KLASA: UP/II-008-07/17-01/60

URBROJ: 401-01/06-17-03

Zagreb, 21.6.2017. godine

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ……… iz Svetog Križa Začretje, ………, izjavljene protiv rješenja Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice, Broj: 05-82/18-2016 od 3.1.2017. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice, Broj: 05-82/18-2016 od 3.1.2017. godine u dijelu u kojem je u točki 2. izreke odlučeno o djelomičnom odbijanju zahtjeva u pogledu imena i prezimena pristupnika/ca na Prijedlogu kandidata za izbor i upućivanje na specijalizaciju iz kardiologije, Broj: 05-36/3-2014 od 24.4.2015. godine i Broj: 05-36/14-2015 od 14.6.2016. godine.

2.    Djelomično se odobrava ……… pravo na pristup preslikama Prijedloga kandidata za izbor i upućivanje na specijalizaciju iz kardiologije, Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice, Broj: 05-36/3-2014 od 24.4.2015. godine i Broj: 05-36/14-2015 od 14.6.2016. godine, na način da se na istima prekriju/zacrne adrese pristupnika/ca.

3.    Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice Broj: 05-82/18-2016 od 3.1.2017. godine u preostalom dijelu, kao neosnovana.

4.    Nalaže se Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice da postupi sukladno točkama 2. izreke ovog rješenja u roku od 8 dana od dana primitka ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Točkom 1. osporenog rješenja djelomično je odbijen zahtjev za pristup informacijama ………  (u daljnjem tekstu: žaliteljica) u dijelu koji se odnosi na dokumente i zaštićene osobne podatke - 1. za sve prijavljene kandidate koji nisu izabrani na natječaju za financiranje pripravničkog staža doktora medicine za 2014. i 2015. godinu i koji se odnosi na dio dokumenata koji sadrže zaštićene osobne podatke izabranih kandidata na istim natječajima i - 2. koji se odnosi na dokumente i zaštićene osobne podatke za svakog prijavljenog kandidata koji nije izabran na natječajima za specijalističko usavršavanje iz kardiologije za 2014. i 2015. godinu i u dijelu koji se odnosi na dio dokumenata izabranih kandidata. Točkom 2. navedenog rješenja djelomično je omogućen pristup informacijama iz predmetnog zahtjeva u preostalom dijelu, a koji nije izuzet u točki 1. izreke osporenog rješenja, odnosno omogućen je pristup informacijama vezanih za dokumentaciju izabranih kandidata na natječajima za stažiranje u 2014. i 2015. godini te za specijalizaciju iz kardiologije u 2014. i 2015. godini u Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravovremeno uložila žalbu u kojoj u bitnom navodi da podnosi žalbu vezano za način rješavanja njezinog zahtjeva za pristup informacijama u točkama 1. i 2. osporenog rješenja i to u dijelu gdje je njezin zahtjev u točki 1. odbijen u dijelu koji se odnosi na dokumente i zaštićene osobne podatke za svakog prijavljenog kandidata koji nije izabran na natječaju za financiranje pripravničkog staža doktora medicine za 2014. i 2015. godinu, i u točki 2. u dijelu koji se odnosi na dokumente i zaštićene osobne podatke za svakog prijavljenog kandidata koji nije izabran na natječaju za specijalističko usavršavanje iz kardiologije za 2014. i 2015. godinu. Žaliteljica nadalje navodi da joj nije sporna zaštita osobnih podataka odnosno zacrnjivanje istih na dokumentima nego joj je sporno to što joj nije omogućen pristup cjelokupnoj natječajnoj dokumentaciji prijavljenih kandidata, pa je slijedom navedenog po njezinom mišljenju tijelo javne vlasti na jednak način kao kod izabranih kandidata trebalo postupiti i sa dokumentacijom svih prijavljenih kandidata odnosno dostaviti joj svu traženu dokumentaciju uz zaštitu određenih osobnih podataka. Žaliteljica kao osobito sporno ističe prekrivanje imena i prezimena ostalih kandidata na dokumentima kao što je Prijedlog kandidata za izbor i upućivanje na specijalizaciju iz kardiologije od 24.5.2015. godine, a osobito imajući u vidu činjenicu da je na jednom od spomenutih natječaja za izbor specijalizanata iz kardiologije izabrana kćer bivšeg ravnatelja, a na spomenuti natječaj se prijavio kandidat koji je imao veći prosjek ocjena i odličnu stručnu i znanstvenu aktivnost (kandidat pod rednim brojem 11), a koji je ocijenjen niskim brojem bodova. Također, ističe da je u Povjerenstvu koje je odlučivalo o navedenim specijalizantima bila i sadašnja ravnateljica tijela javne vlasti koja je sudjelovala i u radu grupe koje je po njezinom zahtjevu za pristup informacijama provodila test razmjernosti i javnog interesa. Zaključno, žaliteljica navodi da iz navedenog proizlazi kako postoji nedvojbeni javni interes za transparentnost provedenih natječajnih postupaka, budući da su isti financirani javnim sredstvima. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je djelomično osnovana.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da je žaliteljica 20.12.2016. godine Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice podnijela zahtjev za pristup informacijama sljedećeg sadržaja: 1. moli sve dokumente (plan primanja doktora stažista na stažiranje u Bolnicu, odgovarajuće raspisane natječaje, natječajnu dokumentaciju prijavljenih kandidata, odluke o izboru članova povjerenstva za ocjenu i odabir kandidata, ocjene kandidata, ostale odgovarajuće donesene odluke ravnatelja i Upravnog vijeća Bolnice, sklopljene ugovore sa odabranim kandidatima itd.) za stažiranje doktora za 2014. godinu i 2015. godinu i 2. moli sve dokumente (plan specijalizacije MZRH, odgovarajuće raspisane natječaje, natječajnu dokumentaciju prijavljenih kandidata, odluke o izboru Povjerenstva za izbor specijalizanata iz kardiologije, liste pristupnika s istaknutim bodovima prije provedenog razgovora s pristupnicima, konačni redoslijed pristupnika (bodovanje) po obavljenim razgovorima sa pristupnicima od strane Povjerenstva za izbor specijalizanata iz kardiologije, ostale odgovarajuće donesene odluke ravnatelja i Upravnog vijeća Bolnice, sklopljene ugovore sa odabranim pristupnicima itd.) za specijalizaciju iz kardiologije za 2014. godinu i 2015. godinu. Moli da se za navedene točke u ovom zahtjevu kao početni datumi uzmu prvi datumi prve navedene godine te svi ostali potrebni datumi sve do danas, jer prema Zakonu o pravu na pristup informacijama nema vremenskog ograničenja te moli da postupe u skladu sa navedenim i vremenski se vrate u prošlost koliko god je za pružanje traženih informacija potrebno.

Također, utvrđeno je da je Specijalna bolnica za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice dopisom Broj: 05-82/18-2016 od 28.12.2016. godine obavijestila žaliteljicu o tome da je  predmetni zahtjev ustupljen Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje, osim u odnosu na plan primanja doktora stažista na stažiranje u Bolnicu, ostale odgovarajuće donesene odluke ravnatelja i Upravnog vijeća Bolnice i sklopljenih ugovora sa odabranim kandidatima.

Nadalje, utvrđeno je da je radi provođenja testa razmjernosti i javnog interesa, prije donošenja osporenog rješenja, Specijalna bolnica za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice, sukladno članku 16. stavcima 1. i 2. Zakona o pravu na pristup informacijama oformila posebnu skupinu koja je dana 29.12.2016. godine provela test razmjernosti i javnog interesa, a o čemu je sastavljena Službena bilješka Broj: 05-82/18-2016. od 29.12.2016. godine koja prileži spisu predmeta.

Također je utvrđeno da je Specijalna bolnica za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice povodom predmetnog zahtjeva dopisom Broj: 05-82/18-2016 od 2.1.2017. godine izvijestila žaliteljicu kako je dio predmetnih informacija ( i to: 1. Natječaj od 26.3.2015. godine, Broj: 05-36/3-2014. objavljen u Narodnim novinama, br. 37/15 od 1.4.2015. i na web stranici Bolnice: www.sbkt.hr dana 30.3.2015., 2. Odluka o izboru pristupnika za specijalizaciju iz kardiologije od 29.4.2015., Broj: 05-36/3-2014, objavljena na web stranici Bolnice: www.sbkt.hr dana 30.4.2015., 3. Natječaj za izbor pristupnika za upućivanje na specijalizaciju iz kardiologije i za sklapanje ugovora o radu na neodređeno vrijeme od 4.5.2016., Broj: 05-36/14-2015, objavljen je u Narodnim novinama, br. 44/2016 od 11.5.2016. i na Web stranici Bolnice: www.sbkt.hr dana 11.5.2016., 4. Lista rezultata za prijam dva kandidata na specijalizaciju iz kardiologije s istaknutim ukupnim bodovima nakon provedenog razgovora s pristupnicima od 15.6.2016., Broj: 05-36/14-2015, objavljena je na web stranici Bolnice: www.sbkt.hr dana 20.6.2016., 5. Odluka o izboru specijalizanata za specijalizaciju iz kardiologije od 24.6.2016. godine, Broj: 05-36/14-2015, objavljena je na web stranici Bolnice: www.sbkt.hr dana 27.6.2016. godine i 6. Odluka o izmjeni Odluke o izboru specijalizanata za specijalizaciju iz kardiologije od 29.8.2016. godine, Broj: 05-36/14-2015, objavljena je na web stranici bolnice: www.sbkt.hr dana 31.8.2016. godine).

Utvrđeno je i da je Specijalna bolnica za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice povodom predmetnog zahtjeva donijela i osporeno rješenje Broj: 05-82/18-2016 od 3.1.2017. godine, kojim je djelomično odbila isti zbog zaštite osobnih podataka, a u dijelu omogućila žaliteljici tražene informacije. U točki 1. osporenog rješenja je djelomično odbijen zahtjev za pristup informacijama žaliteljice od 20.12.2016. godine u dijelu: 1. koji se odnosi na dokumente i zaštićene osobne podatke za svakog prijavljenog kandidata koji nije izabran na natječaju za financiranje pripravničkog staža doktora medicine za 2014. i 2015. godine i koji se odnosi na dio dokumenata koji sadrže zaštićene osobne podatke izabranih kandidata, 2. koji se odnosi na dokumente i zaštićene osobne podatke za svakog prijavljenog kandidata koji nije izabran na natječajima za specijalističko usavršavanje iz kardiologije za 2014. i 2015. godinu i u dijelu koji se odnosi na dio dokumenata izabranih kandidata, a u točki 2. je djelomično omogućen pristup informacijama u preostalom dijelu zahtjeva pod točkama 1. i 2., osim dijela koji je izuzet u točki 1. izreke, i to na način da su žaliteljici dostavljene preslike: dopisa od 3.7.2015. godine, Broj: 05-37/62-2015; dopisa od 8.7.2015. godine, Broj: 05-37/62-2015; Ugovora o financiranju pripravničkog staža zdravstvenih radnika od 2.11.2015. godine, Broj: 05-29/183-2015; dopisa od 26.10.2015. godine, Broj: 05-37/62-2015; dopisa od 2.11.2015. godine, Broj: 05-37/62-2015; dopisa od 31.1.2014.g., Broj: 05-37/11-2014; dopisa od 6.2.2014. godine, Broj: 05-37/11-2014; dopisa od 8.7.2014. godine, Broj: 05-37/68-2014; dopisa od 10.7.2014. godine, Broj: 05-37/68-2014; dopisa od 24.9.2014. godine, Broj: 05-37/11-2014; Ugovora o financiranju pripravničkog staža zdravstvenih radnika od 23.10.2014. godine, Broj: 05-29/187 -2014; dopisa od 14.10.2014. godine, Broj: 05-37/11-2014; dopisa od 16.10.2014. godine, Broj: 05-37/11-2014; dopisa od 20.12.2013. godine, Broj: 05-36/3-2014; dopisa od 20.1.2014. godine, Broj: 05-36/3-2014; dopisa od 21.5.2015. godine, Broj: 05-36/14-2015; dopisa od 16.1.2014. godine, Broj: 05-36/3-2014; Odluke od 24.2.2014.,Broj: 05-36/3-2014; dopisa od 26.2.2014. godine, Broj: 05-36/3-2014; dopisa od 29.9.2014. godine, Broj: 05-36/3-2014; Odluke od 6.3.2015., Broj: 05-36/3-2014 (Prilog: Pravilnik o mjerilima za prijam specijalizanata); Prijave na natječaj od 7.4.2015.; Diplome od 25.9.2014., Broj: 2/34-2014; Uvjerenja o položenom stručnom ispitu od 25.3.2015., Klasa: UP/l-133-01/ 15-01/185, Urbroj : 534-04-1-2/6-15-3; Potvrde o predaji zahtjeva za izdavanje odobrenja za samostalan rad od 1.4.2015.; Deutsches Sprachdiplom od 23.5.2008.; Domovnice od 30.7.2014., Klasa: 224-01/14-002/51, Urbroj: 2140-09-0402/11-14-2; Dopunske isprave o studiju od 18.7.2014.; Potvrde od 21.7.2014., Broj: 0108055110-15; Potvrde o poznavanju stranog jezika od 1.4.2015., klasa: 602-04/15-03/1, Ur.broj: 380-59-10103-15-47-132; Potvrde HZMO-a, Područne službe u Zagrebu, Ispostave Zabok od 2.4.2015., Klasa: 034 -04/15-03/6 Urbroj: 341-25-05/8-15-35661; dopisa od 17.4.2015., Broj: 05-36/3-2014; Prijedloga kandidata za izbor i upućivanje na specijalizaciju iz kardiologije od 24.4.2015., Broj: 05-36/3-2014; Ugovora o radu na neodređeno vrijeme od 18.5.2015., Broj: 05-9/116-2015; Ugovora o upućivanju na specijalizaciju, Broj: 05-29/93-2015; Rješenja od 16.7.2015., Broj: 05-36-3-2014; dopisa od 16.2.2015., Broj: 05-36/14-2015; dopisa od 23.3.2015., Broj: 05-36/14-2015; Odluke od 20.3.2015., Broj: 05-36/14-2015; Odluke od 23.10.2015., Broj: 05-36/14-2015 (Prilog: Pravilnik o mjerilima za prijam specijalizanata); Liste pristupnika s istaknutim bodovima od 31.5.2016., Broi: 05-36/14-2015; dopisa od 9.6.2016., Broj: 05-36/14-2015; Prijedloga pristupnika/ce za upućivanje na specijalizaciju iz kardiologije, Broj: 05-36/14-2014 (u prilogu: Obrasci članova Povjerenstva radi ocjene razgovora pristupnika; broj priloga: 5); Prijave na natječaj od 16.5.2015.; Životopisa; Diplome od 25.9.2012., Broj: 2/197-2012; Odobrenja za samostalan rad od 25.9.2015., Broj: 19498; Domovnice od 9.11.2012., Klasa: 224-01/12-02/522, Urbroj: 2140-06-12-1; Potvrde od 23.7.2012.; Potvrde od 2.2.2016., Broj: 10201/2016; Ugovora o radu od 24.1.2014.; Potvrde od 3.4.2015., Ur. broi: 02-7/10-2015; Ugovora o radu od 19.9.2014.; Potvrde HZMO-a, Područne službe u Zagrebu, Ispostave Krapina od 7.10.2015., Klasa: 034-04/15-03/6 Urbroj: 341-25-05/8-15-1 10000; Prijave na natječaj za specijalizaciju iz kardiologije; Životopisa; Potvrde od 18.7.2013., Broj: 0108051195-73; Dopunske isprave o studiju od 15.7.2013.; Diplome od 10.9.2013., Broj: 2/101-2013; Uvjerenja o položenom stručnom ispitu od 6.5.2014., Klasa: UP/I-133-01/14-01/159, Urbroj: 534-07-1-2-2/6-14-3; Potvrde o poznavanju stranog jezika od 26.6.2014., Klasa: 602-01/14-03/2, Ur.broj: 380-59-10103-14-305-273; Domovnice od 16.1.2012., Klasa: 224-01/12-02/17, Urbroj: 2140-09-06-03/2-12-2; Nalaza i mišljenja od 1.6.2016.; Izvadak iz evidencije HZMO-a od 20.8.2015.; Uvjerenja o nekažnjavanju Općinskog suda u Zlataru, Stalne službe u Zaboku od 21.8.2015., Broj: 49 Su-107/15-667; članka u Acta Med Croatica, 68 (2014) 375-381; Potvrde od 14.7.2016., Broj: 02/4-256-16; Preporuke od 7.4.2415.; Potvrde od 7.4.2015., Klasa: 113-07/15-01/19, Urbroj: 2214/01-380/1-5-15-1; Ugovora o radu od 14.11.2013.; Ugovora o radu od 30.9.2015.; Ugovora o radu od 17.2.2015.; Sporazuma o poslovno-tehničkoj suradnji od 9.12.2014.; Sporazuma o poslovno-tehničkoj suradnji od 10.11.2014.; Ugovora od 1.4.2016.; Dodatka I. Ugovoru o radu od 31.3.2015.; Ugovora za obavljanje dežurstva od 9.9.2014.; Ugovora o radu od 13.7.2016.; lzjave o odustajanju od specijalizacije iz kardiologije od 10.8.2016.; s time da su na preslikama dokumenata zatamnjeni osobni podaci za koje je utvrđeno da su zaštićeni.

Daljnjim uvidom u spis je utvrđeno da se u istom nalazi i dopis Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave Krapinsko-zagorske, Službe kriminalističke policije Broj: 511-17-14/1-410/2-2017.DĐ od 24.1.2017. godine kojim je od Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice zatraženo izuzimanje u preslici kompletnog spisa natječaja za specijalizanta kardiologije i natječaja za radno mjesto informatičkog referenta te popis članova Povjerenstva za izbor kandidata, na temelju kojih su zaposlene ……… i ………, a u kojem se između ostalog navodi da Policijska uprava Krapinsko-zagorska provodi izvide po zahtjevu Općinskog državnog odvjetništva u Zlataru br: KR-DO-3/2017, radi utvrđivanja činjenica vezanih uz postojanje eventualnih nepravilnosti u provođenju postupka natječaja za radno mjesto - specijalizant kardiologije (za koje se u predmetnom slučaju tražila natječajna dokumentacija), i - informatički referent.

S obzirom da su natječaji u predmetnim slučajevima dovršeni te da je osporeno rješenje datirano sa 3.1.2017. godine, a da je dopis Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave Krapinsko-zagorske, Službe kriminalističke policije Broj: 511-17-14/1-410/2-2017.DĐ od dana 24.1.2017. godine (zaprimljen u tijelu javne vlasti 26.1.2017. godine), koji se odnosi na informacije koje su zatražene pod točkom 2. predmetnog zahtjeva - za specijalizaciju iz kardiologije, u ovom postupku nije primijenjen razlog ograničenja pristupa informacijama iz članka 15. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, a koji predstavlja apsolutno ograničenje pristupa informacijama, jer je o predmetnom zahtjevu žaliteljice odlučeno prije zaprimanja citiranog dopisa u Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice. Uzimajući u obzir da je iz spisa predmeta razvidno da nadležna tijela provode izvide o mogućim nepravilnostima pri provedbi predmetnih natječaja, a u pogledu sumnji žaliteljice iz predmetne žalbe, posebno se ističe da Povjerenica za informiranje nije nadležna ispitivati pravilnost postupanja u provedenim natječajnim postupcima u pogledu činjenica ispunjavaju li odabrani/neodabrani kandidati uvjete iz istih natječaja, kao ni razloge zbog kojih su pojedini kandidati izabrani ili nisu izabrani. Naime, u žalbenom postupku Povjerenica za informiranje primjenom testa razmjernosti i javnog interesa utvrđuje prevladava li u konkretnom slučaju javni interes za dobivanjem u zahtjevu zatraženih podataka ili prevladava potreba za zaštitom prava na ograničenje, imajući u vidu da zatražena natječajna dokumentacija sadrži osobne podatke kandidata.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Odredbom članka 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Odredbom članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje zaštita osobnih podataka.

Člankom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, dužno je prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Vlasnik informacije iz članka 15. stavka 2. točke 1. ovog Zakona, po prethodno pribavljenom mišljenju Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost, dužan je, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Člankom 2. stavkom 1. točkom 1. Zakona o zaštiti osobnih podataka  („Narodne novine“, broj 103/03., 118/06., 41/08., 130/11., 106/12. – pročišćeni tekst) propisano je da je osobni podatak svaka informacija koja se odnosi na identificiranu fizičku osobu ili fizičku osobu koja se može identificirati (osoba koja se može identificirati je osoba čiji se identitet može utvrditi izravno ili neizravno, posebno na osnovi identifikacijskog broja ili jednog ili više obilježja specifičnih za njezin fizički, psihološki ili mentalni, gospodarski, kulturni ili socijalni identitet. U članku 7. stavku 1. podstavku 1. do 8. istog Zakona propisan je pravni temelj prikupljanja i obrade osobnih podataka. Odredbom članka 11. stavka 3. Zakona o zaštiti osobnih podataka propisano je da je zabranjeno davanje osobnih podataka na korištenje drugim primateljima za čiju obradu, odnosno korištenje nisu ovlašteni prema odredbama članka 7. i članka 8. stavka 2. ovog Zakona te ako je svrha za koju se osobni podaci traže na korištenje suprotna odredbi članka 6. stavka 2. i 3. ovoga Zakona.

Test razmjernosti i javnog interesa je procjena razmjernosti između razloga za omogućavanje pristupa informaciji i razloga za ograničenje te omogućavanje pristupa informaciji ako prevladava javni interes.

Člankom 15. stavkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da ako tražena informacija sadrži i podatak koji podliježe ograničenju iz stavaka 2. i 3. ovoga članka, preostali dijelovi informacije učinit će se dostupnim.

U žalbenom postupku Povjerenici za informiranje dostavljena je natječajna dokumentacija iz natječajnih postupaka za financiranje pripravničkog staža doktora medicine za 2014. i 2015. godinu u Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice, koja je u posjedu navedenog tijela javne vlasti (s obzirom da je navedene natječajne postupke provodio Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje te je u istom dijelu zahtjev ustupljen navedenom tijelu javne vlasti, osim u dijelu koji se odnosio na: plan primanja doktora stažista na stažiranje, ostale odgovarajuće donesene odluke ravnatelja i Upravnog vijeća i sklopljenih ugovora sa odabranim kandidatima) te kompletna natječajna dokumentacija za specijalističko usavršavanje iz kardiologije u 2014. i 2015. godini u istom tijelu javne vlasti. U dokumentaciji spisa predmeta nalazi se također i izdvojena dokumentacija koja je dostavljena žaliteljici za zacrnjenim određenim osobnim podacima, a u pogledu natječaja za specijalističko usavršavanje iz kardiologije u 2014. i 2015. godini.

Iz dostavljene dokumentacije u spisu predmeta proizlazi da je tijelo javne vlasti dostavilo  žaliteljici dokumentaciju koju je imalo u svom posjedu a koja se odnosi na pripravnički staž doktora medicine za 2014. i 2015. godinu, budući je u preostalom dijelu ustupilo zahtjev Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje, o čemu je obaviještena i žaliteljica.

Povjerenica za informiranje je izvršila uvid u svu dostavljenu dokumentaciju, a između ostalog i u Pravilnik o mjerilima za prijam specijalizanata Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi Klasa: 011-02/08-04/67, Urbroj: 534-07-08-1 od 18.12.2008. godine („Narodne novine”, broj 154/08.) koji se nalazi u prilogu Odluke od 6.3.2015. godine, Broj: 05-36/3-2014, a kojim su utvrđena mjerila za prijam zdravstvenih radnika visoke stručne spreme-specijalizanata u zdravstvene ustanove čiji je osnivač Republika Hrvatska ili županija te način njihova izbora. Navedenim uvidom je utvrđeno je da je u članku 9. stavku 1. navedenog Pravilnika propisano da odluku o izboru specijalizanata sukladno redoslijedu kandidata iz članka 6. stavka 3. i članka 8. ovog Pravilnika donosi ravnatelj zdravstvene ustanove. Stavkom 2. navedenog članka je propisano da se odluka o izboru specijalizanata iz stavka 1. ovog članka javno objavljuje na oglasnoj ploči i na internetskoj stranici zdravstvene ustanove najkasnije u roku od 15 dana od dana razgovora s Povjerenstvom iz članka 6. ovog Pravilnika. U stavku 3. navedenog članka je propisano da nakon obavljenog izbora svaki pristupnik može dobiti na uvid svoju i bodovnu listu svakog pristupnika za određeno specijalističko usavršavanje. Stavkom 4. istog članka je propisano da protiv odluke o izboru specijalizanata iz stavka 1. ovoga članka nezadovoljan pristupnik može podnijeti prigovor Upravnom vijeću zdravstvene ustanove u roku od 15 dana od dana objave odluke na oglasnoj ploči, odnosno na internetskoj stranici zdravstvene ustanove. Također, uvidom u navedeni Pravilnik utvrđeno je da isti nije propisivao obvezu objavljivanja kandidata koji nisu izabrani za specijalizante na natječajima za prijam specijalizanata.

Osim navedenog, izvršen je uvid i u Pravilnik o mjerilima za prijam specijalizanata Ministarstva zdravlja („Narodne novine”, broj 83/15.), kojim je utvrđeno je da je u članku 5. stavku 6. istog propisano da je Povjerenstvo obvezno objaviti na oglasnoj ploči zdravstvene ustanove listu pristupnika s istaknutim bodovima, koje su stekli prema pojedinom mjerilu iz članka 3. ovog Pravilnika, u roku od 15 dana od dana završetka roka za prijavu na natječaj, a prije provođenja razgovora s pristupnicima. U članku 7. stavku 3. navedenog Pravilnika je propisano da ravnatelj objavljuje na oglasnoj ploči zdravstvene ustanove listu rezultata svih pristupnika s istaknutim ukupnim bodovima sukladno mjerilima iz članka 3. i bodovima iz članka 6. ovoga Pravilnika u roku od pet dana od dana dostave prijedloga odluke Povjerenstva.

U odnosu na natječajnu dokumentaciju koja je dostavljena žaliteljici a koja se odnosi na izabrane kandidate na predmetnim natječajima Povjerenici za informiranje je u žalbenom postupku dostavljena sva gore navedena dokumentacija koja je dostavljena i žaliteljici, na način kako joj je ista dostavljena (dio dokumentacije je dostavljen bez zakonskih ograničenja a dio sa zacrnjenim određenim osobnim podacima), kao i sva preostala natječajna dokumentacija. Usporedbom originalne dokumentacije te dokumentacije koja je dostavljena žaliteljici uz zaštitu određenih osobnih podataka, utvrđeno je da osporeno rješenje treba djelomično poništiti i to u pogledu imena i prezimena pristupnika/ca na Prijedlozima kandidata za izbor i upućivanje na specijalizaciju iz kardiologije, Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice, Broj: 05-36/3-2014 od 24.4.2015. godine i Broj: 05-36/14-2015 od 14.6.2016. godine. Iz dokumentacije u spisu je razvidno da je tijelo javne vlasti dostavilo žaliteljici oba citirana prijedloga kandidata za izbor i upućivanje na specijalizaciju iz kardiologije, Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju Krapinske toplice sa zacrnjenim imenima i prezimenima i adresama kandidata osim za izabrane osobe, a na kojima su vidljivi postignuti bodovi, te je iz dokumentacije također vidljivo da je javno objavljena lista imena i prezimena kandidata sa natječaja iz 2015. godine sa pripadajućim bodovima, pa je stoga u drugostupanjskom postupku u testu razmjernosti i javnog interesa odlučeno da nema zapreke da se omogući pristup imenima i prezimenima kandidata na oba navedena Prijedloga, iz razloga transparentnosti postupka natječaja, iako prema u 2014. godini važećem Pravilniku o mjerilima za prijam specijalizanata Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi („Narodne novine”, broj 154/08.) nije bilo obveze utvrđivanja liste kandidata niti njezine javne objave. Naime, upravo zbog nedostataka pri provođenju natječaja za specijalistička usavršavanja, od kojih je jedan bio nedostatak transparentnosti, je isti Pravilnik izmijenjen te je donesen novi Pravilnikom o mjerilima za prijam specijalizanata Ministarstva zdravlja („Narodne novine”, broj 83/15.), sukladno kojem je ta obveza propisana te je u skladu s istim tijelo javne vlasti po predmetnom zahtjevu dostavilo žaliteljici listu sa imenima i prezimenima sa pripadajućim bodovima kandidata za specijalizante iz kardiologije iz natječaja koji se provodio u 2015. godini,a koja je i javno objavljena.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Slijedom navedenog, valjalo je sukladno članku 117. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09) u vezi s člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješiti kao pod točkom 1., 2. i 4. izreke.

Uvidom u natječajnu dokumentaciju izabranih kandidata, koja je dostavljena žaliteljici po njezinu zahtjevu za pristup informacijama, utvrđeno je da ista sadrži osobne podatke, pa je u žalbenom postupku i u tom dijelu ispitana pravilnost provedenog testa razmjernosti od strane prvostupanjskog tijela. Povjerenica za informiranje je zaključila da u odnosu na podatke koji su prekriveni na natječajnoj dokumentaciji izabranih kandidata koja je dostavljena žaliteljici, (kao što su OIB, IBAN, ime poslovne banke, JMBG, broj telefona, broj mobitela, ime roditelja, razdoblje obrazovanja, datum, mjesto i država rođenja, adresa elektroničke pošte), ne prevladava javni interes, već prevladava potreba zaštite prava na ograničenje te da je u konkretnom slučaju interes javnosti zadovoljen dostavom žaliteljici dokumenata iz kojih se može vidjeti jesu li ispunjeni uvjeti određeni natječajem, iz čega proizlazi da je prvostupanjsko tijelo postupilo u skladu s člankom 15. stavkom 2. točkom 4. i člankom 15. stavkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama. Naime, dostavom podataka o osobnom identifikacijskom broju, datumu i mjestu rođenja, podacima o roditeljima izabranog kandidata i ostalim osobnim podacima koji su prekriveni, došlo bi do nepotrebnog zadiranja u privatni život izabranih kandidata, a što žaliteljica u žalbi niti ne osporava.

U pogledu odbijanja zahtjeva za pristup informacijama u dijelu koji se odnosi na preostalu natječajnu dokumentaciju ostalih kandidata, koji nisu odabrani na predmetnim natječajima, te osobne podatke izabranih kandidata kojima je ograničen pristup zacrnjivanjem na pojedinim dokumentima, Povjerenica za informiranje je u žalbenom postupku ispitala pravilnost provedenog testa razmjernosti i javnog interesa u prvostupanjskom postupku, te je zaključila da u odnosu na natječajnu dokumentaciju neizabranih kandidata u pogledu natječaja za prijam specijalizanata koji se provodio u 2014. i 2015. godini te osobne podatke izabranih kandidata na istoj (kao što su: OIB, adresa, IBAN, JMBG, datum, mjesto i država rođenja, broj mobitela, broj telefona, adresa elektroničke pošte, razdoblje obrazovanja, broj osobne iskaznice) ne prevladava javni interes, već prevladava potreba zaštite prava na ograničenje pristupa informacijama te je u tom dijelu osporeno rješenje pravilno i zakonito, jer je žaliteljici djelomično omogućen pristup natječajnoj dokumentaciji uz zaštitu određenih osobnih podataka, a kako je to opisano u članku 15. stavku 5. navedenog Zakona. Naime, s obzirom da se sredstva za rad izabranih kandidata financiraju iz javnih sredstava, Povjerenica za informiranje smatra da javnost ima pravo biti upoznata s činjenicom ispunjavaju li izabrani kandidati uvjete iz predmetnih natječaja, dok neizabrani kandidati neće biti zaposleni niti plaćeni iz istih sredstava pa nema javnog interesa za omogućavanjem pristupa njihovoj natječajnoj dokumentaciji.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Slijedom navedenog, temeljem članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku riješeno je kao u točki 3. izreke ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.