KLASA: UP/II-008-07/17-01/116

URBROJ: 401-01/11-17-5

Zagreb, 6. listopada 2017.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15) povodom žalbe ………iz Zagreba, ………, izjavljene protiv rješenja Grada Zagreba KLASA: 008-02/17-002/34, URBROJ: 251-02-04-1/03-17-17 od 16. veljače 2017. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja protiv rješenja Grada Zagreba KLASA: 008-02/17-002/34, URBROJ: 251-02-04-1/03-17-17 od 16. veljače 2017. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ……… (dalje u tekstu: žalitelj) u pogledu traženja plana distribucije tiskanih priručnika, plana distribucije digitalnih priručnika i podatka o broju preuzimanja digitalnog dokumenta objavljenog na stranici www.eko.zagreb.hr, temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je pobijanim rješenjem odbačen njegov zahtjev za pristup informacijama u dijelu u kojem je zatražio plan distribucije tiskanih priručnika (kako i kome je planirano bilo distribuirati priručnik, ako postoji priložite dokument koji sadrži te informacije), plan distribucije digitalnog priručnika (kako i kome je planirano bilo distribuirati priručnik, ako postoji priložite dokument koji sadrži te informacije) te broj preuzimanja (downloada) digitalnog dokumenta objavljenog na web stranici eko.zagreb.hr. Nadalje, navodi da Gradski ured za energetiku, zaštitu okoliša i održivi razvoj u dopisu KLASA: 008-02/17-001/13, URBROJ: 251-19-13-17-2 od 7. veljače 2017. godine navodi da od 2012. godine svakom dječjem vrtiću na području Grada Zagreba (202 lokacije) planski distribuira priručnik „Odgoj djece predškolske dobi za održivi razvoj i racionalno korištenje energije“, pa stoga zaključuje da u pobijanom rješenju i ranijem odgovoru postoje oprečne informacije, jer „kako se nešto vrši planski bez unaprijed zabilježenog plana distribucije“. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta je utvrđeno kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama zatražio informacije vezane uz priručnik Gradskog ureda za energetiku, zaštitu okoliša i održivi razvoj „Odgoj djece predškolske dobi za održivi razvoj i racionalno korištenje energije“: konačni trošak izrade priručnika (račun i ugovor), trošak tiskanja (račun i ugovor), broj tiskanih primjeraka (naklada), plan distribucije tiskanih priručnika (kako i kome je bilo planirano distribuirati priručnik, ako postoji, dokument koji sadrži te informacije), plan distribucije digitalnog priručnika (kako i kojem je bilo planirano distribuirati priručnik, ako postoji, dokument koji sadrži te informacije), broj distribuiranih tiskanih primjeraka (konačan broj stvarno distribuiranih primjeraka) i broj preuzimanja (downloada) digitalnog dokumenta objavljenog na web stranici www.eko.zagreb.hr. Nadalje je utvrđeno je da je Grad Zagreb rješenjem KLASA: 008-02/17-002/34, URBROJ: 251-02-04-1/03-17-17 od 16. veljače 2017. godine odbacio žaliteljev zahtjev u dijelu u kojem je zatražio plan distribucije tiskanih priručnika, plan distribucije digitalnih priručnika i podatke o broju preuzimanja digitalnog dokumenta objavljenog na stranici www.eko.zagreb.hr, dok je u preostalom dijelu žalitelju omogućen pristup traženim informacijama.

Također, utvrđeno je da je žalitelju dostavljen i dopis Grada Zagreba, Gradskog ureda za energetiku, zaštitu okoliša i održivi razvoj KLASA: 008-02/17-001/13, URBROJ: 251-19-13-17-2 od 7. veljače 2017. godine u kojem se u bitnome navodi se od 2012. godine svakom dječjem vrtiću na području Grada Zagreba planski distribuira priručnik „Odgoj djece predškolske dobi za održivi razvoj i racionalno korištenje energije“ koji pomaže odgojiteljima da osmisle program u svom dječjem vrtiću time dajući veliki doprinos podizanju ekološke svijesti najmlađih generacija, racionalnom korištenju energije, smanjenju emisija stakleničkih plinova i sprečavanju globalnog zatopljenja. Nadalje, navodi se da je u razdoblju od 2012. do 2016. godine ukupno tiskano 3200 priručnika u ukupnom iznosu do 75.090,00kn s PDV-om, od čega je distribuirano 2200 priručnika dok će se ostatak distribuirati za potrebe provođenja daljnjih aktivnosti. Također, navodi se da je na internetskoj stranici Gradskog ureda za energetiku, zaštitu okoliša i održivi razvoj www.eko.zagreb.hr objavljen priručnih te je javnosti omogućeno preuzimanje priručnika u PDF formatu.  

U obrazloženju pobijanog rješenja navodi se da je dana 13. veljače 2017. godine Gradski ured za energetiku, zaštitu okoliša i održivi razvoj dostavio dio informacija zatraženih zahtjevom (podatke o ugovorima i narudžbenici, broj tiskanih primjeraka priručnika, način distribucije istog), dok vezano uz dostavu preslike računa upućuje na Gradski ured za financije, a za preslike ugovora i narudžbenice na Ured za javnu nabavu te napominje da kako je 2014. godine priručnik tiskan u suradnji s GIZ ORF-EE koji je na sebe preuzeo trošak tiskanja. Nadalje, navodi se da se Gradski ured za energetiku, zaštitu okoliša i održivi razvoj, u odnosu na dio zahtjeva koji se odnosi na dostavu konkretnog plana (dokumenta) distribucije tiskanih priručnika, plana distribucije (dokumenta) digitalnog priručnika i podatak o broju preuzimanja (downloada) digitalnog priručnika objavljenog na web stranici www.eko.zagreb.hr , dana 15. veljače 2017. godine očitovao kako ne posjeduje navedene informacije.

Odredbom članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da  će tijelo javne vlasti rješenjem će odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

U žalbenom postupku Grad Zagreb dostavio je Povjerenici za informiranje Gradskog ureda za energetiku, zaštitu okoliša i održivi razvoj KLASA: 008-02/17-001/13, URBROJ: 251-19-13-17-4 od 30. kolovoza 2017. godine u kojem se u bitnome navodi da je priručnik „Odgoj djece predškolske dobi za održivi razvoj i racionalno korištenje energije“ distribuiran sukladno Ugovoru o tiskanju promotivnih i informativnih materijala br. 282/2012 od 5. srpnja 2012. godine, Ugovoru o tiskanju obrazovnih, informativnih i promotivnih materijala br. 317/2013 od 22. srpnja 2013. godine i narudžbenici br. 2016-9702 od 4. ožujka 2016. godine na način da je materijal dostavljen na lokacije koje je odredio naručitelja i koje se nalaze na području Grada Zagreba te je dostava vršena zbirno na sedam područnih ureda Grada Zagreba odakle su ih preuzimali djelatnici pojedinog vrtića. Nadalje, dostavljeno je i očitovanje Sektora za informacijski i komunikacijski sustav Grada Zagreba u kojem se navodi da isti ne posjeduje i ne vodi podatke o broju preuzimanja digitalnog priručnika „Odgoj djece predškolske dobi za održivi razvoj i racionalno korištenje energije“, već samo podatke o ukupnom broju posjeda internetskoj stranici na kojoj se nalaze priručnici i prezentacije.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je prvostupanjsko tijelo pravilno postupilo kada je rješenjem odbacilo žaliteljev zahtjev za pristup informacijama sukladno odredbi članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer ne posjeduje tražene informacije te nema saznanja gdje se informacije nalaze.

Vezano uz navode žalitelja da pobijanom rješenju i ranijem odgovoru postoje oprečne informacije, jer „kako se nešto vrši planski bez unaprijed zabilježenog plana distribucije“, posebno se naglašava da nije u nadležnosti Povjerenice za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup postojećoj informaciji.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja. 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.        

POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.