KLASA: UP/II-008-07/18-01/784

URBROJ: 401-01/04-19-4

Zagreb, 4. ožujka 2019.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe trgovačkog društva Cuspis d.o.o., ........., Zagreb, zastupanog po direktoru ........., izjavljene protiv rješenja Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice, Vinogradska cesta 29, Zagreb, Broj: 1/1-7749/17-2 od 31. kolovoza 2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba trgovačkog društva Cuspis d.o.o.,izjavljena protiv rješenja Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice Broj: 1/1-7749/17-2 od 31. kolovoza 2018. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice Broj: 1/1-7749/17-2 od 31. kolovoza 2018. godine, odbačen je zahtjev za pristup informacijama trgovačkog društva Cuspis d.o.o.,zastupanog po direktoru ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), kojim je tražio dostavu informacija o tome tko je odgovoran za gubitak povijesnih podataka u „Sustavu prijema pacijenata“ i na koji način je to tijelo postupilo prema odgovornim osobama, temeljem članka 23. Zakona o pravu na pristup informacijama jer ne raspolaže traženim informacijama.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj u bitnome navodi da Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice i dalje namjerno potpuno krivo tumači njegov zahtjev, a što je u suprotnosti s člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama te mu je time onemogućen pristup informacijama. Ističe kako se zahtjev od 16. siječnja 2017. godine odnosi na gubitak podataka u sustavu „Sustav prijema pacijenata“ tvrtke Astramedika, dok se u rješenjima Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice od 30. svibnja 2017. godine Broj: 1/1-7747/17- 2 i od 31. kolovoza 2018. godine Broj: 1/1-7749/17-2 kao obrazloženje odbijanja žalbe namjerno navode informacije koje se tiču implementacije bolničkog informacijskog sustava i tužbe koja je podignuta od strane žalitelja, a što nema nikakve veze s informacijama koje on traži te stoga niti ne mogu biti razlozi zbog kojih nema mogućnost pristupu informacijama. Žalitelj navodi kako s obzirom da Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice odbija provesti rješenje Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/17-01/604 od 8. svibnja 2018. godine, traži da se sukladno članku 61., stavku 1 Zakona o pravu na pristup informacijama odgovorna osoba u Kliničkom bolničkom centru Sestre milosrdnice kazni novčanom kaznom od 20.000,00 kn. Nadalje navodi kako smatra da rad javnih institucija mora biti transparentan i da javnost mora znati zbog čega su i čijom krivnjom izgubljeni povijesni medicinski podaci u bolničkom informacijskom sustavu „Sustav prijema pacijenata“ tvrtke Astramedika u Kliničkom bolničkom centru Sestre milosrdnice te kako se postupilo prema odgovornim osobama. Ističe kako mu Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice u niti jednom svom odgovoru nije dao traženu informaciju koju posjeduju već su namjerno davali informacije koje nemaju veze s njegovim upitom. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 16. siječnja 2017. godine, koji je Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice zaprimio dana25. siječnja2017. godine, zatražio od  navedenog tijela javne vlasti dostavu informacija o tome tko je odgovoran za gubitak povijesnih podataka u „Sustavu prijema pacijenata“ i na koji način je to tijelo postupilo prema odgovornim osobama. Nadalje je utvrđeno da je Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice dopisom Broj: I/1-1885/17-2 od 2. siječnja 2017. godine odgovorio žalitelju u bitnome kako se njegov zahtjev sukladno članku 18. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama ne smatra zahtjevom za pristup informacijama, te je žalitelj protiv navedene obavijesti izjavio prigovor čelniku tijela. U svom prigovoru žalitelj navodi kako se ne slaže s odbijanjem njegovog zahtjeva od strane Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice iz razloga što smatra da se njegov zahtjev ne odnosi na ostvarivanje nekog prava ili izvršavanje obveza, niti izradu analize ili tumačenje nekog propisa, a niti je zahtjevom tražio stvaranje nove informacije već dostavu postojeće, te moli te da se njegov zahtjev ponovo razmotri i dostave mu tražene informacije. Također je utvrđeno da se žalitelj podneskom Broj: D-01-03-00080/17 od 3. travnja 2017. godine, koji podnesak je urudžbiran dana 6. travnja 2017. godine, obratio Povjereniku za informiranje navodeći kako je dana 16. siječnja 2017. godine uputio zahtjev za pristup informacijama Kliničkom bolničkom centru Sestre milosrdnice na koji je 10. veljače 2017. godine dobio odgovor da mu se zahtjev odbija, te da se na isti žalio 17. veljače 2017. godine, ali nije dobio odgovor pa u skladu s razgovorom s institucijom Povjerenika za informiranje prosljeđuje cjelokupnu korespondenciju s Kliničkim bolničkim centrom Sestre milosrdnice. Uvidom u spis predmeta nadalje je utvrđeno da je Povjerenik za informiranje, postupajući po zaprimljenom podnesku žalitelja,dopisom KLASA: 008-04/17-01/275, URBROJ: 401-01/03-17-02 od 12. svibnja 2017. godine, između ostalog, zatražio od Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice da odluči o prigovoru žalitelja. Također je utvrđeno da je Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice odlučujući o prigovoru žalitelja donio rješenje Broj: I/1-7749/17-2  od 30. svibnja 2017. godine, kojim je odbio prigovor žalitelja izjavljen protiv obavijesti Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice Broj: I/1-1885/17-2 od 2. siječnja 2017. godine. U obrazloženju citiranog rješenja o prigovoru Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice u bitnom navodi kako u prigovoru žalitelja nisu iznesene nikakve nove činjenice i dokazi koji bi ukazivali da je potrebno ponovno razmotriti obavijest kojom su ga izvijestili, da njegov zahtjev ne smatraju zahtjevom za pristup informacijama u smislu članka 18. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, te da slijedom navedenog ne postoji zakonska osnova temeljem koje bi se trebao uvažiti prigovor žalitelja. Protiv tog rješenja žalitelj je izjavio žalbu Povjereniku za informiranje u kojoj u bitnome navodi da njegov zahtjev i dalje nije ispunjen zbog istih razloga navedenih u podnesku Broj: D-01-03-00080/17, koji je Povjereniku za informiranje uputio 3. travnja 2017. godine. Ističe kako rad javnih institucija mora biti transparentan te smatra da javnost mora znati zbog čega su i čijom krivnjom izgubljeni povijesni medicinski podaci u bolničkom informacijskom sustavu u Kliničkom bolničkom centru Sestre milosrdnice te kako se postupilo prema odgovornim osobama. Također ističe kako je riječ o ozbiljnom problemu i ustrajno odbijanje ravnatelja da javno i transparentno dostavi tražene informacije budi ozbiljnu sumnju u skrivanje nekih informacija i postupaka. Predlaže da se žalba uvaži i poništi rješenje tijela javne vlasti te mu omogući pristup zatraženim informacijama. Navedena žalba dopisom Povjerenika za informiranje KLASA: 008-04/17-01/464, URBROJ: 401-01/03-17-02 od 28. lipnja 2017. godine, u smislu članka 113. Zakona o općem upravnom postupku, dostavljena je Kliničkom bolničkom centru Sestre milosrdnice, koji je o žaliteljevoj žalbi donio rješenje Broj: I/1-7749/17-2 od 13. srpnja 2017. godine, kojim je odbio žalbu žalitelja kao neosnovanu. Dana 8. kolovoza 2017. godine, Povjerenik za informiranje je zaprimo žalbu žalitelja izjavljenu narješenje Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice Broj: I/1-7749/17-2  od 13. srpnja 2017. godine. Uvidom u zaprimljenu žalbu Povjerenik za informiranje utvrdio je kako je citirano rješenje Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice od 13. srpnja 2017. godine nezakonito budući da Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice kao prvostupanjsko tijelo nema zakonske ovlasti odbiti žaliteljevu žalbu. Stoga je rješenjem Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/17-01/604, URBROJ: 401-01/03-17-02 od 21. kolovoza 2017. godine, poništeno rješenje Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice Broj: I/1-7749/17-2 od 13. srpnja 2017. godine i Kliničkom bolničkom centru Sestre milosrdnice, naloženo da Povjereniku za informiranje dostavi spis predmeta. Nadalje, u žalbenom postupku rješenjem Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/17-01/604, URBROJ: 401-01/03-18-5 od 8. svibnja 2018. godine, poništeno je rješenje Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice Broj: I/1-7749/17-2  od 30. svibnja 2017. godine i predmet dostavljen Kliničkom bolničkom centru Sestre milosrdnice na ponovi postupak. U ponovnom postupku Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice donio je rješenje Broj: 1/1-7749/17-2 od 31. kolovoza 2018. godine, kojim je odbacio zahtjev žalitelja temeljem članka 23. Zakona o pravu na pristup informacijama jer ne raspolaže traženim informacijama.

Člankom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama u bitnom je propisano kako se ovim Zakonom uređuje pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti, dok je člankom 5. stavkom 1. točkom 3. navedenog Zakona propisano kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Tijekom žalbenog postupka dopisom Broj: 1/1-6038/17 SP od 5. prosinca 2018. godine Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice izvijestio je Povjerenika za informiranje kako Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice nije provodio postupak utvrđivanja odgovornosti  svojih djelatnika  za gubitak  povijesnih podataka u „Sustavu  prijma pacijenata“, a samim time nije poduzimao nikakve mjere protiv svojih zaposlenika i to s obzirom na činjenica kako smatra da ne postoji nikakva odgovornost djelatnika Kliničkog bolničkog centra Sestre milosrdnice za navedeno. Također se u dopisu navodi kako slijedom navedenog Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice ne posjeduje nikakav dokument ili drugi zapis koji se odnosi na tražene informacije, odluku, zapisnik, rješenje ili slično kojim se utvrđuje odgovornost ili nalažu mjere.

Budući da iz spisa predmeta proizlazi kako Klinički bolnički centar Sestre milosrdnice ne posjeduje tražene informacije, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenik za informiranje je utvrdio da je prvostupanjski postupak pravilno provedeni da je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan