KLASA: 008-08/14-01/100

URBROJ: 401-01/04-14-03

Zagreb, 04.04.2014.

 

Tijelo državne uprave

Povjerenica za informiranje zaprimila je Vaš upit vezan za zahtjev za pristup informacijama kojim je tražen popis izdanih suglasnosti za prodaju alkoholnih pića na prigodnim manifestacijama u 2008., 2009., 2010., 2011., 2012. i 2013. godini od strane ustrojstvenih jedinica Područnih carinskih uprava. Navodite da su zatražene informacije podaci iz evidencija koje vodi Carinska uprava te da bi temelj za odbijanje zahtjeva bio članak 30. stavak 2. Zakona o carinskoj službi („Narodne novine“, broj 68/13. i 30/14.), s obzirom na zaštitu osobnih i drugih podataka te s obzirom da se podaci pohranjeni u evidencijama mogu koristiti u znanstvene i statističke svrhe u skladu s posebnim propisima.

S obzirom na navedeno, očitujemo se sljedeće.

Uvidom u  dostavljenu dokumentaciju razvidno je da zatražene suglasnosti  ne sadrže samo imena i prezimena fizičkih osoba već i nazive obrta i OPG-a. Zakon o zaštiti osobnih podataka štiti samo osobne podatke fizičkih osoba, stoga u pogledu naziva obrta i OPG-a nema mjesta zaštiti temeljem Zakona o zaštiti osobnih podataka.

U odnosu na OIB-e, utvrđeno je da se isti odnose na fizičke osobe.

Imena i prezimena osoba koja su dobila suglasnosti za prodaju alkoholnih pića na prigodnim manifestacijama, kao i njihovi OIB-i jesu osobni podaci. U članku 15. stavku 2. točki 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka. Prije donošenja odluke u takvim slučajevima tijelo javne vlasti treba sukladno članku 16. Zakona o pravu na pristup informacijama provesti test razmjernosti i javnog interesa. Test razmjernosti i javnog interesa podrazumijeva da tijelo javne vlasti, kada rješava konkretni zahtjev za pristup informacijama koje su iz kategorije izuzetaka iz članka 15. stavka 2. i 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, procijeni hoće li omogućavanje tih informacija biti u interesu javnosti i hoće li od njihovog  omogućavanja  biti više koristi nego štete po zaštićene interese iz navedenog članka Zakona. Kako bi tijelo javne vlasti došlo do odluke, potrebno je pronaći ravnotežu između suprotstavljenih razloga, na temelju pojedinih okolnosti slučaja.

Kod rješavanja zahtjeva za pristup informacijama tijela javne vlasti trebaju razmotriti i mogućnost djelomičnog omogućavanja informacija. Naime, člankom 15. stavkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da ako tražena informacija sadrži i podatak koji podliježe ograničenju iz stavka 2. i 3. ovog članka, preostali dijelovi informacije učinit će se dostupnim. Dakle, na zatraženim informacijama mogu se prekriti određeni podaci npr. njihovim zacrnjivanjem, a drugi učiniti dostupnima.

Napominjemo da Povjerenica za informiranje rješava o žalbi protiv prvostupanjskog rješenja donesenog povodom zahtjeva za pristup informacijama te u konkretnom slučaju ne može dati uputu kako riješiti predmetni zahtjev.