KLASA:  008-08/14-01/71

URBROJ:  401-01/06-14-02

Zagreb, 21.02.2014.                                               

 

Korisnik

Povodom Vašeg upita u kojem Vas zanima postoji li, kada je riječ o roku u  kojem je tijelo javne vlasti dužno odlučiti o zahtjevu korisnika prava na pristup informacijama, razlika u tretiranju zahtjeva za pravo na pristup informacijama koji se šalje putem elektroničke pošte u odnosu na zahtjev koji se šalje putem pošte, dajemo sljedeći odgovor.

Odredbom članka 18. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.) propisano je da korisnik ostvaruje pravo na pristup informaciji podnošenjem usmenog ili pisanog zahtjeva nadležnom tijelu. Stavkom 2. istoga članka propisano je da ako je zahtjev podnesen usmeno ili putem telefona, sastavit će se službena bilješka, a ako je podnesen putem elektroničke komunikacije, smatrat će se da je podnesen pisani zahtjev.

Zakonom o općem upravnom postupku člankom 71. stavkom 3. („Narodne novine“, broj 47/09.) propisano je da se podnesci javnopravnom tijelu mogu predati neposredno u pisanom obliku, poslati poštom, dostaviti u obliku elektroničke isprave izrađene sukladno zakonu ili usmeno izjaviti na zapisnik.

Člankom 20. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama  propisano je da će na temelju zahtjeva za pristup informaciji tijelo javne vlasti odlučiti najkasnije u roku od 15 dana od dana podnošenja urednog zahtjeva.

Prema odredbi članka 1. Uredbe o uredskom poslovanju („Narodne novine“, broj: 7/09.) propisano je da se njome uređuje uredsko poslovanje u tijelima državne uprave. Citirana uredba se tako primjenjuje i na postupanje s pismenima u navedenim tijelima.

Člankom 2. Uredbe o uredskom poslovanju propisano je da se odredbe ove uredbe primjenjuju i na uredsko poslovanje stručnih službi Hrvatskog Sabora i Vlade Republike Hrvatske, Ureda predsjednika Republike Hrvatske i drugih državnih tijela, tijela i službi jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba koje imaju javne ovlasti, ako za uredsko poslovanje nisu doneseni posebni propisi.

U članku 8. stavku 1. Uredbe o uredskom poslovanju propisano je da se primanje pismena i drugih pošiljki (novčanih pisama, paketa, brzojava i drugo) obavlja, u pravilu, na određenom mjestu u pisarnici, svakog radnog dana u uredovno radno vrijeme tijela, a prima ih ovlašteni službenik pisarnice (u tekstu kako slijedi: službenik pisarnice). Izvan redovnog radnog vremena, kao i u dane kad tijelo ne radi, pošiljke prima dežurni službenik, ako je u tijelu organizirana služba dežurstva.          

Člankom 20. stavkom 1. Uredbe o uredskom poslovanju propisano je da se primljena, razvrstana i raspoređena pismena te vlastiti akti upisuju u upisnik predmeta upravnog postupka ili u urudžbeni zapisnik, kao osnovne evidencije uredskog poslovanja, onoga dana i pod onim datumom kad su primljeni odnosno nastali.

Sukladno gore citiranim odredbama navedene Uredbe ako ste zahtjev putem elektroničke pošte podnijeli izvan radnog vremena pisarnice tijela javne vlasti navedeni zahtjev bit će urudžbiran prvog sljedećeg radnog dana, koji je onda datum zaprimanja zahtjeva. Rok za rješavanje navedenog zahtjeva počinje teći od dana podnošenja odnosno zaprimanja u tijelu kojem je podnesen.

U skladu s odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, tijelo javne vlasti u obvezi je riješiti sve zahtjeve za pristup informacijama neovisno o načinu podnošenja.