KLASA: UP/II-008-07/18-01/145

URBROJ: 401-01/06-18-7

Zagreb, 19.4.2018.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.) povodom žalbe ......... iz Vrgorca, ........., izjavljene protiv rješenja Ministarstva znanosti i obrazovanja KLASA: UP/I-008-01/18-01/00005, UR.BROJ: 533-01-18-0001 od 26.1.2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ........., izjavljena protiv rješenja Ministarstva znanosti i obrazovanja KLASA: UP/I-008-01/18-01/00005, UR.BROJ: 533-01-18-0001 od 26.1.2018. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žaliteljica) od 15.1.2018. godine, kojim je zatražila informacije iz članka 6. Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija za ........., pedagoginju u OŠ Vrgorac u Vrgorcu, zahtjev za izdavanje rješenja navedenog Ministarstva o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije ......... te rješenje istog tijela o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije za obavljanje regulirane profesije stručnog suradnika pedagoga ........., temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje tražene informacije.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravovremeno uložila žalbu u kojoj u bitnome navodi da je tijelo javne vlasti suprotno zakonskim odredbama odbacilo njezin zahtjev iz razloga neposjedovanja traženih informacija, a što je u suprotnosti s tvrdnjama Agencije za odgoj i obrazovanje koja u pružanju informacije o popisu prijavljenih pristupnika za polaganje stručnog ispita, obrazlažući razlog zbog kojeg ......... nije navedena na istom popisu navodi kako je rješenje Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta dostavljeno ......... koja ga je osobno dostavila višoj savjetnici za pedagoge ......... i navedenoj Agenciji. Žaliteljica nadalje navodi svoja saznanja o postupku polaganja stručnog ispita pri Agenciji za odgoj i obrazovanje općenito kao i u konkretnom slučaju polaganja stručnog ispita ......... te zaključuje kako predsjednica Ispitnog povjerenstva zna gdje se nalazi traženo rješenje iz predmetnog zahtjeva. Ističe da joj je osporenim rješenjem uskraćeno zakonsko ostvarenje prava na pristup informacijama, a zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja te posljedično pogrešno primijenjenog materijalnog prava. Žaliteljica pojašnjava da tajnik Ispitnog povjerenstva ima saznanja gdje se nalazi traženo rješenje iz zahtjeva, smatrajući da bez istog kandidat nije mogao pristupiti polaganju stručnog ispita te da tijelo javne vlasti posjeduje isto rješenje koje je samo izdalo i dostavilo kandidatkinji prije polaganja stručnog ispita. Zaključno, žaliteljica navodi kako je iz navedenog vidljivo da ne postoje razlozi za uskratu zatraženih informacija te od Povjerenice za informiranje traži da poništi osporeno rješenje i omogući joj pristup zatraženim informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Članak 1. Zakona o pravu na pristup informacijama u bitnom propisuje kako se ovim Zakonom uređuje pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti, dok članak 5. stavak 1. točka 3. navedenog Zakona propisuje kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo javne vlasti izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žaliteljica dana 15.1.2018. godine Ministarstvu znanosti i obrazovanja, kao tijelu javne vlasti, podnijela predmetni zahtjev za pristup informacijama, kojim je zatražila sljedeće informacije: 1. informacije iz članka 6. Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija za ........., pedagoginju OŠ Vrgorac u Vrgorcu, 2. zahtjev za izdavanje rješenja Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije ........., i 3. rješenje Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije za obavljanje regulirane profesije stručnog suradnika pedagoga ......... Također je utvrđeno da je Ministarstvo znanosti i obrazovanja povodom predmetnog zahtjeva donijelo osporeno rješenje KLASA: UP/I-008-01/18-01/00005, UR.BROJ: 533-01-18-0001 od 26.1.2018. godine, kojim je isti zahtjev odbačen temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje tražene informacije

U obrazloženju osporenog rješenja se navodi kako je u provedenom postupku utvrđeno da Ministarstvo znanosti i obrazovanja ne posjeduje tražene informacije te nema saznanja gdje se iste nalaze. Također, Ministarstvo znanosti i obrazovanja se u dopisu KLASA: UP/I-008-01/18-01/00005, URBROJ: 533-01-18-0003 od 8.2.2018. godine, kojim je dostavljena predmetna žalba očitovalo Povjerenici za informiranje kako u svom sustavu za upravljanje dokumentima i zadacima (Centrix) nema evidenciju o zahtjevu za izdavanje rješenja, niti rješenje o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije za obavljanje regulirane profesije za osobu .........

U žalbenom postupku, a uzimajući u obzir navode žaliteljice iz predmetne žalbe, dopisom KLASA: UP/II-008-07/18-01/145, URBROJ: 401-01/06-18-3 od 16.3.2018. godine, od Ministarstva znanosti obrazovanja je zatraženo dodatno očitovanje kao nadopunu spisa predmeta. U citiranom dopisu Povjerenica za informiranje je istaknula da se u spisu predmeta koji je dostavljen u prilogu predmetne žalbe nalazi odgovor Agencije za odgoj i obrazovanje KLASA: 008-01/17-01/0013, URBROJ: 561/5-18-6 od 5.1.2018. godine koji je dostavljen žaliteljici po drugom zahtjevu za pristup informacijama koji je u prosincu 2017. godine podnijela navedenom tijelu javne vlasti, a iz kojeg proizlazi kako je osoba za koju žaliteljica traži podatke u navedenom slučaju, Agenciju za odgoj i obrazovanje izvijestila o primitku rješenja Ministarstva znanosti i obrazovanja o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije za obavljanje regulirane profesije stručnog suradnika pedagoga te je zaprimljeno rješenje i dostavila navedenom tijelu, a vezano za polaganje stručnog ispita u jesenskom roku 2014. godine. S obzirom na navedeno, od tijela javne vlasti je zatraženo da dodatno provjeri posjeduje li informacije koje se odnose na traženje žaliteljice odnosno dokumente iz kojih su vidljive zatražene informacije iz zahtjeva, pa  ukoliko iste posjeduje da ih dostavi kao nadopunu spisa predmeta. Također, od tijela javne vlasti je zatraženo da, ukoliko utvrdi da ne posjeduje u zahtjevu tražene informacije, pojasni svoje navode iz gore citiranog dopisa kojim je dostavljen spis predmeta odnosno način postupanja i pohrane rješenja Ministarstva znanosti i obrazovanja o priznavanjima inozemne stručne kvalifikacije za obavljanje regulirane profesije stručnog suradnika pedagoga u ranijem periodu.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja se dopisom KLASA: UP/I-008-01/18-01/00005, URBROJ: 533-01-18-0005 od 10.4.2018. godine očitovalo Povjerenici za informiranje vezano za odgovor Agencije za odgoj i obrazovanje KLASA: 008-01/17-01/0013, URBROJ: 561/5-18-6 od 5.1.2018. godine koji je dostavljen žaliteljici da Ministarstvo znanosti i obrazovanja u svojem postupanju s pismenima postupa sukladno Uredbi o uredskom poslovanju („Narodne novine”, broj 7/2009.), da se sustav za upravljanje dokumentima i zadacima Centrix koristi u istom tijelu javne vlasti od 2004. godine te da se u njemu vode svi predmeti i upisuju svi akti u elektroničkom obliku, sukladno članku 20. navedene Uredbe. U citiranom se dopisu ističe da Ministarstvo znanosti i obrazovanja nema evidenciju o zaprimljenom zahtjevu za izdavanje rješenja niti evidenciju o poslanom rješenju o priznavanju inozemne stručne kvalifikacije za obavljanje regulirane profesije za .........

Razmotrivši dokumentaciju u spisu predmeta, Povjerenica za informiranje je zaključila kako je tijelo javne vlasti u prvostupanjskom postupku po primitku predmetnog zahtjeva utvrdilo da ne posjeduje zatražene informacije koje su se tražile navedenim zahtjevom za pristup informacijama. Stoga se ne mogu prihvatiti žalbeni navodi žaliteljice, jer iz njih proizlazi da je žaliteljica podnijela predmetni zahtjev smatrajući da je u istom navedena dokumentacija u odnosu na osobu za koju se ista traži trebala postojati prilikom polaganja stručnog ispita iste osobe, međutim to ne znači da ista zaista i postoji u posjedu tijela javne vlasti.

Pri navedenom se posebno napominje i to da nije u nadležnosti Povjerenice za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup postojećoj informaciji za koju je utvrđeno da jest u posjedu tijela javne vlasti.

Razmatrajući sve prethodno navedeno te predmetni zahtjev žaliteljice, Povjerenica za informiranje zaključuje kako je žalba žaliteljice protiv osporenog rješenja neosnovana, s obzirom da je u drugostupanjskom postupku utvrđeno da je tijelo javne vlasti po predmetnom zahtjevu u osporenom rješenju ispravno odlučilo odbacivši zahtjev žaliteljice iz razloga što ne posjeduje tražene informacije te je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.