KLASA: UP/II-008-07/18-01/731

URBROJ: 401-01/05-19-2

Zagreb, 23. siječnja 2019.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15), povodom žalbe ......... iz Drinovaca, ........., izjavljene protiv rješenja Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave splitsko-dalmatinske, broj: 511-12-01-UP/I-2/12-2018 od 21. rujna 2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ........., izjavljena protiv rješenja Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave splitsko-dalmatinske, broj: 511-12-01-UP/I-2/12-2018 od 21. rujna 2018. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Pobijanim rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave splitsko-dalmatinske (u daljnjem tekstu: PU splitsko-dalmatinska) odbačen je, temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) kojim traži odgovor na pitanje zašto ......... nije priveden pravdi, s obzirom da tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju niti ima saznanja gdje se informacija nalazi.

Žalitelj je na pobijano rješenje pravovremeno izjavio žalbu, u kojoj u bitnom navodi kako izjavljuje žalbu zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene materijalnog prava. Žalitelj predlaže Povjereniku za informiranje da uvaži njegovu žalbu i neka primora tijelo javne vlasti, PU splitsko-dalmatinsku, da mu omogući pristup zatraženim informacijama.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta je utvrđeno kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 3. rujna 2018. godine zatražio od PU splitsko-dalmatinske odgovor zašto i za čiji  račun i(ili) po čijoj zapovijedi je PU splitsko-dalmatinska odbila do današnjeg dana, mjeseca, godine, uhititi i privesti pravdi ........., rođ. ........., od oca ......... i majke ......... rođ. ........., iz ........., ........., počevši u najmanju ruku od cca 2003. godine pa sve do današnjeg dana, obzirom na itekako poznatu adresu njegova prebivališta, boravišta, stanovanja, življenja i(ili) slično.

Nadalje, utvrđeno je da je postupajući po žaliteljevom zahtjevu za pristup informacijama PU splitsko-dalmatinska donijela rješenje, broj: 511-12-01-UP/I-2/12-2018 od 21. rujna 2018. godine, kojim je odbacila predmetni zahtjev, nakon čega je žalitelj izjavio žalbu Povjereniku za informiranje.

PU splitsko-dalmatinska u obrazloženju pobijanog rješenja navodi kako je u provedenom postupku utvrđeno da ne posjeduje informaciju koju traži korisnik te da je u odnosu na traženo potrebno navesti kako se u okviru nadležnosti ovog tijela javne vlasti poduzimaju mjere i radnje iz nadležnosti koje su normirane zakonima. Tijelo javne vlasti ističe kako ne posjeduje informaciju koju traži korisnik, niti ima saznanja koje tijelo javne vlasti bi posjedovalo informaciju.

U žalbenom postupku potrebno se prvenstveno osvrnuti na sadržaj žaliteljevih podnesaka koji su uvredljivog sadržaja i nisu sukladni načelu međusobnog poštovanja i suradnje koje je propisano člankom 9.a Zakona o pravu na pristup informacijama i u kojem se navodi da se odnosi tijela javne vlasti i korisnika temelje na suradnji i pružanju pomoći te međusobnom uvažavanju i poštivanju dostojanstva ljudske osobe.

Žalitelj, primjerice, kao predmet svojeg zahtjeva za pristup informacijama i predmet žalbe navodi „Srbočetnička korumpirana banda ratnog zločinca i i ubojice Mladena Bajića pod zaštitom PUSD“ te se na još nekoliko mjesta u njegovim podnescima uočava neprimjeren i uvredljiv sadržaj kojemu svakako nije mjesto u službenoj komunikaciji.

Odredbom članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Slijedom navedene zakonske odredbe, koja predstavlja pravni temelj odbacivanja žaliteljevog zahtjeva, dalo bi se zaključiti kako je tijelo javne vlasti ispravno postupilo u prvostupanjskom postupku, budući da ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi, a osim toga, žalitelj u svojoj žalbi nije učinio vjerojatnom okolnost da bi PU splitsko-dalmatinska mogla ili trebala posjedovati zatraženu informaciju.

Odredbom članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Slijedom navedene definicije “informacije”, pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, odnosno informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku, tijelo javne vlasti je posjeduje ili ne posjeduje, odnosno ima ili nema saznanja o njoj.

Drugim riječima, informacija treba biti konkretna, tj. treba biti opredmećena i supstancijalizirana, odnosno može se lako pronaći, jednostavno utvrditi postojanje te u slučaju potrebe dostaviti podnositelju zahtjeva presliku iste.

Uvidom u žaliteljev zahtjev za pristup informacijama razvidno je kako žalitelj ne traži informaciju u materijaliziranom obliku, nego postavlja upit tijelu javne vlasti na koji traži odgovor.

Prvostupanjsko rješenje, međutim, nije nezakonito, budući da tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju u materijaliziranom obliku, stoga je Povjerenik za informiranje u žalbenom postupku utvrdio kako je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali da su oni takvi  da nisu mogli utjecati na konačno rješenje stvari.

Slijedom navedenog, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari, stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2.  Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

Uputa o pravnom lijeku: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan