KLASA: UP/II-008-07/18-01/173

URBROJ: 401-01/06-18-4

Zagreb, 7.5.2018. godine

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe udruge Pravi prijatelj Krapinsko-zagorske županije, zastupane po predsjedniku ......... iz Đurmanca, ......... (dalje u tekstu: žalitelj), izjavljene protiv rješenja Krapinsko-zagorske županije, KLASA: UP/I-008-02/18-01/03, URBROJ: 2140/01-04-18-1 od 13.2.2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba udruge Pravi prijatelj Krapinsko-zagorske županije, zastupane po predsjedniku ........., izjavljena protiv rješenja Krapinsko-zagorske županije, KLASA: UP/I-008-02/18-01/03, URBROJ: 2140/01-04-18-1 od 13.2.2018. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem je u točki 1. izreke istog odobren pristup informaciji udruzi Pravi prijatelj Krapinsko-zagorske županije, zastupanoj po predsjedniku ......... (dalje u tekstu: žalitelj) dostavom preslike Odluke o osnivanju i imenovanju članova/članica Povjerenstva za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta Javnog natječaja za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2018. godini, u točki 2. izreke djelomično odbijen zahtjev za pristup informacijama žalitelja, u dijelu u kojem je tražio dokumentaciju iz koje je vidljiv sastav Povjerenstva za ocjenjivanje prijava pristiglih na javni natječaj za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2018. godini Klasa: 320-01/18-01/02, URBROJ: 2140/01-02-18-4 od 10.1.2018. godine, temeljem članka 15. stavka 2. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da prvostupanjsko tijelo smatra da navedena informacija predstavlja poslovnu tajnu. Također, osporenim rješenjem je odbačen zahtjev žalitelja u preostalom dijelu, s obzirom da tijelo javne vlasti ne posjeduje zatražene informacije.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da podnosi žalbu protiv rješenja u cijelosti. Smatra da po Ustavu RH i zakonu ima pravo na u predmetnom zahtjevu zatražene dokumente. Također traži da se sankcioniraju odgovorne osobe prvostupanjskog tijela zbog nedostavljanja navedene dokumentacije. Žalitelj od Povjerenice za informiranje traži da poništi osporeno rješenje te na taj način omogući transparentnost vrednovanja odnosno ocjenjivanja prijavljenih projekata na javnim pozivima i natječajima te raspodjelu i trošenje proračunskih financijskih sredstava Krapinsko-zagorske županije. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 29.1.2018. godine tražio sljedeće informacije: 1. preslike svih dokumenata iz kojih je vidljiv sastav Povjerenstva za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta (svi imenovani članovi i svi zamjenici članova) i sastav Povjerenstva za ocjenjivanje prijava (svi imenovani članovi i svi zamjenici članova) pristiglih na javni poziv udrugama za prijavu programa i projekata usmjerenih očuvanju digniteta i promicanju istine o Domovinskom ratu, psihološkom i socijalno osnaživanju te podizanju kvalitete življenja hrvatskih branitelja na području Krapinsko-zagorske županije, Klasa: 007-02/18-01/02, Urbroj: 2140/01-02-18-3 od 10.1.2018. godine (http://www.kzz.hr/poziv-programi-branitelji-2018) te iznos propisane naknade po svakom članu (i zamjeniku) navedenih povjerenstava; 2. preslike svih dokumenata iz kojih je vidljiv sastav Povjerenstva za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta (svi imenovani članovi i svi zamjenici članova) i sastav Povjerenstva za ocjenjivanje prijava (svi imenovani članovi i svi zamjenici članova) pristiglih na natječaj za prijavu programa i projekata udruga u području prevencije zdravlja, skrbi o mladima i ranjivim skupinama te ljudskih prava, demokratizacije i razvoja civilnog društva, Klasa: 007-02/18-01/03, Urbroj: 2140/01-02-18-3 od 11.1.2018. godine (http://www.kzz.hr/udruge-prevencija-zdravlja-mladi-ranjive-skup-2018) te iznos propisane naknade po svakom članu (i zamjeniku) navedenih povjerenstava; 3. preslike svih dokumenata iz kojih je vidljiv sastav Povjerenstva za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta (svi imenovani članovi i svi zamjenici članova) i sastav Povjerenstva za ocjenjivanje prijava (svi imenovani članovi i svi zamjenici članova) pristiglih na javni natječaj za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2018. godini, Klasa: 320-01/18-01/02, Urbroj: 2140/01-02-18-4 od 10.1.2018. godine (http://www.kzz.hr/natjecaj-financiranje-programa-poljo-udruga-2018) te iznos naknade po svakom članu (i zamjeniku) navedenih povjerenstava; 4. presliku važećeg Poslovnika Povjerenstva za ocjenjivanje prijava na javni natječaj ili javni poziv; i 5. preslike svih izjava o nepristranosti i povjerljivosti svih članova (i zamjenika) Povjerenstva za ocjenjivanje prijava na javni natječaj ili javni poziv. Moli da se za sve točke zahtjeva kao početni datumi uzmu datumi nastajanja odgovarajućih dokumenata te svi ostali potrebni datumi sve do dana uručivanja odnosno datuma slanja zahtijevane dokumentacije.

Također je utvrđeno da je Krapinsko-zagorska županija, nakon provedenog testa razmjernosti, o kojem u spisu postoji službena bilješka KLASA: 008-02/18-01/07, URBROJ: 2140/01-04-18-6 od 12.2.2018. godine, po predmetnom zahtjevu donijela osporeno rješenje KLASA: UP/I-008-02/18-01/03, URBROJ: 2140/01-04-18-1 od 13.2.2018. godine, kojim je u točki 1. izreke odobren pristup informaciji dostavom preslike Odluke o osnivanju i imenovanju članova/članica Povjerenstva za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta Javnog natječaja za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2018. godini, u točki 2. izreke djelomično odbijen zahtjev za pristup informacijama žalitelja, u dijelu u kojem je tražio dokumentaciju iz koje je vidljiv sastav Povjerenstva za ocjenjivanje prijava pristiglih na javni natječaj za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2018. godini Klasa: 320-01/18-01/02, URBROJ: 2140/01-02-18-4 od 10.1.2018. godine, temeljem članka 15. stavka 2. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da prvostupanjsko tijelo smatra da navedena informacija predstavlja poslovnu tajnu., a u točki 3. odbačen zahtjev žalitelja u preostalom dijelu, temeljem odredbe članka 23. stavka 4. navedenog Zakona, s obzirom da tijelo javne vlasti ne posjeduje zatražene informacije.

Iz obrazloženja osporenog rješenja proizlazi da je Krapinsko-zagorska županija u prvostupanjskom postupku utvrdila da je vezano za informaciju koja je zatražena u točki 1. i 2. predmetnog zahtjeva, natječaji u tijeku te da nisu još imenovana Povjerenstva za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta i Povjerenstva za ocjenjivanje prijava te će se tek imenovati odnosno da ne posjeduju zatraženu informaciju. Iz istog je obrazloženja razvidno da je u odnosu na točku 4. i 5. predmetnog zahtjeva također utvrđeno neposjedovanje informacija, s pojašnjenjem da se Poslovnici o radu Povjerenstava donose na konstituirajućoj sjednici Povjerenstava te kako isti nisu još doneseni, kao što nisu potpisane niti Izjave o nepristranosti i povjerljivosti članova. Osim navedenog, istaknuto je da članovi Povjerenstava ne primaju naknade za svoj rad, pa je slijedom utvrđenih činjenica u pogledu točaka 1., 2., 4. i 5. odbačen predmetni zahtjev žalitelja.

Nadalje, iz osporenog rješenja proizlazi da je u prvostupanjskom postupku utvrđeno da tijelo javne vlasti posjeduje informacije koje su se tražile u točki 3. predmetnog zahtjeva te je zaključeno kako se može omogućiti pristup Odluci o osnivanju i imenovanju članova/članica Povjerenstva za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta Javnog natječaja za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2018. godini, dok je zahtjev odbijen u pogledu Odluke o osnivanju i imenovanju članova/članica Povjerenstva za ocjenjivanje prijava na Javni natječaj za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2018. godini, KLASA: 320-01/18-01/16, URBROJ: 2140/01-02-18-3 od 29.1.2018. godine

U žalbenom postupku Povjerenici za informiranje dostavljen je spis na nadležno postupanje po žalbi žalitelja te su kao predmetne informacije dostavljene: Odluka o osnivanju i imenovanju članova/članica Povjerenstva za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta Javnog natječaja za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2018. godini, KLASA: 320-01/18-01/15, URBROJ: 2140/01-02-18-2 od 26.1.2018. godine i Odluka o osnivanju i imenovanju članova/članica Povjerenstva za ocjenjivanje prijava na Javni natječaj za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2018. godini, KLASA: 320-01/18-01/16, URBROJ: 2140/01-02-18-3 od 29.1.2018. godine.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Odredbom članka 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Odredbom članka 15. stavkom 2. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija poslovna ili profesionalna tajna, sukladno zakonu.

Člankom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, dužno je prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Vlasnik informacije iz članka 15. stavka 2. točke 1. ovog Zakona, po prethodno pribavljenom mišljenju Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost, dužan je, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Test razmjernosti i javnog interesa je procjena razmjernosti između razloga za omogućavanje pristupa informaciji i razloga za ograničenje te omogućavanje pristupa informaciji ako prevladava javni interes.

Ispitivanjem pravilnosti provedenog testa razmjernosti i javnog interesa prvostupanjskog tijela, u drugostupanjskom postupku su uzete u obzir odredbe relevantnih propisa kojima je uređen postupak predmetnog natječaja - Uredba o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge („Narodne novine”, broj 26/15.) i Pravilnik o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge na području Krapinsko-zagorske županije („Službeni glasnik Krapinsko-zagorske županije”, broj 30A/15.).

Također, uzeti su u obzir i naputci iz Priručnika za postupanje u primjeni Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge, Verzije 2.0 iz lipnja 2017. godine, koji je vezano za provedbu natječaja u kojima sudjeluju udruge javno objavljen na internetskoj stranici Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske. U navedenom priručniku je, između ostalog, navedeno da se ni na koji način ne smije utjecati na rad članova ocjenjivačkog Povjerenstva te da je, kako bi se stručnjake koji sudjeluju u postupku ocjenjivanja projekata i programa zaštitilo od bilo kakvih pritisaka, davatelj financijskih sredstava dužan podatke o sastavu ocjenjivačkog povjerenstva ili stručnih radnih skupina za ocjenu čuvati kao poslovnu tajnu najmanje do trenutka objave rezultata natječaja. Također, uvidom u obrasce koji su objavljeni na internetskoj stranici Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske, utvrđeno je da se u oglednim primjerima obrazaca koji su dostupni uz navedeni priručnik nalazi i ogledni primjerak Poslovnika Povjerenstva za procjenu prijavljenih programa i/ili projekata, u kojem je u članku 7. stavku 2. istoga navedeno da prijedlozi Povjerenstva i imena članova/ica Povjerenstva mogu postati javni tek nakon objave rezultata natječaja.

Izvršenim uvidom u odredbe Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge, Pravilnika o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge na području Krapinsko-zagorske županije, utvrđeno je da u istima nema odredbi koje bi podatke o članovima izabranih povjerenstava određivale kao poslovnu tajnu.

Osim navedenog, iz samih predmetnih informacija - Odluka vidljivo je da je u istima navedeno kako stupaju na snagu danom donošenja i da će se objaviti u „Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije”. S obzirom da je uvidom u javno objavljene informacije utvrđeno je da se odluke o izabranim članovima različitih povjerenstava objavljuju u „Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije” odnosno da su Odluke o izboru članova Povjerenstava vezano za Javni natječaj za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2017. godini u istom objavljene, iz navedenog je razvidno da u konkretnom slučaju nije primjenjiva odredba ograničenja informacija navedena u članku 15. stavku 2. točki 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, bez obzira na naputke iz gore navedenog Priručnika.

Naime, odredbom članka 19. stavka 1. Zakona o zaštiti tajnosti podataka („Narodne novine“, broj 108/96.) je propisano da poslovnu tajnu predstavljaju podaci koji su kao poslovna tajna određeni zakonom, drugim propisom ili općim aktom trgovačkog društva, ustanove ili druge pravne osobe, a koji predstavljaju proizvodnu tajnu, rezultate istraživačkog ili konstrukcijskog rada te druge podatke zbog čijeg bi priopćavanja neovlaštenoj osobi mogle nastupiti štetne posljedice za njezine gospodarske interese. Stavak 2. istog članka Zakona propisuje da se općim aktom ne može odrediti da se svi podaci koji se odnose na poslovanje pravne osobe smatraju poslovnom tajnom niti se poslovnom tajnom mogu odrediti podaci čije priopćavanje nije razložno protivno interesima te pravne osobe.

S obzirom na navedenu zakonsku odredbu te činjenicu da se odluke tijela javne vlasti moraju i javno objavljivati sukladno odredbi članka 10. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz navedenog je razvidno da se na predmetne informacije ne može primijeniti zakonsko ograničenje pristupa informacijama zbog poslovne tajne.

Međutim, uzimajući u obzir narav zatraženih informacijama te gore navedene propise koji reguliraju postupak provedbe natječaja, kao i mogućnost vršenja pritisaka na članove Povjerenstva u tijeku natječajnog postupka, razmotrena je mogućnost ograničenja informacija iz članka 15. stavka 3. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Člankom 8. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija pripada svim korisnicima na jednak način i pod jednakim uvjetima, te da su korisnici ravnopravni u njegovom ostvarivanju.

Odredbom članka 9. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da korisnik koji raspolaže informacijom sukladno ovom Zakonu, ima pravo tu informaciju javno iznositi.

Člankom 15. Zakona o pravu na pristup informacijama propisana su ograničenja prava na pristup informacijama. Stavkom 3. točkom 1. navedenog članka Zakona propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako postoje osnove sumnje da bi njezino objavljivanje onemogućilo učinkovito neovisno i nepristrano vođenje sudskog upravnog ili drugog pravno uređenog postupka, izvršenje sudske odluke ili kazne.

Uvidom u sadržaj internetske stranice Krapinsko-zagorske županije, utvrđeno je da se u Rubrici - Važni dokumenti i publikacije, Podrubrici - Dodijeljene potpore, donacije i sponzorstva, pod naslovom - Podaci o dodijeljenim bespovratnim sredstvima, sponzorstvima, donacijama ili drugim pomoćima, objavljuju informacije o navedenom te da su do sada iste objavljene za 2013., 2014., 2015., 2016. i 2017. godinu. Uvidom u objavljene informacije utvrđeno je da su iste objavljene na način da su po Upravnim odjelima u čiji djelokrug rada spadaju dodijeljene potpore, prema rednim brojevima objavljena imena i prezimena fizičkih osoba i nazivi pravnih osoba, iznosi potpora, nazivi potpora te razlozi za dodjeljivanje istih. Također je utvrđeno da su podaci za 2016. i 2017. godinu objavljeni u dva dijela odnosno na polugodišnjoj razini. Osim navedenog, utvrđeno je da se odluke o izabranim članovima različitih povjerenstava objavljuju u Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije na navedenoj internetskoj stranici. Međutim, utvrđeno je da se u nekim slučajevima objavljuju odmah nakon što je Povjerenstvo imenovano, a u nekim slučajevima nakon dovršetka natječajnog postupka. Vezano za predmetni natječaj, uvidom u podatke koji su objavljeni u Službenom glasilu Krapinko-zagorske županije, utvrđeno je da u vrijeme podnošenja predmetnog zahtjeva nisu objavljene Odluke o izboru članova Povjerenstava vezano za Javni natječaj za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2018. godini, Klasa: 320-01/18-01/02, Urbroj: 2140/01-02-18-4 od 10.1.2018. godine, dok su iste objavljene vezano članove povjerenstava po takvom natječaju koji su u ista bili izabrani 2017. godine.

Daljnjim uvidom u internetsku stranicu Krapinsko-zagorske županije utvrđeno je da Natječaj za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga KLASA: 320-01/18-01/02, URBROJ: 2140/01-02-18-4 od 10.1.2018. godine objavljen 16.1.2018. godine, sukladno članku 23. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge, Pravilnika o financiranju programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge na području Krapinsko-zagorske županije, Odluke o načinu raspodjele sredstava namijenjenih financiranju programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2017. godini, KLASA: 320-01/18-01/02, URBROJ: 2140/01-02-18-3 od 9.1.2018. godine i članka 32. Statuta Krapinsko-zagorske županije („Službeni glasnik Krapinsko-zagorske županije”, broj 13/01., 5/06., 14/09., 11/13. i 26/13. - pročišćeni tekst) te da je u istom objavljeno da je rok za podnošenje prijava projekta i programa 30 dana od dana objave Javnog natječaja, a da isti istječe 15.2.2018. godine. S obzirom da je predmetni zahtjev podnesen 29.1.2018. godine, iz navedenog je razvidno da je predmetni natječaj u tom trenutku bio u tijeku.

Odredbom članka 29. stavka 1. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge, propisano je da je Povjerenstvo za ocjenjivanje nezavisno stručno ocjenjivačko tijelo kojega osniva te njegove članove imenuje davatelj financijskih sredstava i kojega ovisno o nacionalnoj ili lokalnoj razini davatelja financijskih sredstava i prioritetima natječaja sačinjavaju predstavnici tijela državne uprave, odnosno jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, predstavnici organizacija civilnoga društva, predstavnici znanstvenih i stručnih institucija i nezavisni stručnjaci za područja obuhvaćena prioritetnim područjima natječaja. Zaposlenici davatelja financijskih sredstava uključeni u natječajni postupak, a nisu i članovi ocjenjivačkog povjerenstva ni na koji način ne smiju utjecati na rad ocjenjivača.

Uzimajući u obzir citiranu odredbu te činjenicu da je zadaća svakog člana povjerenstva da prijave procijeni objektivno, nepristrano i bez subjektivnih utjecaja te da svaku dodijeljenu ocjenu obrazloži pismeno i usmeno, dajući reference na prijavu i razloge zbog čega je dodijeljena upravo ta ocjena, pozivanjem na podatke iz prijave, u drugostupanjskom je postupku zaključeno da u konkretnom slučaju prevladava razlog ograničenja pristupa informaciji o tome tko su članovi Povjerenstva za ocjenjivanje prijava na Javni natječaj za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2018. godini do okončanja natječajnog postupka, a s obzirom da javna objava Odluke kojom je navedeno Povjerenstvo imenovano nakon završetka natječaja u dostatnoj mjeri zadovoljava interes javnosti.

Naime, ne mogu se prihvatiti navodi žalitelja u pogledu predmetnog traženja Odluke o osnivanju i imenovanju članova/članica Povjerenstva za ocjenjivanje prijava na Javni natječaj za financiranje programa i projekata poljoprivrednih udruga Krapinsko-zagorske županije u 2018. godini, KLASA: 320-01/18-01/16, URBROJ: 2140/01-02-18-3 od 29.1.2018. godine, s obzirom da je utvrđeno kako je natječajni postupak bio u tijeku u trenutku podnošenja predmetnog zahtjeva, odnosno dok je još trajao postupak podnošenja prijava na natječaj za dodjelu sredstava. Stoga je u drugostupanjskom postupku zaključeno da je prvostupanjsko tijelo pravilno zaključilo da u konkretnom slučaju, u odnosu na citiranu odluku, postoje razlozi za ograničenje pristupa traženim informacijama sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, a radi zaštite stručnjaka koji sudjeluju u postupku ocjenjivanja projekata i programa od bilo kakvih mogućih utjecaja i pritisaka prilikom ocjenjivanja programa i projekata. Posebno se ističe i činjenica da je u osporenom rješenju navedeno kako članovi Povjerenstava imenovanih u Krapinsko-zagorskoj županiji vezano za predmetni zahtjeva ne primaju naknadu za svoj rad, pa u odnosu na njih nije primjenjiva odredba članka 16. stavka 3. zakona o pravu na pristup informacijama.

Člankom 15. stavkom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne javnosti nakon što prestanu razlozi na temelju kojih je tijelo javne vlasti ograničilo pravo na pristup informacijama.

Stoga, po završetku natječajnog postupka žalitelj može novim zahtjevom za pristup informacijama ponovno od tijela javne vlasti zatražiti informaciju kojoj mu je prvostupanjskim te ovim rješenjem onemogućen pristup, kao i informacije koje, s obzirom da su natječajni postupci u trenutku podnošenja zahtjeva bili u tijeku još nisu postojale.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je prvostupanjsko tijelo pravilno postupilo kada je djelomično odbilo predmetni zahtjev za pristup informacijama, iako ne iz razloga i pravnog osnova navedenog u obrazloženju osporenog rješenja, već je prvostupanjsko rješenje u tom dijelu na zakonu osnovano iz razloga navedenih u ovom rješenju.

Slijedom navedenog, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

U pogledu dokumentacije koju tijelo javne vlasti nije posjedovalo u trenutku podnošenja predmetnog zahtjeva, po mišljenju Povjerenice za informiranje, postupak je pravilno proveden i donesena zakonita odluka, a sukladno odredbi članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama. Naime, člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se ista nalazi.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. i 3.  Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09), odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.