 od 28. prosinca 2017. godine;

-        Građevinskom dnevniku o uvođenju u posao izvoditelja radova od 19. veljače 2018. godine;

-        Suglasnosti nadzornog inženjera na zahtjev izvođača za odobrenjem nepredviđenih radova od 23. veljače 2018. godine vezano za Izgradnju plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - II. etapa;

-        stranici Zahtjeva Vodogradnje Rijeka d.o.o. za odobrenjem nepredviđenih radova Broj: 527/2018 od 26. veljače 2018. godine;

-        Izvješću nadzornog inženjera o stanju gradilišta br. 02/20180406 vezano za Izgradnju plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - II. etapa od 6. travnja 2018. godine;

-        Izvješću koordinatora II u fazi izvođenja radova broj izvješća: 02/20180331 iz ožujka 2018. godine vezano za Izgradnju plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - II. etapa (koordinatora zaštite na radu u fazi izvođenja);

-        II. Dodatku Ugovoru o javnoj nabavi radova Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/02-18-31 od 19. travnja 2018. godine sklopljenom između Grada Senja kao naručitelja i Zajednice ponuditelja Vodogradnja Rijeka d.o.o., Kukljanovo 314, 51227 Kukljanovo, OIB: 79606812499 i BSK commerce d.o.o., J.P. Kamova 111, 51 000 Rijeka, OIB: 97659538229, kao izvođača;

3.    Djelomično se odobrava trgovačkom društvu Gradnja d.o.o. pravo na pristup preslici:

-        2. stranici Zahtjeva Vodogradnje Rijeka d.o.o. za odobrenjem nepredviđenih radova Broj: 527/2018 od 26. veljače 2018. godine na način da se na istoj prekriju vlastoručni potpisi i imena i prezimena fizičkih osoba koje su izradile, pregledale i potvrdile obračun;

-        Prijavi gradilišta/šumarskog radilišta Ministarstva rada i mirovinskog sustava,  Inspektorata rada, Područnog ureda Rijeka, Ispostave u Senju od 12. ožujka 2018. godine, na način da se na istoj prekrije broj mobitela .........

4.    Odbija se žalba trgovačkog društva Gradnja d.o.o. u preostalom dijelu kao neosnovana.

5.    Nalaže se Gradu Senju da postupi sukladno točkama 2. i 3. izreke ovog rješenja u roku od 8 dana od dana pravomoćnosti ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama trgovačkog društva Gradnja d.o.o. (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 29. svibnja 2018. godine, kojim su zatražene preslike svih isprava iz spisa tijela javne vlasti u vezi sklopljenog Ugovora o javnoj nabavi radova - Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - II. etapa sa društvom Vodogradnja d.o.o. Kukljanovo i BSK commerce d.o.o. Rijeka, temeljem odredbe članka 15. stavka 3. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer postoje osnove sumnje da bi omogućavanje pristupa navedenim informacijama onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje sudskog, upravnog ili drugog pravno uređenog postupka, izvršenje sudske odluke ili kazne, a u osporenom se rješenju kao razlog ograničenja pristupa informacijama navodi i odredba članka 1. stavka 3. istog Zakona.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da rješenje osporava u cijelosti i to zbog pogrešne primjene materijalnog i procesnog prava i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja. Navodi da je predmetnim zahtjevom za pristup informacijama zatražio uvid u dokumentaciju i preslike iz spisa vezano za sklopljeni ugovor o javnoj nabavi radova Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - Ii. Etapa sa društvom Vodogradnja d.o.o. Kukljanovo i BSK commerce d.o.o Rijeka. Nadalje, navodi da mu je umjesto dostave preslika traženih informacija tijelo javne vlasti odbilo zahtjev navodeći kako žalitelj nije bio natjecatelj odnosno ponuditelj  u postupku provedene javne nabave radi sklapanja predmetnog ugovora o javnoj nabavi te isti navod smatra izmišljanjem razloga za odbijanje zahtjeva, s obzirom da se po njegovom mišljenju pristup navedenim informacijama ne može uskratiti po prirodi stvari, jer se radi o javnoj nabavi te je kod navedenog ugovora riječ o raspolaganju značajnim javnim odnosno proračunskim sredstvima Grada Senja, a koja predstavljaju najveće kapitalno ulaganje u 2018. godini. Ističe da bi se izgubio smisao provedbe postupka javne nabave ukoliko navedeni ugovor ne bi bio dostupan javnosti te da bi prvostupanjsko tijelo moralo znati da informacije o raspolaganju javnim sredstvima ne mogu biti tajne. Također, ističe da je u osporenom rješenju pogrešno primijenjena odredba članka 15. stavka 3. točka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, kao razlog za ograničenje pristupa informacijama, iz razloga što činjenica da se vodi neki postupak u pogledu u zahtjevu traženih informacija ne može biti razlog njihove uskrate, s obzirom da je Grad Senj u posjedu istih informacija i iste bi mogla zatražiti bilo koja fizička ili pravna osoba. Žalitelj pri tome ističe i da se izvanparnični postupak koji je naveden u osporenom rješenju i koji se vodi pred Općinskim sudom u Senju pod Posl. brojem: R1-193/18 vodi radi otklanjanja navodnih nedostataka prilikom izvođenja radova od strane Gradnja d.o.o. Senj kao izvođača na temelju drugog ugovora (i to za radove izvedene prije godinu dana) na temelju Ugovora o javnoj nabavi radova izgradnja plaže i šetnica Škver od profila 9 do profila 12, I. faza - II. etapa sklopljenog između Grada Senja i Gradnja d.o.o. Senj dana 16. prosinca 2016. godine, a koji nema veze s dokumentacijom iz postupka javne nabave koja se tražila predmetnim zahtjevom. Osim navedenog, ističe da je izvanparnični postupak na koji se prvostupanjsko tijelo poziva u osporenom rješenju dovršen te i stoga nema nikakvih zapreka da mu se dostave zatražene informacije. Zaključno se ističe i da se prvostupanjsko tijelo pogrešno u osporenom rješenju pozvalo na dostupnost informacija po drugom propisu, obzirom da se u sudskom spisu na koji se pozvalo ne nalaze informacije tražene u predmetnom zahtjevu te u prilogu žalbe dostavlja dokumentaciju iz navedenog izvanparničnog postupka kao dokaz za svoje tvrdnje. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je  osnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 29. svibnja 2018. godine od Grada Senja zatražio preslike svih isprava iz spisa tijela javne vlasti u vezi sklopljenog Ugovora o javnoj nabavi radova - Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I.faza - II. etapa sa društvom Vodogradnja d.o.o. Kukljanovo i BSK commerce d.o.o. Rijeka, a osobito: 1. ugovor, dodatke ugovoru i troškovnik radova; 2. zapisnik o uvođenju u posao izvoditelja radova; 3. zapisnike sa svih koordinacijskih sastanaka između naručitelja i izvoditelja radova te nadzornog inženjera; 4. dopise izvoditelja radova prema naručitelju radova i nadzornom inženjeru; 5. očitovanja nadzornog inženjera; 6. troškovnike za sve nepredviđene radove; i 7. odluke Gradonačelnika Grada Senja i/ili Gradskog vijeća Garda Senja u vezi sa sklopljenim ugovorom i/ili izvođenjem radova.

Također je utvrđeno da je Grad Senj povodom predmetnog zahtjeva donio osporeno rješenje KLASA: 008-01/18-01/08, URBROJ: 2125-03/03/3-18-03 od 13. lipnja 2018. godine kojim je isti odbijen temeljem temeljem odredbe članka 15. stavka 3. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer postoje osnove sumnje da bi omogućavanje pristupa navedenim informacijama onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje sudskog, upravnog ili drugog pravno uređenog postupka, izvršenje sudske odluke ili kazne, a u osporenom se rješenju kao razlog ograničenja pristupa informacijama navodi i odredba članka 1. stavka 3. istog Zakona.

U obrazloženju osporenog rješenja navedeno je kako je nakon provedenog postupka utvrđeno da žalitelj nema pravo na pristup traženim informacijama, pri čemu se ističe da isti nije bio natjecatelj odnosno ponuditelj u predmetnom postupku javne nabave pa nije mogao konzumirati pravo iz članka 310. stavka 1. Zakona o javnoj nabavi (NN 120/16.), kao i da su u zahtjevu tražene informacije u ograničenom obliku dostupne u Elektroničkom oglasniku javne nabave u koji svatko može izvršiti uvid. Također je navedeno da je žalitelju, kao stranci u postupku poznata činjenica da je pred Općinskim sudom u Rijeci, Stalnoj službi u Crikvenici, u tijeku postupak između njega i Grada Senja radi osiguranja dokaza Posl. broj: RI-193/18 u predmetu koji izravno ili neizravno vezan za tražene informacije odnosno vezano za Ugovor o gradnji KLASA: 406-02/17-01/49, URBROJ: 2125-03/02-17-29 koji je zaključen između Grada Senja i žalitelja, a predmet kojeg je bila izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I.faza- II. etapa. Navedeno je da su upravo u pogledu u predmetnom zahtjevu zatraženih informacija činjenična utvrđenja sporna među strankama spora te su predmet sudskog postupka.

U osporenom rješenje je također navedeno da se do odluke došlo nakon provedenog testa razmjernosti i javnog interesa, no uvidom u dostavljenu dokumentaciju spisa predmeta utvrđeno je da ista ne sadrži dokumentaciju iz koje bi proizlazilo je li i na koji način je prvostupanjsko tijelo prije donošenja predmetne odluke provelo test razmjernosti i javnog interesa.

U žalbenom postupku Povjereniku za informiranje dostavljen je spis na nadležno postupanje po žalbi žalitelja te su u prilogu dopisa KLASA: 008-01/18-01/08, URBROJ: 2125-03/03/3-18-07 od 10. listopada 2018. godine, kao nadopuna spisa, dostavljene sljedeće informacije koje su predmet ovog postupka: Troškovnik iz kolovoza 2015. godine - Plaža i šetnica od Škvera do treće drage u Senju, 1. faza profil 09-12/112 m1, Ureda ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju; Iskaz procijenjenih troškova iz kolovoza 2015. godine - Plaža i šetnica od Škvera do treće drage u Senju. 1. faza profil 09-12/112 m1, Ureda ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju (sveukupno opetovanje 1. faze); Iskaz procijenjenih troškova iz kolovoza 2015. godine - Plaža i šetnica od Škvera do treće drage u Senju, 1. faza profil 09-12/112 m1, Javna rasvjeta, Ureda ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju; Iskaz procijenjenih troškova iz kolovoza 2015. godine - Plaža i šetnica od Škvera do treće drage u Senju, 1. faza profil 09-12/112 m1, Spremište opreme SO-1, Ureda ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju; Iskaz procijenjenih troškova iz kolovoza 2015. godine - Plaža i šetnica od Škvera do treće drage u Senju, 1. faza profil 09-12/112 m1, Ugostiteljski objekt UO-1, Ureda ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju; Odluka Grada Senja o odabiru KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/02-17-19 od 27. prosinca 2017. godine; Zapisnik Grada Senja o pregledu i ocjeni ponuda KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/03/14-17-18 od 27. prosinca 2017. godine; Ugovor o javnoj nabavi radova Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 412 I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/02-17-20 od 28. prosinca 2017. godine sklopljen između Grada Senja kao naručitelja i Zajednice ponuditelja Vodogradnja Rijeka d.o.o., Kukljanovo 314, 51227 Kukljanovo, OIB: 79606812499 i BSK commerce d.o.o.. J.P.Kamova 111, 51 000 Rijeka, OIB: 97659538229, kao izvođača; Dodatak Ugovoru o javnoj nabavi radova Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 412 I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/02-18-25 od 12. siječnja 2018. godine sklopljen između Grada Senja kao naručitelja i Zajednice ponuditelja Vodogradnja Rijeka d.o.o., Kukljanovo 314, 51227 Kukljanovo, OIB: 79606812499 i BSK commerce d.o.o.. J.P.Kamova 111, 51 000 Rijeka, OIB: 97659538229, kao izvođača; Ugovor o provedbi stručnog nadzora građenja Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 412 I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/17-01/03, URBROJ: 2125-03/02-18-02 od 17. siječnja 2018. godine sklopljen između Grada Senja kao naručitelja i Željka Kraljića, Ured ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju, S.S. kranjčevića 4, Senj, OIB: 29532855364, kao izvršitelja; Ugovor o pružanju usluge koordinatora II Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 412 I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/18-01/04, URBROJ: 2125-03/02-18-02 od 17. siječnja 2018. godine sklopljen između Grada Senja kao naručitelja i Željka Kraljića, Ured ovlaštenog inženjera građevinarstva u Senju, S.S. kranjčevića 4, Senj, OIB: 29532855364, kao izvršitelja; prijava početka građenja Grada Senja KLASA: 361-01/18-01/02, URBROJ: 2125-03/02-18-01 od 2. veljače 2018. godine dostavljena Ličko-senjskoj županiji, Upravnom odjelu za graditeljstvo,zaštitu okoliša i prirode te komunalno gospodarstvo, Ispostavi Senj; Zahtjev za odobrenjem nepredviđenih radova trgovačkog društva Vodogradnja Rijeka d.o.o. Kukljanovo, vezano za Ugovor o javnoj nabavi radova Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 412 I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/02-17-20 od 28. prosinca 2017. godine; Suglasnost nadzornog inženjera ......... na zahtjev izvođača za odobrenjem nepredviđenih radova vezano za Izgradnju plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 412 I. faza - II. etapa, od 12. veljače 2018. godine;  Obavijest Grada Senja o uvođenju u posao izvoditelja radova KLASA: 361-01/18-01/02, URBROJ: 2125-03/02-18-02 od 15. veljače 2018. godine; Zapisnik Grada Senja KLASA: 361-01/18-01/02, URBROJ: 2125-03/03/11-18-03 od 16. veljače 2018. godine, sastavljen povodom uvođenja u posao izvođača radova temeljem ugovora o javnoj nabavi radova Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 412 I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/02-17-20 od 28. prosinca 2017. godine; Građevinski dnevnik o uvođenju u posao izvoditelja radova od 19. veljače 2018. godine; Suglasnost nadzornog inženjera na zahtjev izvođača za odobrenjem nepredviđenih radova od 23. veljače 2018. godine vezano za Izgradnju plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 412 I. faza - II. etapa; Zahtjev Vodogradnje Rijeka d.o.o. za odobrenjem nepredviđenih radova Broj: 527/2018 od 26. veljače 2018. godine; Izvješće nadzornog inženjera o stanju gradilišta br. 02/20180406 vezano za Izgradnju plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 412 I. faza - II. etapa od 6. travnja 2018. godine; Izvješće koordinatora II u fazi izvođenja radova broj izvješća: 02/20180331 iz ožujka 2018. godine vezano za Izgradnju plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 412 I. faza - II. etapa (koordinatora zaštite na radu u fazi izvođenja); II. Dodatak Ugovoru o javnoj nabavi radova Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 412 I. faza - II. etapa KLASA: 406-01/17-01/49, URBROJ: 2125-03/02-18-31 od 19. travnja 2018. godine sklopljen između Grada Senja kao naručitelja i Zajednice ponuditelja Vodogradnja Rijeka d.o.o., Kukljanovo 314, 51227 Kukljanovo, OIB: 79606812499 i BSK commerce d.o.o.. J.P.Kamova 111, 51 000 Rijeka, OIB: 97659538229, kao izvođača; i Prijava gradilišta/šumarskog radilišta Ministarstva rada i mirovinskog sustava,  Inspektorata rada, Područnog ureda Rijeka, Ispostave u Senju od 12. ožujka 2018. godine.

Stoga je Povjerenik za informiranje u drugostupanjskom postupku izvršio uvid u sadržaj u žalbenom postupku dostavljenih informacija te je razmotrio može li se istima odobriti pristup temeljem odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama.

Sukladno članku 6. Zakona o pravu na pristup informacijama informacije su dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovog Zakona.

Člankom 1. stavkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da se odredbe ovog Zakona ne primjenjuju na stranke u sudskim, upravnim i drugim na zakonu utemeljenim postupcima, kojima je dostupnost informacija iz tih postupaka utvrđena propisom.

Prema članku 15. stavku 3. točki 1. Zakona o pravu na pristup informacijama tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako postoje osnove sumnje da bi njezino objavljivanje onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje sudskog, upravnog ili drugog pravno uređenog postupka, izvršenje sudske odluke ili kazne.

Odredbom 15. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama kojom je propisano da će se preostali dijelovi informacije učiniti dostupnim, ako tražena informacija sadrži podatak koji podliježe ograničenju sukladno stavcima 2. i 3. navedenog članka.

Člankom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, dužno prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Vlasnik informacije iz članka 15. stavka 2. točke 1. ovog Zakona, po prethodno pribavljenom mišljenju Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost, dužan je, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Uvodno se ističe da žalitelj nije bio stranka u predmetnom postupku javne nabave, te istom nije utvrđena dostupnost traženih informacija po posebnom propisu u smislu članka 1. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama. Stoga je u žalbenom postupku zaključeno da se ne može prihvatiti stav prvostupanjskog tijela iz osporenog rješenja odnosno pozivanje na navedenu odredbu Zakona o pravu na pristup informacijama, koji je k tome i kontradiktoran pozivanju istog tijela na zakonski propisano ograničenje pristupa informacijama iz članka članka 15. stavka 3. točka 1.  navedenog Zakona. Naime, tijelo javne vlasti je u postupku po zahtjevu za pristup informacijama prije svega dužno utvrditi da li se na isti zahtjev uopće primjenjuju odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama ili ne, pa ukoliko utvrdi da je u konkretnom slučaju primjenjiva odredba članka 1. stavka 3. istog Zakona, onda ne može odbijati isti zahtjev rješenjem navodeći razloge za ograničenje pristupa informacijama.

Nadalje, iz pobijanog rješenja u bitnom proizlazi da prvostupanjsko tijelo ne može dati navedene podatke iz razloga što se o informacijama koje su predmet ovog postupka vodi sudski postupak odnosno iz razloga što su upravo u pogledu u predmetnom zahtjevu zatraženih informacija činjenična utvrđenja sporna među strankama spora te su predmet sudskog postupka, a navedeni zaključak se ne može prihvatiti iz sljedećih razloga.

Naime, iz dokumentacije u spisu predmeta proizlazi da se sudski postupak na koji se prvostupanjsko tijelo poziva u osporenom rješenju ne vodi u pogledu u predmetnom zahtjevu zatraženih informacija, s obzirom da se u konkretnom slučaju zahtjevom za pristup informacijama traže informacije vezane za sklopljeni Ugovor o javnoj nabavi radova - Izgradnja plaže i šetnice Škver od profila 9 do profila 12, I.faza - II. etapa sa društvom Vodogradnja d.o.o. Kukljanovo i BSK commerce d.o.o. Rijeka. Iz dokumentacije u spisu predmeta razvidno je da se prvostupanjsko tijelo u osporenom rješenju poziva na postupak vezan za predlaganje Grada Senja radi osiguranja dokaza na građevini kao naručitelja radova, radi uočenih nedostataka, vezano za Ugovor o gradnji zaključen dana 6. prosinca 2016. godine Klasa: 406-02/17-01/49, Ur.br. 2125-03/02-17-29 između Grada Senja i žalitelja te njegovih dodataka, a predmet navedenog pravnog posla je bilo izvođenje radova na izgradnji plaže i šetnice od Škvera do Treće drage u Senju od profila 9 do 12, I.faza-II. etapa.

Osim navedenog se ističe da je žalitelj u konkretnom slučaju tražio informacije koje se odnose na raspolaganje javnim sredstvima, koje može tražiti svaka pravna ili fizička osoba, a također se odnosi i na donesene odluke tijela javne vlasti, a koja je u posjedu prvostupanjskog tijela.

U članku 5. Zakona o javnoj nabavi je propisano da su naručitelji javni i sektorski naručitelji.

Člankom 6. stavkom 1. Zakona o javnoj nabavi je propisano da su javni naručitelji:1. Republika Hrvatska, odnosno državna tijela Republike Hrvatske; 2. jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave; 3. tijela javnog prava i 4. udruženja koje je osnovalo jedno ili više tijela iz točaka 1., 2. ili 3. ovoga stavka.

U članku 55. Zakona o javnoj nabavi propisano je da odredbe ovoga poglavlja ne dovode u pitanje primjenu drugih odredaba ovoga Zakona, posebice onih koje se odnose na objavljivanje obavijesti o dodjeli ugovora te na sadržaj odluka i zapisnika koje naručitelj dostavlja gospodarskim subjektima te odredaba posebnih propisa, posebice onih kojima se uređuje pravo na pristup informacijama.

U članku 52. stavku 3. Zakona o javnoj nabavi („Narodne novine”, broj 120/16.) je propisano da gospodarski subjekt ne smije označiti tajnom: cijenu ponude, troškovnik, katalog, podatke u vezi s kriterijima za odabir ponude, javne isprave, izvatke iz javnih registara te druge podatke koji s eprema posebnom zakonu ili podzakonskom propisu moraju javno objaviti ili se ne smiju označiti tajnom.

U Članku 248. stavku 5. Zakona o javnoj nabavi propisano je da iznimno, javni naručitelj ne mora objaviti određene informacije o sklapanju ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma ako bi njihova objava bila protivna odredbama posebnog zakona ili na drugi način bila protivna javnom interesu, ako bi štetila opravdanim poslovnim interesima javnih ili privatnih gospodarskih subjekata ili bi mogla štetiti poštenom tržišnom natjecanju između njih.

Sukladno članku  333. stavku 5. Zakona o javnoj nabavi javni naručitelj obvezan je omogućiti pristup dokumentaciji i ugovorima ili okvirnim sporazumima sukladno zakonu kojim se uređuje pravo na pristup informacijama. Stavkom 6. istog članka propisano je da iznimno od stavka 5. ovoga članka, javni naručitelj može uskratiti pristup određenim dokumentima ili podacima u mjeri i uz uvjete propisane posebnim zakonima kojima se uređuje pravo na pristup informacijama, tajnost podataka te zaštita osobnih podataka.

U članku 10. stavku 1. točki 9. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da su tijela javne vlasti obvezna na internetskim stranicama na lako pretraživ način i u strojno čitljivom obliku objavljivati informacije o postupcima javne nabave, dokumentaciju potrebnu za nadmetanje, informacije o izvršavanju ugovora i druge informacije za koje postoji obveza objavljivanja sukladno zakonu kojim se uređuje javna nabava.

Grad Senj predstavlja tijelo javne vlasti koje je obvezno postupati sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama i Zakonu o javnoj nabavi, te je u njegovom radu potrebno osigurati maksimalnu transparentnost, stoga je u žalbenom postupku zaključeno da se može omogućiti pristup informacijama o sklopljenom ugovoru o javnoj nabavi, odnosno drugoj dokumentaciji iz predmetnog postupka javne nabave. Naime, upravo na temelju navedenog ugovora doći će do potrošnje javnih sredstava u iznosu od najmanje 4.004.481,10 kn, uvećano za pripadajući PDV, a načelo transparentnosti djelovanja tijela javne vlasti podrazumijeva mogućnost da javnost preispituje u koju se svrhu troše javna sredstva. Dakle, javnost ima pravo biti upoznata s činjenicom na što se troše javna sredstva, te se informacije o nabavi javnog naručitelja koji je tijelo javne vlasti u konkretnom slučaju mogu omogućiti žalitelju kako je to navedeno u izreci ovog rješenja, jer je iz istih vidljivo postupanje tijela javne vlasti u provedbi postupaka javne nabave.

Nadalje, s obzirom da predmetne informacije sadrže i određene osobne podatke (imena i prezimena i potpise osoba koje su zaposlenici trgovačkog društva koje je izvođač radova, a koje nisu ovlaštene osobe za zastupanje istog odnosno prema predmetnom ugovoru odgovorne osobe te broj mobitela fizičke osobe), u žalbenom postupku je trebalo ispitati može li žalitelju u cijelosti ili djelomično omogućiti pristup traženim podacima, imajući u vidu odredbu članka 15. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Povjerenik za informiranje smatra da u odnosu na gore navedene podatke, odnosno podatke navedene u točki 3. izreke ovog rješenja (u odnosu na koje je zahtjev odbijen u točki 4. izreke istog) ne prevladava javni interes za omogućavanjem pristupa istim, već prevladava potreba zaštite prava na ograničenje iz članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da bi se omogućavanje pristupa navedenim podacima predstavljalo nepotrebno zadiranje u njihov privatni život, posebno imajući u vidu da se ne radi o odgovornim osobama naručitelja i izvoditelja, iz kojeg razloga je sukladno članku 15. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama trebalo prekriti navedene podatke. Osim toga, iz spisa predmeta ne proizlazi da su se vodile bilo kakve javne rasprave vezano za navedene informacije, niti da se iste odnose na pitanje javnog zdravlja, javne sigurnosti ili zaštite okoliša ili na pitanje raspolaganja javnim sredstvima, a niti je vjerojatno da bi objava tih informacija doprinijela javnom interesu u smislu ostvarivanja temeljnih vrijednosti društvenog poretka i specifičnih načela funkcioniranja tijela javne vlasti kao što su dobro upravljanje, zakonitost, odgovornost, integritet i slično.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Slijedom navedenog, valjalo je sukladno članku 117. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09) u vezi s člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješiti kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan