KLASA: UP/II-008-07/18-01/481

URBROJ: 401-01/10-18-2

Zagreb, 18. lipnja 2018. godine

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15), povodom žalbe ......... iz Cresa, ........., izjavljene protiv rješenja Grada Cresa, KLASA: UP/I-008-01/18-1/1, URBROJ: 2213/02-03/01-18-2 od 21. svibnja 2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Grada Cresa, KLASA: UP/I-008-01/18-1/1, URBROJ: 2213/02-03/01-18-2 od 21. svibnja 2018. godine kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), kojim je tražio informaciju o hodogramu aktivnosti potrebnih za raspis referenduma za opoziv gradonačelnika te odredbe Statuta Grada Cresa koje uređuju pitanje raspisa referenduma, s obzirom da prvostupanjsko tijelo smatra da tražene informacije ne predstavljaju informacije u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da je prvostupanjsko tijelo suprotno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama odbilo njegov zahtjev. Ističe da mu je dostavljen Statut Grada Cresa kojim je u članku 17. regulirano raspisivanje referenduma. Dalje navodi da žalbu ulaže zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene zakona. Smatra da prvostupanjsko tijelo mora imati propisani hodogram s obrascima. Predlaže da se žalba prihvati.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 08. svibnja 2018. godine od prvostupanjskog tijela tražio informaciju o hodogramu aktivnosti potrebnih za raspis referenduma za opoziv gradonačelnika, te koje odredbe Statuta Grada Cresa uređuju pitanje raspisa referenduma.

U žalbenom postupku Povjerenici za informiranje dostavljen je spis na nadležno postupanje.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Prema članku 5. stavku 1. točki 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Sukladno članku 18. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama ne smatra se zahtjevom za pristup informacijama traženje uvida u cjelokupni spis predmeta, objašnjenja ili uputa vezanih uz ostvarivanja nekog prava ili izvršavanje obveze, izrade analize ili tumačenje nekog propisa, kao ni stvaranje nove informacije.

Iz obrazloženja pobijanog rješenja u bitnom proizlazi da prvostupanjsko tijelo smatra da tražene informacije ne predstavljaju informacije u smislu odredbe članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Uvidom u članak 17. stavak 2. Statuta Grada Cresa od 23. srpnja 2009. godine, a koji je izmijenjen Odlukom o izmjenama i dopunama Statuta Grada Cresa 19. ožujka 2013. godine, te Odlukom o izmjenama i dopunama Statuta Grada Cresa od 20. veljače 2018. godine, koje je prvostupanjsko tijelo dostavilo žalitelju, a što žalitelj u žalbi ne osporava, utvrđeno je da je istim propisano da referendum za opoziv gradonačelnika i njegova zamjenika može predložiti 20% od ukupnog broja birača Grada Cresa te 2/3 članova Gradskog vijeća. Prema stavku 3. navedenog članka propisano je da predsjednik Gradskog vijeća dostavlja zaprimljeni prijedlog propisanog broja birača u roku od 30 dana od dana zaprimanja prijedloga središnjem tijelu državne uprave nadležnom za lokalnu i područnu samoupravu radi utvrđenja da li je prijedlog podnesen od potrebnog broja birača. Stavkom 4. navedenog članka propisano je da ako središnje tijelo državne uprave nadležno za lokalnu i područnu samoupravu utvrdi da je prijedlog podnesen od potrebnog broja birača, Gradsko vijeće raspisuje referendum u roku od 30 dana od dana zaprimanja odluke središnjeg tijela države uprave.

Napominje se da je navedena odredba sukladna članku 41.b Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, 33/01, 60701, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17).

Slijedom navedenog, u nastavku postupka treba utvrditi predstavlja li hodogram aktivnosti za raspis referenduma informaciju u smislu članka 5. stavka 1. točka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da je prvostupanjsko tijelo prihvatilo zahtjev žalitelja u dijelu u kojem traži odredbe Statuta Grada Cresa o raspisivanju referenduma.

Uzimajući u obzir navode žalbe žalbe žalitelja, može se zaključiti da žalitelj traži od prvostupanjskog tijela informaciju koje je radnje potrebno provesti radi provedbe referenduma radi opoziva gradonačelnika, a što u bitnom predstavlja traženje tumačenja propisa sukladno članku 18. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, što pravilno zaključuje i prvostupanjsko tijelo u svom rješenju.

Osim toga, ukazuje se žalitelju na činjenicu da je procedura prikupljanja potpisa za raspisivanje referenduma detaljno propisana odredbama članaka 8.a do 8.g Zakona o referendumu i drugim oblicima sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne i područne samouprave („Narodne novine, 33/96, 92/01, 44/06, 58/06, 69/07, 38/09, 100/16 i 73/17), dok je postupak nakon prikupljanja potpisa uređen gore citiranim odredbama Statuta Grada Cresa i Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, ovisno o tome tko daje inicijativu za pokretanje referenduma.

Slijedom navedenog, proizlazi da su aktivnosti koje su potrebne za raspisivanje referenduma detaljno propisane navedenim zakonima, iz kojeg razloga je pravilno prvostupanjsko tijelo utvrdilo da „hodogram aktivnosti“ ne predstavlja informaciju u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Slijedom navedenog, temeljem članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku riješeno je kao u izreci.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:

Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                            POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                            dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.