KLASA: 008-08/16-01/04

URBROJ: 401-01/11-16-294

Zagreb, 26.04.2016.

 

Ustanove - obrazovanje

Povjerenica za informiranje zaprimila je Vaš upit u kojem Vas zanima kako postupiti prema konkretnom zahtjevu za pristup informacijama kojim je podnositelj, inače kandidat u provedenom natječaju zatražio izvješća stručnog povjerenstva za njega i drugog kandidata, korespondenciju Veleučilišta ……… i Matičnog povjerenstva te zapisnike Stručnog vijeća Veleučilišta ……… u natječaju koji još nije završen.

Kada je riječ o kandidatima u natječajnom postupku, prvenstveno treba razmotriti je li im u tom svojstvu dostupnost informacija iz natječajnog postupka osigurana temeljem nekog posebnog propisa, s obzirom da Zakon o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15) u članku 1. stavku 3. propisuje da se odredbe ovog Zakona ne primjenjuju na stranke u sudskim, upravnim i drugim na zakonu utemeljenim postupcima kojima je dostupnost informacija iz tih postupaka utvrđena propisom. Ukoliko temeljem posebnog propisa kandidati u natječajnom postupku imaju osiguranu dostupnost informacija iz tog postupka, tijelo javne vlasti dužno ih je, sukladno odredbi članka 23. stavka 1. točke 4. te stavka 2. istog članka Zakona o pravu na pristup informacijama, o tome pisano obavijestiti te im informacije osigurati na način propisan u tom posebnom propisu.

Ukoliko kandidat javnog natječaja ne bi imao pravo na tražene informacije temeljem drugog propisa, tada bi se primjenjivao Zakon o pravu na pristup informacijama.

Stoga, ako u konkretnom slučaju trebate primijeniti Zakon o pravu na pristup informacijama, a s obzirom na Vaš navod da je natječajni postupak još u tijeku, napominjemo da su člankom 15. Zakona o pravu na pristup informacijama propisana moguća ograničenja. Tako je stavkom 3. točkom 1. citiranog članka Zakona propisano da tijelo javne vlasti može ograničiti pristup informaciji ako postoje osnove sumnje da bi njezino objavljivanje onemogućilo rad sudskog, upravnog ili drugog pravno utvrđenog postupka, izvršenje sudske odluke ili kazne pri čemu je tijelo javne vlasti prije donošenja odluke obvezno provesti test razmjernosti i javnog interesa i nakon toga, u ovisnosti o provedenom testu, donijeti odluku. U stavku 6. citiranog članka Zakona propisano je da su informacije dostupne javnosti nakon što prestanu razlozi na temelju kojih je tijelo javne vlasti ograničilo pravo na pristup informacijama. Stoga, po završetku postupka podnositelj može novim zahtjevom za pristup informacijama ponovno od tijela javne vlasti zatražiti istu informaciju. 

Kada tijelo javne vlasti ograničava pristup informacijama zbog nekog od propisanih ograničenja, dužno je postupiti sukladno odredbama članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama.