KLASA: UP/II-008-07/15-01/80

URBROJ: 401-01/06-17-03

Zagreb, 18. veljače 2017.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ……… iz Vrgorca, ………, izjavljene protiv rješenja Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta KLASA: 008-01/14-01/00086, URBROJ: 533-28-15-0005 od 10. veljače 2015. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta KLASA: 008-01/14-01/00086, URBROJ: 533-28-15-0005 od 10. veljače 2015. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ……… (dalje u tekstu: žaliteljica) koji je podnijela Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta dana 22. listopada 2014. godine temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju te nema saznanja gdje se ista nalazi.

Protiv osporenog rješenja žaliteljica je pravovremeno izjavila žalbu u kojoj navodi kako je tijelo javne vlasti suprotno odredbama članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama odbilo zahtjev i uskratilo zatražene informacije te kako isto osporava u cijelosti zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja te posljedično pogrešne primjene Zakona o pravu na pristup informacijama. Žaliteljica pojašnjava kako je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta nadležno tijelo javne vlasti koje provodi postupak priznavanja inozemne obrazovne kvalifikacije odnosno kako navedeno tijelo javne vlasti po prirodi stvari posjeduje u zahtjevu zatražene informacije odnosno zna gdje se iste nalaze te od Povjerenice za informiranje traži da poništi osporeno rješenje i omogući joj pristup istima. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Članak 1. Zakona o pravu na pristup informacijama u bitnom propisuje kako se ovim Zakonom uređuje pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti, dok članak 5. stavak 1. točka 3. navedenog Zakona propisuje kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Uvidom u dokumentaciju u spisu predmeta utvrđeno je da je žaliteljica dana 22. listopada 2014. godine Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta podnijela zahtjev za pristup informacijama, kojim je zatražila sljedeće informacije: 1. moli informaciju o trajanju mirovinskog osiguranja, radnoga iskustva u matičnoj struci, stručnog osposobljavanja i trajanju pripravničkog staža za razdoblje od 15.10.2012. do dana podnošenja ovoga zahtjeva, sve za osobu iz stavka 5. članka 110. Zakona o odgoju i obrazovanju u OŠ i SS koja je imenovana na natječaju (bez navedenih posebnih uvjeta) OŠ Vrgorac u Vrgorcu za pedagoga škole od 3.10.2013., 2. moli presliku sporazumnog raskida ugovora o stručnom osposobljavanju bez zasnivanja radnog odnosa, bez službenog urbroja, po navodima iz Izvješća, Klasa: UP/I-600-04/14-02/00310, Urbroj: 533-23-14-003, Dubrovnik 24.7.2014., 3. moli informaciju o trajanju radnoga iskustva u matičnoj struci do zaključivanja Ugovora o radu, Klasa: 112-02/13-01/12, Urbroj: 2195-216-13-01 u Vrgorcu, 31.10.2013. te informaciju o posljednjem danu zakonskog roka za polaganje stručnog ispita i 4. moli preslike Izjava (po odredbama članka 6. i 9. Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija) za svaku godinu u kojoj je imenovana osoba na natječaju pružala i pruža usluge obavljanjem regulirane profesije u RH članici EU. Od priložene dokumentacije u MZOS moli, preslike potvrda o radnom odnosu (potvrde o poslovnom nastanu) i sve preslike dokaza o stručnoj osposobljenosti za obavljanje regulirane profesije u RH za razdoblje od 1.7.2013. do dana podnošenja ovog zahtjeva. Nadalje je utvrđeno da je povodom navedenog zahtjeva, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta dopisom KLASA: 008-01/14-01/00086, URBROJ: 533-28-14-0002 od 25. studenoga 2014. godine ustupilo isti Ministarstvu rada i mirovinskog sustava. Također je utvrđeno da je povodom predmetnog zahtjeva Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta donijelo osporeno rješenje KLASA: 008-01/14-01/00086, URBROJ: 533-28-15-0005 od 10. veljače 2015. godine, kojim je odbacilo zahtjev iz razloga što ne posjeduju zatražene informacije te nemaju saznanja gdje se iste nalaze. U obrazloženju osporenog rješenja se navodi kako su predmetni zahtjev ustupili Ministarstvu rada i mirovinskog sustava koje ih je dopisom KLASA: 008-02/14-02/20, URBROJ: 524-01/6-14-2 od 29. prosinca 2014. godine izvijestilo kako ne posjeduju tražene informacije, a o čemu su izvijestili žaliteljicu.

Razmatrajući dokumentaciju u spisu predmeta, Povjerenica za informiranje zaključuje kako je žaliteljica predmetnim zahtjevom zatražila informacije vezane za osobu koja je izabrana na natječaju (bez navedenih posebnih uvjeta) Osnovne škole Vrgorac za pedagoga škole, radi čega se kao sudionica natječaja obraćala i navedenoj školskoj ustanovi te zatražila inspekcijski nadzor Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, a vezano za koje zahtjeve su joj informacije o navedenom omogućavane kao sudionici natječaja te podnositeljici podneska, a što je vidljivo iz dokumentacije koju je sama priložila uz predmetni zahtjev. Sama žaliteljica i u žalbi navodi kako pojedine informacije traži obzirom na navode iz Izvješća Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Samostalnog sektora za inspekcijski nadzor, Službe prosvjetne inspekcije - Područne jedinice u Splitu, KLASA: UP/I-600-04/14-02/00310, Urbroj: 533-23-14-003, Dubrovnik 24.7.2014., a koje joj je dostavljeno po provedenom inspekcijskom nadzoru u Osnovnoj školi Vrgorac, u pogledu zapošljavanja na radno mjesto pedagoga u navedenoj školi.  

S obzirom da iz spisa predmeta proizlazi da se u predmetnom slučaju traže informacije koje su vezane za zasnivanje radnog odnosa u određenoj školskoj ustanovi povodom kojeg je žaliteljica podnijela zahtjev za provođenjem inspekcijskog nadzora od nadležne službe, o kojem je nakon provedenog nadzora i izviještena te da Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta ne posjeduje u zahtjevu zatražene informacije te nema saznanja gdje se iste nalaze, zaključeno je da je prvostupanjsko tijelo u osporenom rješenju u pogledu navedenog traženja ispravno odlučilo, pa se stoga žalbeni navodi ne mogu uvažiti.

U pogledu navoda žaliteljice iz predmetne žalbe, a vezano za istinitost navoda tijela javne vlasti o neposjedovanju traženih informacija, posebno se naglašava da nije u nadležnosti Povjerenice za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup informaciji u slučaju kada je njezino postojanje kod istog tijela javne vlasti nedvojbeno utvrđeno.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je prvostupanjski postupak pravilno proveden i da je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja. 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                            POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.