KLASA: UP/II-008-07/18-01/144

URBROJ: 401-01/10-18-3

Zagreb, 24. svibnja 2018. godine

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15), povodom žalbe ......... iz Đurmanca, ........., izjavljene protiv rješenja Zagorske razvojne agencije d.o.o., BROJ: 210/26-17-02/02 od 15. studenog 2017. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Zagorske razvojne agencije d.o.o., BROJ: 210/26-17-02/02 od 15. studenog 2017. godine u dijelu u kojem žalitelju nije omogućen pristup tekstu natječaja za radno mjesto stručnog suradnika u Odjelu za strateško planiranje i razvojne projekte od 02. listopada 2017. godine, Prijavi potrebe za radnikom – Obrazac PR za radno mjesto stručnog suradnika u Odjelu za strateško planiranje i razvojne projekte, Odluci o zapošljavanju na određeno vrijeme, Broj: 201/68-17-02/01 od 29. rujna 2017. godine, Obrascu S-1, prijava potrebe za profesionalnom selekcijom od 02. listopada 2017. godine i Odluci o imenovanju Povjerenstva za provedbu natječaja za prijam stručnog suradnika u Odjelu za strateško planiranje i razvojne projekte, Broj: 201/68-17-02/94 od 16. listopada 2017. godine.

2.    Odobrava se ......... pravo na pristup preslici teksta natječaja za radno mjesto stručnog suradnika u Odjelu za strateško planiranje i razvojne projekte od 02. listopada 2017. godine, Prijavi potrebe za radnikom – Obrazac PR za radno mjesto stručnog suradnika u Odjelu za strateško planiranje i razvojne projekte, Odluci o zapošljavanju na određeno vrijeme, Broj: 201/68-17-02/01 od 29. rujna 2017. godine, Obrascu S-1, prijava potrebe za profesionalnom selekcijom od 02. listopada 2017. godine i Odluci o imenovanju Povjerenstva za provedbu natječaja za prijam stručnog suradnika u Odjelu za strateško planiranje i razvojne projekte, Broj: 201/68-17-02/94 od 16. listopada 2017. godine.

3.    Odbija se žalba ......... u preostalom dijelu kao neosnovana.

4.    Nalaže se Poduzetničkom centru Krapinsko-zagorske županije d.o.o. (ranije Zagorska razvojna agencija d.o.o.) da postupi sukladno točki 2. izreke ovog rješenja u roku od 30 dana od dana primitka ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), koji je tražio cjelokupnu dokumentaciju iz natječajnog postupka za radno mjesto stručni suradnik - jedan radnik na određeno vrijeme u Odjelu za strateško planiranje i razvojne projekte, temeljem članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da prvostupanjsko tijelo smatra da u konkretnom slučaju ne postoji javni interes, već preteže potreba zaštite osobnih podataka, s obzirom da je predmetni natječaj poništen.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da podnosi žalbu protiv rješenja u cijelosti. Smatra da po Ustavu RH i zakonu ima pravo na tražene dokumente. Također traži da se sankcioniraju odgovorne osobe prvostupanjskog tijela zbog nedostavljanja navedene dokumentacije. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je djelomično osnovana.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 13. studenog 2017. godine tražio uvid u kompletnu natječajnu dokumentaciju za svakog prijavljenog kandidata po raspisanom natječaju za radno mjesto „stručni suradnik-jedan radnik na određeno vrijeme u Odjelu za strateško planiranje i razvojne projekte (natječaj koji je objavljen na web stranici Hrvatskog zavoda za zapošljavanje 2. listopada 2017. godine), te omogućavanje dobivanja preslika odgovarajućih dokumenata vezano uz navedeni natječaj.

U žalbenom postupku Povjerenici za informiranje dostavljen je spis na nadležno postupanje po žalbi žalitelja.

Uvodno se ističe da je uvidom u sudski registar utvrđeno da  je prvostupanjsko tijelo izvršilo promjenu naziva tvrtke u Poduzetnički centar Krapinsko-zagorske županije d.o.o.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Odredbom članka 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Odredbom članka 15. stavkom 2. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje zaštita osobnih podataka

Člankom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, dužno je prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Vlasnik informacije iz članka 15. stavka 2. točke 1. ovog Zakona, po prethodno pribavljenom mišljenju Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost, dužan je, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Test razmjernosti i javnog interesa je procjena razmjernosti između razloga za omogućavanje pristupa informaciji i razloga za ograničenje te omogućavanje pristupa informaciji ako prevladava javni interes.

Iz obrazloženja pobijanog rješenja u bitnom proizlazi da prvostupanjsko tijelo smatra, s obzirom na to da je predmetni natječaj poništen, da ne postoji javni interes za dokumentacijom neizabranih kandidata, već prevladava potreba zaštite prava na ograničenje iz članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Posebno se ističe da iz Odluke prvostupanjskog tijela, Broj: 201/68-17-02/108 od 09. studenog 2017. godine proizlazi da prvostupanjsko tijelo objavljuje poništenje natječaja objavljenog na web-stranici Hrvatskog zavoda za zapošljavanje i web-stranici Zagorske razvojne agencije d.o.o. za popunjavanje radnog mjesta stručnog suradnika u Odjelu za strateško planiranje i razvojne projekte – 1 radnik na određeno vrijeme, koja Odluka je javno dostupna na linku http://www.zara.hr/files/file/poni%C5%A1tenje_natje%C4%8Daja.pdf.

Slijedom navedenog, zaključak prvostupanjskog tijela vezano za dokumentaciju neizabranih kandidata prihvaća i Povjerenica za informiranje, s obzirom da za dokumentaciju neizabranih kandidata ne prevladava javni interes, jer se ne radi o osobama zaposlenima u tijelima javne vlasti koje će biti plaćene iz javnih sredstava, već prevladava potreba zaštite prava na ograničenje iz članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Osim toga, također se ističe da iz spisa predmeta ne proizlazi da su se vodile bilo kakve javne rasprave vezano za dokumentaciju neizabranih kandidata, predmetne informacije ne odnose se na pitanja javnog zdravlja, javne sigurnosti ili zaštite okoliša, niti na pitanje raspolaganje javnim sredstvima, niti je vjerojatno da bi objava traženih informacija doprinijela javnom interesu u smislu ostvarivanja temeljnih vrijednosti društvenog poretka i specifičnim načelima funkcioniranja tijela javne vlasti (kao što su dobro upravljanje, zakonitost, odgovornost, integritet) pa se ne mogu niti prihvatiti žalbeni navodi žalitelja kojim poziva na zaštitu javnog interesa.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Slijedom navedenog, temeljem članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku riješeno je kao pod točkom 3. izreke.

Međutim, pri donošenju osporenog rješenja prvostupanjsko tijelo gubi iz vida činjenicu da natječajnu dokumentaciju ne čini samo dokumentacija kandidata, već i dokumentacija iz koje je vidljivo postupanje tijela javne vlasti.

U žalbenom postupku Povjerenici za informiranje dostavljena je sljedeća dokumentacija: tekst natječaja za radno mjesto stručnog suradnika u Odjelu za strateško planiranje i razvojne projekte, Prijava potrebe za radnikom – Obrazac PR za radno mjesto stručnog suradnika u Odjelu za strateško planiranje i razvojne projekte, Odluka o zapošljavanju na određeno vrijeme, Broj: 201/68-17-02/01 od 29. rujna 2017. godine, Obrazac S-1, prijava potrebe za profesionalnom selekcijom od 02. listopada 2017. godine i Odluka o imenovanju Povjerenstva za provedbu natječaja za prijam stručnog suradnika u Odjelu za strateško planiranje i razvojne projekte, Broj: 201/68-17-02/94 od 16. listopada 2017. godine.

U odnosu na navedenu dokumentaciju, Povjerenica za informiranje smatra da bi radi ostvarivanja načela transparentnosti postupka natječaja trebalo omogućiti pravo na pristup gore navedenoj natječajnoj dokumentaciji u cijelosti, posebno imajući u vidu činjenicu da ista ne sadržava zakonska ograničenja iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama, te je kroz iste vidljiv način postupanja tijela javne vlasti.

Posebno se ističe da je u sličnoj pravnoj situaciji, u kojoj nitko od kandidata nije bio izabran na natječaju, Visoki upravni sud Republike Hrvatske u presudi broj: UsII-49/18 od 11. travnja 2018. godine potvrdio stajalište Povjerenika za informiranje da javnost ima pravo uvida u onaj dio natječajne dokumentacija koji se ne odnosi na kandidate u postupku, jer isto predstavlja ostvarivanje načela transparentnosti u djelovanju tijela javne vlasti u natječajnom postupku.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Slijedom navedenog, valjalo je sukladno članku 117. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09) u vezi s člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješiti kao pod točkom 1., 2. i 4. izreke.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.