KLASA: 008-08/15-01/140

URBROJ: 401-01/11-16-02

Zagreb, 13.01.2016.

 

Korisnik

Povjerenica za informiranje zaprimila je Vaš upit koji se odnosi na tumačenje članka 10. stavka 1. točke 12. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), u vezi objave zaključaka i zapisnika sa sjednica tijela javne vlasti. Također Vas zanima smatra li se zapisnik radnog tijela javne institucije informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Imajući u vidu zakonsku odredbu članka 10. stavka 1. točke 12. Zakona o pravu na pristup informacijama kojom je propisana obveza tijelima javne vlasti da objavljuju zaključke sa službenih sjednica tijela javne vlasti i službene dokumente usvojene na tim sjednicama te informacije o radu formalnih radnih tijela iz njihove nadležnosti na kojima se odlučuje o pravima i interesima korisnika, mišljenja smo da su tijela javne vlasti nakon što održi službenu sjednicu u obvezi na internetskoj stranici objaviti zaključke sa službenih sjednica. Iako je izmjenom članka 10. Zakona izostavljanja obveza objavljivanja na Internetu zapisnika sa sjednica,  mišljenja smo da tijela javne vlasti kao što su općinska i gradska vijeća, odnosno županijske skupštine i skupština Grada Zagreba, znanstvene ustanove i druga tijela, koja  sukladno zakonu, statutima ili poslovnicima imaju obvezu objave zapisnika, zapisnike uz zaključke i nadalje trebaju objavljivati.

Kao primjer dobre prakse objave zaključaka odnosno sažetaka zapisnika u visokoškolskim institucijama možemo izdvojiti Pravni fakultet u Zagrebu koji na svojoj Internet stranici, na poveznici: http://www.pravo.unizg.hr/djelatnici/fakultetsko_vijece/odluke_vijeca, objavljuje sažetke, odnosno izvatke iz zapisnika sjednica Fakultetskog vijeća. 

Naime, osim navedenih tijela postoji veliki broj tijela javne vlasti poput škola, ustanova socijalne skrbi i sl. koje imaju formalna radna tijela, a čiji zapisnici mogu sadržavati podatke o maloljetnim osobama i druge osjetljive podatke, koje nisu od javnog interesa. To je bio poticaj za smanjivanje obveza objave samih zapisnika prilikom donošenja izmjena Zakona o pravu na pristup informacijama jer je za javnost važno koje su odluke sjednicama tijela javne vlasti donesene.

U praksi primjene Zakona o pravu na pristup informacijama iz 2013. godine pojedini objavljeni zapisnici su zbog uklanjanja određenih dijelova, zbog postojanja zakonskih ograničenja, u mnogim, slučajevima bili nečitljivi i nerazumljivi ili su tijela javne vlasti objavljivale zapisnike bez uklanjanja zaštićenih dijelova i time se izlagala povredama drugih pozitivnih propisa.

Vezano uz drugi dio Vašeg upita, potrebno je napomenuti kako odredba članka 10. stavka 1. točke 12. Zakona o pravu na pristup informacijama ne isključuje mogućnost traženja zapisnika sa službenih sjednica tijela javne vlasti putem zahtjeva za pristup informacijama. Također, potrebno je naglasiti da prijedlog zapisnika, odnosno zapisnik koji još nije usvojen predstavlja informaciju u postupku izrade te ukoliko bi korisnik zatražio još neusvojeni zapisnik, tijelo javne vlasti bi u tom slučaju trebalo provesti test razmjernosti i javnog interesa i na temelju istoga u konkretnom slučaju utvrditi preteže li interes javnosti ili potreba zaštite prava na ograničenje pristupa informaciji i postupiti sukladno odredbama članka 23. Zakona o pravu na pristup informacijama.