KLASA: UP/II-008-07/16-01/392

URBROJ: 401-01/11-16-01

Zagreb, 2. rujna 2016.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka. 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ……… iz Čilipa, ………, izjavljene protiv rješenja trgovačkog društva Adriatic Croatia International Club d.d. od 15. ožujka 2016. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje trgovačkog društva Adriatic Croatia International Club d.d. od 15. ožujka 2016. godine.

2.    Predmet se dostavlja prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ……… (dalje u tekstu: žalitelj) za ostvarivanje prava na pristup informacijama jer su tražene informacije zaštićene Zakonom o zaštiti osobnih podataka.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je navedenim rješenjem odbijen njegov zahtjev za pristup informacijama koji je podnio dana 2. ožujka 2016. godine i kojim je zatražio od tijela javne vlasti dokumentaciju kandidata koji su sudjelovali na natječaju za radna mjesta mornar-kućni majstor i mornar u ACI marini „Veljko Barbieri“ u Slanom. Nadalje, navodi da je mišljenje Agencije za zaštitu osobnih podataka da podaci prikupljani na temelju privole kandidata u svrhu provođenja natječajne procedure za popunjavanje radnih mjesta, ukoliko se daju na uvid kandidatu koji nije izabran na radno mjesto, kako bi mu se omogućilo ulaganje prigovora, ne predstavlja neku drugu daljnju obradu istih podataka, već obradu u svrhu u koju u prikupljani, pa slijedom tog mišljenja, uvid u dokumentaciju nije zaštićen Zakonom o zaštiti osobnih podataka. Također, navodi da traži uvid u cjelokupnu relevantnu dokumentaciju za navedena radna mjesta. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 2. ožujka 2016. godine zatražio od trgovačkog društva Adriatic Croatia International Club d.d. kao tijela javne vlasti dokumentaciju natječaja za marinu „Veljko Barbieri“ u Slanom, za radna mjesta kućni majstor-mornar i mornar, odnosno dokumentaciju osoba koje su zaposlene na navedena radna mjesta, kao i njegovu dokumentaciju i psihološku procjenu. Nadalje, utvrđeno je da žalitelj u svom zahtjevu navodi da je za navedena radna mjesta bio kandidat u natječajnom postupku.

Postupajući po navedenom zahtjevu, u dijelu u kojem je žalitelj zatražio natječajnu kandidata izabranih na natječaju za radna mjesta kućni majstor-mornar i mornar, trgovačko društvo Adriatic Croatia International Club d.d. je donijelo osporeno rješenje odbijajući zahtjev jer su tražene informacije zaštićene Zakonom o zaštiti osobnih podataka, a da prije donošenja rješenja nije proveo test razmjernosti i javnog interesa. U dijelu u kojem je žalitelj zatražio svoju natječajnu dokumentaciju i psihološku procjenu, trgovačko društvo Adriatic Croatia International Club d.d. je navedeno žalitelju dostavio putem elektroničke pošte dana 17. ožujka 2016. godine.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Prema članku 15. stavku 2. točki 2. Zakona o pravu na pristup informacijama tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija poslovna ili profesionalna tajna, sukladno zakonu.

Odredbom članka 16. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavka 3.  i 4. ovog Zakona dužno prije donošenja odluke provesti test razmjernosti i javnog interesa.

Zakonom o zaštiti osobnih podataka  („Narodne novine“, broj 103/03., 118/06., 41/08., 130/11., 106/12. – pročišćeni tekst) uređuje se zaštita osobnih podataka o fizičkim osobama te nadzor nad prikupljanjem, obradom i korištenjem osobnih podataka u Republici Hrvatskoj. Svrha zaštite osobnih podataka je zaštita privatnog života i ostalih ljudskih prava i temeljnih sloboda u prikupljanju, obradi i korištenju osobnih podataka.

Člankom 2. stavkom 1. točkom 1. citiranog Zakona propisano je da je osobni podatak svaka informacija koja se odnosi na identificiranu fizičku osobu ili fizičku osobu koja se može identificirati; osoba koja se može identificirati je osoba čiji se identitet može utvrditi izravno ili neizravno, posebno na osnovi identifikacijskog broja ili jednog ili više obilježja specifičnih za njezin fizički, psihološki, mentalni, gospodarski, kulturni ili socijalni identitet.

Člankom 7. stavkom 1. podstavkom 1. do 8. Zakona o zaštiti osobnih podataka propisan je pravni temelj prikupljanja i obrade osobnih podataka.

Odredbom članka 11. stavka 3. citiranog Zakona propisano je da je zabranjeno davanje osobnih podataka na korištenje drugim primateljima za čiju obradu, odnosno korištenje nisu ovlašteni prema odredbama članka 7. i članka 8. stavka 2. ovoga Zakona te ako je svrha za koju se osobni podaci traže na korištenje suprotna odredbi članka 6. stavka 2. i 3. ovoga Zakona.

Budući da trgovačko društvo Adriatic Croatia International Club d.d. nije sukladno svojim zakonskim obvezama Povjerenici za informiranje dostavio spis predmeta (čiji su sastavni dio u zahtjevu zatražene informacije), koji je nužan u drugostupanjskom postupku po žalbi protiv rješenja prvostupanjskog tijela te nije pružio nikakve dokaze koji potkrepljuju navode iz osporenog rješenja, niti je iz osporenog rješenja razvidno da je tijelo javne vlasti provelo test razmjernosti i javnog interesa, nužno je poništiti osporeno rješenje te vratiti predmet na prvostupanjski postupak.

U postupku prije donošenja rješenja nadležno tijelo mora utvrditi pravo stanje stvari i u tu svrhu utvrditi sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja, pridržavajući se pri tome pravila koja vrijede za dokazni postupak.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku, riješeno kao u izreci rješenja, a predmet se zbog prirode upravne stvari dostavlja na ponovni postupak prvostupanjskom tijelu.

U ponovnom postupku prvostupanjsko tijelo dužno je utvrditi sve činjenice koje su važne za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja, činjenice prikazati u spisima predmeta i potkrijepiti ih odgovarajućim dokazima, te utvrditi mogu li se preslike zatraženih informacija ili određenih dijelova zatraženih informacija temeljem odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama dostaviti žalitelju i na temelju tako utvrđenog činjeničnog stanja, nakon primitka rješenja u zakonskom roku  riješiti ovu upravnu stvar.

Prilikom rješavanja zahtjeva prvostupanjsko tijelo treba uzeti u obzir činjenicu da je žalitelj kandidat u provedenom natječajnom postupku u kojem su izabrane osobe čiju dokumentaciju traži, pa stoga treba razmotriti jesu li žalitelju tražene informacije dostupne temeljem posebnog propisa, s obzirom da Zakon o pravu na pristup informacijama u članku 1. stavku 3. propisuje da se odredbe ovog Zakona ne primjenjuju na stranke u upravnim, sudskim i drugim na zakonu utemeljenim postupcima, kojima je dostupnost informacijama iz tih postupaka utvrđena propisom. Ukoliko žalitelju, kao kandidatu natječaja, informacije nisu dostupne temeljem posebnog propisa, tada se primjenjuje Zakon o pravu na pristup informacijama. U odnosu na dokumentaciju izabranog kandidata svatko ima pravo na pristup natječajnoj dokumentaciji koja uključuje dokumentaciju izabranog kandidata kao što je dokumentacija koja sadrži njegovo ime i prezime, kvalifikacije i vještine potrebne za radno mjesto na koje se prima, a koje su tražene u raspisanom natječaju, kao i odluke, bodovanja i zapisnike te ostale relevantne materijale nastale u natječajnom postupku (primjerice, bodovi i rang lista svih kandidata nakon provedenog intervjua ili testiranja, ukupna bodovna ili rang lista, zapisnik natječajne komisije). U odnosu na druge podatke koji su sadržani u natječajnoj dokumentaciji izabranog kandidata, kao i u odnosu na natječajnu dokumentaciju neizabranih kandidata (s obzirom da nisu primljeni na radno mjesto odnosno nisu ili neće biti plaćeni za svoj rad iz javnih sredstava), tijelo javne vlasti treba razmotriti postoji li razlog za ograničenja pristupa informacijama iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama za koje je potrebno provesti test razmjernosti i javnog interesa, potrebno je postupiti sukladno članku 16. Zakona o pravu na pristup informacijama.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.