KLASA:  008-08/16-01/11

URBROJ:  401-01/21-16-02

Zagreb, 02.02.2016.

 

Korisnik

Povjerenica za informiranje zaprimila je Vaš upit u kojem Vas zanima da li se trgovačko društvo osnivači kojeg su jedinice lokalne samouprave, a kojem je povjerena ovlast obavljanja skupljanja komunalnog otpada, smatra pravnom osobom kojoj su povjerene javne ovlasti u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama te da li je tijelo javne vlasti u smislu odredbe članka 10. stavka 1. točke 12. Zakona o pravu na pristup informacijama dužno objavljivati na svojim mrežnim stranicama, primjerice, zapisnike sa sjednica nadzornog odbora.

Nastavno na Vaš upit, obavještavamo Vas sljedeće.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 2. Zakona o pravu na pristup propisano je da su tijela javne vlasti u smislu ovog Zakona: tijela državne uprave, druga državna tijela, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe i druga tijela koja imaju javne ovlasti, pravne osobe čiji je osnivač Republika Hrvatska ili jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave, pravne osobe koje obavljaju javnu službu, pravne osobe koje se temeljem posebnog propisa financiraju pretežito ili u cijelosti iz državnog proračuna ili iz proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave odnosno iz javnih sredstava (nameta, davanja, i sl.), kao i trgovačka društva u kojima Republika Hrvatska i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave imaju zasebno ili zajedno većinsko vlasništvo.

Iz navedene zakonske definicije proizlazi da su trgovačka društva kojima je povjerena ovlast obavljanja skupljanja komunalnog otpada, a koja su osnovana od strane jedinice lokalne samouprave, tijela javne vlasti te ujedno obveznici Zakona o pravu na pristup informacijama.

Nadalje Vas obavještavamo da je člankom 10. stavkom 1. točkom 12. navedenog Zakona propisana obveza tijela javne vlasti da na svojim internetskim stranicama objavljuju zaključke sa službenih sjednica i službene dokumente usvojene na tim sjednicama te informacije o radu formalnih radnih tijela iz njihove nadležnosti na kojima se odlučuje o pravima i interesima korisnika. Člankom 10. stavkom 2. citiranog Zakona propisano je da se odredbe ovog članka ne primjenjuju na informacije za koje postoje ograničenja prava na pristup prema odredbama ovog Zakona. Iako Zakon o pravu na pristup informacijama promiče otvorenost i transparentnost rada tijela javne vlasti, ujedno i propisuje određena ograničenja koja onemogućavaju pristup svim informacijama u posjedu tijela javne vlasti, a u svrhu zaštite određenih vrijednosti i prava.

S obzirom da zapisnici sa sjednica mogu sadržavati osobne podatke ili druge vrste zaštićenih informacija mišljenja smo da sukladno odredbi članka 15. stavka 2. citiranog Zakona tijelo javne vlasti može ograničiti pristup tim informacijama ili dijelovima informacija. Isto tako napominjemo da ukoliko neki dijelovi zapisnika ili bilo kojeg drugog dokumenta za koji je člankom 10. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano da se objavljuje na internetskim stranicama tijela javne vlasti sadrže dijelove koji podliježu ograničenjima prava na pristup informacijama, takvi dijelovi informacije mogu se prekriti, odnosno izostaviti, a ostatak se može objaviti. Pri tome smo mišljenja da kod djelomične objave informacija treba voditi računa o stvarnoj upotrebljivosti i razumljivosti  tako objavljene informacije na internetskim stranicama ako bi veći dijelovi ostali informacije ostali prikriveni.

Također, bilo koji korisnik prava na pristup informacijama može zahtjevom za pristup informacijama zatražiti zapisnik sa sjednice tijela javne vlasti te u tom slučaju tijelo javne vlasti treba uzeti u obzir da su zapisnici načelno dostupni ukoliko ne postoje zakonska ograničenjima te je moguće odobriti i djelomični pristup, dostavom dijelova informacije koji ne sadrže zakonska ograničenja, što je propisano odredbom članka 15. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama. Osim toga je moguće u konkretnim slučajevima, ukoliko se utvrdi da javni interes preteže nad potrebom zaštite osobnih podataka ili drugih zakonskih ograničenja zbog opravdanih razloga, na primjer korupcije, objaviti informaciju primjenom testa razmjernosti i javnog interesa.