KLASA: UP/II-008-04/13-01/278

URBROJ: 567-06/05-13-02

Zagreb, 11. rujna 2013.

Agencija za zaštitu osobnih podataka na temelju članka 25. stavka 3., a u vezi članka 66. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom Žalbe ……… iz Osijeka, ………, izjavljene protiv Rješenja Ureda državne uprave u Osječko – baranjskoj županiji, KLASA: UP/I-008-01/13-01/17, URBROJ: 2158-5-13-4 od 16. srpnja 2013. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se Žalba ………, izjavljena protiv Rješenja Ureda državne uprave u Osječko – baranjskoj županiji, KLASA: UP/I-008-01/13-01/17, URBROJ: 2158-5-13-4 od 16. srpnja 2013. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim Rješenjem odbijen je žaliteljev Zahtjev za pristup informaciji od 4. srpnja 2013. godine temeljem članka 23. stavka 5. točke 4., a vezano uz članak 5. stavak 1. točku 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga jer se tražena informacija ne smatra informacijom u zakonskom smislu.

Protiv osporenog Rješenja žalitelj je uložio Žalbu u kojoj u bitnom navodi kako smatra da se informacija iz njegovog Zahtjeva može podvesti pod definiciju informacije u zakonskom smislu, stoga moli Agenciju za zaštitu osobnih podataka da naloži tijelu javne vlasti da postupi sukladno zakonu.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta je utvrđeno kako je žalitelj dana 4. srpnja 2013. godine putem elektronske pošte od Ureda državne uprave u Osječko – baranjskoj županiji (u daljnjem tekstu: Ured državne uprave) zatražio sljedeću informaciju: Gdje i kada je objavljena, naziv odluke i tko je donio odluku utemeljenu na zakonu koja sprječava da u jednom gradu ne može biti dva gradska društva Crvenog križa; npr. postojeće „Gradsko društvo Crvenog križa Osijek i nova udruga „Gradsko društvo Crvenog križa Osijek 1“?

Prema odredbi članka 15. stavka 3. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama tijelo javne vlasti prvostupanjskim rješenjem će odbiti zahtjev ako se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu članka 3. stavka 1. točke 3. ovoga Zakona.

Prema članku 3. stavku 1. točki 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, informacija je napisani, nacrtani, slikovni, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili drugi zapis podataka u pojedinačnom predmetu koji čini sadržajnu cjelinu a koji posjeduje, kojim raspolaže ili nadzire tijelo javne vlasti.

Iz žaliteljevog Zahtjeva proizlazi da on ne traži informaciju kao određeni dokument, odnosno zapis podataka koji posjeduje, raspolaže ili nadzire tijelo javne vlasti, već angažira to isto tijelo da sastavlja odgovor na postavljeno pitanje te da pronalazi i tumači zakonske odredbe.

Pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, odnosno informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku, i ne predstavlja dužnost tijela javne vlasti da daje odgovore na pitanja.

Drugim riječima, pristup informacijama u zakonskom smislu znači dobivanje preslike gotove informacije, npr.  određenog dokumenta, cd-a ili drugog zapisa podataka.

Na temelju provedenog žalbenog postupka  Agencija je utvrdila da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, te je osporeno Rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Slijedom navedenog, prigovori i navodi iznijeti u Žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točka 1.  Zakona o općem upravnom postupku, odlučeno kao u izreci ovog Rješenja.

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ovog Rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave Rješenja.

ZAMJENICA RAVNATELJA

Dubravka Dolenc, dipl. iur.