KLASA: UP/II-008-07/16-01/434

URBROJ: 401-01/03-17-05

Zagreb, 1. rujna 2017.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ……… iz Stranke hrvatskog zajedništva, Podružnica Zadarske županije, Zadar, ………,izjavljene protiv rješenja Komunalnog društva Pag d.o.o. za komunalne djelatnosti Br. 1386/2016 od 7. srpnja 2016. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Komunalnog društva Pag d.o.o. Br. 1386/2016 od 7. srpnja 2016. godine.

2.    Djelomično se odobrava ……… iz Stranke hrvatskog zajedništva, Podružnica Zadarske županije, pristup zatraženim informacijama na način da joj se dostavi preslika Radnog naloga br. 476/13 od 5. rujna 2013. godine na način da se na istom prekrijuadresa i vlastoručni potpis ……… i da joj se dostavi preslika Računa br. 213732 od 17. listopada 2013. godine na način da se na istom prekrije adresa ………, te se u tim dijelovima zahtjev odbija.

3.    Nalaže se Komunalnom društvu Pag d.o.o. da u roku od 8 dana od dana primitka ovog rješenja postupi sukladno točki 2. izreke ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ……… iz Stranke hrvatskog zajedništva, Podružnica Zadarske županije (u daljnjem tekstu: žaliteljica) za pristup informacijama temeljem članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer informacijevezane uz osobne podatke i konkretne osobe Komunalno društvo Pag ne smije učiniti javno dostupnim.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je uložila žalbu u kojoj u bitnome navodi da je osporenim rješenjem odbijen zahtjev za pristup informacijama te da se ne može smatrati tajnom informacija da li gradilište ima privremeni ili stalni vodovodni priključak i od kada.Navodi da nema razloga da Komunalno društvo Pag d.o.o. uskrati pružanje zatražene informacije. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba jedjelomično osnovana.

Iz spisa predmeta proizlazi da je žaliteljica zahtjevom za pristup informacijama od 3.srpnja 2016. godine zatražila od tijela javne vlasti sljedeću informaciju: ima li gradilište u Miškovićima investitora ……… na predjelu Mlinarice bb privremeni ili stalni vodovodni priključak i od kada.

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama žaliteljice jer se zahtjevom traži informacija vezana uz konkretnu osobu i njenom odnosu s tim društvom i sadrži ime, prezime i adresu osobe te takve podatke i informacije vezane uz osobne podatke i konkretne osobe društvo ne smije učiniti javno dostupnim, društvo ih koristi samo u svrhe za koje su od korisnika i uz njihovo odobrenje prikupljeni te ih bez izričitog pristanka samih korisnika ne smije javno objavljivati niti učiniti javno dostupnima.

Uvidom u osporeno rješenje utvrđeno je kako se u istom navodi da je Komunalno društvo Pag d.o.o. prije donošenja osporenog rješenja dana 6. srpnja 2016. godine provelo test razmjernosti i javnog interesa, kojim se žaliteljici ograničava pristup informacijama jer sadrže osobne podatke korisnika.

S obzirom da je Komunalno društvo Pag d.o.o. Broj: 1735/2016 od 30. kolovoza 2016. godine, uz spis predmeta, dostavilo naknadno izrađenu informaciju, u žalbenom postupku Povjerenica za informiranje je zatražila od tijela javne vlasti dostavu odluke kojom je gradilištu u Miškovićima investitora ……… na predjelu Mlinarice b.b. izdana suglasnost za privremeni ili stalni vodovodni priključak.

U žalbenom postupku Komunalno poduzeće Pag d.o.o.je dopisom Broj: 803/2017 od 19. svibnja 2017. godine obavijestilo da ne posjeduje pisanu odluku o priključenju gradilišta te da dostavlja radni nalog za priključenje s računom i izdatnicom materijala.

Sukladno članku 209. stavku 1. Zakona o vodama (Narodne novine, broj 153/09, 63/11 – Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivrednom zemljištu, 130 /11, 56/13 i 14/14) građevine i druge nekretnine mogu se priključiti na komunalne vodne građevine sukladno odluci o priključenju. U stavku 2. istoga članka propisano je da odluku o priključenju donosi predstavničko tijelo jedinica lokalne samouprave na prijedlog isporučitelja vodne usluge.

Prema odredbi članka 212. stavku 1. istoga Zakona vlasnik građevine, odnosno vlasnik druge nekretnine dužan je priključiti svoju građevinu, odnosno drugu nekretninu na komunalne vodne građevine sukladno odluci o priključenju, a najkasnije u roku od 1 godine od dana obavijesti isporučitelja vodne usluge o mogućnosti priključenja.

Izvršen je uvid u Službeni glasnik Grada Paga https://pag.hr/vani-akti-grada-paga.html u broj 9/2012 od 21. prosinca 2012. godine u Odluku o priključenju na komunalne vodne građevine, u broj 13/2013 od 29. studenoga 2013. godine u Odluku o izmjenama Odluke o priključenju na komunalne vodne građevine te u broj 7/2016 od 4. kolovoza 2016. godine u Odluku o priključenju na komunalne vodne građevine.

Prema članku 6. stavku 1. Odluke o priključenju na komunalne vodne građevine od 14. prosinca 2012. godine postupak za izdavanje rješenja o dozvoli za priključenje na komunalne vodine građevine provodi i upravno rješenje o dozvoli za priključenje donosi Upravni odjel za komunalni sustav i prostorno uređenje Grada Paga. U članku 7. stavku 1. iste Odluke propisano je da prije donošenja rješenja o dozvoli za priključenje, navedeni upravni Odjel Grada Paga iz članka 6. stavka 1. te odluke, dužan je zatražiti od javnog isporučitelja vodnih usluga izdavanje tehničko-tehnoloških uvjeta priključenja.

Sukladno članku 6. stavku 3. Odluke o priključenju na komunalne vodne građevine od 2. kolovoza 2016. godine zahtjev za priključenje podnosi se isporučitelju, a u zahtjevu se obavezno navodi da li se traži priključenje za izgradnju građevine ili za poljoprivredno zemljište. U članku 7. stavku 1. iste Odluke propisano je da kada utvrdi da su ispunjeni uvjeti za priključenje to jest da je zahtjev za priključenje potpun i da su ispunjeni tehničko-tehnološki uvjeti priključenja, isporučitelj će pisanim putem na dokaziv način dostaviti podnositelju zahtjeva na potpis ugovor o priključenju ili će ga usmenim putem pozvati na sklapanje ugovora, o čemu će sastaviti službenu bilješku.

Prema članku 215. stavku 1. Zakona o vodama isporučitelj vodnih usluga je dužan donijeti opće i tehničke uvjete isporuke vodnih usluga.

Izvršen je uvid na službenu internet stranicu Komunalnog poduzeća Pag d.o.o. http://kd-pag.hr/index.php/zakoni-i-odluke.htmlu Odluku o općim i tehničkim uvjetima isporuke vodnih usluga Komunalnog društva Pag d.o.o. od 4. siječnja 2010. godine, kojom je utvrđen, između ostalog, postupak izdavanja suglasnosti i osiguranja uvjeta za priključenje građevina na komunalnu infrastrukturu.

U članku 3. stavku 1. Odluke o općim i tehničkim uvjetima isporuke vodnih usluga Komunalnog društva Pag d.o.o. propisano je da će prije izdavanja dozvole o priključenju iz članka 1. te Odluke nadležni upravni odjel Grada Paga i Općine Kolan zatražiti od društva izdavanje materijalno – tehničkih uvjeta priključenja te u skladu s tim izdavanje suglasnosti za priključenje.

Na službenoj internet stranici Komunalog poduzeća Pag d.o.o. http://kd-pag.hr/index.php/obrasci-zahtjevi.htmlnavedeno je da je uz Zahtjev za priključak vode potrebno priložiti popunjen obrazac Zahtjeva za priključak vode, kopiju katastarskog plana s označenom parcelom i dokaz o vlasništvu, ne stariji od šest mjeseci.

Dostavljeni radni nalog i račun datirani su 2013. godine kada je na snazi bila Odluka o priključenju na komunalne vodne građevine od 14. prosinca 2012. godine prema kojoj je postupak za izdavanje rješenja o dozvoli za priključenje u nadležnosti jedinice lokalne samouprave (u ovom slučaju  Grada Paga), dok je u nadležnosti javnog isporučitelja (u ovom slučaju Komunalnog društva Pag d.o.o.) dostava suglasnosti s potrebnim materijalno-tehničkim uvjetima priključenja. Tijelo javne vlasti u dopisu od 19. svibnja 2017. godine navodi da suglasnost ne posjeduje, već dostavlja radni nalog za priključenje s računom i izdatnicom materijala.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su sve informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima toga Zakona.

Odredbom članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako se ispune uvjeti propisani u članku 15. stavku 2., 3. i 4., a u vezi s člankom 16. stavkom 1. toga Zakona.

Prema članku 15. stavku 2. točki 4. Zakona o pravu na pristup informacijama tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Člankom 16. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informacijama iz članka 15. stavka 2. točke 4. dužno prije donošenje odluke provesti test razmjernosti i javnog interesa. Nadalje, stavkom 2. istoga članka propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi može li se pristup informaciji ograničiti radi zaštite zaštićenih interesa iz članka 15. stavka 2., 3. i 4., da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te prevladava li potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Test razmjernosti i javnog interesa je procjena razmjernosti između razloga za omogućavanje pristupa informaciji i razloga za ograničenje te omogućavanje pristupa informaciji ako prevladava javni interes.

U članku 2. stavku 1. točki 1. Zakona o zaštiti osobnih podataka („Narodne novine“, broj 103/03, 118/06, 41/08, 130/11 i 106/12 - pročišćeni tekst) propisano je da je osobni podatak svaka informacija koja se odnosi na identificiranu fizičku osobu ili fizičku osobu koja se može identificirati (ispitanik); osoba koja se može identificirati je osoba čiji se identitet može utvrditi izravno ili neizravno, posebno na osnovi identifikacijskog broja ili jednog ili više obilježja specifičnih za njezin fizički, psihološki, mentalni, gospodarski, kulturni ili socijalni identitet.

U članku 7. stavku 1. podstavku 1. do 8. istog Zakona propisani su pravni temelji prikupljanja i obrade osobnih podataka.

Sukladno članku 11. stavku 3. istog Zakona propisano je da je zabranjeno davanje osobnih podataka na korištenje drugim primateljima za čiju obradu, odnosno korištenje nisu ovlašteni prema odredbama članka 7. i članka 8. stavka 2. toga Zakona te ako je svrha za koju se osobni podaci traže na korištenje suprotna odredbi članka 6. stavka 2. i 3.toga Zakona.

U odnosu na zaštitu osobnih podataka predviđenu člankom 15., stavak 2., točka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, utvrđeno je da radni nalog br. 476/13 od 5. rujna 2013. godine i račun br. 213732 od 17. listopada 2013. godine sadrže određene osobne podatke fizičke osobe – ime i prezime, adresu i vlastoručni potpis.

Sama činjenica da određena informacija sadrži osobne podatke, nije razlog za uskraćivanje cijele informacije, posebno imajući u vidu odredbu članka 15. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama kojom je propisano da će se preostali dijelovi informacije učiniti dostupnim, ako tražena informacija sadrži podatak koji podliježe ograničenju sukladno stavcima 2. i 3. navedenog članka.

U žalbenom postupku Povjerenica za informiranje razmotrila je da li je žaliteljici moguće odobriti djelomičan pristup zatraženoj informaciji uz zaštitu određenih osobnih podataka.Naime, iako se radi o osobnim podacima to ne znači da su isti automatski zaštićeni.

Utvrđeno je da za gradilište u Miškovićima investitora ……… postoji interes javnosti pa tako i medija. S tim u vezi, velik je broj medijskih natpisa koji se odnose na isto, kao na primjer: http://www.zadarskilist.hr/clanci/07122016/otac-predsjednika-nk-rijeke-bespravno-betonirao-30-metara-zida-i-morske-obale, http://www.makarska-post.com/index.php/shz-stiti-li-gradevinska-inspekcija-simu-miskovica-oca-predsjednika-nk-rijeke/, http://www.tjedno.hr/miskovicevo-gradiliste-u-miskovicima-i-dalje-bez-zabrane/.

Povjerenica za informiranje je u žalbenom postupku utvrdila kako je Zakonom o vodama propisana da su vlasnici građevina dužni priključiti svoje nekretnine na komunalne vodne građevine. Odlukom o priključenju na komunalne vodne građevine Gradskog vijeća Grada Paga od 14. prosinca 2012. godine propisano je da u postupku izdavanja dozvole za priključenje, javni isporučiteljdostavlja suglasnost s materijalno-tehničkim uvjetima priključenja. S obzirom da je predmetna nekretnina ……… u fokusu javnosti i medija koji izražavaju sumnju na devastaciju pomorskog dobra, Povjerenica za informiranje smatra da se omogućavanjem pristupa informacijama ostvaruje da javnost bude upoznata o tome da li je za predmetnu nekretninu izdana suglasnost za priključenje na komunalnu vodnu građevinu. S obzirom da tijelo javne vlasti ne posjeduje istu, potrebno je omogućiti pristup informacijama iz kojih proizlazi da je predmetna nekretnina priključena na komunalnu vodnu građevinu.

U žalbenom postupku Povjerenica za informiranje je utvrdila da prevladava javni interesu u odnosu na štetu po zaštićeni interes i da treba omogućiti pristup traženoj informaciji radnom nalogu br. 476/13 od 5. rujna 2013. godine i računu br: 213732 od 17. listopada 2013. godine, dok u odnosu na adresu i vlastoručni potpis ……… prevladava zaštita osobnih podataka te je iste potrebno zaštititi njihovim prikrivanjem (zacrnjivanjem) na predmetnom radnom nalogu i računu, s obzirom da je u tom dijelu odbijen predmetni zahtjev žaliteljice.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je temeljem članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku riješeno kao u točki 1., 2. i 3. izreke ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatskeu roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                            POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.