KLASA:  008-08/15-01/61

URBROJ:  401-01/11-15-02

Zagreb, 13.05.2015.

 

Agencija

Povjerenica za informiranje zaprimila je Vaš upit u kojem Vas u bitnome zanima može li se javno, bez privole zaposlenika, objavljivati popis onih zaposlenika Agencije koji su u pojedinom mjesecu ostvarili pravo na stimulaciju.

Svrha Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13), između ostaloga, djelovati kao instrument u borbi protiv korupcije potičući transparentnost u trošenju javnog novca. Zakonom je tako omogućeno svakom korisniku, domaćoj ili stranoj fizičkoj ili pravnoj osobi, da od tijela javne vlasti, bez navođenja svrhe traženja,  informacije koje se odnose na svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis). To svakako uključuje i sve informacije o trošenju javnih sredstava.

Člankom 16. stavkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije o raspolaganju javnim sredstvima dostupne javnosti i bez provođenja testa razmjernosti i javnog interesa, osim ako informacija ne predstavlja klasificirani podatak.

Dakle, kada bi neki korisnik od Agencije zatražio popis zaposlenika koji su u pojedinom mjesecu ostvarili pravo na stimulaciju, Agencija bi trebala korisniku omogućiti pristup toj informaciji ukoliko vodi takvu evidenciju i takav popis ima izrađen. Osim toga, ta bi informacija trebala biti dostupna i svakom drugom korisniku koji bi istu zatražio jer Zakon o pravu na pristup informacijama propisuje da pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija pripada svim korisnicima na jednak način i pod jednakim uvjetima, a korisnici su ravnopravni u njegovom ostvarivanju.

Stoga smo mišljenja da podaci koji se odnose na bruto plaće, stimulacije, dodatke i druge isplate zaposlenicima tijela javne vlasti predstavljaju podatke koji se odnose na trošenje javnog novca te bi kao takvi trebali biti od javnog interesa i dostupni javnosti. Način na koji će tijelo omogućiti dostupnost tih informacija je na samom tijelu, ali po zahtjevu za pristup informacijama ti se podaci mogu dostaviti. Također smo mišljenja da prilikom vanjske objave, primjerice na Internet stranici tijela, nije nužno objavljivati imena i prezimena nego kriterije ili radna mjesta za koja su utvrđene stimulacije ili drugi dodaci.